Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2003, 10:15   #61
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
Als ze problemen veroorzaken is hun uitvluchtje steeds rascisme en meer niet ,jij kent ze ?
Jep, dat is zo. Daar had ik het dan ook niet over. Ik had het over het racisme dat ze elke dag meemaken zonder dat ze problemen veroorzaken. Da's iets anders.
Citaat:
Ik was van gedacht mischien net zoals jij nu ,maar die is veranderd vanaf den eerste dag dat ik samen ging wonen in een buurt waar nogal vele migranten wonen,ik was moe van de verhuis en ik blaasde even uit op het terrasje van mijn flatje,toen ik plots veel lawaai hoorde,ik keek naar beneden en zag daar een oude man met een bakfiets en in die fiets een hondje,6 migranten kinderen de jongste een jaar of 5 de oudste mischien 12 waren deze oude man met stenen aan het bekogelen,vind jij dit normaal?
Neen. Wat ik nog minder normaal vindt, is dat niemand daarop reageert. Als dat 6 blanke kinderen zijn, staat daar onmiddellijk tien man bij om die terecht te wijzen. Nu zijn het 6 migrantenkinderen, en iedereen schijt in zijn broek.

Ik heb nu ondertussen al HONDERD keer gezegd dat het gebeurt. Ik heb er ook jaren tussen gewoond, dus ik weet perfect wat ze wel en niet doen. Dat niet alleen, ik heb ook redelijk wat vrienden die er nog steeds tussen wonen, zowel in de driekoningenstraat in Berchem als in de welvaartsstraat (Nekkerspoel) in Mechelen. En die hebben allemaal dezelfde ervaringen als ik : doorgaans geen problemen, af en toe wel.

Kan jij nu eens stoppen met zeiken over "de marokkanen dit" en "die bruin mannen dat". Geef eens een OPLOSSING !!!!!!
Oud 6 september 2003, 10:23   #62
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Hebt ge dat ooit al eens gedaan, zo'n herrieschoppend groepje allochtonen terecht wijzen?
Mijn buurman had ooit eens het lef om dat te proberen!

Gevolg: De ruiten van zijn taverne werden ingegooid, de banden van zijn wagen platgestoken, zijn dochter met de dood bedreigd.

Antwoord van de politie: we kunnen (lees durven) niks doen.

Het is zeer makkelijk om onze eigen jeugd terecht te wijzen, omdat die nog iets willen aanvaarden, wat niet gezegd kan worden van de allochtone jongeren.

PS: dat zijn niet alleen minderjarigen hoor, die zoiets flikken...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2003, 12:06   #63
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Als ze problemen veroorzaken is hun uitvluchtje steeds rascisme en meer niet ,jij kent ze ?
Jep, dat is zo. Daar had ik het dan ook niet over. Ik had het over het racisme dat ze elke dag meemaken zonder dat ze problemen veroorzaken. Da's iets anders.
Citaat:
Ik was van gedacht mischien net zoals jij nu ,maar die is veranderd vanaf den eerste dag dat ik samen ging wonen in een buurt waar nogal vele migranten wonen,ik was moe van de verhuis en ik blaasde even uit op het terrasje van mijn flatje,toen ik plots veel lawaai hoorde,ik keek naar beneden en zag daar een oude man met een bakfiets en in die fiets een hondje,6 migranten kinderen de jongste een jaar of 5 de oudste mischien 12 waren deze oude man met stenen aan het bekogelen,vind jij dit normaal?
Neen. Wat ik nog minder normaal vindt, is dat niemand daarop reageert. Als dat 6 blanke kinderen zijn, staat daar onmiddellijk tien man bij om die terecht te wijzen. Nu zijn het 6 migrantenkinderen, en iedereen schijt in zijn broek.

Ik heb nu ondertussen al HONDERD keer gezegd dat het gebeurt. Ik heb er ook jaren tussen gewoond, dus ik weet perfect wat ze wel en niet doen. Dat niet alleen, ik heb ook redelijk wat vrienden die er nog steeds tussen wonen, zowel in de driekoningenstraat in Berchem als in de welvaartsstraat (Nekkerspoel) in Mechelen. En die hebben allemaal dezelfde ervaringen als ik : doorgaans geen problemen, af en toe wel.

Kan jij nu eens stoppen met zeiken over "de marokkanen dit" en "die bruin mannen dat". Geef eens een OPLOSSING !!!!!!
Waarom zit jij ze hier dan af te schilderen als heilige beelekes zijt ge mischien zelf marokaan?je zegt als 6 blanke kinderen dit doen,en ik benadruk "als" blanke kinderen heb ik dat nog nooit zien doen...
en btw alochtonen terecht wijzen je ziet al meteen welke reactie je krijgt

Volgens mij ben je zelf ene die bijles in islam geeft ofzo!
Oud 6 september 2003, 14:12   #64
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Hebt ge dat ooit al eens gedaan, zo'n herrieschoppend groepje allochtonen terecht wijzen?
Ja, en bij mij is dat nog nooit slecht afgelopen. Bij mijn broer wel, die had een gebroken neus. Die kerel die hem dat geflikt heeft, is later geïdentificeerd, en berecht. Die kerel (nu 17) werkt via een alternatieve straf om de neus van mijn broer te betalen.

Citaat:
Mijn buurman heeft dat ooit eens geprobeerd !
Gevolg: De ruiten van zijn taverne werden ingegooid, de banden van zijn wagen platgestoken, zijn dochter met de dood bedreigd.

Antwoord van de politie: we kunnen (lees durven) niks doen.

Het is zeer makkelijk om onze eigen jeugd terecht te wijzen, omdat die nog iets willen aanvaarden, wat niet gezegd kan worden van de allochtone jongeren.
En dan heeft hij het maar zo gelaten. Als hij nu een fotootje van die heren had verzorgd (en dat is niet moeilijk, zeker niet als ze hem verschillende keren hebben lastig gevallen), en daarmee naar de politie was gegaan, dan hadden die wel iets gedaan. Dan konden ze er niet meer onderuit.

Iedereen vergeet dat van het ogenblik je getuigen hebt en een identificatie, de politie niet anders kan dan er iets aan doen. Maar als er geen identificatie is, kan de politie toch moeilijk iedereen oppakken?

Ik kan het niet genoeg zeggen : de ENIGE reden waarom die klootzakskes de kans krijgen om zoiets te doen, is dat zowel de bevolking als de politie te laf is om er iets aan te doen, en de anonimiteit van die gastjes enorm is. Waarom? Omdat niemand de moeite doet om ze te leren kennen. Ik ken de jeugd in de buurt waar mijn vrienden wonen bij naam. Ik ken ook hun vaders. En ik weet dat ik bij één verkeerd woord heel simpel de vader op de hoogte moet brengen. Die kleine zal het geen tweede keer meer wagen.

Dus : zeg tegen je buurman dat hij een moedig man is (respect, echt waar), maar dat hij probeert om het adres van die etterbakjes op te sporen, en eventueel ook fotomateriaal of filmmateriaal voorziet van hun baldadigheden. 't zal rap gedaan zijn. Klote dat je er zoveel moeite in moet steken, maar uiteindelijk zijn we ook zelf een beetje verantwoordelijk om onze straten in de gaten te houden.

met vriendelijke groeten

PS : 't zijn voornamelijk minderjarigen die zoiets flikken, omdat die mannen maar al te goed beseffen dat ze na hun 18 met een permanent strafblad en alle zever daarbij zitten. En dat wil je niet als je werk zoekt, en al evenmin als je in de "donkere" branches terechtkomt.
Oud 6 september 2003, 14:18   #65
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zit jij ze hier dan af te schilderen als heilige beelekes
Nog zo eentje met een enorme leesstoornis. Ik schilder de klootzakskes af als klootzakskes en de "heilige beelekes" als normale kinderen. Ik bekijk dus beide kanten. Maar inderdaad, ik vertik het om alle marokkanen crimineel te noemen. Net zoals ik er razend van kan worden als ze tegen mij zeggen "Gij zijt tenminste ne goeien Belg, niet zone racist gelijk al die ander." Dan vraag ik hen evengoed : "ha zo, engij kent al die ander? Beetje respect voor mijn vrienden mag!". Verschil tussen Marokkanen en Vlaams Blokkers is dat de eersten dit doorgaans WEL begrijpen...
Citaat:
je zegt als 6 blanke kinderen dit doen,en ik benadruk "als" blanke kinderen heb ik dat nog nooit zien doen...
Ik anders wel. Ik heb zelf dikwijls genoeg stenen naar mijn hoofd gekregen, ben zelf dikwijls genoeg bij elkaar getrapt na school, heb dikwijls genoeg mijn boekentas, papieren, brooddoos etc. over straat zien geworpen worden, en dit allemaal door mijn blanke school"vriendjes". Bullshit dus dat blanke kinderen dat niet doen.
Citaat:
zijt ge mischien zelf marokaan?Volgens mij ben je zelf ene die bijles in islam geeft ofzo!
Als Belg van joodse afkomst is het niet echt logisch om Islam te geven. Vandaar dat ik me beperk tot fysica, chemie, wiskunde, biologie, informatica, mechanica en economie. 8)
Oud 6 september 2003, 18:48   #66
pistoléke
Burgemeester

Standaard

ik heb nog nooit blanke kinderen stenen zien gooien naar een oude bejaarde man ,ik heb al wel blanke kinderen zien ruzieén onder mekaar,dat kan al eens gebeuren.
Eerst schilder je hen af als heilige beelekes en nu schrijf je plots iets anders,me dunkt da ik nu weet hoe jij in elkaar zit

nb: op het net kun je veel zeggen wie je bent of wat je doet in het dagelijkse leven... 8)
Oud 7 september 2003, 16:03   #67
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb nog nooit blanke kinderen stenen zien gooien naar een oude bejaarde man ,ik heb al wel blanke kinderen zien ruzieén onder mekaar,dat kan al eens gebeuren.
Trek je ogen dan maar wat harder open. Die kerel die ZIJN EIGEN GROOTVADER heeft afgeschoten voor een minieme erfenis, was toch wel blank zeker? En oudermishandeling, dat is ook zoiets dat de laatste tijd meer en meer in het nieuws komt. Allemaal "blanke beelekes van kinderen". Uitschot, daar staat geen kleur op jong.
Citaat:
Eerst schilder je hen af als heilige beelekes en nu schrijf je plots iets anders,me dunkt da ik nu weet hoe jij in elkaar zit
Me dunkt dat jij vooral niet kan lezen. Ik heb NOOIT gezegd dat criminelen heilige beelekes zijn, ik heb ALTIJD gezegd dat er criminelen tussenzitten, maar dat je met de overgrote meerderheid geen problemen hebt.

Citaat:
nb: op het net kun je veel zeggen wie je bent of wat je doet in het dagelijkse leven... 8)
Ik maak er een punt van om niet onder mijn eigen naam te posten, omdat Google veel te goed is. Ik maak er wél een punt van om mij niet anders voor te doen dan ik ben. Gemakkelijk te checken hé. Zoek "Rzoezie" of "Pricma" op op het web. En kom naar de volgende forummeeting, I'll be there.

Tot dan zekers?
Oud 7 september 2003, 22:29   #68
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Trek je ogen dan maar wat harder open. Die kerel die ZIJN EIGEN GROOTVADER heeft afgeschoten voor een minieme erfenis, was toch wel blank zeker? En oudermishandeling, dat is ook zoiets dat de laatste tijd meer en meer in het nieuws komt. Allemaal "blanke beelekes van kinderen". Uitschot, daar staat geen kleur op jong.
Het gene waar ik het over heb dat heb ik wel degelijk voor mijn eigen ogen in het echt zien gebeuren,net zoals zoals vele andere voorbeelden die ik je kan geven.(ik zeg het breek me de mond niet open)
Als ik dat moet doen dan gaat dat een lange tekst worden hoor...

Citaat:
Me dunkt dat jij vooral niet kan lezen. Ik heb NOOIT gezegd dat criminelen heilige beelekes zijn, ik heb ALTIJD gezegd dat er criminelen tussenzitten, maar dat je met de overgrote meerderheid geen problemen hebt.
En nu zeg je hier dat je het over criminelen hebt terwijl het daarvoor ging over marokanen of migranten,woorden draaien ja...,wederom gebruik je de woorden anders...
nb ik ken er een paar waar je idd geen problemen mee hebt,maar ik weet een overgrote meerderheid waar wel problemen mee zijn,je kunt dit zien door de andere mensen die hier iets intikken,bvb ene die in de buurt woont waar ik het over had,ik heb toen ik daar woonde dag in dag uit zulke wantoestanden gezien,en als we dan 1 of 2 keer per dag in diezelfde buurt terug komen voor de kinderen naar school te doen dan zie je wederom hetzelfde wangedrag,zoals ik al zei breek me de mond niet open,ik heb ook een collega op het werk die in Borgerhout woont,juist dezelfde problemen waar ik het hier over heb,ik heb dan ook nog vrienden die er wonen,en die zeggen net hetzelfde,meer en meer mensen zien het wangedrag van deze vermetelen
Wat zou jij anders willen dat een mens dan begint te denken

Citaat:
Ik maak er een punt van om niet onder mijn eigen naam te posten, omdat Google veel te goed is. Ik maak er wél een punt van om mij niet anders voor te doen dan ik ben. Gemakkelijk te checken hé. Zoek "Rzoezie" of "Pricma" op op het web. En kom naar de volgende forummeeting, I'll be there.
Begrijpelijk ik zou ook nooit onder mijn echte naam op het net komen.

Citaat:
Tot dan zekers?
Dit weet ik nog zo niet...wie weet

Dit geef ik je nog wel mee
Ik ken er een paar goede en voor deze vind ik het erg want die doen alle moeite om zich op serieuze manier in te burgeren,terwijl er soortgenoten zijn die dit gewoon naar de kl*te helpen.

En door die paar die ik ken kan ik je wel volgen in wat je bedoelt(in theorie,maar in de praktijk sorry no way my friend)
Oud 15 september 2003, 09:34   #69
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Dan stel ik mij ook de vraag of hetgeen U allemaal doet voor die jongeren niet eerder de taak is van hun ouders ?
Wat ik doe voor die jongeren (en ook voor blanke kinderen die ik ken via scouts en andere trouwens), doe ik graag juist omdat de ouders dat vaak niet kunnen. Ik heb het geluk vrij sterk te zijn in exacte wetenschappen, en het ook nog uitgelegd te krijgen. En ik maak er een punt van om elk kind op dezelfde wijze te benaderen : niet als blank of bruin, maar als kind. Doorgaans weten ze dat enorm te appreciëren.

Citaat:
Ik ben zo gelukkig ergens te wonen dat de kinderen van de buurt op straat kunnen spelen (doodlopende straat) maar als ik 1 van mijn kinderen iets zie doen wat niet mag (bijvoorbeeld in de voortuin van een van de buren rondhangen) dan wijs ik hem zelf terecht. Daar moet dan geen vrijwilliger of (betaalde) straathoekwerker aan te pas komen.

Worden de problemen met andere woorden niet soms wat gemakkelijk op de 'maatschappij' geschoven zodat men niet in de eigen (ouderlijke) boezem moet kijken ?
Ja natuurlijk, we mogen inderdaad niet ontkennen dat er een stevig conflict bestaat tussen ons maatschappijmodel en de heersende opvattingen over opvoeding etc. bij een aantal allochtone gezinnen. Maar ook dit mag niet veralgemeend worden.

Iedereen vergeet hier dat er ook bij ons veel tweeverdienergezinnen zijn, die hun kinderen afschuiven op de maatschappij. Het grote verschil is dat die "blanken" véél meer mogelijkheden hebben : naschoolse opvang, jeugdbeweging, sportbeweging, computer en TV, ... Uiteindelijk weet ik vanuit de scouts maar al te goed dat kinderen hier veel te vaak emotioneel ongelofelijk verwaarloosd zijn.

Voor allochtone gezinnen is dit echter helemaal niet zo'n evidentie om hun kinderen op de maatschappij af te schuiven. Jeugdbewegingen zijn lang niet altijd zo geneigd om allochtonen op te nemen (dat verstoort de werking te veel), allochtonen voelen zich dikwijls ook helemaal niet op hun gemak in een jeugdbeweging, computer en TV is voor die kerels al helemaal uit den boze wegens geldgebrek in de familie (computer) resp. te weinig plek in huis (en de moeder stuurt hen op straat). Naschoolse opvang is ook duur, en dikwijls niet te betalen voor vijf kinderen. Bovendien wordt dit ook niet zo vaak georganiseerd in de scholen waar grote concentraties migranten zijn.

Dit is de situatie, en daar kunnen we niet rond. Nu kunnen er twee strategieën gevolgd worden :

- ofwel gaan we voor de "blaim them brownies, send them home" aanpak, maar die levert enkel meer frustraties op, en vormt pas een oplossing als "al wat bruin is, weg is".

- ofwel pakken we het probleem bij de basis aan, pogen we migrantenkinderen een nuttige en aangename vrijetijdsbesteding aan te bieden, en pakken we elke crimineel aan volgens hetzelfde wetboek, ongeacht afkomst. Maar dan moeten we wel dat wetboek nog eens deftig herschrijven, want nu werkt dat niet.

En hier moeten we zelfs niet de fout maken om het allemaal zelf te willen doen. Ik probeer ook in die bijlessen die mannen zoveel mogelijk erbij te betrekken. Honderd keer liever dat ze het mekaar uitleggen dan dat ik het moet doen. Honderd keer liever dat ze zelfs iets organiseren dan dat het op een schoteltje wordt aangeboden. Maar het is nu eenmaal eigen aan jeugd dat ze hierbij best wat begeleiding kunnen gebruiken, en die is er nu amper.

De aanpak waarvoor ik pleit is dus duaal :
- zorg ervoor dat criminaliteit niet onbestraft blijft
- zorg ervoor dat die gasten ook mogelijkheden hebben om zich op een nuttige manier bezig te houden.

Dit probleem zal nooit volledig opgelost geraken, dat besef ik wel degelijk. Maar heil verwachten van een eenzijdige, agressieve en hard repressieve politiek, is nog minder realistisch. Dat geeft die mannen enkel nog harder de overtuiging dat alle Belgen domme racisten zijn.

met vriendelijke groeten
Ik had het eens met mijn zoon (11jaar) aan de stok. Na hem een klets gegeven te hebben, is hij naar het politiebureau gelopen.
resultaat. Mijnheer is teruggekomen met 2 agenten, procesverbaal opgesteld.
sociaalassistente (rond de 20 jaar) aan mijn deur gekregen.Mijnheer de rechter die alleen mijn handtekenig wou om de zoon te plaatsen. Hewel als de maatschappij het nodig vind om in te grijpen in het gezin. moet de maatschapij ook maar ingrijpen in de opvoeding van de kinderen.
Als ouder durven er veel niet meer optrede omwille van (mishandeling).
dat dit zo niet meer verder kan, wordt duidelik geilustreerd door de grotetoename van de jeugdcriminaliteit. de Ouders hebben geen gezag meer doordat het ondermijnt wordt door al die "welzijnswerkers" die het eens gaan uitleggen aan de kinderen wat hun rechten zijn. (over plichten spreken ze natuurlijk niet, daar hebben ze geen winst aan)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 09:57   #70
Freaky
Vreemdeling

Standaard

Laatst gewijzigd door Freaky : 2 december 2004 om 09:58.
Freaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 11:26   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Citaat:
Jan-met de-pet echter kijkt rond en ziet dat Achmed-met-de-BMW niet werkt, zich hinderlijk gedraagt in groep, makkelijk met justitie in aanraking komt.
Citaat:
Eh, ik weet niet of je het je realiseert, maar Achmedje was wel minderjarig. Die rijden niet rond in een BMW.
Dat houd de "Achmedjes" blijkbaar niet tegen als minderjarigen met een auto rond te rijden.Of is dat ook fabeltje?
Of vergeten we het grapje uit Hasselt, waar de politie uiteindelijk autodieven tot staan kan brengen met pistoolvuur. En nadien 10 000'den € boete in hun nek krijgen. Omdat ze 1 van de minderjarige allochtone dieven hadden geraakt.Ok het was geen BMW daar.
Citaat:
En om eerlijk te zijn, verreweg de meesten rijden rond in een overjaarse mercedes, renault, ... of een Volkswagen busje. Ik heb het dan niet over die enkele fancy boys die je langs de meir ziet passeren . Ik heb het over de doorsnee Marokkaan.
Effe bij ons in het straat kijken.En da's een doorsnee dorpsstraatje aan de rand van Vilvoorde centrum.
De buurjongen, Ford Mondeo Ghia, met meer kunststof aangeplakt dan een doorsnee tupperware party. De vader, Renault Laguna topversie. 2 huizen verder nep M5- ([size=1]weliswaar met een volwassen 525TD onder de add ons[/size]). En een vorige reeks Merceds E220.([size=1]toevallig allemaal Marokanen, en niet echt geëduceerde of werkende modellen[/size])
De andere buren, Albanees Macedoniër zijn een pak simpeler op dat vlak. VW Polo, maar dan wel de duurste versie.Met alle opties. Zoonlief heeft zijn voorkeur al uitgesproken voor een willekeurige BMW, met geluidsinstalatie van heb ik jou daar([size=1]communicatie over interesses is leuk, Boston Acoustics anyone[/size]).Met die buren hebben we wel een goeie verstandhouding trouwens.

Het oudere vlaams koppel heeft een VW Bora 1.6, basisuitvoering.

De 2 bussen die in straat staan zijn mijn verhakkeld Subarutje, en de enorme Mercedes bijna vrachtwagen([size=1]staat er maar heel zelden, de eigenaar doet er heen en terugtripjes naar Maroko mee[/size])

Oftewel, ervaringsdeskundige langs de andere kant hier.
Oud 2 december 2004, 11:32   #72
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ze mogen mij eens proberen te 'steamen'.
maar dat doen ze nooit hé.
steeds de zwakkere slungeltjes eruit pikken.
broekschijters.

aan iedereen die ooit in zulke situatie terechtkomt 1 raad: verstand op nul en klop erop. maak een rel.
dat verwachten ze namelijk niet van een 'belg'.
neen, ze verwachten dat ge u laat doen gelijk een tam schaap.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 11:53   #73
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Lijkt wel een nieuwe rage en niet alleen in Mechelen.
Het wordt wel eens tijd dat er tegen wordt opgetreden.
Toch raar dat de toeschouwers dat allemaal laten gebeuren.
ik heb al twee keer ingegrepen Bobke, ... gewoon eens laten zien dak er nie zo akkoord mee was, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 23:52   #74
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Bekijk bericht
Steaming is opnieuw een fenomeen dat vooral voorkomt onder jongeren.
Zondag was de criminaliteit en het daarmee gepaard gaand knuffelbeleid het thema in de reeks flikken, weliswaar zuivere fictie maar toch was het goed even hierbij stil te staan. Het ging over de 'onaantastbaarheid' van jonge criminelen. Dagdagelijks wordt je als jongere geconfronteerd met vandalisme en fysisch geweld van leeftijdgenoten (-18 jarigen).
Ik ga akkoord dat jongeren moeten beschermd worden, dat ze een tweede kans verdienen bij sommige misstappen maar wat er vandaag de dag gebeurd gaat tever! Een uitbrander van de politie, een vermaning van de rechter en vooral veel rechten voor de dader en weinig voor het slachtoffer.
Een jongen van 15-16-17 jaar die iemand neersteekt, in elkaar klopt, voor de 5de maal inbreekt of leeftijdgenoten afperst weet wat hij/zij in de fout gaat en moet daarom ook gestraft worden zoals het strafwetboek dat voorschrijft voor volwassenen.
Men kan beter de ware oorzaak van dergelijke problemen aanpakken bij de bron! Namelijk de ouders die verantwoordelijk zijn voor hun kinderen.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be