![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Europees Commissaris
|
Mijn huisarts spreekt behalve Nederlands ook nog Esperanto, wat een zegen is voor de zeelui die in antwerpen aanleggen en behalve hun moedertaal ook nog eens Esperanto aangeleerd hebben.
De vraag is vanzelfsprekend : welke taal moet je spreken en begrijpen als patient zijnde in een land waar de doktoren in meerderheid franstalig zijn of is dit toch niet zo ? Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie in Halle is, waar de meerderheid van de bewoners Nederlandstalig is en de burgemeester waarschijnlijk een voorstander van splitsing van het kiesarrondissement is; maar zou het niet zinvoller zijn om er een permanentie in te richten met huisartsen die minstens de taal machtig zijn van de meerderheid van de inwoners ? |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Minister-President
|
Een arts in een Brussels ziekenhuis moet gewoonweg op zijn minst tweetalig zijn, zou moeten in de aanwervingsvoorwaarden staan, ik vind het nog altijd een vorm van respect naar de patiënt toe dat m'n diens moedertaal gebruikt.
Mensen die nu toevallig een ongeval krijgen in Brussel en bv. alleen hun moedertaal beheersen staan soms voor héél benarde toestanden met alle gevolgen vandien. Zoiets kan dus gewoonweg niet! |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 maart 2006 om 19:09. |
|