![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dan, na al dat gefaal en na de onwaarschijnlijke aanval van Bush op het Amerikaanse volk (de grootste terroristische leugencampagne uit de geschiedenis, die deze van de Nazis ver overtreft) die leidde tot de Irak-oorlog... daarna, na dit alles, verkiest het Amerikaanse volk terug die misdadige kliek. Dat is onvergeeflijk. Ik vind dat we dus ook het Amerikaanse volk en de Amerikaanse cultuur mogen beginnen haten. Daar is trouwens iets structureel mis mee. Een hele generatie die de leugens en de barbarij van de Vietnam-oorlog heeft meegemaakt, heeft tussen 2001 en 2004 zijn mond gehouden, en liet de Bush regering het Amerikaanse volk voorliegen. Die hadden massaal moeten protesteren. En dat hebben ze geweigerd. Dat zegt dus genoeg. Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat de Amerikanen hun lessen getrokken hebben. In 2020 is een nieuwe generatie kiezers al lang de aanval van de neo-cons op het Amerikaanse volk vergeten, en zal het ongetwijfeld weer een misdadige oorlog goedkeuren als het daarom wordt gevraagd. We moeten dus niet politiek correct zijn: wij haten niet enkel de regering van Bush, wij haten het Amerikaanse systeem dat zo'n man aan de macht kan brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() C2C aka Oliepiek,
U reactie hierboven getuigt van een enorm intellectueel hiaat waarbij ik het woord dwaasheid niet wil gebruiken. U beweert hierboven eigenlijk dat uw haat tegen alle Amerikanen best wel terecht is want zij verkozen toch hun huidige president. Hoeveel procent van de Amerikanen ging stemmen? Hoeveel procent van zij die stemden, stemde op Bush? Ga het eens na, je komt nog niet aan een kwart van de inwoners van de VS. In al je 'wijsheid' beoordeel jij een volledige groep mensen wanneer minder dan één vierde van die groep een bepaalde handeling stelt. Iemand die zoiets doet, is intellectueel blind. Je maakt hierboven een redenering zoals veel VB-stemmers maken: zoveel procent van de Marokkanen steelt dus stelen ze allemaal. Je bewering dat je hoogleraar zou zijn aan een Brusselse universiteit is door je post hierboven voorgoed naar Fabeltjesland verwezen. U bent zielig!
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 26 januari 2007 om 18:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
In de VS krijgen de burgers geen 100-den bronnen van informatie zoals hier in Europa, de CNN (World) die wij te zien krijgen is een andere dan de CNN US. De nieuwszenders willen nog verder consollideren maar kunnen wettelijk niet daarom praten ze de gezagsdragers naar de mond voor een volle 100 km/h. De Amerikaanse burger krijgt een nog veel gekatalyseerder wereldbeeld te slikken dan wij in Europa. 9-11 heeft een natie volledig door elkaar geschud, het was de allereerste (EERSTE) keer dat de US op haar eigen grondgebied werd aangevallen (door zichzelf welliswaar). De verkiezingen in de VS in 2004 gingen gepaard met de grootste verkiezingsfraude ooit georganiseerd. Kerry heeft die gewonnen, zowel op % als op aantal kiesmannen maar in Florida en Ohio, om de twee grootste te noemen zijn er 10-tallen miljoenen $ gespendeerd om vóór, tijdens én na te verkiezingen maar één resultaat te beogen, Bush zou een tweede termijn aanvangen. En deze zaken kan je moeilijk in de schoenen van de Amerikaanse burger schuiven, zij hebben Bush NIET herverkozen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Het is allemaal 50/50 - maar in de zuidelijke staten werken dingen anders. Insiders weten dat. Geld is macht en vice versa. Oliemaatschappijen die de steun nodig hebben van een VS president hebben onuitputtelijke bronnen die ze ter beschikking kunnen stellen van een door hen gewenste kandidaat.
Het is grappig om te zien dat qua religie er geen volk meer verdeelt is dan de US - elke stad kent wel 7 of 8 eigen kerken, zo niet meer, afsplitsingen van afsplitsingen. Schril daarentegen staat het 2 partijen stelsel - een derde komt nauwelijks aan bod. Maar, boeren, burgers en buitenlui, laat U niet misleiden. Iedereen die een presidentskandidaat steunt wil er wat voor terug. En dat is het kwalijke aan het z.g. "democratische" kiessysteem in de VS. Het is de tegestelling van democratisch, het is ronduit verwerpelijk. Deals, deals en nog eens deals. We worden er niet vrolijk van. Als je door de vriendelijke facades heen dringt, zie je dat alles vals is. Behalve de drang naar geld.
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Dat systeem is een cocktail van culturele, sociale, economische elementen. Zowel individuele Amerikanen als bepaalde aspecten van de Amerikaanse cultuur (die het loutere individu overstijgt) zijn verantwoordelijk voor dat systeem. Dus niet alle Amerikanen en heel de Amerikaanse cultuur. Beter leren lezen dus. Laatst gewijzigd door C2C : 26 januari 2007 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U bent een haatdragend iemand en bijgevolg zielig. Pogingen om u beter voor te stellen dan u werkelijk bent, hoeven voor mij niet. Niet dat ik u op mijn negeerlijst plaats - zoiets doe ik principieel niet - maar je zal me vergeven geen verdere aandacht aan u te besteden tot op het moment dat u zich intellectueel matuur gedraagt.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 26 januari 2007 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloof in de vrijheid van de volkeren, dus in dit geval ook die van de amerikanen !
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat in tegenstelling tot vele andere onvrije volkeren, de Amerikanen zelfs in hun biologie onvrij zijn. Laatst was daar een prachtige thema-avond over op de betere Europese tv-zender; er werd getoond hoe het agro-industriële food-complex letterlijk de biologische, genetische constitutie van miljoenen Amerikanen heeft veranderd, en die wordt dan nog doorgegeven van generatie op generatie. Weinig volkeren (met uitzondering dan misschien van volkeren die in een toestand van permanente voedselschaarste leven), zijn zo diep, tot in hun biologie zelve, onvrij. Laatst gewijzigd door C2C : 27 januari 2007 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementslid
|
![]() a mai zoiets op tv?
ken je de codex alimentarius das helemaal der over. werd die daarin vermeld? Verder consulteer ik regelmatig Aljazeera.com on line met scherpe analyses van de situatie in de wereld In de tijd van rusland kreeg men daar ook eenzijdige informatie net als nu hier in belgie. Dus goed om es buiten de grenzen te piepen! De regering van Amerika moet zowiezo vallen om de wereldregering van de Zionisten mogelijk te maken De bankwereld; wie zijn dat? Zij maken de oorlog mogelijk of onmogelijk goed gezien! Zij hebben de touwtjes in handen. Zonder uw bank geen lening geen oorlog........ Israel is de baas De US governement moet zich belachelijk maken Creer een probleem, het volk vraagt een oplossing, en je draagt ze aan met iets dat je al klaar hebt liggen ...... wat ligt er klaar.....???? De studieburos misrekende zich alleen met het internet.... denk ik... of niet? wat ligt er klaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom, nog nooit eerder heeft een land zo zijn stempel kunnen drukken op de wereld. Het is een onstuitbare culturele pletwals, en niet zelden één van platvloersheid, maar ze slaat aan. Ik heb dus mijn bedenkingen bij de gedachtengang van de wereldburger. En ik leef met je mee. Ik begrijp je wel, maar je maakt jezelf wat wijs als je bovenstaande quote meent...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 27 januari 2007 om 02:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens de laatste geruchten een extreem dodelijk virus dat alleen niet-joden aantast, drie wereldoorlogen voor de komende sabbat en een eerste joodse nederzetting in Venezuela.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() |
![]() |
![]() |