![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Misschien kan TNT naar Zaventem komen en DHL in Bierset? |
||
![]() |
![]() |
#63 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bierset is ook goed voor de Vlamingen, Limburg kan idd nieuwe banen gebruiken.
Groen! is meer dan alleen milieu, Groen! is migratie met aandacht voor de migrant, economie maar ook sociale zaken, ontwikkelingssamenwerking op een doordachte manier, cultuur voor iedereen. Groen! is leven, voor ons en voor de mensen van morgen. |
||
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat dhl naar wallonië gaat ligt al hééél erg lang vast. Ik zou er zelfs niet van verschieten dat het belachelijke aanslepen v/h dossier v/d nachtvluchten gewoon een onderdeel v/d strategie is om dhl naar Wallonië te verhuizen (ie vlaanderen al voorbereiden op de 'onvermijdelijkheid' van een verhuis naar Wallonië).
En nee ik geloof niet dat dat een goede zaak voor vlaanderen k�*n zijn. De Steve zal er voor limburg misschien nog wel een paar jobkes van Elio voor krijgen, maar gezien bedrijven ook aan de taalwetgeving e.d. moeten voldoen zal het over de ganse lijn bekeken voor vlaanderen zeker negatief uitvallen. |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De laatkomers, klep toe! |
|||
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Groen! is meer dan alleen milieu, Groen! is migratie met aandacht voor de migrant, economie maar ook sociale zaken, ontwikkelingssamenwerking op een doordachte manier, cultuur voor iedereen. Groen! is leven, voor ons en voor de mensen van morgen. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() De barsten lopen over het plafond van mijn slaapkamer (een huis van misschien 10 jaar oud, door mijn ouders gebouwd aan een drukke baan) door de vrachtwagens die daar continu langsdenderen.
Misschien moet ik ook eens naar de rechtbank stappen voor mijn nachtrust, en een eerlijke spreiding van het vrachtvervoer eisen? "Enkelrichtingsstraatjes en sluipweggetjes moeten ook hun deel aan tientonners krijgen!" Waar gaan we naartoe?
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maak het het COLLEGE wat lastig, en schrijf de pers aan. Wedden dat de politiekers nen pamper aandoen! |
|
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fernand schreef:
Citaat:
Citaat:
Ja ,die mensen mogen er weggepest worden, of wat wens je anders, dat er weer een paar 1000 jobs op de tocht staan? Betaal maar meer belastingen, de Groene oplossing(en van de rest ook hoor) Trouwens, als die mensen ecologisch verantwoord gebouwd zouden hebben, met de superefficiente isolatietechnieken die van een woning een bijna 0 energie woning maken, dan zitten ze ook goed geisoleerd tegen geluid. Gedaan met zever. Alle voordelen dan, kort bij de Job,veel minder uitgaven aan gas en electriciteit.Zonder dat er jobs verloren hoeven te gaan. Of de luchthaven van Zaventem onaantrekkelijk word voor nieuwe investeringen. Hoeveel Miljarden zijn er ondertussen al gespendeerd om daar de infrastructuur te hebben? En hoeveel miljarden gaat die luchthaven van Bierset nodig hebben om op hetzelfde niveau terecht te komen? Indien weer een politiek spelletje word.. volg de kontraken en zet die af tegenover de visakaart dineetjes,tijdstippen en locaties. Het zou me niet verwonderen dat DiRupo's rekening een paar keer "Délice de Platon" zou vertonen.
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#71 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Moeten we die mensen belonen voor hun geprofiteer, en de werknemers van DHL allemaal aan de dop zetten? |
||
![]() |
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
![]() Voor 95% wordt nederlands gesproken bij DHL
De allochtonen bij DHLtewerkgesteld spreken ook nederlands op enkele uitzonderingen niet te na gesproken. Dat u de indruk hebt dat er meer en deel frans gesproken wordt, bewijst alleen maar dat de werknemers meertalig zijn en aldusdanig niet beschouwd kunnen worden als laag-geschoolden. |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Het zou nogal zot zijn om miljarden euros te investeren om amper 80km verder een hub teplaatsen.
Concurrentie op Zaventem is meer een samenwerking, een TNT is geen aartsvijand maar een competitor in de wereld van de koerierdiensten. |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Er is zeker plaats voor een tweede luchthaven in Belgie!!!
DHL alleen al wil meer nachtvluchten dan mogelijk zijn in Zaventem. Vraag zat dus en zo werkt het marktprincipe! |
![]() |
![]() |
#75 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als zij in Bierset hun uitbreiding moeten gaan doen, gaat dat massa's meer kosten dan in Zaventem. In Zaventem hebben zij hun volledige infrastructuur en die hoeven ze enkel maar uit te breiden met enkele hallen. En Bierset moeten ze alles opnieuw opbouwen. Nieuwe kantoren, hallen, evtl. wegen. En ook de communicatie tussen Zaventem en Bierset gaat een aardig duitje kosten. Nu zal dat voor DHL wel geen Ramp zijn, want de Walen zullen dit met plezier met Vlaams geld financieren. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan moeten ze bij dhl frans leren !! want zij kennen geen engels 8)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#77 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is echt niets nieuws onder de zon : in Munchen en Milaan bouwde men
al nieuwe luchthavens. Grotere steden hebben dikwijls 3 en meer luchthavens. Dit is duur mar kan noodzakelijk zijn ivm ruimtelijke ordening/geluidshinder of gewoon omdat het ding wat groter moet zijn. Momenteel is Zaventem "maar" een kleine luchthaven - het verkeer kreeg zware klappen door het wegvallen van Sabena/Swissair die poogde een transitverkeer op te bouwen (men trok bv. passagiers van Scandinavië aan om via Zaventem naar intercontinentale bestemmingen te vliegen). Bovendien zitten we met verschillende nabije konkurrerende luchthavens Charles Degaulle, Heathrow, Schiphol, Kelsterbach, Lille.... Vermits de uitbreidingsmogelijkheden fysiek niet riant zijn denk ik dat we in Zaventem vooral een goed uitgebouwd europees netwerk zullen behouden. Wat nu met DHL en de koerierdiensten ? Ik begrijp eerlijk gezegd het toenemen van de vluchten niet goed : expansie betekent volgens mij vooral meer pakjes ipv meer bestemmingen dus eigenlijk grotere en nieuwere vliegtuigen ipv meer.. Het is in alle geval nuttig de behoefte aan vliegverkeer en slots voor de nabije toekomst na te gaan te meer omdat in ons dicht bevolkt deel van de wereld er uiteindelijk niet meer zo veel plaats over is. Ik vraag me zelfs af of indien bv; Schiphol ook "vol" zou geraken het geen idee zou zijn in de buurt van de Beneluxinterne grens een nieuwe luchthaven aan te leggen (dan kan men bv Deurne en Zestienhoven opdoeken mede door deze luchthaven een TGV station te geven). Nog ideeën ?