Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 17:57   #61
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
We haten amerika niet en zeker het volk niet, maar de rotte appel die aan het stuur van de boot zit vormt een probleem voor de veiligheid van de wereld en de omgeving !
Awel ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Ik vind dat nogal gemakkelijk. De Amerikanen verkozen Bush in 2000. Dat was al rampzalig.

Maar dan, na al dat gefaal en na de onwaarschijnlijke aanval van Bush op het Amerikaanse volk (de grootste terroristische leugencampagne uit de geschiedenis, die deze van de Nazis ver overtreft) die leidde tot de Irak-oorlog... daarna, na dit alles, verkiest het Amerikaanse volk terug die misdadige kliek. Dat is onvergeeflijk.

Ik vind dat we dus ook het Amerikaanse volk en de Amerikaanse cultuur mogen beginnen haten. Daar is trouwens iets structureel mis mee. Een hele generatie die de leugens en de barbarij van de Vietnam-oorlog heeft meegemaakt, heeft tussen 2001 en 2004 zijn mond gehouden, en liet de Bush regering het Amerikaanse volk voorliegen. Die hadden massaal moeten protesteren. En dat hebben ze geweigerd. Dat zegt dus genoeg.

Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat de Amerikanen hun lessen getrokken hebben. In 2020 is een nieuwe generatie kiezers al lang de aanval van de neo-cons op het Amerikaanse volk vergeten, en zal het ongetwijfeld weer een misdadige oorlog goedkeuren als het daarom wordt gevraagd.

We moeten dus niet politiek correct zijn: wij haten niet enkel de regering van Bush, wij haten het Amerikaanse systeem dat zo'n man aan de macht kan brengen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 18:21   #62
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

C2C aka Oliepiek,

U reactie hierboven getuigt van een enorm intellectueel hiaat waarbij ik het woord dwaasheid niet wil gebruiken.

U beweert hierboven eigenlijk dat uw haat tegen alle Amerikanen best wel terecht is want zij verkozen toch hun huidige president.

Hoeveel procent van de Amerikanen ging stemmen?
Hoeveel procent van zij die stemden, stemde op Bush?

Ga het eens na, je komt nog niet aan een kwart van de inwoners van de VS.

In al je 'wijsheid' beoordeel jij een volledige groep mensen wanneer minder dan één vierde van die groep een bepaalde handeling stelt. Iemand die zoiets doet, is intellectueel blind.
Je maakt hierboven een redenering zoals veel VB-stemmers maken: zoveel procent van de Marokkanen steelt dus stelen ze allemaal.

Je bewering dat je hoogleraar zou zijn aan een Brusselse universiteit is door je post hierboven voorgoed naar Fabeltjesland verwezen.

U bent zielig!

Laatst gewijzigd door La Chunga : 26 januari 2007 om 18:21.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 18:24   #63
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Awel ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Ik vind dat nogal gemakkelijk. De Amerikanen verkozen Bush in 2000. Dat was al rampzalig.

Maar dan, na al dat gefaal en na de onwaarschijnlijke aanval van Bush op het Amerikaanse volk (de grootste terroristische leugencampagne uit de geschiedenis, die deze van de Nazis ver overtreft) die leidde tot de Irak-oorlog... daarna, na dit alles, verkiest het Amerikaanse volk terug die misdadige kliek. Dat is onvergeeflijk.

Ik vind dat we dus ook het Amerikaanse volk en de Amerikaanse cultuur mogen beginnen haten. Daar is trouwens iets structureel mis mee. Een hele generatie die de leugens en de barbarij van de Vietnam-oorlog heeft meegemaakt, heeft tussen 2001 en 2004 zijn mond gehouden, en liet de Bush regering het Amerikaanse volk voorliegen. Die hadden massaal moeten protesteren. En dat hebben ze geweigerd. Dat zegt dus genoeg.

Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat de Amerikanen hun lessen getrokken hebben. In 2020 is een nieuwe generatie kiezers al lang de aanval van de neo-cons op het Amerikaanse volk vergeten, en zal het ongetwijfeld weer een misdadige oorlog goedkeuren als het daarom wordt gevraagd.

We moeten dus niet politiek correct zijn: wij haten niet enkel de regering van Bush, wij haten het Amerikaanse systeem dat zo'n man aan de macht kan brengen.
Ik denk dat je hier serieuse nuances moet aanbrengen.

In de VS krijgen de burgers geen 100-den bronnen van informatie zoals hier in Europa, de CNN (World) die wij te zien krijgen is een andere dan de CNN US. De nieuwszenders willen nog verder consollideren maar kunnen wettelijk niet daarom praten ze de gezagsdragers naar de mond voor een volle 100 km/h.

De Amerikaanse burger krijgt een nog veel gekatalyseerder wereldbeeld te slikken dan wij in Europa.

9-11 heeft een natie volledig door elkaar geschud, het was de allereerste (EERSTE) keer dat de US op haar eigen grondgebied werd aangevallen (door zichzelf welliswaar).

De verkiezingen in de VS in 2004 gingen gepaard met de grootste verkiezingsfraude ooit georganiseerd. Kerry heeft die gewonnen, zowel op % als op aantal kiesmannen maar in Florida en Ohio, om de twee grootste te noemen zijn er 10-tallen miljoenen $ gespendeerd om vóór, tijdens én na te verkiezingen maar één resultaat te beogen, Bush zou een tweede termijn aanvangen.

En deze zaken kan je moeilijk in de schoenen van de Amerikaanse burger schuiven, zij hebben Bush NIET herverkozen
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 19:43   #64
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht

In de VS krijgen de burgers geen 100-den bronnen van informatie zoals hier in Europa, de CNN (World) die wij te zien krijgen is een andere dan de CNN US. De nieuwszenders willen nog verder consollideren maar kunnen wettelijk niet daarom praten ze de gezagsdragers naar de mond voor een volle 100 km/h.

De Amerikaanse burger krijgt een nog veel gekatalyseerder wereldbeeld te slikken dan wij in Europa.

9-11 heeft een natie volledig door elkaar geschud, het was de allereerste (EERSTE) keer dat de US op haar eigen grondgebied werd aangevallen (door zichzelf welliswaar).

De verkiezingen in de VS in 2004 gingen gepaard met de grootste verkiezingsfraude ooit georganiseerd. Kerry heeft die gewonnen, zowel op % als op aantal kiesmannen maar in Florida en Ohio, om de twee grootste te noemen zijn er 10-tallen miljoenen $ gespendeerd om vóór, tijdens én na te verkiezingen maar één resultaat te beogen, Bush zou een tweede termijn aanvangen.

En deze zaken kan je moeilijk in de schoenen van de Amerikaanse burger schuiven, zij hebben Bush NIET herverkozen
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 19:48   #65
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Niet mee eens? Zet dan eens eindelijk uw eigen MENING op papier!
Oud 26 januari 2007, 19:59   #66
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is allemaal 50/50 - maar in de zuidelijke staten werken dingen anders. Insiders weten dat. Geld is macht en vice versa. Oliemaatschappijen die de steun nodig hebben van een VS president hebben onuitputtelijke bronnen die ze ter beschikking kunnen stellen van een door hen gewenste kandidaat.

Het is grappig om te zien dat qua religie er geen volk meer verdeelt is dan de US - elke stad kent wel 7 of 8 eigen kerken, zo niet meer, afsplitsingen van afsplitsingen. Schril daarentegen staat het 2 partijen stelsel - een derde komt nauwelijks aan bod.
Maar, boeren, burgers en buitenlui, laat U niet misleiden. Iedereen die een presidentskandidaat steunt wil er wat voor terug. En dat is het kwalijke aan het z.g. "democratische" kiessysteem in de VS.
Het is de tegestelling van democratisch, het is ronduit verwerpelijk.
Deals, deals en nog eens deals.
We worden er niet vrolijk van.

Als je door de vriendelijke facades heen dringt, zie je dat alles vals is. Behalve de drang naar geld.
Oud 26 januari 2007, 20:08   #67
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gij wilt zeker de prijs van grootste amerikanenhater van de wereld krijgen.Ge moet het maar durven dergelijke onzin uit te kramen.Amai.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 20:10   #68
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht

Gij zijt goed zot.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 20:19   #69
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
U reactie hierboven getuigt van een enorm intellectueel hiaat waarbij ik het woord dwaasheid niet wil gebruiken.

U beweert hierboven eigenlijk dat uw haat tegen alle Amerikanen best wel terecht is want zij verkozen toch hun huidige president.
Goed lezen wat er staat. Er staat: wij haten *het systeem* dat Bush aan de macht heeft kunnen brengen.

Dat systeem is een cocktail van culturele, sociale, economische elementen. Zowel individuele Amerikanen als bepaalde aspecten van de Amerikaanse cultuur (die het loutere individu overstijgt) zijn verantwoordelijk voor dat systeem.

Dus niet alle Amerikanen en heel de Amerikaanse cultuur. Beter leren lezen dus.

Laatst gewijzigd door C2C : 26 januari 2007 om 20:21.
Oud 26 januari 2007, 22:55   #70
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed lezen wat er staat. Er staat: wij haten *het systeem* dat Bush aan de macht heeft kunnen brengen.

Dat systeem is een cocktail van culturele, sociale, economische elementen. Zowel individuele Amerikanen als bepaalde aspecten van de Amerikaanse cultuur (die het loutere individu overstijgt) zijn verantwoordelijk voor dat systeem.

Dus niet alle Amerikanen en heel de Amerikaanse cultuur. Beter leren lezen dus.
U zou beter opletten wat u schrijft vooraleer u me verwijt niet goed te lezen. Of schreef u deze dwaze veralgemening niet?

Citaat:
Ik vind dat we dus ook het Amerikaanse volk en de Amerikaanse cultuur mogen beginnen haten.
U bent een haatdragend iemand en bijgevolg zielig. Pogingen om u beter voor te stellen dan u werkelijk bent, hoeven voor mij niet. Niet dat ik u op mijn negeerlijst plaats - zoiets doe ik principieel niet - maar je zal me vergeven geen verdere aandacht aan u te besteden tot op het moment dat u zich intellectueel matuur gedraagt.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 26 januari 2007 om 22:58.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 23:02   #71
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Het amerikaanse volk is een kudde zoals wij ook een kudde zijn ,natuurlijk de miserie dragen we deels de verantwoordelijkheid mee maar de keuze blijft aan diegene die aan het roer zijn ! Dus ik zou het volk niet verwijten ,wat jammer is dat zij ook mee aan de miserie helpen maar het motiveert niet om een bepaalde volk te haten in dit geval het amerikaanse volk!
Ik geloof in de vrijheid van de volkeren, dus in dit geval ook die van de amerikanen !
Oud 27 januari 2007, 00:35   #72
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik denk dat je de VS migranten aan het vergelijken bent met het type leeglopers die in Belgie komen verkondigen dat alles slecht gaat, maar dat ze toch niet naar huis willen

Ik ben een VS migrant. Ik heb bedenkingen bij het buitenlandse beleid van de VS, maar vind het het beste buitenlandse beleid dat gevoerd wordt ter wereld. Neutraliteit is overrated, er is nood aan een natie die mits overleg de ballen op tafel wil leggen.
Als u met ballen het nodige geld bedoeld zijn we akkoord, alleen is dit wel het probleem ... ze hebben het niet meer ... waarom denkt u dat Bush slechts 20000 troepen naar Irak wil sturen die niets zullen oplossen? Omdat Bush financieel geen 200.000 troepen durft of kan sturen die het probleem wel zouden kunnen oplossen. Dit is niet exclusief mijn oordeel, wel die van de bankwereld uit New York ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 01:00   #73
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik geloof in de vrijheid van de volkeren, dus in dit geval ook die van de amerikanen !
Ik geloof ook dat Amerikanen bevrijd kunnen worden. Maar dat is een werk van zeer lange adem, met zeer verstrekkende en diepgaande interventies. Niet simpel.

Vergeet niet dat in tegenstelling tot vele andere onvrije volkeren, de Amerikanen zelfs in hun biologie onvrij zijn. Laatst was daar een prachtige thema-avond over op de betere Europese tv-zender; er werd getoond hoe het agro-industriële food-complex letterlijk de biologische, genetische constitutie van miljoenen Amerikanen heeft veranderd, en die wordt dan nog doorgegeven van generatie op generatie.

Weinig volkeren (met uitzondering dan misschien van volkeren die in een toestand van permanente voedselschaarste leven), zijn zo diep, tot in hun biologie zelve, onvrij.

Laatst gewijzigd door C2C : 27 januari 2007 om 01:01.
Oud 27 januari 2007, 01:31   #74
Babylonia
Parlementslid

Standaard

a mai zoiets op tv?
ken je de codex alimentarius
das helemaal der over. werd die daarin vermeld?

Verder consulteer ik regelmatig Aljazeera.com on line met scherpe analyses van de situatie in de wereld
In de tijd van rusland kreeg men daar ook eenzijdige informatie net als nu hier in belgie. Dus goed om es buiten de grenzen te piepen!

De regering van Amerika moet zowiezo vallen om de wereldregering van de Zionisten mogelijk te maken
De bankwereld; wie zijn dat?
Zij maken de oorlog mogelijk of onmogelijk goed gezien!
Zij hebben de touwtjes in handen.
Zonder uw bank geen lening geen oorlog........

Israel is de baas
De US governement moet zich belachelijk maken
Creer een probleem, het volk vraagt een oplossing, en je draagt ze aan met iets dat je al klaar hebt liggen ......
wat ligt er klaar.....????
De studieburos misrekende zich alleen met het internet....
denk ik...
of niet?
wat ligt er klaar?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 02:35   #75
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wereld spreekt overtuigend, met één stem: Amerika is een loser-land.
C2C, als ik naar de radio luister, komt 90 procent van de muziek (ik noem het heden ten dage liever geluid, maar kom) uit de VS. Op TV is minstens 90 procent van de sitcoms en series uit de VS afkomstig. De Macdonalds en de Quicks rijzen als paddestoelen uit de grond, en ze zitten voller dan ooit. In de bioscoop moet je soms zoeken naar een film die niet uit de VS komt. Ga je een boekenwinkel binnen, kun je er donder op zeggen dat het leeuwedeel van de boeken die over geschiedenis, kunst of politiek gaat uit de VS komt, idem dito voor thrillerauteurs. Er werd nog nooit zoveel cola gedronken (tragisch is de pogingen van een Franse Arabier om een islamitische cola uit te brengen in de Arabische landen, de Mekka cola, in een tijd dat moslims er wereldwijd door de huidige politieke situatie wel eens zouden kunnen toe aangezet worden om de VS te boycotten. Welnu, hij verkoopt voor geen meter. Het origineel is immers beter, of is het cooler?) En geloof het of niet, momenteel is de Ford Focus één van de populairste wagens in o.a. België.

Kortom, nog nooit eerder heeft een land zo zijn stempel kunnen drukken op de wereld. Het is een onstuitbare culturele pletwals, en niet zelden één van platvloersheid, maar ze slaat aan.

Ik heb dus mijn bedenkingen bij de gedachtengang van de wereldburger.

En ik leef met je mee.
Ik begrijp je wel, maar je maakt jezelf wat wijs als je bovenstaande quote meent...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 27 januari 2007 om 02:36.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 02:40   #76
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
wat ligt er klaar?
Volgens de laatste geruchten een extreem dodelijk virus dat alleen niet-joden aantast, drie wereldoorlogen voor de komende sabbat en een eerste joodse nederzetting in Venezuela.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 04:50   #77
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Gij zijt goed zot.
Liever dat dan stekenblind
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be