![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als je nu denkt dat je me daarmee beledigd pfff. Het is een compliment om op vlak van puurheid met mentaal gehandicapten te worden vergeleken
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Mitgard bekende :
"nu werk ik in een sociale werkplaats" ------------------------------- Wat het juist inzicht van de vdab onderstreept. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() haha, de VDAB heeft daar niks mee te zien.
ik ben er via andere wegen terechtgekomen maar dat zijn uw zaken niet. ik schaam me er niet voor (anders zou ik het niet zeggen eh). fijne mensen, rustig werkritme, ik zit daar honderd keer liever dan tussen gerobotiseerde hardlopers van het 'reguliere arbeidscircuit'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Veel geluk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() maar dus don kroket werkt op de VDAB.
zozo. hoeveel mensen hebt ge al aan werk geholpen dit jaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Dat lucht op he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=46701
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() En daar leidt ge uit af dat iedere mentaal gehandicapte een job moet hebben?
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Moest iedereen in de familie en de vriendenkring meer verdienen omdat de belastingdruk verlaagd is dan zouden die haar kunnen onderhouden en zou ze helemaal geen job nodig hebben.
![]() |
![]() |
#76 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De werkelijke gemiddelde uitkering ligt ongetwijfeld lager, daar heel wat mensen VEEEL minder krijgen dan 1000 euro per maand. Denk maar aan samenwonenden, niet-gezinshoofden, schoolverlaters, langdurig werklozen (+1j) , enz..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast is er ook een groep mensen met psychische problemen zoals je schrijft. Dat doet me eraan denken dat iemand hier zei dat een kennis van hem op de VDAB werkte en dat er een heel aantal werklozen was die wel gingen solliciteren maar zo onverzorgd waren en die zo'n negatief zelfbeeld hadden dan ze wist dat ze nooit aangenomen zouden worden. Als zoiets vastgesteld wordt dan moet je mij ook niet gaan vertellen dat deze mensen gelukkig zijn in hun huidige positie. Door ze een beetje te gaan 'haunten' help je hen ook niet denk ik maar versterk je hun waarschijnlijk enkel in hun beeld van de 'stoute en gevaarlijke maatschappij die het onmogelijk maakt'. Je moet mij niet vertellen dat zo'n mensen gelukkig zijn in ieder geval, en op het gevaar af als paternaliserend bestempeld te worden lijkt me in zo'n geval een gesprek met een sociaal werkster en of eventueel psychische begeleiding veel beter aangewezen? Bovendien zijn er ook heel wat mensen die het nutteloos vinden om te gaan werken omdat het inkomen volgens hun zo laag ligt. Vaak komt hun visie niet overeen met de realiteit: als dat zo is, nodig zulke mensen uit en informeer hun over de realiteit. Kortom, voor iedere groep is er wel een gepast antwoord en ik ben er vrij zeker van dat veel mensen gelukkiger zijn indien ze hun steentje kunnen bijdragen aan de maatschappij, ook al is dat maar een klein steentje. Het grootste probleem zijn allicht de 'werklozen' die eigenlijk nog het hardst werken: maar dit in 't zwart en of degenen die in de criminaliteit verzeild zijn geraakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Kunnen we niet beter werklozen op heksenjacht sturen.... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() En wat met de intellectuele eerlijkheid in deze gesprekken?
Als men het principe verdedigt dat werken niet hoeft, maar wel vrijblijvend steun trekken...op de rug van de werkenden? Dan moet men die keuze laten aan iedereen. Degenen die nu aan het werk zijn moeten dus ook de mogelijkheid krijgen om thuis te blijven en dop te trekken. Dus eerst berekenen wat het zou kosten, en dan verder discusseren hoe het verder kan. Volgens mij is het financieel ondoenbaar, vermits er velen uit het arbeidscircuit zouden stappen. Staan roepen , als werkloze, dat je recht hebt op luiheid, maar dat anderen moeten opdraaien vind ik van een walgelijk niveau. |
![]() |
![]() |