Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Dankzij de concerten voor verdraagzaamheid ben ik
ik was VB-stemmer en dus per definitie onverdraagzaam 17 45,95%
Dankzij de concerten heb ik nu ook genegeheid voor de VB kopstukken 2 5,41%
Dankzij de concerten heb ik nu begrip voor VB stemmers 8 21,62%
ondanks de concerten heb ik nog een even grote hekel van zowel VB kopstukken en hun stemmers 10 27,03%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 13:42   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ge zingt het regimelied al goed. Ge gaat nog aaitjes en schouderklopjes krijgen.
regimelied? Als het regime zou weten wat ik precies over hen denk en hen toewens zat ik wellicht al in het gevang.
Oud 2 oktober 2006, 13:43   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er zijn heel veel mensen die zo denken in Antwerpen en Brussel, maar die komen niet aan bod in de politiek of de media, gesandwicht tussen politiek correcte multicul en het fascistische discours van het VB.
maar de veebee'ers hier gaan er natuurlijk a priori van uit dat als je niet veebee bent je sowieso bij de politiek correcte meute zit. Zwart-wit denken is eigen aan het antivlaams belang.
Oud 2 oktober 2006, 14:51   #63
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
maar de veebee'ers hier gaan er natuurlijk a priori van uit dat als je niet veebee bent je sowieso bij de politiek correcte meute zit. Zwart-wit denken is eigen aan het antivlaams belang.
Het past in hun kraam hé.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 15:22   #64
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik zie dat het opzet van Tom Barman geslaagd is.

Vandaag 02.10 leven we in de meest verdraagzame wereld die men maar kan indenken..
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 16:24   #65
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn heel veel mensen die zo denken in Antwerpen en Brussel, maar die komen niet aan bod in de politiek of de media, gesandwicht tussen politiek correcte multicul en het fascistische discours van het VB.
Ach tomm,soms denk ik ik hou me in maar als ik dan die domme antwoorden lees van de rechtse onverdraagzamen naar de linkse onverdraagzamen en omgekeerd dan moet ik wel reageren,precies of de wereld hangt aan hun gat,en meestal weten ze nog niet eens wat ze schrijven.
Straks zitten we hier met nen hoop boel door die stomme ezels!
Oud 2 oktober 2006, 16:29   #66
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het ging helemaal niet over een concert voor verdraagzaamheid, maar wel over een concert tegen het Belang.
De vraag die moet gesteld worden is dus : "Is Vlaanderen minder Vlaams Belang geworden?"
Die kan nu al met bijna aan zekerheid grenzende wslheid ... negatief beantwoord worden.
Vlaanderen, een groot deel ervan, heeft nu aangetoond dat op het VB stemmen zeker en vast hopeloos is.
Non passeran!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 16:32   #67
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat zijn veelal reacties uit frustratie over het constant belachelijk maken/onder de mat vegen van reële problemen.

Annemans verwoorde het gisteren zeer goed op de VRT. Als mensen klagen over verkeersveiligheid gaat er niemand zeggen dat het hier maar over een 'gevoel' en een niet reëel iets gaat. Maar als er problemen worden gesignaleerd met een steeds verder mank lopende integratie en gebrek aan veiliigheid dan is het plots geen reëel feit meer, maar enkel een 'gevoel' dat best ver onder de mat wordt geveegd.

Als er verder niks verandert dan is er wel een kans dat moegetergde mensen in extremen zullen vervallen. Vraag is dan waar de schuld ligt, in mijn ogen ligt die bij een beleid dat doelbewust reële problemen minimaliseert.
Maar kom: de moegetergden zullen zachtejsaan hun kop moeten leggen.
Ze mogen nog zo fantaseren en klagen: de meerderheid ziet de kansen in van een multiculturele samenleving en spot met de fobie van de verzuurde pezewevers.
En de pezewevers gaan ooit wel eens de vraag stellen aan hun grote leiders: waar zijn JULLIE nu mee bezig: wat haalt dat verdomme uit.
En dan is het er mee afgelopen. FINI.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 16:43   #68
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Vlaanderen, een groot deel ervan, heeft nu aangetoond dat op het VB stemmen zeker en vast hopeloos is.
Non passeran!
Wat u heeft aangetoond is dat uw haat de verdraagzaamheid overschrijdt.
Ik kan me niet inbeelden dat links tevreden is met uw dagelijks discours,want dan blijkt pas echt wat onverdraagzaamheid is,niet anders dan bij sommige extreme VBers
Oud 2 oktober 2006, 17:11   #69
vl_pieter
Burger

vl_pieter's schermafbeelding

Standaard

Enige gevoel na 0110 concerten dat ik heb is : Men moet mij niet de les spellen voor wie ik zou moeten stemmen. En zo denken er vele Vlamingen.
vl_pieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 17:14   #70
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De bevolking voelt zich terecht bedreigd, maar het VB en andere rechts-extremisten proberen daar een haatdragende wending aan te geven. De bevolking (niet alleen Vlamingen maar ook migranten zelf) voelt zich bedreigd omdat het stadsbestuur sommige wijken laat verkommeren en weinig doet aan de straatcriminaliteit. Het is niet omdat een bende crapuul de straten, café's en dergelijke terroriseert en anderen alle wetten aan hun laars lappen dat je daarom de hele migrantenbevolking mag veroordelen. Want er zijn evengoed migranten die een zo goed mogelijk leven willen leiden, een job willen, het beste voor hun gezin, en dat is geen spreekwoordelijke minderheid maar de grote meerderheid. Ook zij zijn het slachtoffer van de aanmodder-politiek in Brussel en vooral Antwerpen. Maar misschien is dat allemaal iets te ingewikkeld voor U? Gewoon "makakken buiten" scanderen is veel leuker. Maar niet realistisch en ook niet menselijk, zo draag je bij aan de problemen in plaats van ze op te lossen.
Natuurlijk zijn er immigranten die het goed menen en hier een leven willen opbouwen. Als het een meerderheid is dan is het wel vaak een zwijgende meerderheid.

Nu als meneer of mevrouw moslim wil verwesteren en hier bijdragen aan de samenleving zijn ze welkom imo. Voor de Islam echter wil ik een quasi nultolerantie / uitdoofbeleid voor alles wat niet in de privé-sfeer ligt.

Dit is niet zozeer een godsdienst maar ook een middeleeuws rechtssysteem én een quasi sekte. I.e. het is heel erg moeilijk om uit het moslim geloof te stappen wegens een enorme groepsdruk, represailles enz. In moslimlanden staat er zelfs doodeenvoudig de doodstraf op.

Daarom: geen nieuwe moskees meer en een uitdoofbeleid voor de bestaande, verbod op rituele slachtingen zonder verdoving met zware straffen, geen import meer van arabische oproerkraaiers/imams én keihard optreden tegen elke poging van de islamieten om onze waarden en normen te veranderen. I.e. geen zaken meer als 'apart zwemmen voor jongens en meisjes', beperking van de vrije meningsuiting, gedwongen huwelijken enz.

De moslims die dit niet aanstaat staat het vrij hun valiezen te pakken.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 2 oktober 2006 om 17:20.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 19:34   #71
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er immigranten die het goed menen en hier een leven willen opbouwen. Als het een meerderheid is dan is het wel vaak een zwijgende meerderheid.

Nu als meneer of mevrouw moslim wil verwesteren en hier bijdragen aan de samenleving zijn ze welkom imo. Voor de Islam echter wil ik een quasi nultolerantie / uitdoofbeleid voor alles wat niet in de privé-sfeer ligt.

Dit is niet zozeer een godsdienst maar ook een middeleeuws rechtssysteem én een quasi sekte. I.e. het is heel erg moeilijk om uit het moslim geloof te stappen wegens een enorme groepsdruk, represailles enz. In moslimlanden staat er zelfs doodeenvoudig de doodstraf op.

Daarom: geen nieuwe moskees meer en een uitdoofbeleid voor de bestaande, verbod op rituele slachtingen zonder verdoving met zware straffen, geen import meer van arabische oproerkraaiers/imams én keihard optreden tegen elke poging van de islamieten om onze waarden en normen te veranderen. I.e. geen zaken meer als 'apart zwemmen voor jongens en meisjes', beperking van de vrije meningsuiting, gedwongen huwelijken enz.

De moslims die dit niet aanstaat staat het vrij hun valiezen te pakken.
Ik zou zeggen zolang wij er geen last van hebben en zo lang hun kinderen een vrije keuze krijgen om westers dan wel moslim te leven (door op school in contact te komen met niet-moslims) en door ook streng op te treden tegen alle vormen van religieus extremisme, is er geen probleem en mogen zijn hun godsdienst beleiden.
Het probleem van straatcriminaliteit en verloedering heeft weinig tot niets met Islam van doen, wel met politici die bepaalde wijken laten verkommeren en niet optreden tegen drugstraficanten, drugsgebruikers, verwilderde jongeren, misdadigers, huisjesmelkers, oplichters allerhande, etc.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 00:40   #72
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen zolang wij er geen last van hebben en zo lang hun kinderen een vrije keuze krijgen om westers dan wel moslim te leven

Een dergerlijke vrije keuze heeft een moslim door de band genomen helemaal niet en we hebben nu al last genoeg met de "moslimgevoeligheden", want zij verwachten duidelijk ook dat niet-moslims het nodige 'respect' (gelijk te stellen met: kritiek is quasi verboden) voor hun achterlijke godsdienst opbrengen. En indien niet dan breken ze het kot af.

Sorry, maar voor dat soort extreme ideologiën is er geen plaats meer in Europa.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 oktober 2006 om 00:45.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be