Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2003, 15:59   #61
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ja, maar als zelfs zij al mensen van diverse godsdiensten toelaten dan wilt dat zeggen dat de minder "conservatieve" verenigingen dat ook wel doen. Ik zie dus het probleem van Moslim-scouts niet. Ik zou het normaal vinden als ze deel uitmaken van het internationale scoutsgebeuren, dat eigenlijk vrij agodsdienstig is in die zin dat ze alleen maar een embleempje van hun godsdienst mogen dragen en er in hun dagelijkse bezigheden niet continu "godsdienstige dingen" plaatsvinden. Ze zweren hun eed wel "bij God", maar hun doelstellingen en gewenst gedrag blijven hetzelfde, wat ook hun persoonlijke godsdienst wezen moge.
Oud 22 oktober 2003, 16:12   #62
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ja, maar als zelfs zij al mensen van diverse godsdiensten toelaten dan wilt dat zeggen dat de minder "conservatieve" verenigingen dat ook wel doen. Ik zie dus het probleem van Moslim-scouts niet. Ik zou het normaal vinden als ze deel uitmaken van het internationale scoutsgebeuren, dat eigenlijk vrij agodsdienstig is in die zin dat ze alleen maar een embleempje van hun godsdienst mogen dragen en er in hun dagelijkse bezigheden niet continu "godsdienstige dingen" plaatsvinden. Ze zweren hun eed wel "bij God", maar hun doelstellingen en gewenst gedrag blijven hetzelfde, wat ook hun persoonlijke godsdienst wezen moge.
Mee akkoord.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 16:17   #63
antonius
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Babeth
Er is niets mis met Moslim-scouts. Zolang ze zich maar houden aan de waarden die Baden Powell belangrijk vond om de jeugd mee op te voeden: vreedzaamheid, broederschap, naastenliefde, eerbied en respect voor ouderen, vrijwillig dienstbetoon: "de goede daad", eerbied en respect voor de natuur maar er wel in kunnen leven...

Nog 14 dagen wachten en dan is het Sint Niklaas , vergeet uw brief niet klaar te leggen , aub.
:!: :!:
antonius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 16:52   #64
Fnek
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Mee akkoord.
Ook mee akkoord.
Zoals ik elders al eerder zei, bestaat er in Vlaanderen al een tijdje een moslimscoutsgroep (Al Manar in Borgerhout), en die hebben m.i. alle bestaansrecht, het is trouwens een groep die ik een warm hart toedraag.

Maar specifiek over de AEL-scouts: daar heb ik wel een probleem mee, gezien de AEL een politiek beestje is, of alleszins sterk politiek actief is. En volgens mij gaan politiek en scouts niet samen. Net zoals pakweg CD&V-scouts, sp.a-scouts, agalev-scouts,... volgens mij niet kunnen, kan ook AEL-scouts niet. Politieke bewegingen kunnen wel een jeugdafdeling, of jeugdwerking hebben voor mijn part, maar niet onder de noemer scouts. Want, ik zeg het nog eens, politiek en scouting gaan niet samen.
Fnek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 17:50   #65
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fnek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Mee akkoord.
Ook mee akkoord.
Zoals ik elders al eerder zei, bestaat er in Vlaanderen al een tijdje een moslimscoutsgroep (Al Manar in Borgerhout), en die hebben m.i. alle bestaansrecht, het is trouwens een groep die ik een warm hart toedraag.

Maar specifiek over de AEL-scouts: daar heb ik wel een probleem mee, gezien de AEL een politiek beestje is, of alleszins sterk politiek actief is. En volgens mij gaan politiek en scouts niet samen. Net zoals pakweg CD&V-scouts, sp.a-scouts, agalev-scouts,... volgens mij niet kunnen, kan ook AEL-scouts niet. Politieke bewegingen kunnen wel een jeugdafdeling, of jeugdwerking hebben voor mijn part, maar niet onder de noemer scouts. Want, ik zeg het nog eens, politiek en scouting gaan niet samen.
Ook mee eens (toch eens plezant hé, overeen komen
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 18:23   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Daar ga ik dan ook volmondig mee akkoord!

(het wordt hier saai!)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2003, 18:55   #67
heksken
Vreemdeling

Standaard

De discussie is al serieus wa afgeweken maar wil toch ook ff mijn mening hier plaatsen.

Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig als we AEL, waarvan iedereen heel goe weet dat zij enkel bezig zijn met het opzetten van allochtonen tegen autochtonen, het recht geven een moslimscouts op te richten?? Ik denk dat de autoriteiten die dit willen toelaten met oogkleppen oplopen! Er wordt al zo vaak gedreigd voor het gevaar van terrorisme en het racisme van de kant van de moslims... Ik vrees dat de AEL bezig is met zaken waarvan wij misschien liever geen weet hebben anders zouden bepaalde pro allochtonen rare ogen trekken!

Het word tijd dat een allochtoon beseft dat HIJ zich moet aanpassen aan ons en niet omgekeerd! Ik denk dat wij al genoeg voor hen doen en het moet maar eens gedaan zijn steeds te klagen! Als het hier niet goed is, vertrek dan!
heksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 07:52   #68
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

ook mee akkoord
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 08:15   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ernstige zorgen Scouting Nederland om moslim-padvinders

Scouting Nederland maakt zich ,,ernstige zorgen'' over de oprichting van een moslimscoutinggroep in Antwerpen door de Arabisch Europese Liga (AEL) van Dyab Abou Jahjah. De scouting wil niet dat padvindergroepen een politieke lading krijgen. Dat meldde de Scouting Nederland dinsdag.
De AEL - afdeling Nederland liet dinsdag desgevraagd weten dat ze een oprichting van zo'n groep in Nederland serieus overweegt. ,,Het is wat onze interesse heeft'', zegt vice-voorzitter N. Elmaslouhi van de AEL. ,,Maar niet op korte termijn. Wij denken dat het belangrijk is voor onze kinderen om sterke mensen te worden en dat ze leren om zichzelf te redden in de samenleving.''

Deelname aan de scouting kan volgens haar daartoe bijdragen. Bij de bestaande scoutinggroepen missen veel moslimkinderen aansluiting, denkt Elmaslouhi. ,,Ze missen er dingen over de islam. Die ruimte voor de islam moet er zijn.''

Scouting Nederland laat weten dat het zichzelf ,,te wit'' vindt en juist graag multicultureler wil worden. ,,We staan open voor iedereen en dus ook voor moslimkinderen.'' Binnen de gelederen is volgens een woordvoerder wel degelijk plaats voor moslimkinderen, maar niet voor de AEL. ,,Daarmee krijgt de scouting een politieke kleur en dat is absoluut niet de bedoeling.''

Elmaslouhi noemt de bezorgdheid van Scouting Nederland ,,typisch en overdreven.'' De naam 'scouting' is overigens beschermd. Scouting Nederland en de twee Vlaamse zusterorganisaties FOS en de VVKSM kunnen het gebruik van de naam door de AEL aanvechten, bevestigt de woordvoerder. ,,Maar wij zijn een open organisatie. De FOS en de VVKSM kiezen er nadrukkelijk voor om er in een debat met de AEL uit te komen. Een gang naar justitie is niet Scouting-like.''

Ook Scouting Nederland zal niet direct naar de rechtbank stappen als de AEL in Nederland een scoutinggroep opricht. ,,Zo steken wij niet in elkaar.''

AD - NL

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 oktober 2003, 08:30   #70
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als ze zoveel van hun eigen cultuur missen dat ze dan teruggaan.Is heel simpel.Er zijn hier kerken die vinden ze niet goed genoeg,er zijn hier bakkers die zijn niet goe genoeg ook de beenhouwers en de kruidenier niet he nee alles moet van hun land zijn.Nu zijn zelfs onze scouts al niet goed genoeg meer.Geef ze de kans en de grap van de scouts met dat koffertje twee weken geleden zou in de toekomst wel is geen grap meer kunnen zijn.Degene die nog steeds denken dat die moslimkindjes zo graag scoutske spelen zijn gewoon naief.Het is enkel een manier om hen op te leiden tot terroristen en om hen op te leiden de islam alles te laten overnemen.Mensen word is wakker .
Oud 23 oktober 2003, 08:30   #71
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Het concept van die moslim (of AEL?) scouts heeft meer weg van die van de Hitlerjugend dan van een echte scoutsbeweging.
Oud 23 oktober 2003, 08:38   #72
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

volledig mee akkord se ge ziet wij komen ook al is overeen zenne
Oud 23 oktober 2003, 09:12   #73
antonius
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Degene die nog steeds denken dat die moslimkindjes zo graag scoutske spelen zijn gewoon naief.Het is enkel een manier om hen op te leiden tot terroristen en om hen op te leiden de islam alles te laten overnemen.Mensen word is wakker .

Inderdaad goed opgemerkt, toch enkele realisten die goed wakker zijn. :evil:

antonius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 10:04   #74
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

goed en vroeg wakker zoals ze zeggen de morgenstond heeft goud in de mond he
Oud 23 oktober 2003, 20:21   #75
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

o Heer d'avond is neergekomen , de zonne zonk en duister komt de winden door ruisende bomen en verre sterren staan allom , wij knielen neer om U te zingen in 't slapend woud ons avondlied , wij danken U om wat we ontvingen en vragen Heer verlaat ons niet , scouts en leiders knielen wij neder door de stilte weerklinkt ons gebee luisterend , fluisterend kreunen neer en verre sterren staan al neder , geef ons Heer zegen en rust en vréé
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 20:53   #76
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

amaai den tom op zen best se
Oud 23 oktober 2003, 23:48   #77
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Het laat me koud, maar waarom niet? waarom hebben moslims niet de vrijheid om bijvoorbeeld, ik zeg maar wat, een MVHV op te richten (moslim hoogstudenten verbond) of iets dergelijks? Wat moeten we dan zeggen van iets als KSA? Of de Chiro? Zijn dat ook geen godsdienstig geïnspireerde bewegingen? Dus waarom geen moslim scouts?
Weet je wat dat is he: iedereen associeert dat direct met al qaeda trainingskampen. Degenen bij voorbaat kritiek uiten op moslimscouts moeten niks zeggen over Bush. De vijandigheid die velen spontaan tegenover moslims hanteren, weerspiegelt immers gewoon de strategie van Bush' preemptive war: vijandigheid nog voor er een reële bedreiging is. Mocht het mijnheer Jahjah niet zijn die erachter zat en mocht er niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven zijn, dan hadden er misschien al lang moslimpadvinderkes rondgelopen zonder dat er een haan naar kraaide, integendeel, ze kregen misschien nog sympathie omdat ze zo schattig waren in hun kostuumpje met dat half maantje op hun schouder. Het is niet omdat Al Qaeda de Islam misbruikt heeft, dat moslims zichzelf niet meer mogen organiseren. Wat niet belet, dat, wanneer moslimscouts bvb. geen Christenen zouden toelaten, zij evenzeer omwille van racisme moeten aangepakt worden als dat het geval zou zijn met een kristelijke scoutsgroep die een moslim zou weigeren. En dat, indien zou blijken dat het een subversief clubje wordt, ze mag ontbonden worden of zo. Maar verbiedt men daarentegen de potentiële kweekvijvers van een ander gedachtengoed, zoals Rode Valken, VNJ, KSA, en ga zo maar verder? Neen, men laat ze toe, wat logisch is volgens mij, zolang ze niet bedreigend zijn voor de vrede en stabiliteit in de samenleving of zolang ze niet discriminerend zijn. Als die organisaties mogen bestaan, waarom mag dat dan niet voor moslim jeugd? Voor die ene keer dat zij zich wensen te organiseren ipv op straat rond te hangen (want dat is het beeld dat ze er van geven), geeft de goegemeente een negatieve reactie. Dat is allesbehalve stimulerend. Het is niet omdat sommige mensen misbruiken maken van een gedachtengoed dat de wereld onrechtvaardig moet worden. Moslims hebben het recht op organisatie, dat is mijn mening. Deze hetze is onrechtvaardig, onlogisch en belachelijk. Ik heb o.a. gezien dat er spiritisten mee achter steken, wel, ze vallen me tegen, sorry mijnheer Lauwers. Waar is de tijd dat men u zag als vooruitstrevende binnen de Volksunie?
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 23:59   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

welk "ander" gedachtengoed heeft de KSA? dat is het eerste dat ik ervan hoor.

Oud 24 oktober 2003, 00:33   #79
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
welk "ander" gedachtengoed heeft de KSA? dat is het eerste dat ik ervan hoor.
Vind je dat de KSA geen gedachtengoed heeft dan? Circe, het laat me koud, t zijn allemaal kweekvijvers, eender hoe.
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 07:19   #80
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ja waarom zouden de moslims geen scouts mogen hebben dat is pas belachelijke vraag.Omdat het bij hen te doen is een teroristsch vakantieoordje op te richten omdat het bij hen te doen is hun jeugd op te leiden om de islam overal ter wereld in opgang te brengen omdat ze met al hun waarden normen en gedachtegoed de wereld zouden kunnen inpalmen.Word is wakker he mensen.Als ze naar hier komen en zich aanpassen dan zouden ze naar onze bakker ,beenhouwer,dokter,supermarkt,kledingzaken e a gaan wat onze economie en onze zelfstandigen ten goede zou komen.Zo zou ons vlaanderen minder faillisementen hebben en meer geld.Maar nee ze brengen hun handel mee naar hier en doen zo onze handel naar de kl*ten.Zelfs hun kerk brengen ze mee.Geef ze nu nog hun eigen scouts dan kunnen die met zen allen onze scouts pesten en dwarsliggen en kunnen ze in groep leren om de wereld te veroveren.Aanpassen of buiten en vooral integreren.Daar versta ik onder dat ze hier wonen werken en leven op onze manier met onze normen waarden en dan ook met onze scouts.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be