Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2007, 21:49   #61
backfire!
Vreemdeling

backfire!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ja sorry ze...maar hier volg ik jou niet in.
Het is onaanvaardbaar dat wij onze maatschappij nog laten beinvloeden door geloof.
Het is ook onaanvaardbaar dat geloof in onze maatschappij dierenleed kan verheerlijken omdat iemand het 1400jaar geleden heeft voorgedaan.
Het is ook onaanvaardbaar om onze kinderen hun eigenheid te laten verliezen om mee te gaan in dit 'multikulgedoe'.
Het is niet aan ons om ons aan te passen aan hun cultuur/godsdienst/ideologie, het is aan de allochtonen om hen aan te passen aan onze maatschappelijke waarden en dergelijke.
Ik kan je begrijpen dat je vind dat onze maatschappij niet mag beinvloed worden door een geloof, maar al jaren is het omgekeerde aan de gang. Kijk maar naar bedrijven zoals coca-cola en mcdonalds die halal certificaten hebben voor hun producten omdat ze ook graag het moslim gedeelte van de markt aanboren.

De eigenheid van kinderen op die leeftijd is zeer beperkt, kinderen op die leeftijd zijn apolitiek en de meningen die ze hebben zijn vaak opgedrongen. Ik zie dan ook niet in hoe het eten van halal vlees de eigenheid van de kinderen zou schenden, zolang ze kunnen ravotten en 3 keer per dag eten krijgen zal je ze niet horen knorren dat ze zichzelf niet meer kunnen zijn.

De meeste moslims in België zijn bezitter van een belgisch paspoort en zijn hier al enkele generaties, dus zo allochtoon zijn ze niet meer dat we er geen rekening mee moeten houden. Weet je trouwens wat er in de bijbel staat over het slachten van dieren ? Wel dat is iets dat dicht aanleunt bij halal. Moslims aanvaarden zo ook vlees dat geslacht is in naam van God, Jaweh of in naam van niemand. Dat lijkt mij dan toch een redelijk compromis niet ?

http://www.biblegateway.com/passage/...0;&version=49;
backfire! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:54   #62
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

@backfire :

Ik wens geen compromis te sluiten met gelovigen.
Gelovigen moeten maar een compromis sluiten met hun godsdienst/gekheid zodat ze kunnen functioneren in onze maatschappij zonder dat daar enig dier of mens last van heeft.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:55   #63
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire! Bekijk bericht
Het halal slachten kan controversieel zijn, maar er zijn evengoed studies die zeggen dat het beter is vanuit het oogpunt van het dierenwelzijn. Ik eet bijna dagelijks halal vlees door naar een turkse broodjesbar te gaan, ik heb daar niet de minste wroeging over noch heb ik ooit iemand weten klagen over het feit dat men daar halal vlees serveert. Overigens vind ik het bijzonder vreemd dat men bij het slachten zo'n strikte normen wil hanteren zodat alles "diervriendelijk" gebeurt, maar men de dierenmishandelingen die schering en inslag zijn bij onze voedingsindustrie zomaar over het hoofd ziet. De god van het geld, berokkend meer dierenleed dan eender welke godsdienst.
Je mag er je natuurlijk druk over maken, maar als je rechtlijnig blijft dan zul je zelf een koe moeten kopen om te soigneren.

Maar ik denk wel dat deze maatregel een positief effectje kan hebben op de maatschappelijke integratie van moslim jongeren, een beetje minder wij-zij denken is altijd wel welkom.
*natuurlijk* bestaan er 'studies' die het omgekeerde (moeten) aantonen. Maar het verdict is overwegend niet echt positief voor het halal-gedoe. Bovendien krijg je ook geen eenduidige antwoorden uit de moslimgemeenschappen als je op deze materie een klein beetje begint door te duwen. Kortom, het lijkt me grotendeels een non-issue te zijn. En in die gevallen is er dus ook geen enkele reden om af te wijken van de praktijken zoals die standaard zijn vastgelegd. Uitzonderingen omwille van 'religieuze redenen' zijn bijzonder nefast, aangezien het alweer een doorbreken is van een strikte scheiding tussen kerk en staat.

Dat positief effectje dat je beoogt... wel, ik hoop dat je dat zélf niet al te au sérieux neemt. De ziekte zit veel dieper dan een halal-etiketje op de aangeboden vleesmaaltijden. Je doet er goed aan om eens een open gesprek te voeren met mensen die al enige tijd in het onderwijs staan; het verhaal klinkt dan al heel anders. De enige manier om de splendid (want door de overwegend autochtone bevolking gesubsidieerde) isolation van bepaalde bevolkingsgroepen te doorbreken is om duidelijke en onwrikbare krijtlijnen te trekken; afstand te nemen van dat wollige multiculturalisme en mensen te laten zoeken hoe ze hun eigenheid kunnen beleven binnen een moderne westerse samenleving. Dat vraagt compromissen, maar d�*t wisten de migranten ook; of behoorden dat ook te weten!

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:18   #64
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

*knip*

zelf verwijderd, gereageerd op een verkeerde draad

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 12 februari 2007 om 22:21.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:55   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Lees het eerst eens. Het zijn bosklassen. Boterhammen meenemen voor twee weken ? Gaat lekker zijn...

Is het zo erg dat er een beetje rekening wordt gehouden met andere mensen ? Of dat nu moslims zijn of niet, doet er eigenlijk niet toe, hè ? Sommige mensen willen enkel dat eten, en de rest eet dat ook. Wat is dan het probleem ?
Sommige mensen eten varkensvlees.
Is het zo erg dat er een beetje rekening wordt gehouden met andere mensen ?
Wat is het probleem ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 23:06   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire! Bekijk bericht
De meeste moslims in België zijn bezitter van een belgisch paspoort en zijn hier al enkele generaties, dus zo allochtoon zijn ze niet meer dat we er geen rekening mee moeten houden. Weet je trouwens wat er in de bijbel staat over het slachten van dieren ? Wel dat is iets dat dicht aanleunt bij halal. Moslims aanvaarden zo ook vlees dat geslacht is in naam van God, Jaweh of in naam van niemand. Dat lijkt mij dan toch een redelijk compromis niet ?

http://www.biblegateway.com/passage/...0;&version=49;
Het interesseert ons ook niet wat in de bijbel staat over het slachten van dieren . Alleen wat in de wet staat telt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 23:07   #67
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

En gaat de tomatensoep met balletjes nu ook verdwijnen op bosklassen? En de dikke erwtensoep met (voor)hammetjes en de boterhammen met spek en eieren op sneeuwklassen in de Ardennen?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 12 februari 2007 om 23:13.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 23:22   #68
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Ik vraag mij nu af wat het is.
Ik lees hier dat er enkel halal eten wordt geserveerd en in de forumsessies lees ik dat er ook koosjer en gewoon eten wordt geserveerd.
Oud 12 februari 2007, 23:26   #69
Desiderius
Minister-President

Standaard

In mijn tijd stonden er twee zaken op het menu: 'opeten' of 'laten staan'.

En toch is niemand ooit verhongerd... Gek he ?

Oud 13 februari 2007, 01:41   #70
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals een bewijs dat er niets verkeerd is met het standpunt: "aanpassen of terugkeren". Jullie hebben echt de verkeerde migrant in jullie midden die zich duidelijk niet wilt aanpassen. Maar blijkbaar zijn de buitenlanders al in de meerderheid in de Antwerpse scholen en maken ze dus de regels. Bereidt jullie maar voor want dit is nog maar een halal voorsmaakje van wat er jullie te wachten staat.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 01:42   #71
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Oud 13 februari 2007, 02:13   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Ik wil niet dat een beest onverdoofd wordt geslacht. het kan aan mij liggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 02:21   #73
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik wil niet dat een beest onverdoofd wordt geslacht. het kan aan mij liggen.
Stem Partij voor de Dieren

Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 03:01   #74
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ze zeiden ook: als ge het nie moet legde uw koppeke er maar naast, en morgen krijgt ge het terug tot ge het opgevreten hebt! Het werd opgegeten, al was het met lange tanden, of wij konden naar bed zonder eten, het was kiezen of delen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 13 februari 2007 om 03:06.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 03:31   #75
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Da's wat ze in antwerpen nu ook zeggen. Tis halal vlees, opeten of laten staan! Er zal in Antwerpen ook wel niemand verhongeren dus ...
Oud 13 februari 2007, 03:39   #76
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Stem Partij voor de Dieren

Doet hem nu al.
Oud 13 februari 2007, 03:49   #77
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het gaat er om dat men uit respect voor de islam rundsvlees eet in plaats van varkensvlees. Ramp hoor!
Het gaat erom dat de islam uit respect voor het gastland ook varkensvlees eet. Ramp hoor!!

Waarom moet het respect altijd van dezelfde kant komen?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 03:55   #78
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik stel voor dat de ouders van wie hun kinderen nu verplicht halal en ritueel geslacht vlees moeten eten op bosklassen nu thuis blijven en niet meegaan op bosklassen.

Lijkt mij een prima boycot maatregel.
Zoiets als: met alle chinezen, maar niet met den dezen
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 13 februari 2007 om 03:56.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 07:21   #79
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Da's wat ze in antwerpen nu ook zeggen. Tis halal vlees, opeten of laten staan! Er zal in Antwerpen ook wel niemand verhongeren dus ...
En dit illustreert dus prima hoe een stuk wetgeving (dierenwelzijn) opzij wordt geschoven om een achterlijk religieus gebruik voorrang te geven. Want het is een stuk goedkoper om de productielijnen niet te moeten ontdubbelen, geen afzonderlijke etikettering te moeten voorzien etc... Iedereen halal dus; het dierenwelzijn kan aan ons gat roesten!

Wat wordt het volgende, Bazil? Invoeren van het verbod op heiligschennis? De hoofddoek verplicht maken voor niet-moslima's? Om het de moslims wat makkelijker te maken om zich 'thuis' te voelen?

Als we vandaag in de miserie zitten wat de integratie van allochtonen betreft (sociaal-economisch ziet het er voor hen niet meteen fraai uit), dan hebben we dat helemaal te danken aan het soort multiculturalistische prietpraat waaraan goedmenende naïevelingen zich hardnekkig blijven vastklampen. Wanneer gaan we eens werk maken van integratie?

Oud 13 februari 2007, 08:10   #80
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Laten we dan ook bikini's en badpakken verbieden. Voortaan op stranden enkel burkini's, dan kunnen onze halal eters en hun kroost voortaan in de zomer met een gerust hart naar het strand

In de eerste plaats de dieren die op halal wijze geslacht worden. Ten tweede de autochtonen die weer eens moeten toezien hoe de islamisering hier verder en verder gaat.

Maar wat is er dan mis met varkensvlees, behalve dat enkele eeuwenoude regeltjes zeggen dat zo'n vlees onrein is. Is ander vlees perse gezonder, voedzamer, smakelijker? Zouden moslims ter plekke neergebliksemt worden door Allah als ze een hap varkensvlees of onrein geslacht rundsvlees in hun mond nemen?
burkini's LOL.

(maar eigenlijk moet ik erom huilen. Decennia strijd voor onze vrijheid gaat gewoon om zeep, vooral voor vrouwen).
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be