Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2003, 20:44   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is goed te merken dat U niet werkt met mensen voor beroep Filosoof, gelaatsuitdrukkingen zijn altijd een sterke aanwijzing voor bepaalde zaken.
Ik kan het niet juist uitleggen, maar een flauwe glimlach kan toch heel veelzeggend zijn van de gedachten van de persoon in kwestie,om maar een voorbeeld te geven.

Citaat:
als 35°echtgenote
(niet toegelaten trouwens volgens de koran, die er maximaal vier voorziet, onder bijna onmogelijk te vervullen voorwaarden )
Hier bent U beetje mis, de Sha'ria voorziet dat een man zoveel vrouwen mag hebben als hij kan onderhouden, financieel als fysiek..Met de wet van matigheid dat je als gewoon man niet meer dan 4 moet hebben. Ik weet niet hoeveel vrouwen mohamed in totaal had, nog niet alles gelezen,maar in totaal heeft ie er meer dan 4 gehad, zelfs bekeerde slavinnen.
Het is al een keer gebleken dat de Koran en de Sha'ria U niet zo bekend zijn

Citaat:
Als deze jongedames de sluier en hoofddoek dragen om er gewoon bij te horen, evenals een jonge roker dit doet om erbij te horen, is dat dan slim?
Citaat:
D�*t zul je me nooit horen zeggen, maar een roker brengt zijn gezondheid in gevaar, wat hier alleen het geval zou zijn in vergezochte scenarios, niet op de schoolbanken.
Er is toch wel een verschil tussen in tot umma of dar el islam te willen behoren en in een islamland te gaan leven, zoals jij het voorstelt,
Dat klopt als een bus, ,dat het hier niet Dar El Islam is. 't is hier het huis van de oorlog, met zwaard leugens en bedog te veroveren, en alle ongelovigen uit te roeien,en de medegelovigen van het boek of Mohamedaan of Dhimmi te maken.(tja ik lees de koran wel, evenals de bijbel. De thora moet ik nog aan beginnen, ik word er een beetje paranoide door blijkbaar)
Wat betreft dat roken, ik ben een stevige anti roker, maar kom, dat mag ook niet zeker?(out of topic)

Citaat:
De raad van state heeft daar trouwens al uitspraak over ( En dan nog: met een motovalhelm of skimuts ben hij moeilijker identificeerbaar: gaan we jou dan verbieden een motovalhelm of skimuts te dragen in het openbaar?(die motovalhelm is trouwens wettellijk verplicht voor morrijders, dan ook maar motos verbieden ineens? Niet logisch, hé?
De uitspraken zijn hier heel duidelijk over, als motorrijder ken ik die maar al te goed. Zolang ik mijn motorfiets bestuur als voertuig ben ik verplicht mijn helm op te hebben op de geijkte manier.Als ik aangehouden word, voor welke reden dan ook, dan ben ik verplicht mijn helm en andere gezichtsbedekking,zoals sjaals en motorbril, en af te nemen bij de stilstand en stilgelegde motor,om mezelf onmiddelijk herkenbaar en conform met mijn identiteitskaart en rijbewijs te kunnen tonen.
In theorie geld dit ook voor sluiers,zonnebrillen,burka's en welk soort van kledingstuk of attribuut iemand zou dragen.

Citaat:
Mij stoort dat niet meer dan de kap van een non.( Is die in jouw ogen onwelvoeglijk?)
Neen, de kap van een non is dan ook geen burka of de hier door mij gewraakte sluier.Dus in dit geval zou men kunnen spreken dat deze vrouw van Jezus haar aangezicht en dus gelaatsuitdrukkingen wel perfect zichtbaar zijn.

Citaat:
Dat lijkt me normaal, vermits het als een godsdienstig voorschrift wordt ervaren... (terecht of onterecht, d�*�*r moet een korangeleerde maar over oordelen, niet ik.)
De zaak is dat een korangeleerde zijn interpretatie van een onveranderbaar boek,namelijk het directe woord van Allah, moet geven.En ook dat deze interpreatatie absoluut niet eerlijk moet zijn tegenover een niet Mohamedaan.'t Is maar een gedeelte van de levensregels waarbinnen die hoofddoeken/sluiertoestand vallen hoor..

Citaat:
de enquêtes hebben uitgewezen dat die meisjes juist heel weing betrokken zijn bij misdadige activiteiten
Da's niet moeilijk, in bepaalde gevallen mogen ze zelfs niet naar buiten om naar school te gaan.

Neen filosoof, als je hier probeert verder te gaan dat bepaalde fragiele banden gekoesterd moeten worden, en de multicultuur een teer kasplantje is wat heel intensive zorgen nodig heeft.
Neen, ik ben eerder van mening dat multicultuur een volwaardig conflikt is ,en dat de sterkste gaat winnen.
[size=1]En ik ben van plan hetgeen in mijn kultuur noem te verdedigen met hand en tand.Maar dan op een humane manier.
Stap 1, politiek uitschakelen, dat stelletje parasitaire mosselen
Stap 2 godsdienst reduceren tot het niet meer is dan een plaats waar zwakken van zinnen en geest zich kunnen thuisvoelen.Oftewel terug naar de roots.[/size]
Oud 22 oktober 2003, 20:45   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Een uniform kan een uiting zijn van godsdienstaanhang, zie maar naar de Zwitserse Garde in het Vatikaan.

Maar de uniformdracht in een school,zoals bijna standaart is in de Uk colleges, dat heeft te maken met het uitbannen van sociale verschillen, zodanig er niet te zien zou zijn wie zijn ouders multimiljonair zijn of wie maar ouders heeft met vrije rekeningen met de £ in 100 000 voud.

Filosoof, 't is weer rond de pot draaierij.
Uniformen kunnen een uiting zijn van godsdienstige achtergrond, zoals een vrolijk gekleurd sjaaltje op een bepaalde manier gedragen dat kan uiten.Het een sluit het ander niet uit.

Het gezever, en waar ik mezelf in terug vind is dat vrouwen bepaalde klederdracht MOETEN gebruiken indien ze niet lastig gevallen willen worden door pubers,Imans of verontruste godsdienstwaanzinnige ouders.Dat mijn beste is mijn struikelblok...
1) Daarmee stel je eindelijk "pubers,Imans of verontruste godsdienstwaanzinnige ouders" op één lijn...
Je moet dat "lastig vallen door pubers nu ook niet waarde geven dan het heeft...
('t heeft geduurd, voor ik je zover had... Nu nog de anderen ...
2)Vermits er "dure" en minder "dure scholen zijn, met uiteraard verschillend uniform, wordt er niet veel sociale ongelijkheid weggewerkt, integendeel: een uniform van een "dure" school is een statussymbool
Weet je zelf wel wat je schrijft ?
Citaat:
Zijn die uniformen dan géén uiting van godsdienstaanhang?? d�*t is een vernieuwende visie op de zaak!!!
Nu lees ik:
Citaat:
Vermits er "dure" en minder "dure scholen zijn, met uiteraard verschillend uniform, wordt er niet veel sociale ongelijkheid weggewerkt, integendeel: een uniform van een "dure" school is een statussymbool
Is het nu een uiting van godsdienstaanhang of een statussymbool, je moet weten wat je wil.
Het gaat om het wegwerken van zichtbare sociale ongelijkheid binnen een school.
Buiten de school draagt men wat men wil, daar zal het statussymbool niet meer zichtbaar zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 20:51   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
naar daarbuiten toe een signaal "we zijn een groep", maar in tegenstelling tot de hoofddoekjesaffaire ,geen opgelegde dwang.Men kan altijd wisselen van school indien men zichzelf niet thuisvoelt in Uniformje A.
d�*�*r kan het slachtoffer (de leerling niet over beslissen, d�*t is de "pater familias" en/of de rest van de familie) die dat doet..dus wel degelijk dwang...
Wordt er dan iemand verplicht om naar die school te gaan.?
Oud 22 oktober 2003, 23:20   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is goed te merken dat U niet werkt met mensen voor beroep Filosoof, gelaatsuitdrukkingen zijn altijd een sterke aanwijzing voor bepaalde zaken.
Ik kan het niet juist uitleggen, maar een flauwe glimlach kan toch heel veelzeggend zijn van de gedachten van de persoon in kwestie,om maar een voorbeeld te geven.

Citaat:
als 35°echtgenote
(niet toegelaten trouwens volgens de koran, die er maximaal vier voorziet, onder bijna onmogelijk te vervullen voorwaarden )
Hier bent U beetje mis, de Sha'ria voorziet dat een man zoveel vrouwen mag hebben als hij kan onderhouden, financieel als fysiek..Met de wet van matigheid dat je als gewoon man niet meer dan 4 moet hebben. Ik weet niet hoeveel vrouwen mohamed in totaal had, nog niet alles gelezen,maar in totaal heeft ie er meer dan 4 gehad, zelfs bekeerde slavinnen.
Het is al een keer gebleken dat de Koran en de Sha'ria U niet zo bekend zijn

Citaat:
Als deze jongedames de sluier en hoofddoek dragen om er gewoon bij te horen, evenals een jonge roker dit doet om erbij te horen, is dat dan slim?
Citaat:
D�*t zul je me nooit horen zeggen, maar een roker brengt zijn gezondheid in gevaar, wat hier alleen het geval zou zijn in vergezochte scenarios, niet op de schoolbanken.
Er is toch wel een verschil tussen in tot umma of dar el islam te willen behoren en in een islamland te gaan leven, zoals jij het voorstelt,
Dat klopt als een bus, ,dat het hier niet Dar El Islam is. 't is hier het huis van de oorlog, met zwaard leugens en bedog te veroveren, en alle ongelovigen uit te roeien,en de medegelovigen van het boek of Mohamedaan of Dhimmi te maken.(tja ik lees de koran wel, evenals de bijbel. De thora moet ik nog aan beginnen, ik word er een beetje paranoide door blijkbaar)
Wat betreft dat roken, ik ben een stevige anti roker, maar kom, dat mag ook niet zeker?(out of topic)

Citaat:
De raad van state heeft daar trouwens al uitspraak over ( En dan nog: met een motovalhelm of skimuts ben hij moeilijker identificeerbaar: gaan we jou dan verbieden een motovalhelm of skimuts te dragen in het openbaar?(die motovalhelm is trouwens wettellijk verplicht voor morrijders, dan ook maar motos verbieden ineens? Niet logisch, hé?
De uitspraken zijn hier heel duidelijk over, als motorrijder ken ik die maar al te goed. Zolang ik mijn motorfiets bestuur als voertuig ben ik verplicht mijn helm op te hebben op de geijkte manier.Als ik aangehouden word, voor welke reden dan ook, dan ben ik verplicht mijn helm en andere gezichtsbedekking,zoals sjaals en motorbril, en af te nemen bij de stilstand en stilgelegde motor,om mezelf onmiddelijk herkenbaar en conform met mijn identiteitskaart en rijbewijs te kunnen tonen.
In theorie geld dit ook voor sluiers,zonnebrillen,burka's en welk soort van kledingstuk of attribuut iemand zou dragen.

Citaat:
Mij stoort dat niet meer dan de kap van een non.( Is die in jouw ogen onwelvoeglijk?)
Neen, de kap van een non is dan ook geen burka of de hier door mij gewraakte sluier.Dus in dit geval zou men kunnen spreken dat deze vrouw van Jezus haar aangezicht en dus gelaatsuitdrukkingen wel perfect zichtbaar zijn.

Citaat:
Dat lijkt me normaal, vermits het als een godsdienstig voorschrift wordt ervaren... (terecht of onterecht, d�*�*r moet een korangeleerde maar over oordelen, niet ik.)
De zaak is dat een korangeleerde zijn interpretatie van een onveranderbaar boek,namelijk het directe woord van Allah, moet geven.En ook dat deze interpreatatie absoluut niet eerlijk moet zijn tegenover een niet Mohamedaan.'t Is maar een gedeelte van de levensregels waarbinnen die hoofddoeken/sluiertoestand vallen hoor..

Citaat:
de enquêtes hebben uitgewezen dat die meisjes juist heel weing betrokken zijn bij misdadige activiteiten
Da's niet moeilijk, in bepaalde gevallen mogen ze zelfs niet naar buiten om naar school te gaan.

Neen filosoof, als je hier probeert verder te gaan dat bepaalde fragiele banden gekoesterd moeten worden, en de multicultuur een teer kasplantje is wat heel intensive zorgen nodig heeft.
Neen, ik ben eerder van mening dat multicultuur een volwaardig conflikt is ,en dat de sterkste gaat winnen.
[size=3]En ik ben van plan hetgeen in mijn kultuur noem te verdedigen met hand en tand.Maar dan op een humane manier.
Stap 1, politiek uitschakelen, dat stelletje parasitaire mosselen
Stap 2 godsdienst reduceren tot het niet meer is dan een plaats waar zwakken van zinnen en geest zich kunnen thuisvoelen.Oftewel terug naar de roots.[/size]
zucht...hoe en waar schreef Matheus dat ook weer?
Je zegt maar...
Herlees eens goed je tekst en je zal misschien wel de vinger op je probleem leggen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 01:19   #65
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Als je iets doet vergeet dan niet uw verleden, wees u helder bewust van het heden en bovenal hou rekening met het toekomst.

Over nog geen 50 jaar zal u en ik gemotiveerde jonge mensen nodig hebben die ons sociaal stelsl nog in de gang houden. Ik stel voor dat er beter werk wordt gemaakt van de bestaande bevolking in Vlaanderen. Je oogst wat je zaait.

In plaats van haat liefde, in plaats van donker de verlichting. Dit geldt voor alle mensen. Alle onrecht moet bestreden worden. De harten van de mensen moeten met licht worden gevuld. de wetenschap zal onze verlossing zijn en bovenal veel goede wil.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 08:53   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Als je iets doet vergeet dan niet uw verleden, wees u helder bewust van het heden en bovenal hou rekening met het toekomst.

Over nog geen 50 jaar zal u en ik gemotiveerde jonge mensen nodig hebben die ons sociaal stelsl nog in de gang houden. Ik stel voor dat er beter werk wordt gemaakt van de bestaande bevolking in Vlaanderen. Je oogst wat je zaait.
In plaats van haat liefde, in plaats van donker de verlichting. Dit geldt voor alle mensen. Alle onrecht moet bestreden worden. De harten van de mensen moeten met licht worden gevuld. de wetenschap zal onze verlossing zijn en bovenal veel goede wil.
50 jaar geleden hadden we ook jonge mensen nodig om ons sociaal stelsel in de gang te houden.
Waarom zou dat binnen 50 jaar anders zijn ? Ik begrijp uw punt niet.
Oud 24 oktober 2003, 00:06   #67
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Ik lees van veel mensen dat ze een groep mensen die al jaren in Vlaanderen woont liever ziet verdwijnen uit hun zicht. Ik zal eens concreet verduidelijken met een voorbeeld.

In het verleden zijn er gastarbeiders in Vlaanderen binnengebracht om de economie en dus in het toekomst de welvaart van België te verzekeren. Het toekomst van het verleden is nu het heden. De welvaart is bereikt. Als we vergelijken met veel andere landen leven we redelijk welvarend. Het toekomst van nu is over 50 jaar. Over 50 jaar zal door de veroudering van de bevolking ons sociaal stelsel in gevaar komen. zeker als er geen (gast)arbeiders meer zijn. Dat wil zeggen dat uw en mijn pensioen, het onderwijs van onze kleinkinderen, en al de rest vandaag moet verzekerd zijn. Hoe doen we dat? Wel net door van het verleden te leren, vriendelijkheid tussen de mensen bevorderen, vijandelijkheden tegengaan, rechtvaardigheid, eerlijkheid en alle andere goede deugden. Voor de mensen die het niet weten, deze zijn allemaal Vlaamse waarden. Ik stel deze heel hoog op. U ook?
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 24 oktober 2003, 00:08   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En daar kunnen we nu al aan beginnen door massaal te beginnen werken! nietwaar Yücel? Want als de werkloosheid zo blijft stijgen is de pensioenkas al leeg voordat ik op pensioen kan gaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 00:18   #69
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Inderdaad mijn beste. Al moet er werk zijn voor iedereen en wil om te werken. Ik geloof dat je het vooral hiernaar wilt sturen. Als je bedoelt dat niet alle mensen willen werken. Dan heb je wel gelijk, niet alle mensen willen werken. Hoeveel dromen er niet om de lotto te winnen, niet waar? En toch is enkel willen werken niet voldoende. Er leven veel mensen die pas willen werken als het werk naar hun 'goesting' is. Er leven veel mensen die pas willen werken als ze op hun werk gewaardeerd worden door hun bedrijfleiders en door hun collega's. Wat je ze niet kunt verwijten, hoeveel mensen worden er niet gepest op hun werk, niet waar?Dat wil zeggen dat er aan heel wat mensen nog moet gesleuteld worden. Het beste is dat je al snel, nog als ze kinderen zijn, moet beginnen met sleutelen (opvoeden is een waardiger woord). Maar ook veel volwassenen kunnen nog opgevoed worden. Een opvoeding die als grootse doel heeft: een rustig, veilig en gelukkig toekomst.
Oud 24 oktober 2003, 00:42   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

nee... deze keer had ik het niet over willen werken, maar gewoon over werken....

waar haal je het uit dat door nog meer mensen te importeren de vergrijzing zou opgelost worden? Dat verhaaltje is al héél lang achterhaald. Het lost niets op en het zorgt zeker voor het vooruitschuiven van het probleem: want meer volk betekent meer pensioenen later betalen, en als er geen werk beschikbaar is, geraakt de sociale kas nu al uitgeput met al die extra "werkkrachten" in plaats van over 50 jaar!

En hoe denk je d�*t dan op te lossen? Gaan de werklozen met uitkering dan de pensioenen betalen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 00:50   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees van veel mensen dat ze een groep mensen die al jaren in Vlaanderen woont liever ziet verdwijnen uit hun zicht. Ik zal eens concreet verduidelijken met een voorbeeld.

In het verleden zijn er gastarbeiders in Vlaanderen binnengebracht om de economie en dus in het toekomst de welvaart van België te verzekeren. Het toekomst van het verleden is nu het heden. De welvaart is bereikt. Als we vergelijken met veel andere landen leven we redelijk welvarend. Het toekomst van nu is over 50 jaar. Over 50 jaar zal door de veroudering van de bevolking ons sociaal stelsel in gevaar komen. zeker als er geen (gast)arbeiders meer zijn. Dat wil zeggen dat uw en mijn pensioen, het onderwijs van onze kleinkinderen, en al de rest vandaag moet verzekerd zijn. Hoe doen we dat? Wel net door van het verleden te leren, vriendelijkheid tussen de mensen bevorderen, vijandelijkheden tegengaan, rechtvaardigheid, eerlijkheid en alle andere goede deugden. Voor de mensen die het niet weten, deze zijn allemaal Vlaamse waarden. Ik stel deze heel hoog op. U ook?
Jij loopt duidelijk achter, de vergrijzing begint nu al en bereikt zijn hoogtepunt in 2012.
Over 50 jaar zullen er véél minder pensioengerechtenden zijn dan nu, tenzij we de onzin geloven dat we meer kindertjes moeten maken of (gast) arbeiders bijnemen.

Wat de gastarbeiders uit het verleden betreft, die zijn nu ook pensioengerechtigd nietwaar.
Reden temeer om mee te werken om de pensioenen betaalbaar te houden.
Oud 24 oktober 2003, 00:54   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad mijn beste. Al moet er werk zijn voor iedereen en wil om te werken. Ik geloof dat je het vooral hiernaar wilt sturen. Als je bedoelt dat niet alle mensen willen werken. Dan heb je wel gelijk, niet alle mensen willen werken. Hoeveel dromen er niet om de lotto te winnen, niet waar? En toch is enkel willen werken niet voldoende. Er leven veel mensen die pas willen werken als het werk naar hun 'goesting' is. Er leven veel mensen die pas willen werken als ze op hun werk gewaardeerd worden door hun bedrijfleiders en door hun collega's. Wat je ze niet kunt verwijten, hoeveel mensen worden er niet gepest op hun werk, niet waar?Dat wil zeggen dat er aan heel wat mensen nog moet gesleuteld worden. Het beste is dat je al snel, nog als ze kinderen zijn, moet beginnen met sleutelen (opvoeden is een waardiger woord). Maar ook veel volwassenen kunnen nog opgevoed worden. Een opvoeding die als grootse doel heeft: een rustig, veilig en gelukkig toekomst.
Als er geen werk is voor iedereen, waarom zouden we er nog (gast) arbeiders bijnemen.
Als iedereen alleen het werk wil doen dat hij graag doet dan zullen er veel werkjes niet meer gedaan worden.
Oud 24 oktober 2003, 00:56   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
nee... deze keer had ik het niet over willen werken, maar gewoon over werken....

waar haal je het uit dat door nog meer mensen te importeren de vergrijzing zou opgelost worden? Dat verhaaltje is al héél lang achterhaald. Het lost niets op en het zorgt zeker voor het vooruitschuiven van het probleem: want meer volk betekent meer pensioenen later betalen, en als er geen werk beschikbaar is, geraakt de sociale kas nu al uitgeput met al die extra "werkkrachten" in plaats van over 50 jaar!

En hoe denk je d�*t dan op te lossen? Gaan de werklozen met uitkering dan de pensioenen betalen?
Precies wat ik er ook van denk.
Oud 24 oktober 2003, 01:02   #74
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:

(gast)arbeiders was mischien niet zo duidelijk. Ik noem (gast)arbeiders mensen die hier al jaren wonen en nog steeds niet geaccepteerd worden. Als je deze mensen zou bestuderen zou je bij heel veel concluderen dat ze veel meer gemeen hebben met Vlamingen dan andere en zelfs hun eigen oorspronkelijke etnieën. Inderdaad nieuwe mensen uitnodigen om onze toekomst te verzekeren zou niet de enigste oplossing zijn, zou onze economie nog stijgen. De mensen die hier en nu wonen een betere opleiding met gelijke maatschappelijke kansen geven is een betere oplossing.
Zolang Vlaanderen Vlaanderen blijft zullen we niet failliet gaan mijn beste. Wij zijn harde werkers, ik geloof in Vlaanderen. Om brood te eten heb je werk nodig en om brood te produceren heb je werkers nodig. Dit is een statische ciclus. Nu dat er hier toch zoveel Ali's, Aycha's, Renato's wonen, kunnen we hier proberen profijt voor iedereen uit te halen. Zij zijn onze jonge werkkrachten, zij kunnen de economische ciclus draaiende houden. Het zullen in grote getale Vlamingen zijn die op pensioen zullen zijn. Als er niet werk wordt gemaakt van uitbreiding van Vlaamse gezinnen en Vlaamse cultuur, dan, dan zou ik de toekomst pessimistisch kunnen zien. Maar ik blijf mijn geloof in de goedheid van de mens behouden. Ik blijf mijn geloof in de mogelijkheden van Vlaanderen behouden. Ik blijf strijden voor de toekomst.
Oud 24 oktober 2003, 01:16   #75
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

[quote="Bobke"]
Citaat:

Wat de gastarbeiders uit het verleden betreft, die zijn nu ook pensioengerechtigd nietwaar.
Wel heren en dames ik ben nog lang niet pensioengerechtigd. Dus een goede reden om onder de lakens te kruipen. Voor mij is morgen een werkdag, dus hoogtijd om mijn snaveltje toe te houden . Wel te rusten mensen.
Oud 24 oktober 2003, 01:31   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

(gast)arbeiders was mischien niet zo duidelijk. Ik noem (gast)arbeiders mensen die hier al jaren wonen en nog steeds niet geaccepteerd worden. Als je deze mensen zou bestuderen zou je bij heel veel concluderen dat ze veel meer gemeen hebben met Vlamingen dan andere en zelfs hun eigen oorspronkelijke etnieën.
Reageer hier eens op:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...813&highlight=

Citaat:
Inderdaad nieuwe mensen uitnodigen om onze toekomst te verzekeren zou niet de enigste oplossing zijn, zou onze economie nog stijgen. De mensen die hier en nu wonen een betere opleiding met gelijke maatschappelijke kansen geven is een betere oplossing.
Krijgen ze dat dan niet ?
Ik ken allochtone dokters, chirurgen, iedereen kent er wel in de politiek, in de media.
Wat wil je meer.

Citaat:
Zolang Vlaanderen Vlaanderen blijft zullen we niet failliet gaan mijn beste. Wij zijn harde werkers, ik geloof in Vlaanderen. Om brood te eten heb je werk nodig en om brood te produceren heb je werkers nodig. Dit is een statische ciclus. Nu dat er hier toch zoveel Ali's, Aycha's, Renato's wonen, kunnen we hier proberen profijt voor iedereen uit te halen. Zij zijn onze jonge werkkrachten, zij kunnen de economische ciclus draaiende houden. Het zullen in grote getale Vlamingen zijn die op pensioen zullen zijn. Als er niet werk wordt gemaakt van uitbreiding van Vlaamse gezinnen en Vlaamse cultuur, dan, dan zou ik de toekomst pessimistisch kunnen zien. Maar ik blijf mijn geloof in de goedheid van de mens behouden. Ik blijf mijn geloof in de mogelijkheden van Vlaanderen behouden. Ik blijf strijden voor de toekomst.
Wil je daar mee zeggen dan alleen de Vlaamse gezinnen moeten zorgen voor de pensioenen.
Oud 24 oktober 2003, 01:33   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

[quote="KAHRAMAN Yücel"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Wel heren en dames ik ben nog lang niet pensioengerechtigd. Dus een goede reden om onder de lakens te kruipen. Voor mij is morgen een werkdag, dus hoogtijd om mijn snaveltje toe te houden . Wel te rusten mensen.
Gelukkig geeft er nog iemand het goede voorbeeld.
Oud 24 oktober 2003, 03:49   #78
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn die uniformen dan géén uiting van godsdienstaanhang?? d�*t is een vernieuwende visie op de zaak!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobke
Nu lees ik:
Quote:
Vermits er "dure" en minder "dure scholen zijn, met uiteraard verschillend uniform, wordt er niet veel sociale ongelijkheid weggewerkt, integendeel: een uniform van een "dure" school is een statussymbool

Is het nu een uiting van godsdienstaanhang of een statussymbool, je moet weten wat je wil.
Buiten de school draagt men wat men wil, daar zal het statussymbool niet meer zichtbaar zijn.
Bobke,
Je haalt replieken uit hun logische context, dus even verduidelijken:
een schooluniform is of kan zijn:
1)symbool van godsdienstaanhang
èn
2)statussymbool.. en beide samen, uiteraard
duidelijk zo, zélfs voor jou?

Het wegwerken van zichtbare sociale onglijkheid binnen een school lijkt mij niet meer dan een voorwendsel:
1)In één uniformschool zitten meestal sowieso al leerlingen met vergelijkbare sociale achtergrond.
2)Na enkele maanden weten de leerlingen toch zeer goed van elkaar welke de familiale achtergrond is.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 09:50   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobke
Nu lees ik:
Quote:

Bobke,
Je haalt replieken uit hun logische context, dus even verduidelijken:
een schooluniform is of kan zijn:
1)symbool van godsdienstaanhang
èn
2)statussymbool.. en beide samen, uiteraard
duidelijk zo, zélfs voor jou?

Het wegwerken van zichtbare sociale onglijkheid binnen een school lijkt mij niet meer dan een voorwendsel:
1)In één uniformschool zitten meestal sowieso al leerlingen met vergelijkbare sociale achtergrond.
2)Na enkele maanden weten de leerlingen toch zeer goed van elkaar welke de familiale achtergrond is.
Nog helemaal niet duidelijk voor mij.
Het is mij alleen duidelijk dat u zich in allerlei bochten wringt om uw mening op te dringen .

Wat is volgens u het “symbool van godsdienstaanhang” van een witte blouse en groen plooirokje, of de meer moderne kledingvoorschriften “verplicht grijs en wit zonder overdadige versieringen". ?

Ik ben helemaal geen voorstander van die kledingvoorschriften, maar als ik het om een of andere reden besloot mijn kinderen toch naar zo’n school te sturen, dan hield ik mij aan die voorschriften.
Simpel toch, als ik met bepaalde zaken op een school niet eens ben dan kies ik een andere school.

Waarom zou het wegwerken van zichtbare sociale ongelijkheid binnen een school een voorwendsel zijn ? Het kan best dat de leerlingen toch zeer goed van elkaar welke de familiale achtergrond is, maar ze zullen het niet kunnen in de verf zetten door dure merkkledij te dragen binnen de school.

Net als jij ben ik helemaal geen aanhanger van een geloof, maar ik respecteer wel degenen die het wel aanhangen. Als ik om een of andere reden in een bidplaats binnenga hou ik mij aan de regels van dat geloof, en als ik wil gebruik maken van een schoolnet van een geloof dan hou ik mij aan hun regels.

Wanneer er ooit een islamitisch netwerk opgericht wordt dan hoop ik dat er zich daar en paar joden “met keppeltje” aanbieden. Kwestie om eens te zien hoe verdraagzaam zij zullen zijn.
Oud 24 oktober 2003, 09:55   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er werd hier gesproken over het invoeren van uniformen ,om zo bepaalde godsdienstige verplichtingen uit een andere tijd en wereld te mogen uitbannen zonder dat er commentaar op kan komen.De commentaar komt toch,daar niet van.

Nadien is uitgelegd waarom net de elitescholen een uniform hebben ingevoerd. Ook historisch correcte info.

Er is nooit gezegd dat een uniform echt erin lukt het alle beoogde doelen te halen.Maar een uniform waar dan ook slaagt er perfect in een "wij" en "zij" gevoel te kweken.
En dat is ook de doelstelling van kompleet bedekte vrouwen.. de"wij" in dit geval zijn de vrouwen die naar dar El Islam streven, en dus door hun bedekking alle niet bedekte vrouwen tot hoer of slaaf herleiden, dit gewoon door de historische context waar alle gehakketak rond draait.

In alle geval, Filosoof, je maakt mijn gedwongen weekje thuis tot een feestje, niet gemakkelijk zo'n aanhoudend advocaat van de duivel tegengekomen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be