Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2006, 17:38   #61
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het laat me koud wie er ooit de nobelprijs heeft gewonnen. Voor mij is het allemaal vriendjespolitiek vanaf de renomeringen tot de uitreiking ervan. I don't give a f*ck.
Een schoolvoorbeeld van iemand die lijdt onder cognitieve dissociatie.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 17:40   #62
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Opnieuw veel bla bla zonder kennis van zaken. Enne... van "kennis stelen" heb ik nog nooit gehoord, wel van "kennis opdoen".
Wat weer bewijst dat je niet weet over wat het gaat. Khan heeft die "kennis" inderdaad gestolen.
Oud 3 september 2006, 17:53   #63
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, het zal wel mijn schuld zijn dat ik geen rauwe haat koester t.o.v. niet-moslims, dat ik er zelfs niet aan zou denken om zo'n hatelijke, racistische woorden te bedenken.
Geef toe dat je hier vooral uitpakt met complete veralgemeningen. Kun je me één bron geven die bewijst dat je IQ daalt omdat je een aanhanger bent van één of andere godsdienst?
Wie had het over haat en racisme ? Dat zijn de excuustruzen die jij er bij gesleept hebt toen het ineens te moeilijk werd je stelling te motiveren.

Pro memore, je zou even de ver gevorderde ontwikkelingsgraad van de islamitische wereld aantonen met voorbeelden van nobelprijswinnaars en andere islamitische genieën die zich onderscheiden hebben op het vlak van research & development, technologische uitvindingen, nieuwe ontwikkelingen op vlak van geneeskunde, etc., etc.
We wachten nog steeds.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 17:54   #64
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Puber ja, crimineel, agressief,... nee

Waarom zitten de belgische gevangenissen overvol met allochtonen? Waarvan het grootste gedeelte marokanen?
De gevangenis van Dendermonde is zoals de Ronde van Frankrijk: 28 ontsnapten, en geen enkele Belg daarbij.
Oud 3 september 2006, 17:57   #65
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
...
Geef toe dat je hier vooral uitpakt met complete veralgemeningen. Kun je me één bron geven die bewijst dat je IQ daalt omdat je een aanhanger bent van één of andere godsdienst?
Heeft iemand dat gezegd?
Oud 3 september 2006, 18:11   #66
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wie had het over haat en racisme ? Dat zijn de excuustruzen die jij er bij gesleept hebt toen het ineens te moeilijk werd je stelling te motiveren.
Je antwoordt naast mijn vraag en durft mij te beschuldigen? Jij kent werkelijk geen enkele schaamte. Waar is je bewijs dan dat een godsdienst je IQ vermindert? Als je geen enkel bewijs hebt, kan je maar beter stoppen met het gebruiken van "moslim" en "achterlijk".
Citaat:
Pro memore, je zou even de ver gevorderde ontwikkelingsgraad van de islamitische wereld aantonen met voorbeelden van nobelprijswinnaars en andere islamitische genieën die zich onderscheiden hebben op het vlak van research & development, technologische uitvindingen, nieuwe ontwikkelingen op vlak van geneeskunde, etc., etc.
We wachten nog steeds.
Beste Online, waarom zou ik onwaarheden willen aantonen? De ontwikkelingsgraad in de meeste islamitische landen (en niet alleen van hen) ligt achter op die van de westerse. Maar jij beweert dat het te maken heeft met de moslims die gewoon achterlijk zijn. De ontwikkelingsgraad in Zuid-Amerika, waar de bevolking christelijk is, loopt ook achter op die van westerse landen. Heeft dat dan ook te maken met de godsdienst? Ik vraag je nu om een bron die aantoont dat godsdienst je achterlijk maakt.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 september 2006 om 18:12.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 18:18   #67
Banneling

Standaard

Citaat:
Je antwoordt naast mijn vraag en durft mij te beschuldigen? Jij kent werkelijk geen enkele schaamte. Waar is je bewijs dan dat een godsdienst je IQ vermindert? Als je geen enkel bewijs hebt, kan je maar beter stoppen met het gebruiken van "moslim" en "achterlijk".
Beste Online, waarom zou ik onwaarheden willen aantonen? De ontwikkelingsgraad in de meeste islamitische landen (en niet alleen van hen) ligt achter op die van de westerse. Maar jij beweert dat het te maken heeft met de moslims die gewoon achterlijk zijn. De ontwikkelingsgraad in Zuid-Amerika, waar de bevolking christelijk is, loopt ook achter op die van westerse landen. Heeft dat dan ook te maken met de godsdienst? Ik vraag je nu om een bron die aantoont dat godsdienst je achterlijk maakt.
Je bent er een beetje mee aan het rammelen Uh-Huh.
Doe mij een plezier en QUOTE maar eens waar ik of anderen geschreven heb dat een godsdienst je IQ vermindert.
Komaan, ik wacht op je copy /paste.
Daarna mag je je onmiddellijk excuseren over de leugen die je zelf uit argumentatieve zwakheid bedacht hebt.

Anderzijds, proficiat dat je uiteindelijk toegeeft dat de ontwikkelingsgraad in de moslimwereld lichtjaren achter ligt op het Westen.
Je vergelijking met Zuid-Amerika gaat niet op.

En uiteraard is er een samenhang tussen de ontwikkelingsgraad in moslimlanden en de islam.
Oud 3 september 2006, 18:40   #68
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent er een beetje mee aan het rammelen Uh-Huh.
Doe mij een plezier en QUOTE maar eens waar ik of anderen geschreven heb dat een godsdienst je IQ vermindert.
Komaan, ik wacht op je copy /paste.
Daarna mag je je onmiddellijk excuseren over de leugen die je zelf uit argumentatieve zwakheid bedacht hebt.

Anderzijds, proficiat dat je uiteindelijk toegeeft dat de ontwikkelingsgraad in de moslimwereld lichtjaren achter ligt op het Westen.
Je vergelijking met Zuid-Amerika gaat niet op.

En uiteraard is er een samenhang tussen de ontwikkelingsgraad in moslimlanden en de islam.
Uiteraard moet je dat dan ook allemaal kunnen bewijzen. Ja, een wetenschappelijke bron en niet één of andere joodse schrijver...

Waarom gaat mijn vergelijking met Zuid-Amerika niet op. Geloven de mensen daar dan niet meer in mirakels, zoals huilende Mariabeelden, enz...?
En wat belangrijker is: is godsdienst écht (de enige) werkelijke reden van ontwikkelingsachterstand?
Oud 3 september 2006, 18:43   #69
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Tja, achter liggen, voor liggen, hangt er vanaf naar welke kant je jezelf draait he. Het is fijn dat jij toch al toegeeft dat er gewoon een afstand tussen beide is, lichtjaren vind ik wat overdreven, maar beide culturen liggen ver van mekaar af (niet zo ver als je zou vermoeden toch).
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 19:12   #70
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard moet je dat dan ook allemaal kunnen bewijzen. Ja, een wetenschappelijke bron en niet één of andere joodse schrijver...

Waarom gaat mijn vergelijking met Zuid-Amerika niet op. Geloven de mensen daar dan niet meer in mirakels, zoals huilende Mariabeelden, enz...?
En wat belangrijker is: is godsdienst écht (de enige) werkelijke reden van ontwikkelingsachterstand?

Wat kom jij hier met een joodse schrijver aandraven ? Uh !
M.i. is de achterstand in sommige Z-Amerikaans landen toe te schrijven aan ondeugdelijk bestuur, corruptie, e.d. en niet aan religieuze waanzin die zo kenmerkend en alles overheersend is in islamitische landen.
Om op uw laatste vraag te antwoorden ; ja, althans in moslimlanden. Godsdienst wordt er gebruikt om het volk dom te houden, terwijl in andere landen sociaal-economische een grotere rol spelen in de ontwikkelingsachterstand.
Oud 3 september 2006, 19:15   #71
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat kom jij hier met een joodse schrijver aandraven ? Uh !
M.i. is de achterstand in sommige Z-Amerikaans landen toe te schrijven aan ondeugdelijk bestuur, corruptie, e.d. en niet aan religieuze waanzin die zo kenmerkend en alles overheersend is in islamitische landen.
Om op uw laatste vraag te antwoorden ; ja, althans in moslimlanden. Godsdienst wordt er gebruikt om het volk dom te houden, terwijl in andere landen sociaal-economische een grotere rol spelen in de ontwikkelingsachterstand.
Wil je nu beweren dat er géén ondeugdelijk bestuur, corruptie, enz... heerst in die islamitische landen?
Oud 3 september 2006, 19:19   #72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Tja, achter liggen, voor liggen, hangt er vanaf naar welke kant je jezelf draait he. Het is fijn dat jij toch al toegeeft dat er gewoon een afstand tussen beide is, lichtjaren vind ik wat overdreven, maar beide culturen liggen ver van mekaar af (niet zo ver als je zou vermoeden toch).
Die afstand gaf ik niet toe : het was mijn stelling.
Voor mij voelt die afstand als lichtjaren aan, zeker telkens ik baardige tentjurken uit Iran, Irak, Saoedi-Arabië, Afghanistan hoor tetteren. Het volstaat ook om enkele keren te surfen naar allochtone sites in Belgie of Nederland, enfin moslimsites bedoel ik dan. Je gelooft je eigen ogen en oren niet bij zien van zo veel onzin. Geen beter middel om de schadelijke effecten van religieuse hersenspoeling te ontwaren dan even door die sites te surfen.
Oud 3 september 2006, 19:20   #73
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je nu beweren dat er géén ondeugdelijk bestuur, corruptie, enz... heerst in die islamitische landen?
Nee, dat was mijn punt niet. Waarom ga je weer off-topic?
Oud 3 september 2006, 19:30   #74
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Die afstand gaf ik niet toe : het was mijn stelling.
Voor mij voelt die afstand als lichtjaren aan, zeker telkens ik baardige tentjurken uit Iran, Irak, Saoedi-Arabië, Afghanistan hoor tetteren. Het volstaat ook om enkele keren te surfen naar allochtone sites in Belgie of Nederland, enfin moslimsites bedoel ik dan. Je gelooft je eigen ogen en oren niet bij zien van zo veel onzin. Geen beter middel om de schadelijke effecten van religieuse hersenspoeling te ontwaren dan even door die sites te surfen.

Ik weet het beste, maar hier gebeurt identiek hetzelfde en dan maar afvragen waarom dialoog onmogelijk is.
Oud 3 september 2006, 19:42   #75
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het beste, maar hier gebeurt identiek hetzelfde en dan maar afvragen waarom dialoog onmogelijk is.
Wat bedoel je met 'hier gebeurt identiek hetzelfde' ?

Een redelijke dialoog is meestal onmogelijk met religieus gehersenspoelden. Als je nooit geleerd of aangemoedigd werd om zelf te denken, vrij te denken, maar enkel geduwd werd in een richting van oeverloos herkauwen, dan is reflectie voor de gehersenspoelde moeilijk. Meestal valt hij dan ook op aangeleerde verdedigingstechnieken terug.
Oud 3 september 2006, 19:42   #76
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
De wetenschappelijke bron over de ontwikkelingsachterstand van de Arabische -- en bij extensie de mohammedaanse wereld -- bestaat. Zie topic http://forum.politics.be/showthread.php?t=57842
Oud 3 september 2006, 20:18   #77
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met 'hier gebeurt identiek hetzelfde' ?

Een redelijke dialoog is meestal onmogelijk met religieus gehersenspoelden. Als je nooit geleerd of aangemoedigd werd om zelf te denken, vrij te denken, maar enkel geduwd werd in een richting van oeverloos herkauwen, dan is reflectie voor de gehersenspoelde moeilijk. Meestal valt hij dan ook op aangeleerde verdedigingstechnieken terug.
wat ik ermee bedoel, awel, het vetgedrukte stukje in de quote bijvoorbeeld en topics zoals:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=54369
http://forum.politics.be/showthread.php?t=57814
http://forum.politics.be/showthread.php?t=57890

enz.
Oud 3 september 2006, 20:28   #78
Banneling

Standaard

Citaat:
wat ik ermee bedoel, awel, het vetgedrukte stukje in de quote bijvoorbeeld en topics zoals:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=54369
http://forum.politics.be/showthread.php?t=57814
http://forum.politics.be/showthread.php?t=57890

enz.
Je bedoelt dus dat in andere topics iets gebeurt dat op de onmogelijkheid van dialoog wijst. Kan best zijn, maar je moet dat niet veralgemenen naar deze draad, waar je kan vaststellen hoe moeilijk moslims het hebben om ter zake te blijven en te reageren, zonder onmiddellijk off-topic te gaan, naast de kwestie te antwoorden of op stellingen te reageren met goedkope verdachtmakingen of kinderpraat.
Oud 3 september 2006, 20:35   #79
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat was mijn punt niet. Waarom ga je weer off-topic?
Wat was jouw punt dan wél?
Oud 3 september 2006, 20:40   #80
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dus dat in andere topics iets gebeurt dat op de onmogelijkheid van dialoog wijst. Kan best zijn, maar je moet dat niet veralgemenen naar deze draad, waar je kan vaststellen hoe moeilijk moslims het hebben om ter zake te blijven en te reageren, zonder onmiddellijk off-topic te gaan, naast de kwestie te antwoorden of op stellingen te reageren met goedkope verdachtmakingen of kinderpraat.
Wat ben jij toch een hypocriet zeg. In de topic over allochtone werkloosheid in België wil jij het opeens hebben over de achterstand in de islamitische wereld die volledig te wijten zou zijn aan de islam. Wie gaat er hier off-topic? Toch niet alleen ik, zeker.

En waarom veralgemeen je naar alle moslims? Ik ben de enige die hier aan het discussiëren is met jou? Valt het je echt niet meer op hoe groot je eigen vooroordelen zijn?! Je hebt geen enkel respect voor mij en verwacht dat ik hier een serieuze discussie ga voeren... Je wil dat ik akkoord ga met �*l jouw stellingen en als ik dat niet doe begin je maar te schelden..

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 september 2006 om 20:42.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be