![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het een is niet noodzakelijk met het ander verbonden.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Een moslim stoort er zich aan dat zijn kinderen in een niet-moslimland naar symbolen van de westerse cultuur moeten kijken.
Hij gaat naar de rechtbank en vraagt om deze voor hem storende symbolen te laten verwijderen. De storende westerse symbolen worden op vraag van meneer de moslim verwijderd. Wat houdt ons dan tegen om naar de rechtbank te stappen en te vragen om alle islamieten uit het straatbeeld te verwijderen. Het "stoort immers nogal wat mensen" dat ze elke dag op islamieten moeten kijken, en zeker als die dan nog eens op 1000 m afstand herkenbaar zijn aan het uniform dat ze dragen. Of omgekeerd, nu we een juridisch precedent hebben, wat houdt de moslims nog tegen om de afbraak van onze kerkgebouwen te eisen voor de rechtbank? Kerken torenen immers boven alle andere gebouwen uit en zijn een storende aanblik voor moslims die in Europa verblijven. Meestal zijn die kerken bovendien nog eens in kruisvorm gebouwd ook. Weg met die storende kerkgebouwen dus? Vergezocht? Helemaal niet vergezocht. Regelmatig vragen moslims in Vlaamse hospitalen om het kruisbeeld dat in hun ziekenkamer hangt te laten verwijderen. Het stoort hen immers. De Taliban zitten vlak onder onze neus en velen zien niet wat er aan de gang is. Arm Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() dubbel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Ik denk dat ik me ga voorbereiden op een mosliminvasie. Baard laten groeien (good luck!) en rokken kopen. Ondergoed niet nodig.
Jaja, ik zie het zitten. Nu nog een maagd uit Syrië en we zijn rond. Je ziet, Darwin, ik heb hetzelfde visioen als jij. Het verschil is echter dat ik bereid ben mij aan te passen aan ons noodlot, jij bent echter veel te rebels, foei!
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen enkel verschil met tramlijn 12 waar ik elke dag op zit
![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt gelijk!
Ik ga een verzoekschrift indienen bij De Lijn. S zomers kan da snikheet zijn in die trams
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne, die 'meeste andere landen', die wil ik toch eens van dichterbij bekijken. Zeker in de moslimwereld. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het kan aan mij liggen, maar is het niet enorm betuttelend dat de overheid één bepaalde godsdienst promoot? Waar zit de liberaal in u?
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet betekent dat we in dit historisch katholiek land ineens alle kruisen uit alle klassen moeten halen omdat ze hoofddoekdragende moslimextremisten stoort. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies! Ik ben principieel tegen massareligies zoals Islam en katholicisme, en ten eerste, als men het katholicisme wil beknotten, moeten andere religies -zoals de islam- evengoed geweerd worden. Ten tweede, al ben ik anti-religieus, als ze morgen besluiten de Kathedraal van Antwerpen af te breken zal ik mij daar tegen verzetten want ook al is die katholiek, ze is een historisch onderdeel van de stad.
![]() |
![]() |
#78 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is spijtig dat het net een moslim-extremist moest zijn die dit typisch Westers principe misbruikte (zijn beweegredenen zullen wel niets met scheiding kerk en staat te maken hebben, zeker?), maar het feit is dat die kruisen er - vanuit Westers liberaal oogpunt - nooit hadden mogen zijn.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een moslim daar problemen mee heeft, dan moet hij maar naar een andere school. Het liefst ergens in Rabat. ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De scheiding van staat en kerk staat in de grondwet van elk land met een beetje geschiedenis... Daardoor moet een openbare school in principe ofwel geen enkel symbool ophangen ofwel alle symbolen die een religieuze betekenis hebben voor elke groep van haar burgers ('t zou een hele tentoonstelling worden ![]() In een katholieke school hangt ge tegen de muur op wat ge als inrichtende macht wilt: een kruisteken, een bordje met "God ziet u" of voor mijn part een gestolen zijpaneel van het Lam Gods, n'importe qoui... Idem voor vrijzinnige of moslimschool. en die zever van "binnenkort laten ze de kerken slopen" ![]() ![]() ![]() Da's eigendom van de Kerk, onnozelaar, dat zal enkel kunnen mits onteigening en een zéér fatsoenlijke reden. Gebouwen slopen gebeurt alleen als ze een gevaar zijn voor de directe omgeving (vervuiling door wierook?) of als ze zonder vergunning gezet zijn (allemaal al eeuwen verjaard) Als we alle gebouwen waarvan hun uitzicht ons niet aanstaat, konden laten slopen, er zouden gdvd nog maar weinig huizen rechtstaan in België ![]() veel geblaat weinig wol, argumenten 0.0 maar drama maken: dat kunt ge als de besten |
|
![]() |
![]() |