![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1. De burger is geinteresseerd wanneer hij weet dat zijn mening telt. Waneer je er van overtuigd ben dat je mening toch niet telt waarom zou je er dan tijd en energie aan besteden. 2. Je kan dossiers zo opstellen dat er niemand nog de interesse voor kan opbrengen om ze te bestuderen. Daarom moeten dosiers dus eenvoudig zijn. En ieder dosier kan eenvoudig gemaakt worden. Laat u niets anders wijs maken. 3. Dus vermijd je accademische taal en gewouwel. Zet alles in mooi nederlands en gebruik korte zinnen. Blijkt vooral voor geleerde dames en heren heel moeilijk tot onmogelijk te zijn.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kiezer geeft door z'n stem, de volksvertegenwoordiger, de macht om in z'n plaats te praten, te debateren, te stemmen enz... En daar gaat het net mis, het parlement wordt monddood gemaakt, herinner u Martens met z'n kaderwetten, JLDH met z'n bijzondere volmachten, Verafstoot sdie het parlement helemaal links laat liggen. Het ergste vind ik dan nog de politiekers die ons beliegen (Freya), die het mooier voorstellen dan het is (Guy) en ga zo maar door.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit in een sessie een filmpje laten draaien over een ongeval. Alhoewel alle 10 de deelnemers wisten dat ze een verslag over dit ongeval moesten uitbrengen, kreeg ik toch 7 verschillende versies binnen. Ik wil hiermee gewoon aantonen dat het niet allemaal zwart wit is. In een referendum is hetgene dat goed is voor de ene, daarom nog niet goed voor de andere. Hoe ga je hierover consensus krijgen?
![]() |
#64 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Namelijk door een (nationaal) debat gevolgd door een stemming waarin de helft plus één van de stemmen volstaat om te beslissen. Er is op dit punt niet het minste verschil tussen een referendum en een parlementaire stemming. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat we hier niet uitgeraken. Je hebt natuurlijk enkle punte Pro BROV, in een eerdere posting heb ik trouwens geschreven dat ik in princiepe niet tegen BROV ben maar dat ik een bende praktische problemen zie, die jij blijkbaar niet ziet of niet wil zien. In ideale omstandigheden en als iedereen de spelregels volgt is het BROV te verdedigen. Anderzijds heb ik door tal van voorbeelden aangegeven dat het niet zo simpel is om alles correct te laten verlopen.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ga je de aangehaalde punten notuleren en dit met de juiste ...... en ,,,,,,?
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 18 februari 2007 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat er om de leugen van de mandatering zichtbaar te maken en de macht terug te geven aan de burger van wie ze om de vier jaar gestolen wordt. Laatst gewijzigd door baarle : 18 februari 2007 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Maar in een democratie gebeurd dat dus door meerderheid tegen minderheid. NA dat er op een speciaal forum over gediscuteerd is. Lees de oplossing op mijn website.
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan zijn dat ik het verkeerd gelezen hen, maar dat komt dan doordat ik het maar één keer bekeken heb.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 18 februari 2007 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat kan je dus lezen op mijn website.
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon een kwestie van interpretatie. En zeker een persoon zoals jij, die overduidelijk overtuigd is van z'n eigen gelijk, zal niet toegeven dat er argumenten contra zijn, zoals er ook argumente pro zijn. In één van de vorgige postings schrijft er ook iemand dat in het zo vaak aangehaalde Zwitserland, het ook alleen belangengroepen zijn die een referendum kunnen indienen, alleen al voor het financiële plaatje. Nu mijn beste, als dit zo is? wat is dan het verschil tss een belangengroep en een partij? Als er al een verschil is, dan is het toch filterdun.
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindconclusie:
Ik ben niet tegen het BROV maar ik zie toch enkele praktische bezwaren. Guido
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stel dus voor dat we het parlement afschaffen, de bezwaren opruimen en het daarna terug invoeren. Laatst gewijzigd door baarle : 18 februari 2007 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch zie ik je nergens pleiten om die dan maar af te schaffen tot iedereen de spelregels volgt en de "ideale omstandigheden" aanwezig zijn. Laatst gewijzigd door baarle : 18 februari 2007 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe doet het parlement dat nu?
Citaat:
Toelichting: bij een BROV is de verzameling van stemgerechtigde burgers het parlement. Mutatis mutandis kan je alle modi operandi van het mini-parlement (Kamer en Senaat) overplaatsen naar het grote parlement (de verzameling van stemgerechtigde burgers). |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zie ik meer gevaar in een partij die A belooft voor de verkiezingen en vervolgens knal het tegenovergestelde doet na de verkiezingen. Of contract breuk Kiezersbedrog noemen de meeste mensen zoiets. Wie dat niet ziet is blind of wil dat gewoon niet zien. Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 februari 2007 om 16:51. |
|
![]() |