Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 15:09   #61
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Mij zul je dat niet horen zeggen. Ik zou al blij genoeg zij moest er inderdaad wat minder haat op straat zijn.
Ik geloof je, en ik denk dat je een respectabele tegenstander bent. Geen objectieve bondgenoot dus van het Vlaams Belang zoals... ja, namen noemen hoeft echt niet.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:05   #62
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dat rechts van jou is 'averechts'
Tja blijkbaar kunnen onze VBertjes niet verdragen dat hun partij aanzien wordt als de homohatende partij bij uitstek...

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:07   #63
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Tja blijkbaar kunnen onze VBertjes niet verdragen dat hun partij aanzien wordt als de homohatende partij bij uitstek...
Dan zal dat ook wel niet zijn zeker. Indien de partij van "rechts-hatendheid" wordt beschuldigd zullen ze ook hier niet mee akkoord gaan, niet?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:19   #64
bartje
Minister-President

Standaard

Tuurlijk niet want het VB heeft zogezegd niets tegen homo's, maar je mag er wel de citaten van enkele VB politici niet op nalezen uiteraard ...

Nu ik blijf het enorm vreemd vinden dat het VB zich zo verzet tegen alles wat maar een beetje met verdraagzaamheid te maken heeft.
Oud 8 september 2006, 16:21   #65
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet want het VB heeft zogezegd niets tegen homo's, maar je mag er wel de citaten van enkele VB politici niet op nalezen uiteraard ...

Nu ik blijf het enorm vreemd vinden dat het VB zich zo verzet tegen alles wat maar een beetje met verdraagzaamheid te maken heeft.
Het verzet zich tegen initiatieven die (on)rechtstreeks het VB proberen in diskrediet te brengen. En zeg niet dat dit niet tegen het VB bedoeld is want het tijdstip en de uitlatingen van initiatiefnemers spreken voor zich.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:32   #66
bartje
Minister-President

Standaard

En de brief die dan in Berchem verspreid wordt, een brief waar er opgeroepen wordt voor minder haat en hupla ze hebben er weer commentaar op. Ieder normaal weldenkend mens zou zo'n initiatief toch moeten toejuichen om een oproep te lanceren tot minder haat en meer verdraagzaamheid in de maatschappij.

Oud 8 september 2006, 16:32   #67
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Het verzet zich tegen initiatieven die (on)rechtstreeks het VB proberen in diskrediet te brengen. En zeg niet dat dit niet tegen het VB bedoeld is want het tijdstip en de uitlatingen van initiatiefnemers spreken voor zich.
De reacties van het VB spreken hun uitlatingen echter niet tegen, en daar zit het probleem.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:33   #68
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
En de brief die dan in Berchem verspreid wordt, een brief waar er opgeroepen wordt voor minder haat en hupla ze hebben er weer commentaar op. Ieder normaal weldenkend mens zou zo'n initiatief toch moeten toejuichen om een oproep te lanceren tot minder haat en meer verdraagzaamheid in de maatschappij.
Inderdaad, ongeacht de hoek waaruit het initiatief komt, blijft het bewonderenswaardig. En ja ook als het VB dergelijke actie op poten had gesteld, had ik het bewonderenswaardig gevonden.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:36   #69
bartje
Minister-President

Standaard

Het VB en verdraagzaamheid gaan niet samen, dat is water en vuur.
Oud 8 september 2006, 16:39   #70
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB en verdraagzaamheid gaan niet samen, dat is water en vuur.
Wanneer de tolerantie tegenover homo's ooit wordt teruggedraaid, hoop ik dat je beseft dat je daar verdorie ferm aan meegewerkt hebt. Wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op zijn neus.
Oud 8 september 2006, 16:41   #71
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
Inderdaad, ongeacht de hoek waaruit het initiatief komt, blijft het bewonderenswaardig. En ja ook als het VB dergelijke actie op poten had gesteld, had ik het bewonderenswaardig gevonden.
Affiches met een VB-logo blijven helaas nooit lang hangen.
Oud 8 september 2006, 16:47   #72
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wanneer de tolerantie tegenover homo's ooit wordt teruggedraaid, hoop ik dat je beseft dat je daar verdorie ferm aan meegewerkt hebt. Wie het onderste uit de kan wil, krijgt het deksel op zijn neus.
Nu ja zolang het VB niet aan het bewind is zal dat ook niet gebeuren, geef je nu zelf toe dat het VB dat ook zou doen met alle miserie en gevolgen vandien?
Nu ja er bestaan voldoende gerechtshoven hoor want dan zou een discriminatie van jewelste optreden of zou je voorstander zijn misschien van de huwelijken die reeds gesloten zijn deze te laten vernietigen??
Ik blijf er bij het VB is en blijft een homohatende partij; er is nog niets dat me van het tegendeel heeft kunnen overtuigen vooral door vele uitspraken.
Neem nu Marie-Rose "tuttebel" Morel, voor ze bij het VB was; was ze een vurige voorstander van het huwelijk en gelijke holebirechten, raar maar waar maar sinds ze bij het VB is, vind ze het huwelijk niet meer nodig... vind dat toch wel hééééél verdacht hoor.

Oud 8 september 2006, 16:56   #73
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ja zolang het VB niet aan het bewind is zal dat ook niet gebeuren, geef je nu zelf toe dat het VB dat ook zou doen met alle miserie en gevolgen vandien?
Nu ja er bestaan voldoende gerechtshoven hoor want dan zou een discriminatie van jewelste optreden of zou je voorstander zijn misschien van de huwelijken die reeds gesloten zijn deze te laten vernietigen??
Ik blijf er bij het VB is en blijft een homohatende partij; er is nog niets dat me van het tegendeel heeft kunnen overtuigen vooral door vele uitspraken.
Neem nu Marie-Rose "tuttebel" Morel, voor ze bij het VB was; was ze een vurige voorstander van het huwelijk en gelijke holebirechten, raar maar waar maar sinds ze bij het VB is, vind ze het huwelijk niet meer nodig... vind dat toch wel hééééél verdacht hoor.
Er is iets dat nog veel sterker is dan het VB en alle gerechtshoven ter wereld, en dat is de menselijke natuur.
De geschiedenis leert dat je die nooit blijvend kunt verkrachten. De idee willen doordrukken dat homoseksualiteit natuurlijk is, is nefast voor de verdraagzaamheid die velen tegenover homoseksuelen hebben opgebouwd. Aan jou om het naar de knoppen te helpen.
Oud 8 september 2006, 17:15   #74
bartje
Minister-President

Standaard

Ik help het helemaal niet naar de knoppen en natuurlijk of niet natuurlijk dat is een andere disussie, nu gaan we daar al over beginnen. Zijn onvruchtbare koppels dan ook tegennatuurlijk??
Het ging over het huwelijk me dunkt ... waarom m'n daar tegen kan zijn dat 2 mensen die van elkaar houden en dit willen bevestigen in een huwelijk... tja...
Oud 8 september 2006, 17:25   #75
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik help het helemaal niet naar de knoppen en natuurlijk of niet natuurlijk dat is een andere disussie, nu gaan we daar al over beginnen. Zijn onvruchtbare koppels dan ook tegennatuurlijk??
Het ging over het huwelijk me dunkt ... waarom m'n daar tegen kan zijn dat 2 mensen die van elkaar houden en dit willen bevestigen in een huwelijk... tja...
Je hebt er geen ballen van begrepen.
Oud 8 september 2006, 18:46   #76
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt er geen ballen van begrepen.
Waarom dan zo'n tegenstand tegen het homohuwelijk??? En wat te denken van al die uitspraken van VB politici....?

Oud 8 september 2006, 18:55   #77
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is iets dat nog veel sterker is dan het VB en alle gerechtshoven ter wereld, en dat is de menselijke natuur.
De geschiedenis leert dat je die nooit blijvend kunt verkrachten. De idee willen doordrukken dat homoseksualiteit natuurlijk is, is nefast voor de verdraagzaamheid die velen tegenover homoseksuelen hebben opgebouwd. Aan jou om het naar de knoppen te helpen.
Dat onderscheid tussen 'natuurlijk' en 'onnatuurlijk' is een culturele constructie. Daar moeten we dus geen eeuwige en onveranderlijke norm uit afleiden.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:09   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De ZHS en 0110 zijn twee aparte initiatieven voor meer verdraagzaamheid.
En wie dat niet wil geloven, gaat den bak in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:12   #79
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En wie dat niet wil geloven, gaat den bak in.
Waar wordt dat beweerd?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:31   #80
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat onderscheid tussen 'natuurlijk' en 'onnatuurlijk' is een culturele constructie. Daar moeten we dus geen eeuwige en onveranderlijke norm uit afleiden.
Dat is een pertinente leugen. Het onderscheid tussen natuurlijk en onnatuurlijk bestaat al sinds het bestaan van de mens, en daar zal nooit verandering in komen. Alleen onze houding tegenover het onnatuurlijke kan veranderen. Gelukkig betekent voor velen 'onnatuurlijk' niet persé verwerpelijk, maar door fundamentalisten zoals Bartje, vrees ik dat alles vlug teruggeschroefd zal worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be