![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het huidige systeem int de Staat zijn centen op arbeid zodat degenen die niet willen werken extra vrijgesteld zijn. Het Vivant-idee is dus eerlijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Descartes Jr, ik dacht dat het ondertussen al toch wel enkele malen voldoende was uitgelegd dat wat u hier zegt niet klopt. Iemand die niet werkt en enkel en alleen zijn basisinkomen 'opconsumeert' betaalt helemaal niet mee! Dat moet u toch inzien!?
Als u mij morgen 5euro geeft en ik koop met die 5euro een kilo appels bij u, dan heb ik volgens u bijgedragen aan de maatschappij en aan uw welvaart?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar nu ernstig : hoe beschouwt u dan de situatie van vandaag met de dikke pensioenen van de ambtenaren ? De staat betaalt riant uit, geeft allerlei extra's en voordelen bovenop (die ze van mij gerust mogen hebben) en wat komt in de plaats ? Spaargeld op een Luxemburgse bankrekening ? Is het niet logischer en vooral eerlijker de inkomsten voor de staat te spreiden over de GEHELE consumerende bevolking dan enkel over de (bijna minder dan de) helft ervan, nl WERKENDE slachtoffers ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, we zullen het intellectueel eerlijker maken: de hele maatschappij werkt en ik ontvang van die maatschappij elke maand €540 die ik eveneens elke maand uitgeef aan eten, huur en kledij. Ik herhaal mijn vraag: draag ik volgens u bij aan die maatschappij? Is het niet logischer en eerlijker dat mensen voor zichzelf verantwoordelijk zijn in plaats van dat ze afhankelijk moeten zijn van anderen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Schepen
|
![]() Weigeren te werken staat gelijk aan GEEN inkomen meer. Die moeten maar leven van de hemelse dauw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
NIE WAARKE NIE EMME!
GEBED VOOR HET VADERLAND: Heer,laat het prinsenvolk der oude nederlanden ,niet ondergaan in haat,in broedertwist en schande. Maak dat uit d'oude bron nieuw leven nogmaals vloeit. Schenk ons de taaie kracht,om fier vol vroom vertrouwen,met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen. Tot statig als een eik voor u ons volk herbloeit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw vrees is dat iedereen het werk opgeeft en van het basisinkomen van 540 EUR wil genieten. Ik zeg u : volledig onterecht. Want op de dag van vandaag kan IEDEREEN werkloos blijven en toch 750 EUR/maand incasseren. Waarom doen ze het niet ? Omdat er méér te verdienen valt ! En degenen die tevreden zijn met 540 EUR mogen die van mijn part krijgen. Nu krijgen ze 750 EUR. So what ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Uw fout is dat u absoluut met het huidige systeem wenst te vergelijken en zo uit het oog verliest dat het misschien op een nog andere manier nog beter zou kunnen!
Citaat:
Citaat:
Ik zeg niet dat het huidige systeem perse beter zou zijn of niet - gedeeltelijk - gelijkaardige gebreken vertoont, maar dat neemt niet weg dat u geen gelijk hebt wanneer u stelt dat mensen die consumeren sowieso bijdragen. Ik ben blij dat we het daar over eens zijn ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Vandelanotte mag dan wel verklaren dat hij éénzelfde EURO 2X kan uitgeven (onze journalisten staan erbij en kijken ernaar) MAAR DAT IS WAANZIN ! Citaat:
PS : Dies, ik heb ook een dochter in de VUB-faculteit Klassieke Talen (studentenwoordvoerdster 2° Lic - uw dochter moet ze zeker kennen. Blonde vrijzinnige flapuit. Met tweelingzus in faculteit exacte wetenschappen. Aardje naar haar vaartje ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Al geeft wat ik hier schreef ook wel een vrij goed beeld van wat ik denk: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6353&start=45 Citaat:
![]() Citaat:
Het ging er helemaal niet over dat we failliet zouden gaan, dus ik herhaal mijn vraag: "de hele maatschappij werkt en ik ontvang van die maatschappij elke maand €540 die ik eveneens elke maand uitgeef aan eten, huur en kledij. Draag ik volgens u bij aan die maatschappij?" Ik wil nog in het midden laten of het absoluut noodzakelijk is dat iedereen bijdraagt aan de maatschappij - er zijn ten slot van rekening ook mensen die daar eenvoudig weg niet toe in staat zijn -, maar u kan mij hierin toch moeilijk tegenspreken? P.S. Descartes, de laatste keer dat ik gezien heb, had ik 2 zonen ![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U leeft dus nog met een 19° eeuwse fylosofie ? Maar u hebt wel een paardenspan en een carrosse (uit erfenis), neem ik aan ? Je vous salue, Demoiselle Renilde, �* l'instar de votre magnitude ! :cool: Descartes Jr (René pour les amis ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Nee ik vind dat iedereen die KAN werken ook MOET werken, en degeen die dat niet wil gaat maar gras eten ofzo, maar laat nooit anderen voor je werken omdat je te lui bent of een profiteur. IK zou me KAPOT schamen als ik van geld uit de gemeenschap zou leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe denkt het VB dat te bekostigen ? Hebben zij een economisch plan ? Of is het schipperen en knuttselen zoals onze politici al decennia bezig zijn ? En zij raken er niet uit ! Het VB wél zeker ? Neen Quicky, we hebben een STRUCTURELE aanpak nodig. Citaat:
Voor de vrouw-aan-de-haard (in uw masculine VB-wereld) is het alleszins een appreciatie voor hun werk dat jij géén werk noemt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik niet snap (en waar jij niet op antwoordt) is hoe het VB dit denkt te bekostigen. Dat onze huidige en vroegere politiekers het ook niet weten is geen nieuws. Maar het VB hoeft zich niet hautain te gedragen : ze weten het ook niet ! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Onthaasting : het recht om schaamteloos te profiteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben ik dan een profiteur om dat ik mij akkoord verklaar minder te verdienen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Als je 2 hartaanvallen hebt gehad, mag je al blij zijn dat je ze overleefd hebt.
|
![]() |
![]() |