![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Grootste staatsman 20e eeuw? | |||
Ghandi |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,64% |
Hitler |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,98% |
Churchill |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,98% |
Roosevelt |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,55% |
De Gaulle |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Tito |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
Kohl |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Gorbatsjov |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,98% |
Reagan |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Stalin |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Arafat |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Rabin |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,43% |
Dubcek |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
>>Telegram Received. From Constantinople Dated July 16, 1915 Recd. July 20, 8:10 AM. Secretary of State, Washington. 858, July 16, 1 p.m. Have you received my 841? Deportation of and excesses against peaceful Armenians is increasing and from harrowing reports of eye witnesses it appears that a campaign of race extermination is in progress under a pretext of reprisal against rebellion. Protests as well as threats are unavailing and probably incite the Ottoman government to more drastic measures as they are determined to disclaim responsibility for their absolute disregard of capitulations and I believe nothing short of actual force which obviously the United States are not in a position to exert would adequately meet the situation. Suggest you inform belligerent nations and mission boards of this. AMERICAN AMBASSADOR [Henry Morgenthau], Constantinople<< Waaruit tussen haakjes duidelijk blijkt dat de "rebellie" van de Armeense minderheid slechts een verzinsel was dat de Volkermoord moest "legitimeren". Het echte doel van de Turkse regering toen was het creëren van een homogeen Turkse staat van de Bosphorus tot Centraal-Azië. De links daarboven zijn goed, maar de meest wetenschappelijke link is: www.armenian-genocide.org |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Waarom heb je niet op de eerdere post van mij gereageerd? Die ambasadeur verbleef in Istanbul. Hoe kan hij dan waarnemen wat er in oost Turkije gebeurt? Bovendien is armenian-genocide.com geen onpartijdige bron. Wat is dat trouwens voor onzin. Eerst doden ze Turken en dan kapituren ze. Het is gewoon een feit dat de Armenen zijn begonnen en ook schuldig zijn aan wat er is gebeurd. Er is een gigantisch vershil met wat er in Duitsland is gebeurd. Het is gewoon een oorlog geweest. Armenen hebben duizenden Turkse burgers gedood toen ze vernamen dat de Russen aan het oprukken waren. Ze zijn een burgeroorlog begonnen. De Turkse regering deed wat ze moesten doen om het bloedvergieten te stoppen. De Armenen moesten uit het gebied geevacueerd worden. Als ze dit niet zouden doen zou dat de ondergang van de Turken betekent hebben. Het was een oorlog, geen genocide.
Bovendien heeft de VS de Armenocide ontkent. De Armeense lobby probeerde ook in de VS de Armenocide door te drukken maar door de goede banden van de VS en Israel met Turkije is de motie verworpen door de regering Bill Clinton. De Bushadministratie had tijdens de campagne beloofd aan de Armeense gemeenschap om de Armenocide aan te pakken maar hier is niets van gekomen, weer door de goede banden met Turkije en het belang van Turkije in het Midden Oosten.. Jij moet het nieuws beter volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Neen , vooral zijn staatsmanschap tijdens WOII. Niet dat ik een fan ben van de Tommies , maar hij heeft zijn land vakkundig beschermd en goede beslissingen genomen. Mijn favoriet staatsman extraordinaire , Napoleon , is niet van toepassing in deze poll spijtig genoeg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2) Als jij vindt dat het deporteren en uitmoorden van een hele minderheid hoort bij wat een "regering moet doen" dan heb je wel een interessante opvatting over mensenrechten. De Armenen zijn "schuldig"? Mannen, vrouwen en kinderen? Het is typisch voor een blinde nationalist zoiets onmenselijks te zeggen en hele volkeren ter dood te veroordelen. Ben jij soms één van die Grijze Wolven, Turk4Ever? Moesten de Vlamingen misschien ook uitgemoord worden na WOII wegens de Oostfronters en collaborateurs? 3) De Verenigde Staten hebben wel degelijk de genocide aanvaard, in 1975. >>94th Congress 1st Session H.J. Resolution 148 [House Joint Resolution 148] In the Senate of the United States April 9, 1975 Read twice and referred to the Committee on the Judiciary Joint Resolution To designate April 24, 1975, as "National Day of Remembrance of Man's Inhumanity to Man". Resolved by the Senate and House of Representatives of the United States of America in Congress assembled, That April 24, 1975, is hereby designated as "National Day of Remembrance of Man's Inhumanity to Man", and the President of the United States is authorized and requested to issue a proclamation calling upon the people of the United States to observe such day as a day of remembrance for all the victims of genocide, especially those of Armenian ancestry who succumbed to the genocide perpetrated in 1915, and in whose memory this date is commemorated by all Armenians and their friends throughout the world. Passed the House of Representatives April 8, 1975. Attest: W. Pat Jennings, Clerk. << Net zoals trouwens de V.N. (1985), het Europees Parlement (1987), en de Belgische Senaat, in 1998. En vele andere landen. Zijn de VN overspoeld door Armeniërs? Als ik me niet vergis is de Turkse gemeenschap in België veel groter dan de Armeense? Net zoals trouwens Europa. 4) Het feit dat die site een Armeense site is maakt ze niet minder waar. Elke bron op die site is duidelijk aangegeven en verifieerbaar. 5) De Armeniërs werden gedeporteerd naar de Syrische WOESTIJN. Normaal deporteert men mensen naar de woestijn om ze er te laten creperen in concentratiekampen. De partij die toen in Turkije aan de macht was had doodseskaders georganiseerd (primitieve SSers) die de colonnes moesten aanvallen, honger, dorst, hitte en kou deden de rest. De slachting was misschien niet geïndustrialiseerd zoals bij de Nazi's maar wie heeft Cyklon-B nodig als de woestijn hetzelfde kan doen, als je maar het nodige geduld opbrengt? 6) "Mijn opa heeft het gezien"? Azerbeidjan ligt niet in Oost-Anatolië of Syrië. Mijn grootmoeder zat in zo een concentratiekamp en was samen met haar zus de enige overlevende van een familie met 8 kinderen. Dichter dan dat kun je denk ik niet komen. 7) Wat Turkije vandaag doet ten aanzien van de Armeense genocide is exact wat Duitsland zou hebben gedaan had het in 1945 WOII niet verloren. Het zou ieder bericht over de holocaust met klem ontkennen. De geschiedenis vervalsen. Beweren dat het oorlog was en dat de concentratiekampen noodzakelijk waren om de orde te handhaven in het Derde Rijk. Het wordt tijd dat Turkije een beetje opgroeit en haar eigen geschiedenis in de ogen kijkt. Ipv dat Turkse ministers gaan rondbazuinen dat Turken in hun 1000-jarige geschiedenis nooit één enkele oorlogsmisdaad hebben begaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een voor elke voorafgaande eeuw ook want ik wil graag eens op 'alexander de grote' stemmen! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Hier is mijn eerdere antwoord:
De Armenen waren dus de strijd begonnen. Niet de Turken. De Armenen werden altijd gerespecteerd binnen het Ottomaanse rijk en ze bekleedden vaak hoge functies. Het is een feit dat veel Armenen overliepen naar Russische zeide. Bijna allemaal liepen ze over. Bovendien was er een burgeroorlog uitgebroken. Armeense en Turkse burgers begonnen elkaar af te slachten. Hier wordt nooit over bericht in de media. Mijn opa heeft alles gezien. Hij komt namelijk uit Azarbeycan en hij is samen met zijn familie gevlucht naar Kars. De Turkse regering probeerde aan de burgeroorlog een einde aan te maken door de Armenen naar Syrie te deporteren. Hierbij zijn hooguit in totaal 400.000 Armeniers omgekomen. Niet 1,5 miljoen zoals de Armenen beweren. Deze mensen zijn niet doodgemaakt door het leger maar door Turkse en Koerdische bendes die op wraak uitwaren. Er is een groot verschil tussen de Joodse genocide en wat er met de Armenen is gebeurd. De Joden hebben namelijk de wapens niet opgepakt tegen de Duitsers. Ze hebben de Duitsers niet aangevallen. De Armenen echter begonnen een burgeroorlog, omdat de Russen naderden en ze steun verwachtten van Engeland. Deze steun is nooit gekomen. De Turken waren gedwongen te doen wat ze moesten doen. Ieder ander land had hetzelfde gedaan. Bovendien hebben maar 5 landen de Armenocide geaccepteerd en deze landen hebben OF een sterke Armeense lobby, of ze zijn/waren vijandig tegenover Turkije, of ze zijn goed bevriend met Armenie. Het is belachelijk dat ze de Turken met een genocide willen opzadelen die nooit is gebeurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Gouverneur
|
![]() Het is niet door iets 200 keer te herhalen dat het waar wordt, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Zoals ik had gezegd was mijn opa verhuisd naar Kars. Hij heeft met zijn eigen ogen gezien hoe Armenen Turkse vrouwen en kinderen hebben vermoord en verkracht. Er zijn talloze getuigenissen hierover. Waarom zeg je hier niets over? De Turken MOESTEN reageren. Wat zou een ander volk gedaan hebben? Als de Turken niets hadden gedaan waren de Armenen met hun beestachtigheden doorgegaan. Het Turkse leger had helemaal geen doodseskaders georganiseerd. Dit is weer geschiedsvervalsing door jou. Het Turkse leger heeft niets met die bendes te maken. Er waren ook veel Koerden binnen die bendes. Het Turkse leger heeft geen vrouwen en kinderen vermoord zoals de Duitsers hebben gedaaan. Dat de Turken moedwillig hen naar de woestijn hebben gebracht om ze dood te maken is pure speculatie. De woestijn betekent geen automatische dood. Er zijn talloze mensen die in de woestijnen wonen. Als de VS de Armenocide had geaccepteerd, waren probeerd de Armeense lobby nog steeds een motie door het congres te krijgen? Ik ben trouwens geen Grijze Wolf. Ik ben een linkse Turk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Caesar heeft wel meer geluk gehad met Cleopatra, ik mag erop stemmen, hij mocht erop liggen (of eronder). ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Feit is dat - om welke reden dan ook - de Turkse regering in 1915 besloot de Armeense minderheid systematisch uit te roeien, af te maken, te vermoorden. En dat noemt men genocide. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Antoon, ik begrijp u volkomen! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Je kunt 200 keer herhalen dat het niet is gebeurd, de getuigenissen en bewijzen spreken voor zich. Zoals ik eerder zei, Turkije zit door AtatÜrk tot op heden nog vast in een enggeestig, militaristisch nationalisme ("Turkije voor de Turken", "My country right or wrong") dat elke vorm van zelfkritiek in de weg staat en dat in West-Europa sinds WOII eigenlijk niet meer te vinden is. Zoland dat het geval is hoort dat land niet in de EU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Die bewijzen waar jij het over hebt zijn geen bewijzen. Dat zijn verzinsels door Armenen. Al die sites die jij hebt gepost zijn Armeense of pro Armeense sites. De Joodse genocide en de nep Armenocide zijn niet te vergelijken. De Joden hadden de Duitsers namelijk niet aangevallen. De Turken hebben altijd in vrede geleefd met Armenen en opeens beginnen de Armenen Turkse mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden. De Turken hebben hierop gereageerd. Dit zijn oorlogsslachtoffers, geen slachtoffers van genocide zoals jij beweert. Bovendien was de genocide van de Joden heel systematisch. De Joden moesten eerst in Ghetto's leven, daarna moesten de kinderen naar aparte scholen, later moesten ze een Jodenster dragen. Zoiets is in het Ottomaanse Rijk nooit gebeurd. Er was helemaal geen systematiek in de oorlog en er was geen plan om Armenen uit te roeien. Dit vertel jij natuurlijk niet. Er was een wereldoorlog aan de gang en de Armenen liepen over naar Russische zeide. Tijdens deze oorlog zijn er waarschijnlijk meer Turken omgekomen dan Armenen. Wij zitten ook niet om een genocide te janken. Ik geeft toe dat Turken in het verleden gruwelijkheden hebben begaan maar ze hebben nooit een genocide gepleegd. Diep in je hart weet je dat de situatie niet te vergelijken is met de holocaust van de Joden alleen wil je het niet toegeven. Ik vraag jullie geen leugens en verdraaide waarheden te geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() godver ! steek dit in je kop: Elke moord is erg! Armenen die moorden plegen kunnen de pot op, turken die moorden plegen idem, elke persoon die een moord pleegt kan de pot op.
Het spelletje over wie is begonnen moorden doet me denken aan toen ik vijf jaar was en me verdedigde door : 'maar juf, die jongen heeft éérst geslaan!' ( waarmee ook het niveau van dit soort discussie gepeild is) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bwa kweet ni , voor het zelfde geld was die Cleopatra zo lelijk als de nacht , misschien was het wel een thatcher type . ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat er niet om wie het eerst is begonnen. Het gaat erom of de deportaties en slachtingen van de Armeniërs overeenkomen met de V.N. Conventie op Genocide. In 1985 besloot een VN commissie dat 1915 wel degelijk aan een genocide beantwoordde. Dat is belangrijk, omdat een Genocide per definitie doelt op de systematische uitroeiing van een bevolkingsgroep. Het feit dat Turkije zich vandaag verdedigt met het verzinsel dat de Armeniërs in opstand waren gekomen doet er niet toe. Zelfs al waren ze in opstand gekomen, dat gaf de Turkse regering nog altijd niet het recht een bevolkingsgroep uit te moorden. Het lijkt hier misschien op een welles-nietes spelletje, maar feit is dat de Turkse regering al 80 jaar de werkelijkheid probeert te verbergen. Wat de buitenwereld betreft zijn die pogingen mislukt. Wat het Turkse volk betreft, zijn die gelukt, de geschiedenis van WOI wordt in Turkije systematisch verwrongen en vervalst en mensen met de paplepel gevoed. Wat de gelijkenis met de holocaust betreft, die is er. Net zoals in de Holocaust ging het er systematisch aan toe. Iedere genocide is anders - Rwanda en Cambodia verschillen ook van elkaar - maar het SYSTEMATISCHE is wat hen allen verbindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=2]Portrait of Cleopatra VII, Graeco-Roman Museum, Alexandria [/size] ![]() [size=2]Queens of Egypt - Cleopatra [/size] |
||||
![]() |
![]() |