![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De eigenheid van kinderen op die leeftijd is zeer beperkt, kinderen op die leeftijd zijn apolitiek en de meningen die ze hebben zijn vaak opgedrongen. Ik zie dan ook niet in hoe het eten van halal vlees de eigenheid van de kinderen zou schenden, zolang ze kunnen ravotten en 3 keer per dag eten krijgen zal je ze niet horen knorren dat ze zichzelf niet meer kunnen zijn. De meeste moslims in België zijn bezitter van een belgisch paspoort en zijn hier al enkele generaties, dus zo allochtoon zijn ze niet meer dat we er geen rekening mee moeten houden. Weet je trouwens wat er in de bijbel staat over het slachten van dieren ? Wel dat is iets dat dicht aanleunt bij halal. Moslims aanvaarden zo ook vlees dat geslacht is in naam van God, Jaweh of in naam van niemand. Dat lijkt mij dan toch een redelijk compromis niet ? http://www.biblegateway.com/passage/...0;&version=49; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() @backfire :
Ik wens geen compromis te sluiten met gelovigen. Gelovigen moeten maar een compromis sluiten met hun godsdienst/gekheid zodat ze kunnen functioneren in onze maatschappij zonder dat daar enig dier of mens last van heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat positief effectje dat je beoogt... wel, ik hoop dat je dat zélf niet al te au sérieux neemt. De ziekte zit veel dieper dan een halal-etiketje op de aangeboden vleesmaaltijden. Je doet er goed aan om eens een open gesprek te voeren met mensen die al enige tijd in het onderwijs staan; het verhaal klinkt dan al heel anders. De enige manier om de splendid (want door de overwegend autochtone bevolking gesubsidieerde) isolation van bepaalde bevolkingsgroepen te doorbreken is om duidelijke en onwrikbare krijtlijnen te trekken; afstand te nemen van dat wollige multiculturalisme en mensen te laten zoeken hoe ze hun eigenheid kunnen beleven binnen een moderne westerse samenleving. Dat vraagt compromissen, maar d�*t wisten de migranten ook; of behoorden dat ook te weten!
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *knip*
zelf verwijderd, gereageerd op een verkeerde draad Laatst gewijzigd door Dronkoers : 12 februari 2007 om 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het zo erg dat er een beetje rekening wordt gehouden met andere mensen ? Wat is het probleem ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() En gaat de tomatensoep met balletjes nu ook verdwijnen op bosklassen? En de dikke erwtensoep met (voor)hammetjes en de boterhammen met spek en eieren op sneeuwklassen in de Ardennen?
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 12 februari 2007 om 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag mij nu af wat het is.
Ik lees hier dat er enkel halal eten wordt geserveerd en in de forumsessies lees ik dat er ook koosjer en gewoon eten wordt geserveerd.
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() In mijn tijd stonden er twee zaken op het menu: 'opeten' of 'laten staan'.
En toch is niemand ooit verhongerd... Gek he ?
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals een bewijs dat er niets verkeerd is met het standpunt: "aanpassen of terugkeren". Jullie hebben echt de verkeerde migrant in jullie midden die zich duidelijk niet wilt aanpassen. Maar blijkbaar zijn de buitenlanders al in de meerderheid in de Antwerpse scholen en maken ze dus de regels. Bereidt jullie maar voor want dit is nog maar een halal voorsmaakje van wat er jullie te wachten staat.
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil niet dat een beest onverdoofd wordt geslacht. het kan aan mij liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementslid
|
![]() En ze zeiden ook: als ge het nie moet legde uw koppeke er maar naast, en morgen krijgt ge het terug tot ge het opgevreten hebt! Het werd opgegeten, al was het met lange tanden, of wij konden naar bed zonder eten, het was kiezen of delen.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 13 februari 2007 om 03:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Da's wat ze in antwerpen nu ook zeggen. Tis halal vlees, opeten of laten staan! Er zal in Antwerpen ook wel niemand verhongeren dus ...
![]() |
#76 |
Minister
|
![]()
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom moet het respect altijd van dezelfde kant komen?
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Lijkt mij een prima boycot maatregel. Zoiets als: met alle chinezen, maar niet met den dezen ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 13 februari 2007 om 03:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat wordt het volgende, Bazil? Invoeren van het verbod op heiligschennis? De hoofddoek verplicht maken voor niet-moslima's? Om het de moslims wat makkelijker te maken om zich 'thuis' te voelen? Als we vandaag in de miserie zitten wat de integratie van allochtonen betreft (sociaal-economisch ziet het er voor hen niet meteen fraai uit), dan hebben we dat helemaal te danken aan het soort multiculturalistische prietpraat waaraan goedmenende naïevelingen zich hardnekkig blijven vastklampen. Wanneer gaan we eens werk maken van integratie?
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() (maar eigenlijk moet ik erom huilen. Decennia strijd voor onze vrijheid gaat gewoon om zeep, vooral voor vrouwen). |
|
![]() |
![]() |