![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb nu ondertussen al HONDERD keer gezegd dat het gebeurt. Ik heb er ook jaren tussen gewoond, dus ik weet perfect wat ze wel en niet doen. Dat niet alleen, ik heb ook redelijk wat vrienden die er nog steeds tussen wonen, zowel in de driekoningenstraat in Berchem als in de welvaartsstraat (Nekkerspoel) in Mechelen. En die hebben allemaal dezelfde ervaringen als ik : doorgaans geen problemen, af en toe wel. Kan jij nu eens stoppen met zeiken over "de marokkanen dit" en "die bruin mannen dat". Geef eens een OPLOSSING !!!!!!
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Hebt ge dat ooit al eens gedaan, zo'n herrieschoppend groepje allochtonen terecht wijzen?
Mijn buurman had ooit eens het lef om dat te proberen! Gevolg: De ruiten van zijn taverne werden ingegooid, de banden van zijn wagen platgestoken, zijn dochter met de dood bedreigd. Antwoord van de politie: we kunnen (lees durven) niks doen. Het is zeer makkelijk om onze eigen jeugd terecht te wijzen, omdat die nog iets willen aanvaarden, wat niet gezegd kan worden van de allochtone jongeren. PS: dat zijn niet alleen minderjarigen hoor, die zoiets flikken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
en btw alochtonen terecht wijzen je ziet al meteen welke reactie je krijgt Volgens mij ben je zelf ene die bijles in islam geeft ofzo!
![]() |
![]() |
#64 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iedereen vergeet dat van het ogenblik je getuigen hebt en een identificatie, de politie niet anders kan dan er iets aan doen. Maar als er geen identificatie is, kan de politie toch moeilijk iedereen oppakken? Ik kan het niet genoeg zeggen : de ENIGE reden waarom die klootzakskes de kans krijgen om zoiets te doen, is dat zowel de bevolking als de politie te laf is om er iets aan te doen, en de anonimiteit van die gastjes enorm is. Waarom? Omdat niemand de moeite doet om ze te leren kennen. Ik ken de jeugd in de buurt waar mijn vrienden wonen bij naam. Ik ken ook hun vaders. En ik weet dat ik bij één verkeerd woord heel simpel de vader op de hoogte moet brengen. Die kleine zal het geen tweede keer meer wagen. Dus : zeg tegen je buurman dat hij een moedig man is (respect, echt waar), maar dat hij probeert om het adres van die etterbakjes op te sporen, en eventueel ook fotomateriaal of filmmateriaal voorziet van hun baldadigheden. 't zal rap gedaan zijn. Klote dat je er zoveel moeite in moet steken, maar uiteindelijk zijn we ook zelf een beetje verantwoordelijk om onze straten in de gaten te houden. met vriendelijke groeten PS : 't zijn voornamelijk minderjarigen die zoiets flikken, omdat die mannen maar al te goed beseffen dat ze na hun 18 met een permanent strafblad en alle zever daarbij zitten. En dat wil je niet als je werk zoekt, en al evenmin als je in de "donkere" branches terechtkomt.
![]() |
![]() |
#65 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Burgemeester
|
![]() ik heb nog nooit blanke kinderen stenen zien gooien naar een oude bejaarde man ,ik heb al wel blanke kinderen zien ruzieén onder mekaar,dat kan al eens gebeuren.
Eerst schilder je hen af als heilige beelekes en nu schrijf je plots iets anders,me dunkt da ik nu weet hoe jij in elkaar zit ![]() nb: op het net kun je veel zeggen wie je bent of wat je doet in het dagelijkse leven... 8)
![]() |
#67 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tot dan zekers? ![]()
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als ik dat moet doen dan gaat dat een lange tekst worden hoor... Citaat:
nb ik ken er een paar waar je idd geen problemen mee hebt,maar ik weet een overgrote meerderheid waar wel problemen mee zijn,je kunt dit zien door de andere mensen die hier iets intikken,bvb ene die in de buurt woont waar ik het over had,ik heb toen ik daar woonde dag in dag uit zulke wantoestanden gezien,en als we dan 1 of 2 keer per dag in diezelfde buurt terug komen voor de kinderen naar school te doen dan zie je wederom hetzelfde wangedrag,zoals ik al zei breek me de mond niet open,ik heb ook een collega op het werk die in Borgerhout woont,juist dezelfde problemen waar ik het hier over heb,ik heb dan ook nog vrienden die er wonen,en die zeggen net hetzelfde,meer en meer mensen zien het wangedrag van deze vermetelen ![]() Wat zou jij anders willen dat een mens dan begint te denken ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dit geef ik je nog wel mee Ik ken er een paar goede en voor deze vind ik het erg want die doen alle moeite om zich op serieuze manier in te burgeren,terwijl er soortgenoten zijn die dit gewoon naar de kl*te helpen. En door die paar die ik ken kan ik je wel volgen in wat je bedoelt(in theorie,maar in de praktijk sorry no way my friend)
![]() |
![]() |
#69 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
resultaat. Mijnheer is teruggekomen met 2 agenten, procesverbaal opgesteld. sociaalassistente (rond de 20 jaar) aan mijn deur gekregen.Mijnheer de rechter die alleen mijn handtekenig wou om de zoon te plaatsen. Hewel als de maatschappij het nodig vind om in te grijpen in het gezin. moet de maatschapij ook maar ingrijpen in de opvoeding van de kinderen. Als ouder durven er veel niet meer optrede omwille van (mishandeling). dat dit zo niet meer verder kan, wordt duidelik geilustreerd door de grotetoename van de jeugdcriminaliteit. de Ouders hebben geen gezag meer doordat het ondermijnt wordt door al die "welzijnswerkers" die het eens gaan uitleggen aan de kinderen wat hun rechten zijn. (over plichten spreken ze natuurlijk niet, daar hebben ze geen winst aan) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Vreemdeling
|
![]() Laatst gewijzigd door Freaky : 2 december 2004 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of vergeten we het grapje uit Hasselt, waar de politie uiteindelijk autodieven tot staan kan brengen met pistoolvuur. En nadien 10 000'den € boete in hun nek krijgen. Omdat ze 1 van de minderjarige allochtone dieven hadden geraakt.Ok het was geen BMW daar. Citaat:
De buurjongen, Ford Mondeo Ghia, met meer kunststof aangeplakt dan een doorsnee tupperware party. De vader, Renault Laguna topversie. 2 huizen verder nep M5- ([size=1]weliswaar met een volwassen 525TD onder de add ons[/size]). En een vorige reeks Merceds E220.([size=1]toevallig allemaal Marokanen, en niet echt geëduceerde of werkende modellen[/size]) De andere buren, Albanees Macedoniër zijn een pak simpeler op dat vlak. VW Polo, maar dan wel de duurste versie.Met alle opties. Zoonlief heeft zijn voorkeur al uitgesproken voor een willekeurige BMW, met geluidsinstalatie van heb ik jou daar([size=1]communicatie over interesses is leuk, Boston Acoustics anyone[/size]).Met die buren hebben we wel een goeie verstandhouding trouwens. Het oudere vlaams koppel heeft een VW Bora 1.6, basisuitvoering. De 2 bussen die in straat staan zijn mijn verhakkeld Subarutje, en de enorme Mercedes bijna vrachtwagen([size=1]staat er maar heel zelden, de eigenaar doet er heen en terugtripjes naar Maroko mee[/size]) Oftewel, ervaringsdeskundige langs de andere kant hier.
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() ze mogen mij eens proberen te 'steamen'.
maar dat doen ze nooit hé. steeds de zwakkere slungeltjes eruit pikken. broekschijters. aan iedereen die ooit in zulke situatie terechtkomt 1 raad: verstand op nul en klop erop. maak een rel. dat verwachten ze namelijk niet van een 'belg'. neen, ze verwachten dat ge u laat doen gelijk een tam schaap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |