Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2003, 18:16   #61
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Och, de NVA doet het zoveel beter !

Waarom spreekt u dan zoveel over ons?
.................................................. ..................................
Maar manneken toch!

Buiten dit virtuele forumpje wordt er helemaal niet gesproken over uw clubje! Neem uw dromen toch niet voor werkelijkheid.

Best zielig eigenlijk...

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 19:00   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Wat is er mis met het woord extreem? Het wijst enkel en alleen op het feit dat het Vlaams Blok (of het is al eender welke partij) héél rechtse standpunten heeft. Je kan tenslotte het Vlaams Blok moeilijk rechts noemen wanneer je ook de VLD rechts zou noemen.
Volgens De gucht is de VLD geen rechtse partij.
Wereldwijd gebruikt men de naam extreme partijen als ze geweldadig zijn zoals ETA enz
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 19:07   #63
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met het woord extreem? Het wijst enkel en alleen op het feit dat het Vlaams Blok (of het is al eender welke partij) héél rechtse standpunten heeft. Je kan tenslotte het Vlaams Blok moeilijk rechts noemen wanneer je ook de VLD rechts zou noemen.
Die verschillende nieuw-rechtse partijen met elkaar vergelijken lijkt me trouwens ook geen sinecure.
Extreem maakt blind, extreem is overdreven.
Ik denk dat jij eerder radicaal omschrijft (wat ik ook eerder als positief ervaar).

-en nu nog 150 charackters plaatsen....
Oud 18 oktober 2003, 19:16   #64
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ik ben er zeker van dat de Vlaams-nationalisten officieus veel over ons spreken, maar dat ze zwijgen als vermoord over ons wanneer ze in contact komen met de media. Je kan ze geen ongelijk geven !
Eerlijk gezegd moet ik op ondervoorzitter Bart De Wever na de eerste partijgenoot nog tegenkomen die jullie überhaupt kent.

Maar als u straks goed slaapt met het idee dat we rond de tafel zitten te kermen bij het vernoemen van de term "BUB" zal ik u dat zeker niet weerhouden.[/b]
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 19:25   #65
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Als ik de Standaard van vandaag lees, zie ik dat de NVA nog verder wegzakt en dat het zelfstandig Vlaanderen als thema nog maar drie procent van de kiezers bezighoudt.
De Vlaamse zelfstandigheid staat 10e in de top-20 van de stembepalende thema's, boven thema's zoals justitie, mobiliteit, onderwijs en en leefmilieu. Zijn dat dan allemaal marginale thema's voor een kleine minderheid?
Om die 3% maar even te relativeren, want dat kunt/wilt u duidelijk zelf niet.

Verder komt Geert Bourgeois met 23% boven als populairder politicus dan Yves Leterme, Frank Vanhecke, Els van Weert en Gerolf Annemans (om van Hans van de Cauter nog maar te zwijgen...).
Dat is toch diezelfde man die jullie geregeld met termen als "fascistisch", "dom" of "extreem-rechts" betitelen, nietwaar?

Wie de Standaard vandaag gelezen heeft en gelezen wat er staat (en niet wat hij wilde lezen, zoals Hans), beseft dat er voor de N-VA en de Vlaamse zaak een grote toekomst is weggelegd.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 19:27   #66
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Volgens De gucht is de VLD geen rechtse partij
Met exceptie van het sociaal-economische gedachtengoed is de VLD natuurlijk ook geen rechtse partij, dus eigenlijk heeft De Gucht wel gelijk. Van het Vlaams Blok kan je echter toch moeilijk gaan stellen al zou het een centrum of een linkse partij zijn?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 20:11   #67
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Als ik de Standaard van vandaag lees, zie ik dat de NVA nog verder wegzakt en dat het zelfstandig Vlaanderen als thema nog maar drie procent van de kiezers bezighoudt.
De Vlaamse zelfstandigheid staat 10e in de top-20 van de stembepalende thema's, boven thema's zoals justitie, mobiliteit, onderwijs en en leefmilieu. Zijn dat dan allemaal marginale thema's voor een kleine minderheid?
Om die 3% maar even te relativeren, want dat kunt/wilt u duidelijk zelf niet.

Verder komt Geert Bourgeois met 23% boven als populairder politicus dan Yves Leterme, Frank Vanhecke, Els van Weert en Gerolf Annemans (om van Hans van de Cauter nog maar te zwijgen...).
Dat is toch diezelfde man die jullie geregeld met termen als "fascistisch", "dom" of "extreem-rechts" betitelen, nietwaar?

Wie de Standaard vandaag gelezen heeft en gelezen wat er staat (en niet wat hij wilde lezen, zoals Hans), beseft dat er voor de N-VA en de Vlaamse zaak een grote toekomst is weggelegd.
Dan wens ik u een lange en diepe nachtrust met deze heilzame gedachte !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 20:53   #68
De Ryck Peter
Schepen

De Ryck Peter's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar De Ryck Peter Stuur een bericht via Instant Messenger naar De Ryck Peter Stuur een bericht via MSN naar De Ryck Peter
Standaard

Ik stel mij de vraag,waarom de B.U.B.deelneemt aan de komende verkiezingen,als Belgischgezinde partij

Wanneer wij constateren dat deze''partij''niet over voldoende financiële middelen beschikt om campagne te voeren,noch over een aangepast programma beschikt dat reeds bij de burger bekend is,dan stel ik mij de vraag,waarom men aan deze verkiezingen wil deelnemen

De B.U.B.is niet gebaat bij een deelname aan de komende verkiezingen.

De B.U.B. is momenteel haar programma nog aan het uitbreiden en aan het aanpassen.

Persoonlijk zou ik ervoor zorgen dat ik met een compleet programma naar de burger kan stappen,en dat de burger het programma kent.

Men loopt naar de komende verkiezingen terwijl men nog niet kan kruipen.
Oud 18 oktober 2003, 21:44   #69
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Het is bekend dat de Britse (serieuze) pers veel objectiever is dan hier. Ongeacht wat de BBC zegt over de Belgische situatie, BBC1 en BBC2 zijn zowat de meest kwalitatieve zenders die we hier kunnen ontvangen.
Ook de Duitse zenders zijn op het vlak van berichtgeving heel degelijk. Ik kan u alvast de nieuwsuitzending "Tagesschau" om 8 uur op ARD aanraden. Heel degelijk.
Het zeer serieuze karakter van het Duitse nieuws valt mij altijd op. Ik ken geen ander land waar het nieuws zo serieus wordt gebracht, wat inderdaad kwalitatief goed overkomt. Maar ik heb geen schotel en in Nederland kun je op de kabel alleen de Britse, Duitse en Vlaamse zenders ontvangen, aangevuld met wat internationale zenders als het Franstalige TV5 en het Amerikaanse CNN. Is het Franse nieuws bijvoorbeeld goed?

Het NOS-Journaal vind ik nog steeds vrij goed, alhoewel het de laatste tijd meer de richting op gaat van het RTL Nieuws, dat jullie waarschijnlijk niet kennen. Er komen steeds meer randonderwerpen, verslaggevers komen meer in beeld en worden een soort co-presentatoren, en er is een onzinnige schakel naar de redactiekamer waar iemand anders de korte onderwerpen behandelt.
Het VRT Journaal wijdt dan weer overdreven veel uit over kleine binnenlandse onderwerpen en heeft relatief weinig buitenlands nieuws, wat jammer is.

Op de radio is het NOS-programma Met het oog op morgen (23.00-00.00 op Radio 1, ik weet niet of Nederlandse radiozenders in Vlaanderen te ontvangen zijn?) een erg goed nieuwsprogramma. Samen met het NOS-sportprogramma Langs de lijn, wat in het uur ervoor geprogrammeerd is, is het een van de bestbeluisterde en langstlopende radioprogramma's van Nederland. Haast iedereen kent ook de tune (generiek) van het programma, Gute Nacht Freunde. Doordeweeks een mooie afsluiting van de dag.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 22:29   #70
Stefanie
Minister-President

Standaard

Die onzinnige schakel was eerst wel even wennen. Ik vond het nogal raar. Maar nu ben ik het gewoon. Ik ben het best wel tof beginnen vinden. De VRT en VTM hebben trouwens ook kort samengevat nieuws. Persoonlijk vind ik de Nederlandse berichtgeving stukken beter dan die bij ons. Daarnet nog was er een reportage over Marrokaanse jongeren die voor overlast zorgden aan dat bejaardentehuis. Echt heel goed gedaan. Kon zoiets maar bij ons. Hier zitten ze nu stemrecht voor vreemdelingen aan te prijzen gelijk een waspoeder tijdens de reclameblokken.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 23:36   #71
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Citaat:
Zéér interessant en waarheidsgetrouw. Opvallend was dat geen ènkele geïnterviewde nog geloofde in een toekomst voor Belgie.

Stilaan maar zeker wordt het duidelijk dat Vlaanderen en Wallonie een eigen weg zullen gaan in Europa. En ik ben verheugd dat ze dat ook in het buitenland beginnen door te hebben.

Bravo aan de BBC.
Héél opvallend ja
Wordt het niet eens tijd dat jullie de realiteit onder ogen gaan zien??

Straks heeft heel de wereld het door, behalve de BUB'ers!
Vertel me dan eens waarom wij die mensen nooit op straat tegen komen?
iedereen mijdt carnavalgangers die het menen.....
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 08:30   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Is het Franse nieuws bijvoorbeeld goed?
Neen, het is gewoon barslecht. En door dat Frans geratel word je toch ook zo zenuwachtig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 08:34   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Het NOS-Journaal vind ik nog steeds vrij goed, alhoewel het de laatste tijd meer de richting op gaat van het RTL Nieuws, dat jullie waarschijnlijk niet kennen. Er komen steeds meer randonderwerpen, verslaggevers komen meer in beeld en worden een soort co-presentatoren, en er is een onzinnige schakel naar de redactiekamer waar iemand anders de korte onderwerpen behandelt.
Het VRT Journaal wijdt dan weer overdreven veel uit over kleine binnenlandse onderwerpen en heeft relatief weinig buitenlands nieuws, wat jammer is.
In het algemeen kunnen we stellen dat zowel Vlaamse als Nederlandse omroepen het nieuws van elke dag niet meer als een ernstig onderwerp willen brengen, maar bijna als amusement, entertainment, ontspanning. Dat kan men ook aan de taal merken die steeds eenvoudiger en armer aan het worden is. In Vlaanderen gebruiken we daarom sedert kort de term "verkleutering van de media", mijns inziens terecht.
Oud 19 oktober 2003, 10:31   #74
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er zeker van dat de Vlaams-nationalisten officieus veel over ons spreken, maar dat ze zwijgen als vermoord over ons wanneer ze in contact komen met de media. Je kan ze geen ongelijk geven !
Hans1, Met alle respect maar tot voor ik op dit forum kwam wist ik niet wat de BUB was. Het enige dat ik nu weet is dat je de klok 70 jaar wenst terug te draaien.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 13:43   #75
De Ryck Peter
Schepen

De Ryck Peter's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar De Ryck Peter Stuur een bericht via Instant Messenger naar De Ryck Peter Stuur een bericht via MSN naar De Ryck Peter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Citaat:
Hans1, Met alle respect maar tot voor ik op dit forum kwam wist ik niet wat de BUB was. Het enige dat ik nu weet is dat je de klok 70 jaar wenst terug te draaien.

Deze Vlaams-nationalisten hebben tenminste contacten bij de media.

Moeten deze Vlaams-nationalisten zwijgen over een studentenvereniging t.o.v.de media,omdat zij een bedreiging vormen

Men praat officieus en officieel niet over de B.U.B.omdat u onbelangrijk bent op politiek vlak Mijnheer De Cauter(wees realistisch).

U bent momenteel nog bezig met de uitbreiding en de aanpassing van uw programma,terwijl u als Belgischgezinde partij reeds wil deelnemen aan de komende verkiezingen

Wanneer u een compleet programma heeft,en de burgers zijn op de hoogte van jullie programma,denk dan ééns aan de verkiezingen.

Noch te zwijgen over het gebrek aan ervaring,capabele boegbeelden en de financiële middelen die u nodig heeft om een ernstige campagne te voeren(de B.U.B.investeerde 2000 euro tijdens haar kiescampagne in 2003?)
Oud 19 oktober 2003, 13:45   #76
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, zoals toen het communisme ten val werd gebracht in de Sovjet-Unie !

Wij willen meer macht voor de provincies en een Europese visie, iets waar flaminganten zéér veel moeite mee hebben.

Fijn dat je ons nu ook kent !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 13:59   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij willen meer macht voor de provincies en een Europese visie, iets waar flaminganten zéér veel moeite mee hebben.
Wel, eens te meer komt uw chronische "vergis"-aandoening weer boven. Meer macht voor Europa? Ja, alleen is de vraag hoe wordt dat Europees project ingevuld. Het is heel gemakkelijk te schreeuwen "Ja aan Europa" wanneer je niet echt duidelijk maakt wat dat betekent.

Meer macht aan de provincies? Waarom moeten die ouderwetse en totaal voorbijgestreefde instellingen meer mach toegeschoven krijgen? Veel beter is het de piste te volgen die het Vlaams Parlement jaren geleden heeft uitgetekend, nl. een herdeling van Vlaanderen in sociaal-economisch relevante stads- en plattelandsgewesten.
Oud 19 oktober 2003, 14:18   #78
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Jan van Den Berghe geeft de grote verschillen toe in Vlaanderen . De deelregeringen kosten ons handenvol geld en ze hebben toch niets te zeggen. Afschaffen die handel!
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 14:21   #79
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zéér interessant en waarheidsgetrouw. Opvallend was dat geen ènkele geïnterviewde nog geloofde in een toekomst voor Belgie.

Stilaan maar zeker wordt het duidelijk dat Vlaanderen en Wallonie een eigen weg zullen gaan in Europa. En ik ben verheugd dat ze dat ook in het buitenland beginnen door te hebben.

Bravo aan de BBC.
Héél opvallend ja
Wordt het niet eens tijd dat jullie de realiteit onder ogen gaan zien??

Straks heeft heel de wereld het door, behalve de BUB'ers!
Vertel me dan eens waarom wij die mensen nooit op straat tegen komen?
iedereen mijdt carnavalgangers die het menen.....

Allemaal cafépraat. De N-VA, de enige partij die "democratisch" (?) Vlaams-nationalistisch is, zit dieper dan ooit in de peilingen. Het VB is een racistische partij die nooit zal meeregeren. Zelfs superflamingant Anciaux heeft Belgie aanvaard.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 14:26   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Jan van Den Berghe geeft de grote verschillen toe in Vlaanderen .
En? Wat is het probleem, beste vriend? Wie heeft ooit gezegd dat Vlamingen gekloonde wezens zijn?

Eenheid in verscheidenheid. Dat is onder Vlamingen niet anders dan bijvoorbeeld bij de Denen, Duitsers, Engelsen, Russen, enzovoort.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be