![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() War mij vooral stoort is dat mensen die nog nooit een koe van dichtbij hebben gezien vaak de eerste zijn om veeboeren/veehandelaars de les te lezen.
Deze discussie doet mij meer en meer denken aan die van het inbinden van de staart van een brabander waar gaia ook zo lelijk over doet maar met geen enkele kennis over spreekt.
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De mens heeft zichzelf niet uitgevonden, en heeft niet de spijsvertering van een planteneter. Dus dat vlees op de tafel komt, is geen zonde. Maar dit is eens te meer reden om respect te tonen voor deze dieren, ongeacht de noodzaak tot corrigeren. ... en neen, in elkaar gaan rammen en daarna met de kamion verder slepen is iets dat mensen doen met elkaar in sommige streken, maar niet met onschuldige dieren die al moeten sterven om ons te laten leven.
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Ik veronderstel dat dit ofwel een slechte poging tot humor is, ofwel dat je de beelden niet hebt gezien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
edit: zoals ook blijkt uit je bovenstaande post... want over zo'n zaken gaat het dus... en blijkbaar vind jij dat dus niet eens ontoelaatbaar Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over alle slagen, maar je kan er ook te ver in gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het was niet het "inbinden" van die paardenstaart, maar het afkappen ervan. Hier wordt precies veel werk gestoken in het belachelijk maken van Gaia. Uiteraard ben ik het niet met alles eens, maar een "pressure group" moet net extreme(re) standpunten innemen om in het nieuws te komen. Dat is het idee van opositie, trouwens. Je moet het dier "pijnigen", maar dat is dan een "corrigerende tik". Dit was al lang niet meer pijnigen tussen aanhalingstekens. Dit was gewoon erop loskloppen. Natuurlijk is dat geen senicure, die dieren uitlaten, maar het kan ook anders, hoor, of denk je dat elke boer zijn dieren zo behandelt ? Is dat wat je wilt aantonen ? Want net zei je nog het tegenovergestelde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Nee want ik was er natuurlijk niet bij, mijn mening is dan ook niet de allesomvattende waarheid hé
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() het liefst drijf ik mijn beesten op zonder de stok te gebruiken maar soms is dat gewoon onmogelijk, sommige beesten zijn immers onhandelbaar.
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Nee, maar kennis terzake is wel nuttig om de situatie te kunnen inschatten
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Overigens komen de dieren die halal geslacht worden even goed meestal uit de bioindustrie waar mishandeling schering en inslag zijn. Laatst gewijzigd door Edina : 1 maart 2007 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je zegt dat je niet elke dag met koeien moet werken, maar dat kennis terzake wel nuttig is. Enlighten me. Welke kennis terzake zal dit goedpraten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad erg pijnlijk. Ik vraag me af vanwaar die halsstarrigheid komt ? Ik weet ook wel dat mensen in de stad veel gevoeliger zijn aan die dingen dan mensen die in een boerderij wonen, maar er zijn toch grenzen ? Mijn grootouders hebben ook een boerderij gehad, en daar ging het er echt wel anders aan toe. Dat kan je natuurlijk bezwaarlijk bioindustrie noemen, maar daar knelt het schoentje, hè ? Hoe ver wil je gaan voor het geld ?
Laatst gewijzigd door Ozymandias : 1 maart 2007 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben die beesten ook nooit kreupel geslaan en al helemaal niet aan een tractor of vrachtwagen gebonden en zo op die manier beetje dat beest laten wegslepen. Je hebt stront in je ogen man oftewel heb je nog nooit de beelden gezien die gaia heeft gemaakt. |
|
![]() |
![]() |