Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 09:23   #61
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

War mij vooral stoort is dat mensen die nog nooit een koe van dichtbij hebben gezien vaak de eerste zijn om veeboeren/veehandelaars de les te lezen.
Deze discussie doet mij meer en meer denken aan die van het inbinden van de staart van een brabander waar gaia ook zo lelijk over doet maar met geen enkele kennis over spreekt.
Oud 1 maart 2007, 09:23   #62
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En nu even vraagje tussenin: Hoeveel mensen die zich hier tegen de uitspraak hebben uitgesproken eten gekweekt en geslacht vlees?
Ik ga mijn stukje rund heus niet sparen. Vlees is nu eenmaal onderdeel van een evenwichtige voeding. U dat gaan ontzeggen is spelen met je eigen gezondheid. (niet dat ik een hoge dunk heb van belgische eetgewoontes)

De mens heeft zichzelf niet uitgevonden, en heeft niet de spijsvertering van een planteneter. Dus dat vlees op de tafel komt, is geen zonde.

Maar dit is eens te meer reden om respect te tonen voor deze dieren, ongeacht de noodzaak tot corrigeren.

... en neen, in elkaar gaan rammen en daarna met de kamion verder slepen is iets dat mensen doen met elkaar in sommige streken, maar niet met onschuldige dieren die al moeten sterven om ons te laten leven.
Oud 1 maart 2007, 09:23   #63
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat ge er daarom gelijk ne zot op moet gaan kloppen is ook niet juist, maar dat die beesten soms een nen corigerenden tik krijgen dat is wel min of meer normaal.
Ik veronderstel dat dit ofwel een slechte poging tot humor is, ofwel dat je de beelden niet hebt gezien...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:25   #64
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Dus wat verdedig je nu ? Je eigen ervaring dat er ook "brave" mensen zijn, of het gedrag van die "cowboys", zoals jij ze noemt ? Want ofwel ben je het ermee eens, ofwel niet. Dat lijkt me logisch. Maar het een staat los van het andere.
En Gaia moet het niet beter kunnen op hun manier, de boeren moeten het kunnen op een diervriendelijke manier.
dat is nu juist mijn punt soms kun je niet anders dan het dier "pijnigen" (stok, electro..) om je doel te bereiken. Je spreekt hier wel over dieren van +- 800 kg drijven hé en dat is niet hetzelfde als de hond buitenlaten horen.
Oud 1 maart 2007, 09:27   #65
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik ga mijn stukje rund heus niet sparen. Vlees is nu eenmaal onderdeel van een evenwichtige voeding. U dat gaan ontzeggen is spelen met je eigen gezondheid. (niet dat ik een hoge dunk heb van belgische eetgewoontes)

De mens heeft zichzelf niet uitgevonden, en heeft niet de spijsvertering van een planteneter. Dus dat vlees op de tafel komt, is geen zonde.

Maar dit is eens te meer reden om respect te tonen voor deze dieren, ongeacht de noodzaak tot corrigeren.

... en neen, in elkaar gaan rammen en daarna met de kamion verder slepen is iets dat mensen doen met elkaar in sommige streken, maar niet met onschuldige dieren die al moeten sterven om ons te laten leven.
aan de camion hangen wordt echt wel als allerlaatste methode gebruikt om het dier te krijgen waar men wil
Oud 1 maart 2007, 09:28   #66
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
terechte vrijspraak mijn inziens na de beperkte weergave van de feiten gelezen te hebben
Maw je bent niet op de hoogte van de echte feiten.

edit: zoals ook blijkt uit je bovenstaande post... want over zo'n zaken gaat het dus... en blijkbaar vind jij dat dus niet eens ontoelaatbaar

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 09:31.
Oud 1 maart 2007, 09:30   #67
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
War mij vooral stoort is dat mensen die nog nooit een koe van dichtbij hebben gezien vaak de eerste zijn om veeboeren/veehandelaars de les te lezen.
Deze discussie doet mij meer en meer denken aan die van het inbinden van de staart van een brabander waar gaia ook zo lelijk over doet maar met geen enkele kennis over spreekt.
Als je zo'n beest blijft meppen tot het bloed er spreekwoordelijk uit spuit, dan ben je toch verkeerd bezig.

Ik heb het niet over alle slagen, maar je kan er ook te ver in gaan.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:31   #68
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Vind je echt dat je elke dag met koeien moet werken om dit te mogen veroordelen ? Ik werk niet elke dag met kuikentjes, maar vind ik daarom dat ze nodeloos kuikentjes mogen plattrappen ? Nee. Je kan toch wel ergens een waardeoordeel over vellen zonder dat je er elke dag mee te maken hebt ? Het gedrag van die veehandelaren was niet goed te praten. Ook niet door te zeggen: Maar jullie kennen er te weinig van. Bijna alsof een grondiger kennis van de koe, zulke gedragingen zou toelaten... pff.
Het was niet het "inbinden" van die paardenstaart, maar het afkappen ervan. Hier wordt precies veel werk gestoken in het belachelijk maken van Gaia. Uiteraard ben ik het niet met alles eens, maar een "pressure group" moet net extreme(re) standpunten innemen om in het nieuws te komen. Dat is het idee van opositie, trouwens.

Citaat:
dat is nu juist mijn punt soms kun je niet anders dan het dier "pijnigen" (stok, electro..) om je doel te bereiken. Je spreekt hier wel over dieren van +- 800 kg drijven hé en dat is niet hetzelfde als de hond buitenlaten horen.
Je moet het dier "pijnigen", maar dat is dan een "corrigerende tik". Dit was al lang niet meer pijnigen tussen aanhalingstekens. Dit was gewoon erop loskloppen. Natuurlijk is dat geen senicure, die dieren uitlaten, maar het kan ook anders, hoor, of denk je dat elke boer zijn dieren zo behandelt ? Is dat wat je wilt aantonen ? Want net zei je nog het tegenovergestelde...
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:31   #69
maarte
Minister-President

Standaard

Nee want ik was er natuurlijk niet bij, mijn mening is dan ook niet de allesomvattende waarheid hé
Oud 1 maart 2007, 09:32   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die rammeling betreft die Vandenbossche heeft gekregen op de markt van anderlecht, wou ik even kwijt dat geweld niet toelaatbaar is Zowel fysiek (de boeren) al psychisch (gaia).
LOL! Protesteren tegen dierenmishandeling noem jij dus psychisch geweld!
Oud 1 maart 2007, 09:33   #71
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee want ik was er natuurlijk niet bij, mijn mening is dan ook niet de allesomvattende waarheid hé
Je avatar en onderschrift zou nochtans het tegengestelde kunnen suggereren.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 09:34   #72
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Als je zo'n beest blijft meppen tot het bloed er spreekwoordelijk uit spuit, dan ben je toch verkeerd bezig.

Ik heb het niet over alle slagen, maar je kan er ook te ver in gaan.
het liefst drijf ik mijn beesten op zonder de stok te gebruiken maar soms is dat gewoon onmogelijk, sommige beesten zijn immers onhandelbaar.
Oud 1 maart 2007, 09:36   #73
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En nu even vraagje tussenin: Hoeveel mensen die
zich hier tegen de uitspraak hebben uitgesproken eten gekweekt en geslacht vlees?
Want u er tegen uitspreken is natuurlijk gemakkelijk. Er tegen ageren door een simpele onthouding of alternatief, blijkt meestal al een stapje te moeilijk.
Ik ben geen vegetariër, maar eet zelden vlees en geen vlees afkomstig uit de bioindustrie.
Oud 1 maart 2007, 09:38   #74
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vind je echt dat je elke dag met koeien moet werken om dit te mogen veroordelen ?
Nee, maar kennis terzake is wel nuttig om de situatie te kunnen inschatten
Oud 1 maart 2007, 09:40   #75
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Halal slachten (= meestal zonder verdoving slachten), is dan ook niet hetzelfde als de dieren op zo'n manier mishandelen.
Klopt, maar dat maakt het nog niet OK natuurlijk. Ik zie geen enkele zinnige reden om tegen verdoving te zijn.

Overigens komen de dieren die halal geslacht worden even goed meestal uit de bioindustrie waar mishandeling schering en inslag zijn.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 09:40.
Oud 1 maart 2007, 09:45   #76
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee, maar kennis terzake is wel nuttig om de situatie te kunnen inschatten
Echt waar ? Is dit alles wat je te zeggen hebt op mijn reactie over twee van je berichten, waarin ik aantoon dat je draait met de wind ? Dat je de zaken fout voorstelt om Gaia in een verkeerd daglicht te stellen ? Dat je valse argumenten aanbrengt om het de eerste keer goed te praten, en de tweede keer te zeggen dat "niet iedereen zo is" ?

Je zegt dat je niet elke dag met koeien moet werken, maar dat kennis terzake wel nuttig is. Enlighten me. Welke kennis terzake zal dit goedpraten ?
Oud 1 maart 2007, 09:49   #77
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gedrag van die veehandelaren was niet goed te praten. Ook niet door te zeggen: Maar jullie kennen er te weinig van. Bijna alsof een grondiger kennis van de koe, zulke gedragingen zou toelaten... pff.
De weigering om die daden te veroordelen is heel pijnlijk en veelzeggend...

Citaat:
Hier wordt precies veel werk gestoken in het belachelijk maken van Gaia.
Klassieke truuk bij gebrek aan argumenten.

Citaat:
Natuurlijk is dat geen senicure, die dieren uitlaten, maar het kan ook anders, hoor, of denk je dat elke boer zijn dieren zo behandelt ? Is dat wat je wilt aantonen ? Want net zei je nog het tegenovergestelde...
Ik vrees dat je je niet te veel illusies moet maken over onze bioindustie...
Oud 1 maart 2007, 09:52   #78
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De weigering om die daden te veroordelen is heel pijnlijk en veelzeggend...

Klassieke truuk bij gebrek aan argumenten.

Ik vrees dat je je niet te veel illusies moet maken over onze bioindustie...
Inderdaad erg pijnlijk. Ik vraag me af vanwaar die halsstarrigheid komt ? Ik weet ook wel dat mensen in de stad veel gevoeliger zijn aan die dingen dan mensen die in een boerderij wonen, maar er zijn toch grenzen ? Mijn grootouders hebben ook een boerderij gehad, en daar ging het er echt wel anders aan toe. Dat kan je natuurlijk bezwaarlijk bioindustrie noemen, maar daar knelt het schoentje, hè ? Hoe ver wil je gaan voor het geld ?

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 1 maart 2007 om 09:53.
Oud 1 maart 2007, 10:15   #79
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het liefst drijf ik mijn beesten op zonder de stok te gebruiken maar soms is dat gewoon onmogelijk, sommige beesten zijn immers onhandelbaar.
En? Sla je ze dan ook tot bloedens toe? Of sleur je ze ook aan 1 poot de vrachtwagen op? Kom niet af dat ik niet weet wat een koe is, zelfs aan een keizersnede heb ik al geholpen, met "het pak" in mijn handen gestaan(toegegeven wel even moeten gaan overgeven ) 'k Heb er ook nog helpen buiten op de weide zetten na een winter op stal, jawadde...beter uit de weg gaan voor het beestje maar daarvoor kregen ze geen rammel dat de huid er afhing, integendeel. Respect, dat ontbreekt bij veel van die handelaars, enkel de opbrengst telt. Ze moesten verdomme ook eens een pak rammel krijgen dat het niet schoon meer is.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 11:31   #80
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Manman,500m van mijn deur wonen er boeren met veel koeien en dergelijke,ik heb vroeger zelfs nog meegeholpen en die mensen deelden alleen eens een lichte tik uit om de koeie op het goeie pad te houden en/of te helpen maar deze hebben daar nooit keihard laat staan als een gek beginnen op slaan,laat staan tot en met op die dieren mee hun voeten gaan schoppen en noem maar op.
Ze hebben die beesten ook nooit kreupel geslaan en al helemaal niet aan een tractor of vrachtwagen gebonden en zo op die manier beetje dat beest laten wegslepen.

Je hebt stront in je ogen man oftewel heb je nog nooit de beelden gezien die gaia heeft gemaakt.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be