Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2007, 15:50   #61
Banneling

Standaard

Citaat:

Er staat letterlijk "Dit betekent dat iemand niet kansarm is omdat hij tot een doelgroep behoort, maar wel kansarm wordt naarmate hij strikte regels hanteert die normen en waarden afwijkend invullen van de eisen die de samenleving stelt."
Een waarheid als een koe.
Nogmaals Edina, neem de proef op de som. Vermom je tot en gedraag je als extremitische verrijker en laat ons binnen 3 maand weten hoe je carrière geëvolueerd is, hoe je het doet op de arbeidsmarkt, de huurmarkt, je sociale leven, etc. Kortom, laat ons weten hoe erg je jezelf gemarginaliseerd hebt.

Citaat:
Dat laat niet veel andere opties open, me dunkt. En welke andere verbanden zouden er kunnen zijn? Het feit dat de gemiddelde allochtoon - zelfs op basis van een naam alleen al - niet dezelfde kansen krijgt dan een autochtoon...
Welke zelfde kansen krijgt de allochtoon niet ? Worden allochtonen de toegang ontzegt tot onze scholen, tot onze universiteiten, tot onze arbeidsmarkt? Wat een onzin verkoop je nu weer.
Feit is dat de meesten hun kansen niet grijpen, dat ze hun studies niet afmaken, en dat ze bijgevolg niet in aanmerking komen voor tal van jobs.

Wat Edina poogt te doen is de autochtone samenleving de schuld te geven voor de kansarmheid en tegelijk voor het islamextremisme dat zijn reden zouden vinden in die kansarmheid. BULLSHIT. De moslimextremist die denkt aan de zuivere leer van de islam en helemaal niet aan materiële zaken : die kunnen hem geen reet schelen. Merk op dat diegenen die de WTC's zijn ingevlogen geen kansarmen waren. Ook de bommenleggers in de Londense metro niet.

Al dat kansarmheid-gedoe is slechts een plat maneuver van de beroepsknuffelaar die met lede ogen moet vaststellen dat haar o zo geprezen verrijkers eigenlijk helemaal niet verrijkend zijn. Het valt natuurlijk moeilijk dat toe te geven na decennia van aangehouden leugens en bedrog.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 15:52   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik stel de gematigde moslims niet verantwoordelijk voor de islamisten.
Nee, dat klopt. Je gaat nog verder en ontkent dat er gematigde moslims bestaan.

Citaat:
Ik duidt ze enkel op hun enorme laksheid om het islamisme te veroordelen.
Als ze zich kunnen deplaceren voor cartoons Edina, of voor hun hoofddoekjes, dan kunnen ze zich ook eens in groep deplaceren om het islamisme te veroordelen.
Ik heb hier weinig moslims op straat weten komen omwille van de cartoons hoor... het is ronduit belachelijk om te verwachten dat ze de straat opgaan om te betogen tegen islamisme.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 15:54   #63
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier Edina, speciaal voor jou, vanwege iemand met kennis van zaken :

De gematigde islam bestaat niet
door Anne-Marie Delcambre

blablabla
QED.
Oud 26 februari 2007, 15:56   #64
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina;2469715]Dat heb ik nu net nergens gedaan.
Edina, of de kunst van het liegen en hypocriet zijn.
Herlees je insinuaties eens.

Citaat:
Ik heb alleen de omgekeerde redenering als zou radicalisatie de ENIGE oorzaak zijn van kansarmoede bekritiseerd. Iets helemaal anders dus
Niemand zegt dat het de enige reden is. Maar het is wel een belangrijkste oorzaak.

En waarom dwaal je af met deze redenering Edina ? Om het debat over islamradicalisme af te leiden? Ligt het te gevoelig voor jou. Moet er van de knuffelaar over gezwegen worden?
Past het niet in je plaatje van de multiculturele heilstaat?
Oud 26 februari 2007, 15:57   #65
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
QED.
Te moeilijk voor je bekrompen geestje Edina? Of zitten de oogkleppen nog in de weg?
Oud 26 februari 2007, 16:02   #66
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat klopt. Je gaat nog verder en ontkent dat er gematigde moslims bestaan.
Idd, ik volg Anne-Marie Delcambre in haar stellingen (die jij overigens niet kan weerleggen).

Citaat:
Ik heb hier weinig moslims op straat weten komen omwille van de cartoons hoor...
In Brussel waren het er 4.000 die tot aan de VRT-gebouwen trokken.

Citaat:
het is ronduit belachelijk om te verwachten dat ze de straat opgaan om te betogen tegen islamisme.
Tja, dat jij dat belachelijk vindt , daar kan ik inkomen. Jij vindt het dan ook gans normaal dat ze gebouwen in brand steken, mensen intimideren en zelfs vermoorden omwille van een paar cartoons.
Oud 26 februari 2007, 16:07   #67
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een waarheid als een koe.
Nogmaals Edina, neem de proef op de som. Vermom je tot en gedraag je als extremitische verrijker en laat ons binnen 3 maand weten hoe je carrière geëvolueerd is, hoe je het doet op de arbeidsmarkt, de huurmarkt, je sociale leven, etc. Kortom, laat ons weten hoe erg je jezelf gemarginaliseerd hebt.
Pfff... herlees mijn eerste reactie aub. Ik heb nooit ontkend dat dit een factor kan zijn. Integendeel.

Citaat:
Welke zelfde kansen krijgt de allochtoon niet ? Worden allochtonen de toegang ontzegt tot onze scholen, tot onze universiteiten, tot onze arbeidsmarkt? Wat een onzin verkoop je nu weer.
Feit is dat de meesten hun kansen niet grijpen, dat ze hun studies niet afmaken, en dat ze bijgevolg niet in aanmerking komen voor tal van jobs.
Tja, en jij verwijt mensen de realiteit niet onder ogen te zien...

Citaat:
Wat Edina poogt te doen is de autochtone samenleving de schuld te geven voor de kansarmheid en tegelijk voor het islamextremisme dat zijn reden zouden vinden in die kansarmheid. BULLSHIT. De moslimextremist die denkt aan de zuivere leer van de islam en helemaal niet aan materiële zaken : die kunnen hem geen reet schelen. Merk op dat diegenen die de WTC's zijn ingevlogen geen kansarmen waren. Ook de bommenleggers in de Londense metro niet.
Nee, Edina poogt de zaken in een uitgebreider perspectief te plaatsen. Zwart-wit redeneringen helpen niemand vooruit. Het zijn precies zulke redeneringen die ook islamisten er op na houden.

Citaat:
Al dat kansarmheid-gedoe is slechts een plat maneuver van de beroepsknuffelaar die met lede ogen moet vaststellen dat haar o zo geprezen verrijkers eigenlijk helemaal niet verrijkend zijn. Het valt natuurlijk moeilijk dat toe te geven na decennia van aangehouden leugens en bedrog.
Radicalisatie heeft niets met multiculturaliteit an sich te maken. De monoculturele samenleving komt overigens nooit meer terug hoor. We zullen dus wel oplossingen moeten vinden om om te gaan met die radicalisatie. Langs alle zijden.
Oud 26 februari 2007, 16:07   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou al een goed begin zijn indien men eens eindelijk een duidelijk onderscheid maakt tussen de gemiddelde moslim en de islamisten en stopt met de gemiddelde moslim verantwoordelijk te stellen voor de islamisten (en dus maw verwacht dat de gemiddelde moslim dit probleem maar moet aanpakken).
mensen stellen die imho niet gelijk Edina, maar 'de mensen' verwachten wel een teken van 'de moslims'(moslimexecutieve, imams,...) dat ze dat probleem aanpakken ... wie moet het anders doen ?! wanneer wordt er, door de overgrote meerderheid van moslims, eens gedistanciëerd van zulke (volgens jou) groupuscules ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2007 om 16:08.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 16:08   #69
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je slaat de nagel op de kop. We hebben een vicieuze cirkel:

a) de staatsveiligheid mag zich enkel bezighouden met de GEVOLGEN
b) de sociale assistenten zien de OORZAKEN
c) sociale assistenten die de OORZAKEN melden worden ontslagen
d) dus wordt het wachten op de GEVOLGEN
en dan:
a) de staatsveiligheid mag zich enkel bezighouden met de GEVOLGEN
Inderdaad en intussen kan de radicalisering verder groeien en bloeien. Eigenlijk is het nu al te laat, als er NU niet preventief wordt ingegrepen, zullen de gevolgen onoverzichtelijk worden en onomkeerbaar. Men zal de problemen nooit meer kunnen oplossen en de volgende generatie zal worden opgezadeld met jaren van conflicten en (moslim) geweld. Dan zal men de 'ouderen' verwijten: 'Sie haben es nicht gewusst'. Niettemin blijft de stad Antwerpen doof en blind en blijft ze faciliteiten en middelen geven aan extremistische organisaties, die zich naar buiten toe als 'gematigd' opstellen, maar eigenlijk een eigen agenda bewerkstellingen, lokale bewindslieden en politici een rad voor de ogen draaien en tegelijkertijd éénieder die een kritisch woord durft te uiten monddood maken door leugen, laster, intimidiatie en geweld. Alle middelen 'heiligen' het doel: het verspreiden van de 'juiste' islam en het bestrijden van ieder die dit doel maar één haartje in de weg zou kunnen zitten.

Gelukkig is domme naïeve Chantal Pauwels nu politiek uitgerangeerd, in al haar naïeviteit is ze gewoon gevaarlijk, door gevaarlijke organisties zoals 'jongeren voor islam' (die geweld gebruikt) van Farid Zahnoun, een hand boven het hoofd te houden. Een organisatie waarvan een moslimjongere me zei dat het 'rotte appels' zijn die eruit moeten. Goed dat Marij Uijt Den Boogaard (nog veel moed) de zaak aan het klokzeel hangt, hopelijk wordt men wakker, opdat de toekomst van onze kinderen gevrijwaard blijft..

Laatst gewijzigd door Neptunus : 26 februari 2007 om 16:23.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 16:11   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, of de kunst van het liegen en hypocriet zijn.
Herlees je insinuaties eens.
Quote eens waar ik dat zou gedaan hebben...

Citaat:
Niemand zegt dat het de enige reden is. Maar het is wel een belangrijkste oorzaak.
Jawel, de schrijfster van het artikel suggereerde dat wel degelijk. En jij in je vorige post al even zeer. Nu is het plots de belangrijkste oorzaak, maar ook dat is pertinent onwaar natuurlijk.

Citaat:
En waarom dwaal je af met deze redenering Edina ? Om het debat over islamradicalisme af te leiden? Ligt het te gevoelig voor jou. Moet er van de knuffelaar over gezwegen worden?
Past het niet in je plaatje van de multiculturele heilstaat?
Ik dwaal niet af. Ik reageer op iets dat de schrijfster van het artikel uit de openingspost van deze thread aanhaalt. Er moet helemaal niet over de radicalisatie gezwegen worden. Integendeel. Dat zij ik al in mijn eerste bericht. Maar niemand is er mee gebaat om aan die radicalisatie simplistische redeneringen te koppelen.
Oud 26 februari 2007, 16:17   #71
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, ik volg Anne-Marie Delcambre in haar stellingen (die jij overigens niet kan weerleggen).
Dat had ik al door ja. Ik kan die stellingen perfect weerleggen. Maar ik heb echt geen zin om dat voor de 200ste keer te doen. Het is waar elke thread in dit subforum op uit draait. En dan verwijt je mij off topic te gaan...

Citaat:
In Brussel waren het er 4.000 die tot aan de VRT-gebouwen trokken.
Dat is een wel zeer ruime schatting... En hoeveel moslims zijn er in België? En waar haal je vandaan dat dit gematigde moslims waren? Want daar ging het over hé... Maar ja, dat is waar, jij erkent het bestaan van die gematigde moslims niet!

Citaat:
Tja, dat jij dat belachelijk vindt , daar kan ik inkomen. Jij vindt het dan ook gans normaal dat ze gebouwen in brand steken, mensen intimideren en zelfs vermoorden omwille van een paar cartoons.
Ja hoor . Kan je even quoten waar ik dat zou geschreven hebben?
Oud 26 februari 2007, 16:21   #72
Banneling

Standaard

Citaat:
Pfff... herlees mijn eerste reactie aub. Ik heb nooit ontkend dat dit een factor kan zijn. Integendeel.
Krabbel je terug Edina?
Enfin, neem dus de proef op de som en hou ons op de hoogte van je bevindingen.

Citaat:

Tja, en jij verwijt mensen de realiteit niet onder ogen te zien...
En Edina, je weerlegt mijn stelling niet? Te moeilijk?

Citaat:
Nee, Edina poogt de zaken in een uitgebreider perspectief te plaatsen.
Ach nog wat klassiek pocogezeik om vooral de kern van de zaak te ontwijken. Heel voorspelbaar hoor.

Citaat:
wart-wit redeneringen helpen niemand vooruit. Het zijn precies zulke redeneringen die ook islamisten er op na houden.
Fout. Islamisten redeneren niet, die kwekken Mo's verzen en voorschriften na. Nadenken is een zware zonde in de ogen van islamisten : Allah doet dat namelijk in hun plaats.

[
Citaat:
QUOTE]Radicalisatie heeft niets met multiculturaliteit an sich te maken. De monoculturele samenleving komt overigens nooit meer terug hoor.
Ik heb niet tegen de multiculturele samenleving, zolang die maar geen islamitische componenten huist. Die is namelijk in NIETS verrijkends en bezorgt alleen maar overlast zoals de realiteit en de geschiedenis ons leert.

Citaat:
We zullen dus wel oplossingen moeten vinden om om te gaan met die radicalisatie.
Laat de linkse knuffelaars die problemen maar oplossen. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de ongebreidelde import van die probleemschoppers en hun problemen.
Oud 26 februari 2007, 16:28   #73
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Dat had ik al door ja. Ik kan die stellingen perfect weerleggen. Maar ik heb echt geen zin om dat voor de 200ste keer te doen. Het is waar elke thread in dit subforum op uit draait. En dan verwijt je mij off topic te gaan...
Oh maar je hoeft ze niet te weerleggen. Dat kan je toch niet. Doe vooral de moeite niet. Met al het krediet in hypocrisie dat je op dit forum al opgebouwd hebt, zal ik ook geen tijd steken in het lezen van die poco-onzin.

Citaat:
Dat is een wel zeer ruime schatting... En hoeveel moslims zijn er in België? En waar haal je vandaan dat dit gematigde moslims waren? Want daar ging het over hé... Maar ja, dat is waar, jij erkent het bestaan van die gematigde moslims niet!
Ik ging af op de VRT-berichtgeving. Voor mij ging het inderdaad om extremisten. 4.000 onnozelaars die stonden te schuimbekken omdat hun pedo-profeet met een bommetje op een cartoon stond.

Citaat:
Ja hoor . Kan je even quoten waar ik dat zou geschreven hebben
Ik leid het af uit je betoog dat een reactie van 'gematigde' moslims tegen islamisten 'belachelijk' is.
Tja, als je dat al belachelijk vindt, dan kan ik me jouw empthatie voor moordende cartoonbetogers best inbeelden.
Oud 26 februari 2007, 16:47   #74
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mensen stellen die imho niet gelijk Edina, maar 'de mensen' verwachten wel een teken van 'de moslims'(moslimexecutieve, imams,...) dat ze dat probleem aanpakken ... wie moet het anders doen ?! wanneer wordt er, door de overgrote meerderheid van moslims, eens gedistanciëerd van zulke (volgens jou) groupuscules ?
Maar de meerderheid van de moslims distancieert zich wel degelijk van die islamisten, Anna. Dat is nu juist het hele punt. Alleen blijkbaar niet op de manier die jij zou willen. Maar ik denk echt niet dat op straat komen een fundamenteel verschil zal maken hoor... Zelfs de moslimexecutive en imams distanciëren zich van die islamsiten. Dat bleek na de incidenten aan de Roma. De verantwoordelijken daarvoor kregen een spreekverbod in de msokeeën en mogen er ook geen activiteiten organiseren. Ik ken een heel pak moslims en geen enkele van hen heeft ook maar enige sympathie voor islamisten hoor. Maar verwachten dat de gematidge moslims het probleem van de radicalisatie oplossen, is hen voor een onmogelijke taak stellen. Ik vrees dat er veel meer zal nodig zijn dan dat. Het zal natuurlijk wel samen met hen moeten gebeuren. En daarom is het nu juist zo belangrijk dat ze niet het gevoel krijgen over dezelfde kam geschoren te worden.
Oud 26 februari 2007, 16:55   #75
ericdesm
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de meerderheid van de moslims distancieert zich wel degelijk van die islamisten, Anna. Dat is nu juist het hele punt. Alleen blijkbaar niet op de manier die jij zou willen. Maar ik denk echt niet dat op straat komen een fundamenteel verschil zal maken hoor... Zelfs de moslimexecutive en imams distanciëren zich van die islamsiten. Dat bleek na de incidenten aan de Roma. De verantwoordelijken daarvoor kregen een spreekverbod in de msokeeën en mogen er ook geen activiteiten organiseren. Ik ken een heel pak moslims en geen enkele van hen heeft ook maar enige sympathie voor islamisten hoor. Maar verwachten dat de gematidge moslims het probleem van de radicalisatie oplossen, is hen voor een onmogelijke taak stellen. Ik vrees dat er veel meer zal nodig zijn dan dat. Het zal natuurlijk wel samen met hen moeten gebeuren. En daarom is het nu juist zo belangrijk dat ze niet het gevoel krijgen over dezelfde kam geschoren te worden.
Op straat komen zou voor mij een fundamenteel verschil maken.

Toch leuk hoe je dit steeds herhaalt zonder ook maar de minste referentie.

Want een mens zou de indruk krijgen dat zich distantieren van extremisten iets is dat moslims zo aanpakken :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yahya
Volgens de Islam moet de vrouw drie taken doen voor haar man.

- zichzelf opmaken
- de deur van huis niet uit zonder zijn toestemming
- niemand mag haar huis binnen in zijn afwezigheid.
Hoe kan je in godsnaam zeggen dat iemand die dit voor je neus, hier op ditzelfde forum, zegt een gematigd iemand is ? Alle ben jij doofstom EN blind ? Gewoon dom ? Hoe durf je iets als dit te zeggen ? Ook uh-huh, ironisch genoeg een vrouw, weigert pertinent van dit te ontkennen.

Laat ik het zo zeggen : ik geloof je niet. Ik heb al met genoeg moslims gepraat om te zien dat vrouwen verdrukken op best erge manieren, gewoon omdat het kereltje niet beter weet*, en veel mensen hem zeggen dat hij dat moet doen, heel veel gedaan wordt in Brussel. Anders wordt die, letterlijk, uitgelachen op straat omwille van zijn onreine vrouw, of zus. Dat waren Pakistani trouwens.

En letterlijk omdat het kereltje niet beter weet he. Ze houden trouwens ook op als iemand zo'n meisje in bescherming neemt en ze die niet af kunnen.

Laatst gewijzigd door ericdesm : 26 februari 2007 om 16:56.
ericdesm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 16:58   #76
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Quote eens waar ik dat zou gedaan hebben...
Herlees gewoon al je statements in deze draad Edina.

Citaat:
Jawel, de schrijfster van het artikel suggereerde dat wel degelijk. En jij in je vorige post al even zeer. Nu is het plots de belangrijkste oorzaak, maar ook dat is pertinent onwaar natuurlijk.
Het is pertinent WAAR bedoel je. Of ga je ons nu al wijsmaken dat een religieuse fanatiekeling door zijn zelf-marginaliserend gedrag zijn maatschappelijke positie verbetert? In Afganistan misschien Edina, maar niet in de beschaafde wereld.

Citaat:
Ik dwaal niet af. Ik reageer op iets dat de schrijfster van het artikel uit de openingspost van deze thread aanhaalt. Er moet helemaal niet over de radicalisatie gezwegen worden. Integendeel. Dat zij ik al in mijn eerste bericht. Maar niemand is er mee gebaat om aan die radicalisatie simplistische redeneringen te koppelen.
De redeneringen van de boodschapster zijn niet simplistisch. In elke geval ik hecht meer waarde aan de bevindingen van een ervaringsdeskundige als zij dan aan jouw simplistisch pocogelul waarvan de enige bedoeling is het debat af te leiden en de oorzaak in de schoenen te leggen van mensen die niets met het islamradicalisme te maken hebben.
Ik zou zeggen wakker worden meisje. Dat poco gelul heeft al meer kwaad dan goed gedaan, en nog schijn je dat niet door te hebben.
Oud 26 februari 2007, 17:02   #77
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Maar de meerderheid van de moslims distancieert zich wel degelijk van die islamisten, Anna.
Onzin. In het geval van het Roma incident hebben ze dat enkel gedaan na lang aandringen van de media. Op eigen initiatief, spontaan dus, zouden ze het nooit gedaan hebben. Het was pas nadat de VRT er een Ter Zake aan wijdde dat ze zich 'gedistincieerd' hebben. En met veel overtuiging gebeurde dat helemaal niet.
Oud 26 februari 2007, 17:56   #78
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Er is geen debat nodig om deze evolutie te weerleggen (want iedereen weet wat er aan de hand is) maar er is een debat nodig over hoe men dit probleem kan aanpakken.

Iedereen weet ook dat het probleem te maken heeft met de organisatie "Jongeren voor Islam". Enerzijds kan men de organisatie niet verbieden omdat die dan "ondergronds" kan gaan en niemand er dan zicht op zou hebben, anderzijds kan men de organisatie niet toelaten om verder te "werken" zoals op dit moment.

Ik heb op het kifkif forum toch wel een verontrustende reactie gelezen:

Dat laatste is ook wel logisch, want een organisatie die verklaart dat je de morele waarden van je ouders moet verwerpen omdat ze "cultureel" en "niet-islamitisch" zijn, is vanzelfsprekend niet erg geliefd bij die ouders.

Inderdaad, kern van het probleem is 'Jongeren voor Islam', die zelfs jongeren opzet tegen hun eigen ouders. De oprichter en zelfverklaarde prediker, Farid Zahnoun, predikt er dat jongeren hun ouders niet moeten gehoorzamen als ze hen iets vragen dat 'tegen de islam' zou zijn. Het is hallucinant wat men te horen en te zien krijgt bij de besloten zittingen in hun pand: zwaar geluierde vrouwen achter een gordijn die uiteraard de spreker en de mannen niet mogen zien en die vooral hun mond moeten houden. Ze mogen enkel een vraag op een briefje schrijven en dit onder het dikke gordijn schuiven, zodat de ultra-extreemrechtse Farid Zahoun een antwoord daarop kan geven. Vrouwen mogen geen inbreng doen natuurlijk. Zahnoun predikt de 'zuivere islam', incluis 100 zweepslagen en steniging bij overspel, het wegsturen van mannelijke dokters en verplegers in ziekenhuizen, de totale onderwerping en gehoorzaamheid van de vrouw aan de man, want 'gehoorzamen aan de man is gehoorzamen aan allah'. Muziek, zang (enkel gezongen koranverzen zijn toegelaten), dans zijn onislamitsich, dus haram en verboden. Strikte scheiding van de mannen- en vrouwenwereld, vrouwen mogen geen hand geven aan mannen en zich niet alleen in een lokaal bevinden waar een man is. Eten, drinken (geen alcohol uiteraard), praten, seks, telefoneren, alles moet op een 'islamtistische' manier gebeuren....WAANZIN gewoon. Kortom middeleeuwse toestanden, alsof men in een tijdsmachine terecht is gekomen en zowat 500 jaar terug wordt gekatapulteerd. Andere meningen worden door deze extremistische organistie niet geduld en ze schuwen geen leugen, laster, intimidatie en geweld als het erop aan komt om hun onverdraagzame, uiterst intolerante ideologie te verspreiden. Taqiyah is hun specialiteit.

Verontrustend is echter dat men deze organisatie vrij spel geeft en verder laat bloeien en gedijen, elke maand mogen ze bovendien het cultureel centrum (stad Antwerpen) gebruiken voor openbare lezingen, waarbij de vrouwen achteraan binnen gaan en zitten en de mannen vooraan binnen gaan en zitten. Aldus kan hun uiterst onverdraagzame rechts-radicale gedachtegoed zich verder verspreiden en beïnvloedt het ook steeds meer moslimjongeren. Verzet of reactie vanuit 'gematigd' islamitische hoek is er helemaal niet, integendeel, men gaat die organisatie nog verdedigen ook en sommige beleidsmensen trappen in die val. Intusen schrijdt de radicalisering verder en verder en infiltreren radicale moslims in de politiek, ziekenhuizen, politie, maatschappelijke organisaties ...
Het ziet er gewoon niet goed uit voor onze nakomelingen..als er niets wordt gedaan tegen deze radicaliserering en oprukkend obscurantisme.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 26 februari 2007 om 18:00.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 19:23   #79
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag eens aan die gematigde moslims die je kent of ze bereid zijn om de haat- en geweldverzen waarop de extremisten zich baseren uit hun koran te verwijderen, maw of ze die statements en richtlijnen van hun profeet afkeuren. Wedden dat er niet één is die dat 'openlijk' durft. En je weet ook wel waarom hé Edina: omwille van hun angst om als verrader en afvallige gecatalogiseerd en behandeld te worden door de 'overgrote meerderheid' van ... "gematigden".
Oud 26 februari 2007, 21:02   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
in dat geval hebben imams en moslimexecutive en gematigde moslims een 'communicatieprobleem' ... ik ben namelijks nieuwsaddict ( ik lees dagelijks drie kranten en wekelijks meerdere weekbladen plus nog hier en daar een tweewekelijks tijdschrift) en ik weet dat niet ... dus ofwel nemen ze geen afstand, ofwel doen ze dat te stillekes ...

ps die 4000 moslims die aan de VRT toren stonden en aan de beurs in Brussel met het cartoonincident ... die heb ik wel gezien en over hen heb ik wel gelezen ... dat leek mij ook een tamelijk 'spontane' reactie

maar een conclusie trekken over gematigde moslims ... dat mag niet van jou he Edina ... dat doe ik dan ook nog niet, maar dat ze eindelijk eens actie ondernemen hé ... (ps die reactie van Uh-huh vond ik een goed begin ! )

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2007 om 21:05.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be