Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 13:15   #61
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Ik zie het probleem ni.
Want:

1: ik beschouw mezelf niet als onderdeel van een groepje mensen die zich Vlamingen, christenen, Belgen, liberalen, of whatever noemen.

2: ik heb dan ook de pretentie niet om mijn 'eigen' cultuur, geloof, volk of whatever belangrijker te vinden dan de rest, aangezien dat het denken serieus beperkt, en op geen enkele manier een oplossing kan bieden voor maatschappelijke of culturele problemen.
1: Moeten mensen die zich wel Vlaming, Christenen of whatever noemen en zo willen leven hun levenswijze dan maar aanpassen? Als ik mijn kinderen nu eens Haram voedsel wil laten eten tijdens uitstapjes kan dat nu niet meer.
2:Ik beweer ook niet dat onze cultuur beter is maar is ze dan slechter dat ze plaats moet maken voor een uitheemse cultuur? Ze zijn anders onze cultuur hier de hunne daar, simpeler kan het niet. Indien ze zich hier willen vestigen en willen profiteren van bepaalde voordelen dat het wonen in Vlaanderen met zich meebrengt dan moeten ze maar de levenswijze van hier aannemen. Dat geld voor omgekeerd ook.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 13:18   #62
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Leg mij eens uit wat het probleem is met halal-vlees te eten, en dus om u zogezegd "aan te passen"...
Het inperken van de vrijheid misschien? We worden het recht ontzegt om nog langer varkensvlees geserveerd te krijgen op bosklassen. Het klinkt misschien belachelijk maar wat is het volgende...
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 13:19   #63
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Bevordering van integratie??? Juist het tegenovergestelde met zulke maatregelen maak je integratie overbodig.
Met zulke maatregelen zetten de politici autochtonen en allochtonen precies tegen elkaar op. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat hen wel eens heel goed uit zou kunnen komen.
Oud 13 februari 2007, 13:20   #64
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Met zulke maatregelen zetten de politici autochtonen en allochtonen precies tegen elkaar op. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat hen wel eens heel goed uit zou kunnen komen.
Verdeel en heers ofziets?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 13:27   #65
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Verdeel en heers ofziets?
Precies. Zoals Janssens die eerst de allochtone kiezers opvrijt en hen vervolgens geen schepen waard acht.
Oud 13 februari 2007, 13:55   #66
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Precies. Zoals Janssens die eerst de allochtone kiezers opvrijt en hen vervolgens geen schepen waard acht.
Inderdaad. Maar verhinderen dat autochtonen en allochtonen dichter naar elkaar toe groeien, is ook in het voordeel van het VB in Antwerpen.
Oud 13 februari 2007, 14:11   #67
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar verhinderen dat autochtonen en allochtonen dichter naar elkaar toe groeien, is ook in het voordeel van het VB in Antwerpen.
dat kan goed zijn, maar dan is het dacht ik de taak van de andere partijen om wel een succesverhaal te proberen maken van de integratie. Als ze denken dat het gaat lukken met deze maatregelen dan zijn ze nog dommer dan ik dacht
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:18   #68
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Twas allemaal niet waar zegt de stad antwerpen

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4476
Oud 13 februari 2007, 16:27   #69
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit wat het probleem is met halal-vlees te eten, en dus om u zogezegd "aan te passen"... Het enige verschil zal zijn dat uw tomattekes in tomatensaus voor 100% rundgehakt zullen bevatten. Voor de rest zal er aan uw Vlaamsse karbonaden en uwen biefstuk nix wijzigen...

De enigen die er wat last van zullen hebben zijn diegenen die voor de catering van de school zorgen en naar een andere slager zullen moeten gaan.
Het probleem is dat omwille van godsdienstige redenen een bepaald gedrag opgedrongen wordt aan de massa. Dit strookt absoluut niet met wat de democraten onder ons beschouwen als een pluralistische en open maatschappij, dit is gewoon religieuze intolerantie die gedoogd wordt door het establishment. DAT is het probleem. En waar eindigt dat ? In Frankrijk loopt er een proces tegen Charlie Hebdo voor het herdrukken van de Mohammed cartoons, in het Verenigd Koninkrijk is een universiteitsstudent gestraft voor het afdrukken en verspreiden van de cartoons. Dezelfde soort cartoons over de paus of Jezus kunnen dan weer wel. En dat gaat zo maar door...

Aan die migranten zou eens duidelijk gemaakt moeten worden dat migreren meer is dan zich fysiek verplaatsen, maar ook betekent dat men zich aanpast aan de cultuur van het gastland en men daar zijn best doet om enige burgerzin aan de dag te leggen.
Oud 13 februari 2007, 16:45   #70
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Iedereen moslim worden? Daar zie ik geen reden toe.

Voor het aanbieden van halalvoedsel op uitstappen zie ik wel een duidelijke reden: de bevordering van de integratie.

Wat ik wel vindt, is dat men de beide zou moeten aanbieden, en niet enkel halal. Maar daar hadden ze misschien te weinig geld voor.
Moest dit laatse kloppen wat je schrijft, geen geld voor....! Zou men kunnen stellen, geen geld voor de eigen kinderen, geen geld voor de andere kinderen. Of ligt dit te moeilijk. Als u als gast bij de buren gaat, moeten die dan ook rekening houden met uw eet of andere gewoonte en zich daar aan aanpassen of bent u beleefd en legt u zich bij hun manier van eten en leven neer. Kan u dit niet, is het toch logisch dat u een uitnodiging afslaat en beleefd, nee dank u zegt. Wat betreft de betrokkenen, zijn naar het schijnt, zeg wel naar het schijnt want ik denk niet dat iemand daar nog in gelooft naar hier gekomen als "gast"arbeider en hebben hier naar het schijnt hun gezin opgericht en/of meegebracht. Indien zij en hun gezin vinden dat de westerse samenleving voor hun een bedreiging is kwestie onzedelijke vrouwen (zijn hier niet gesluierd, dragen geen hoofddoek), kwestie onrein eten (leven in een samenleving van varkenvleeseters) en wat zij nog maar kunnen uitvinden. Wel dan zou de beleefdheid moeten zijn, inplaats van hier de bevolking aan de hand van labiele progressieve personen die zich politici noemen en laten noemen de gastbevolking hun levenswijze op te "dringen", het bootje terug nemen en zeggen nee gastheer/dame ik dank u vriendelijk voor de uitnodiging maar kan mij in zulke samenleving niet vinden.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 16:57   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgende keer als ik naar turkije of marokko op verlof ga dan eis ik in het hotel of restaurant een harame varkenskotelet met gebakken patatjes!
Kwestie van sneller te integreren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 februari 2007 om 16:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 17:29   #72
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgende keer als ik naar turkije of marokko op verlof ga dan eis ik in het hotel of restaurant een harame varkenskotelet met gebakken patatjes!
Je ziet wel over het hoofd dat een toerist zich helemaal niet hoeft te integreren.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 13 februari 2007 om 17:29.
Oud 13 februari 2007, 17:41   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet wel over het hoofd dat een toerist zich helemaal niet hoeft te integreren.
Ho, maar als ik varkenkoteletten kan krijgen en me verder ook niks van de plaatselijke bevolking meer iets moet aantrekken, dan integreer ik me gratis hoor!
Is natuurlijk altijd nog meegenomen als ik bovendien nog wat subsidies zou kunnen loswurmen van de plaatselijke overheid om nog wat meer te integreren. Een vlaams café laten inrichten bijvoorbeeld. Toch leuk meegenomen zo'n integratieproject nietwaar? Verrijkend voor de marokkanen en turken naar het schijnt.
Dient dan wel vooral voor Vlamingen die met heimwee kampen tijdens hun verlof, en daarom zal de toegang beperkt worden tot Vlamingen in Marokko of turkije.
Hoeveel subsidie zouden ze voor zo'n verrijking uittrekken ginder denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 februari 2007 om 17:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:53   #74
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet... Voor de gewone kinderen maakt het geen verschil - zolang de prijs maar dezelfde is - en de moslim-ouders kunnen hun kinderen met een gerust gemoed meegeven met school.

Trouwens, het feit dat er geen varkensvlees gegeten wordt kan zeker niet ongezond zijn. Waar is het probleem?
bent u dan echt dom???
Oud 13 februari 2007, 19:09   #75
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Woah, dat zal ze leren!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 19:16   #76
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Iedereen die vlees eet, is voor mij een primitieve en achterlijke barbaar, of hij nu moslim is of niet.

De enige periode in de mensengeschiedenis waar de mens echt vlees nodig had om te overleven was toen ze in half-nomadische stammen rondzworven met hun geiten en kamelen. De wereld waarin Abraham of Mohammed leefden dus.

Iedereen die vlees eet, is blijven steken in die periode, en komt nauwelijks uit boven de holbewoner.

Lachwekkend dat in deze discussie de ene groep zich boven de andere wil plaatsen op basis van wat gebeurt gedurende de laatste 5 minuten in het leven van uw toekomstige fricandelle spéciale.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 13 februari 2007 om 19:17.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 19:39   #77
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Vreemd dat nog niemand nagedacht heeft over de invloed van school-participatie-raden in verband met dit onderwerp.
Oud 13 februari 2007, 20:42   #78
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Na het gescheiden zwemen, het geven van verlof op islamitische feestdagen, het toelaten van de hoofddoek in een aantal stadsscholen, gescheiden oudercontacten, worden de Antwerpse schoolkinderen nu geconfronteerd met het verplicht eten van halal-voedsel. Wat wordt het morgen? Het verbod op kerstbomen (zoals in bepaalde scholen in de Elzas reeds het geval is), een verbod op Sinterklaas of het rapen van paaseieren, het niet langer vermelden van de kruistochten in de lessen geschiedenis,… ?
Oud 13 februari 2007, 20:44   #79
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Na het gescheiden zwemen, het geven van verlof op islamitische feestdagen, het toelaten van de hoofddoek in een aantal stadsscholen, gescheiden oudercontacten, worden de Antwerpse schoolkinderen nu geconfronteerd met het verplicht eten van halal-voedsel. Wat wordt het morgen? Het verbod op kerstbomen (zoals in bepaalde scholen in de Elzas reeds het geval is), een verbod op Sinterklaas of het rapen van paaseieren,
Wat bedoel je heel concreet met gescheiden zwemmen, en gescheiden oudercontacten?

Citaat:
het niet langer vermelden van de kruistochten in de lessen geschiedenis,… ?
Ik denk dat ze dat maar al te graag vermelden.
Oud 13 februari 2007, 20:46   #80
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wat bedoel je heel concreet met gescheiden zwemmen, en gescheiden oudercontacten?

Ik denk dat ze dat maar al te graag vermelden.
in een aantal zwembaden heeft men aparte uren voorzien voor allochtonen zodat ze rustig kunnen zwemmen, andere badgasten zijn dan niet welkom, gescheiden oudercontacten, in een aantal scholen worden er aparte oudercontacten georganiseerd voor allochtonen..
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be