Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2003, 23:37   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik heb nooit gezegd dat die toren alleen maar neergelegd moet worden.

Ik heb wel gezegd: ALS de Ijzertoren niet snel iets doet aan de kwalijke waarden die zij nu representeert waarvoor zij niet gebouwd is geweest, dan kan men die toren misschien beter afbreken. Want dan is haar symboolwaarde nihil, meer nog, dan is zij een schandvlek op de gesneuvelden die zij vertegenwoordigt.
Foundation schreef:

Citaat:
Ter informatie: gebouwen van de grootte van de Ijzertoren worden bij vernietiging altijd opgeblazen met dynamiet. Dat is geen dreigement voor een terreurdaad, dat is bouwkundig en economisch gezien de meest efficiënte, snelle en onschadelijkste manier.

En dat mag je vragen aan elke bouwkundig ingenieur dat je tegenkomt.

Dynamiet gebruiken is niet bij wet verboden. Slopers mogen dat hanteren mits de nodige vergunningen. Wij zetten niet aan tot geweld of terreur, maar wij vragen de sloop (of de herwaardering in de oorspronkelijke betekenis) van een monument met ontaarde betekenis. Dat dat met dynamiet zou moeten gebeuren, is gewoon een feit. Niets abnormaals aan, niets gewelddadigs aan.
Je hebt dus inderdaad niet alleen gezegd dat de toren enkel moet neergelegd worden. Je hebt zelfs uitgelegd op welke wijze jij het doodnormaal zou vinden.

Zoals jou soortgenoten het al eerder deden dus.
Niets geweldadigs aan.
Oud 11 november 2003, 23:42   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zoals jou soortgenoten het al eerder deden dus.
Niets geweldadigs aan.
Ziet ze toch eens kronkelen, Knuppel! Het begint eigenlijk zielig te worden. Eigenlijk verspreken ze zich voortdurend en geven hun haat de vrije loop. Nu willen ze ook al de gemeenschappen afschaffen... Maar als er reactie komt, proberen ze terug te krabbelen. Het Duits moet geen landstaal meer zijn. Enzovoort. Dan dit. Nu doen ze alsof het helemaal niet waar is.

Dit is echt blubber: het wiebelt aan alle kanten en mist iedere vorm van stevigheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 12:32   #63
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat die toren alleen maar neergelegd moet worden.

Ik heb wel gezegd: ALS de Ijzertoren niet snel iets doet aan de kwalijke waarden die zij nu representeert waarvoor zij niet gebouwd is geweest, dan kan men die toren misschien beter afbreken. Want dan is haar symboolwaarde nihil, meer nog, dan is zij een schandvlek op de gesneuvelden die zij vertegenwoordigt.

Ik weet wie Hero Kwaak is op MSN. Ik weet ook waarom u contact met hem hebt. De wereld is klein, we staan slechts een tussenpersoon van elkaar verwijderd.
Ik zal het eens vragen aan DEN TOREN ok ?

Als DEN TOREN antwoordt zal ik het u laten weten.

P.S. Moet ik eens nagaan door wie die server en webspace betaald wordt ?
Je bent niet alleen met je "kennis" hoor.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 12:39   #64
Anonymous
Partijlid

Standaard

Onze informaticakennis zegt ons dat,Foundation dezelfde computer gebruikt als Nello(Cedric Vloemans)
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 15:57   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WINGS
Onze informaticakennis zegt ons dat,Foundation dezelfde computer gebruikt als Nello(Cedric Vloemans)
Het zou me niet verwonderen dat je gelijk hebt.
Nello heb ik zopas een beetje beter leren kennen.
Beiden gedroegen ze zich een tijdlang wat 'diplomatischer' dan de rest van de kliek.
Een mens slaagt er echter zelden lang in om zijn ware aard te verbergen.
Ik weet sinds de ban van Tacitus dat 'beiden' in de grond met identieke Vlamingenafkeer kampen als elke andere BUBBel.
Ook beider taalgebruik en schrijfstijl lijken erg op elkaar. Spellingsfouten maken die 'twee' nauwelijks.
Jaja, het zijn dus echt niet alleen de nazi's, fascisten en racisten die om één of andere reden met meerdere nicks 'werken'.
Oud 12 november 2003, 16:33   #66
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DavidoV
Ja ge hebt gelijk, het is allemaal één groot complot !!
Komaan zeg, pro Belgisch verboden zijn...
Ik geloof niet in al die complottheoriën. Het gaat allemaal gewoon te ver. Paranoia noem ik zoiets.
Juist. Als voormalig unitarist moet ik toegeven dat ik al snel genoeg had van de paranoia van de BUB. Dit is zielig, en de grootste idioten bleken hier unitaristen, getuige het ultieme lage niveau van hun berichten en cartoons.

Vlaamsnationalisten zijn zelfs nog zotter, en ik heb gemerkt dat de meest normale mensen hier een federale staat willen behouden. Dan trek je snel je conclusies over welk staatsmodel uiteindelijk toch het beste lijkt. En pijn doet het me niet: mijn visie van een katholiek geïnspireerd Belgisch Nederlandstalig model kan perfect toegepast worden in een federale staat.
Oud 12 november 2003, 16:52   #67
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in wat er zo 'zot' is aan pleiten voor een onafhankelijk vlaanderen of een unitair belgië, zolang dit op een beschaafde manier gebeurt.
Oud 12 november 2003, 17:39   #68
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WINGS
Dan blijf ik erbij: uw informaticakennis is ronduit lamentabel. Wij gebruiken niet dezelfde computer en zijn niet dezelfde persoon. Ik weet niet waar u d�*t idee vandaan hebt.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 17:44   #69
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DavidoV
Ja ge hebt gelijk, het is allemaal één groot complot !!
Komaan zeg, pro Belgisch verboden zijn...
Ik geloof niet in al die complottheoriën. Het gaat allemaal gewoon te ver. Paranoia noem ik zoiets.
Juist. Als voormalig unitarist moet ik toegeven dat ik al snel genoeg had van de paranoia van de BUB. Dit is zielig, en de grootste idioten bleken hier unitaristen, getuige het ultieme lage niveau van hun berichten en cartoons.

Vlaamsnationalisten zijn zelfs nog zotter, en ik heb gemerkt dat de meest normale mensen hier een federale staat willen behouden. Dan trek je snel je conclusies over welk staatsmodel uiteindelijk toch het beste lijkt. En pijn doet het me niet: mijn visie van een katholiek geïnspireerd Belgisch Nederlandstalig model kan perfect toegepast worden in een federale staat.
Dat onze paranoia toch niet zo onnozel is, blijkt uit de wil van vele Vlaamsgezinden hier om het gewraakte filmpje op de slaan op harde schijf. Dit wil dus zeggen dat er door meerdere mensen en/of partijen dossiers worden aangelegd over ons.

Om te beginnen zijn wij blij dat wij als zulk gevaar worden beschouwd, en dat wij blijkbaar serieus genomen worden, nu nog, zo erg zelfs dat de moeite wordt gedaan zulke dingen te proberen.

Om de eindigen zijn wij iets minder blij dat daardoor verscheidene leden regelmatig van emailadres of telefoonnummer moeten veranderen door het opzoekwerk van KOSMOS en gelijkaardige inlichtingendiensten.

Maar ja dat de flaminganten achterbakse methodes gebruiken, dat weten wij dan ook al weer. Wees gerust, ook onze achting voor Vlaams-Nationalisten is gesignaleerd in Australië (nm. 15000 km onder de grond)
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 18:01   #70
Anonymous
Partijlid

Standaard

De B.U.B.vermeld dan ook zelf,de persoonlijke informatie van haar leden op haar eigen website Foundation.

B.U.B.
Auguste Reyerslaan 159
1030 Brussel
t.: +32(0)2/735.64.99
f.: +32(0)2/732.47.02
[email protected]

Nationaal Voorzitter: Hans VAN DE CAUTER
Nationaal Ondervoorzitter: Bruno YAMMINE
Nationaal Politiek Secretaris: Bob VANGEEL

Voorzitster Antwerpen: Kim ROOVERS
Ondervoorzitter Antwerpen: Cedric VLOEMANS
Secretaris Antwerpen: Davy JANS

Voorzitter Brabant: Alain MAHIAT
Ondervoorzitter Brabant: Christian DEBATTY

Voorzitter Henegouwen: Eric FRAPPART

Voorzitter Limburg: Pieter CUSTERS
Ondervoorzitter Limburg: David LIPKENS
Secretaris Limburg: Joris PIETE

Voorzitter Luik: Christophe DETHIER

Voorzitter Luxemburg: Kevin DE WILDE

Voorzitster Namen: Valérie MOSSERAY

Voorzitter Oost-Vlaanderen: Thomas VAN LINTER
Ondervoorzitster Oost-Vlaanderen: Ann COOSEMANS

Voorzitter West-Vlaanderen : Carlos VAN CAENEGHEM

Coördinatoren verkiezingen: Carlos VAN CAENEGHEM en Gustave JANSSENS

Communicatie-coördinator: Cedric VLOEMANS
(t.: 0479 740 434 )

Programmacoördinator: Daniël CONINCKX

[Bekijk / Download het B.U.B. logo]

[Homepage]

Deze leden geven eveneens hun persoonlijke informatie vrij via verschillende kanalen op het internet,o.a.via messenger(M.S.N.)
KOSMOS moet hiervoor geen opzoekwerk verrichten.
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 19:32   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees gerust, ook onze achting voor Vlaams-Nationalisten is gesignaleerd in Australië (nm. 15000 km onder de grond)
dan is die waarschijnlijk een pint gaan pakken met mijn afkeer voor de bub.
Oud 12 november 2003, 19:36   #72
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Dat onze paranoia toch niet zo onnozel is, blijkt uit de wil van vele Vlaamsgezinden hier om het gewraakte filmpje op de slaan op harde schijf. Dit wil dus zeggen dat er door meerdere mensen en/of partijen dossiers worden aangelegd over ons.

Die is grappig! Wie legt er nu "een dossier" aan over één of ander minuscuul vriendenclubje dat dweept met de Belgische vlag!?

Nog zoiets typisch voor de BUB: ZELFOVERSCHATTING!

Buiten dit virtuele forum kent NIEMAND jullie clubje, beste blubbertjes. En NIEMAND heeft behoefte aan zo'n haat-clubje. Dus waarom zouden wij in hemelsnaam "een dossier" aanleggen over iets dat eigenlijk niet bestaat? (op die 2 man en een paardekop na dan)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 19:52   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Buiten dit virtuele forum kent NIEMAND jullie clubje, beste blubbertjes
Kan ik beamen. Afgezien van de pseudo 'linkse' politiek correct belgische intellectuele klasse kent inderdaad geen kat jullie en zij die de bub wel kennen zijn er dan nog hoegenaamd niet in geïnteresseerd om de eenvoudige reden dat monarchie en Belgische staat hen geen bal interesseerd. Vlaams nationalisme in de zuivere betekenis ook niet. Maar ik merk wel als het er op aankomt dat er sterke anti-belgische ideeën zijn, en, niet tegen de WALEN maar wel tegen de STAAT BELGIË.
Oud 12 november 2003, 19:56   #74
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

En het wordt ook hoog tijd dat de BUB inziet dat de N-VA en het VB niet tegen de Walen zijn, maar tegen de Belgische staat.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 19:59   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Kan ik beamen. Afgezien van de pseudo 'linkse' politiek correct belgische intellectuele klasse kent inderdaad geen kat jullie en zij die de bub wel kennen zijn er dan nog hoegenaamd niet in geïnteresseerd om de eenvoudige reden dat monarchie en Belgische staat hen geen bal interesseert. Vlaams nationalisme in de zuivere betekenis ook niet. Maar ik merk wel als het er op aankomt dat er sterke anti-belgische ideeën zijn, en, niet tegen de WALEN maar wel tegen de STAAT BELGIË
.

Klopt als een bus!
Van voor naar achter, van boven naar onderen en andersom
Oud 12 november 2003, 20:20   #76
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Kan ik beamen. Afgezien van de pseudo 'linkse' politiek correct belgische intellectuele klasse kent inderdaad geen kat jullie en zij die de bub wel kennen zijn er dan nog hoegenaamd niet in geïnteresseerd om de eenvoudige reden dat monarchie en Belgische staat hen geen bal interesseerd. Vlaams nationalisme in de zuivere betekenis ook niet. Maar ik merk wel als het er op aankomt dat er sterke anti-belgische ideeën zijn, en, niet tegen de WALEN maar wel tegen de STAAT BELGIË.
Wij hadden dan toch met een minimaal budget een maximaal rendement. Waar zijn die sterke anti-Belgische ideeen? Bij het Vlaams Blok? Ja, da's een referentiekader.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 20:33   #77
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wij hadden dan toch met een minimaal budget een maximaal rendement. Waar zijn die sterke anti-Belgische ideeen? Bij het Vlaams Blok? Ja, da's een referentiekader.
Denkt u dat het stemmenaantal dat de B.U.B. haalt rechtevenredig zou stijgen met het budget wanneer dit budget fors stijgt? Ik wil daar eventueel wel een wedenschapje aan vast knopen.
En waarom is het Vlaams Blok geen referentiekader? De laatste keer dat ik gezien heb, behaalde het Vlaams Blok - dik tegen mijn zin, want dra gaat u mij nog beschuldigen van sympathie jegens het Vlaams Blok - zo'n 18% van de stemmen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 20:46   #78
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

We kunnen enkel maar een objectief beeld krijgen wanneer unitarisme, federalisme of andere systemen op hun efficientie en kosten-baten worden berekend. Daarvoor moeten de drie of meer partijen gelijke zendtijd krijgen. Of je het nu wil of niet, de media bepalen alles. Waarom is Stevaert zo populair? Maar het zijn de bekwame mensen �* la Vandenbroucke die het achteraf kunnen oplossen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 21:52   #79
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen enkel maar een objectief beeld krijgen wanneer unitarisme, federalisme of andere systemen op hun efficientie en kosten-baten worden berekend.
Dat is natuurlijk zo goed als onmogelijk. Al ben ik bereid te luisteren als u een voorstel hebt hoe dit zou kunnen gedaan worden. Uiteindelijk blijf ik het zeer merkwaardig vinden dat u zo blindelings het unitarisme aanhangt met betrekking tot België, terwijl u anderzijds een Europa met (con-)federale structuur propageert of vergis ik mij hierin?
Citaat:
Daarvoor moeten de drie of meer partijen gelijke zendtijd krijgen. Of je het nu wil of niet, de media bepalen alles.
Hebt u hier onderzoek over ter beschikking? Zo niet is het wat mij betreft zever in pakjes. De conclusie die u eruit trekt al zou iedereen dan maar evenveel zendtijd moeten krijgen, is al wel helemaal nonsens.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 23:38   #80
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddy
Geachte Foundation,u vergeet mijn aangeboren charme.
Hero Kwaak op Punkermissie in Pyn-K-Duk-Univers
Deze persoon hou mij via messenger op de hoogte.
Deze persoon heeft meerdere functie's binnen de B.U.B.
Aan u om uit te zoeken wie Hero Kwaak is.
U loopt achter, Maddy, mijn nickname is reeds gewijzigd.
Denk je nu echt dat BUB gelooft dat IK het lek zou zijn? WAKE UP hoor.
Ik zal de chatlogs hier eens publiceren van de laatste dagen, het is enkel uw halve trouwboek die MIJ tracht aan te spreken, niet wederzijds. Echter, het ligt niet in mijn aard mensen te blokkeren, ik hou niet zo van het cordon sanitaire

Bij deze weet iedereen dat IK Hero Kwaak ben, en iedereen zal wel weten dat ik mijn partij niet zal verraden aan mensen als u, JVDB zal wel bevestigen dat IK zijn bron niet ben.

Bijna naar Turkije overigens?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be