Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2007, 00:55   #61
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hij moest zelf idd zeer goed opletten om niet op de BBQ te eindingen.
Dus als vreemdeling hem gaan vertellen dat jij weet waarmee hij bezig is, zal hij als een gevaar voor zijn leven beschouwen.

En hij was een extreme HBer. Dus hij zal idd wel kunnen vatten dat je uit de toekomst komt, maar je betekend daardoor wel een gevaar voor zijn leven.
Want hij zal dan ook wel doorhebben dat je op de hoogte bent van zijn verboden medische onderzoeken op lijken.

Hij zal je dus uithoren over alles wat je weet en kent.
En je daarna uit zelfbehoud laten BBQen.
Vooral de vette zin spreekt zichzelf tegen.

Bij mijn aangifte aan de autoriteiten zou hij even goed zelf gemarteld en geroosterd worden door de kerkbeulen, om de door mij aan hem meegedeelde kennis aan de weet te komen.

De man bezat dan ook voldoende kennisvermogen en inzicht om waarheid van geloof te kunnen onderscheiden, en dus ook de bedoeling van de strijd die de RK aanging met alles wat haar machtspositie versterkte annex ondermijnde en kende ook alle middelen die ze zich hiervoor toeeigende, tot de dood incluis.
Mondje dicht dus en low profile, zou het devies luiden en Leonardo zou dat persoonlijk zeer ter harte genomen hebben, vermoed ik.
Of dacht u dat alle middeleeuwers ze zo zagen vliegen, als sommigen op dit forum ?

En wat betreft dat verboden medisch onderzoek op ontzielde lichamen: hiervoor zou ik hem een moderne medische encyclopedie voorleggen, zodat de 'schendzonde' van zijn medisch onderzoek zonder enig bezwaar kan worden weggewuift.
Een kleurige uitgave van Korperwelt met van die geconserveerde lichamen, zou ook mooi meegenomen zijn.

Heeft u trouwens enige weet, als zou da Vinci ooit iemand hebben aangegeven bij de kerkelijke macht ?
Ik dus ook niet.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 11 maart 2007 om 01:19.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 10:20   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vooral de vette zin spreekt zichzelf tegen.

Bij mijn aangifte aan de autoriteiten zou hij even goed zelf gemarteld en geroosterd worden door de kerkbeulen, om de door mij aan hem meegedeelde kennis aan de weet te komen.

De man bezat dan ook voldoende kennisvermogen en inzicht om waarheid van geloof te kunnen onderscheiden, en dus ook de bedoeling van de strijd die de RK aanging met alles wat haar machtspositie versterkte annex ondermijnde en kende ook alle middelen die ze zich hiervoor toeeigende, tot de dood incluis.
Mondje dicht dus en low profile, zou het devies luiden en Leonardo zou dat persoonlijk zeer ter harte genomen hebben, vermoed ik.
Of dacht u dat alle middeleeuwers ze zo zagen vliegen, als sommigen op dit forum ?

En wat betreft dat verboden medisch onderzoek op ontzielde lichamen: hiervoor zou ik hem een moderne medische encyclopedie voorleggen, zodat de 'schendzonde' van zijn medisch onderzoek zonder enig bezwaar kan worden weggewuift.
Een kleurige uitgave van Korperwelt met van die geconserveerde lichamen, zou ook mooi meegenomen zijn.

Heeft u trouwens enige weet, als zou da Vinci ooit iemand hebben aangegeven bij de kerkelijke macht ?
Ik dus ook niet.

Bij mijn weten is het idd niet bekent dat hij iemand heeft aangegeven.
Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd is.

Langs de andere kant was hij idd een zeer leergierig man.
Hij zou dus idd alles willen weten wat iemand uit onze tijd weet.
Misschien zelfs wel willen komen kijken.

Wat de schendzonde betreft, wel voor sommige mensen bestaat die nu zelfs nog. Dus of je de RKK uit die tijd zomaar kan overtuigen deze op te heffen is een andere vraag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 12:40   #63
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is het idd niet bekent dat hij iemand heeft aangegeven.
Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd is.

Langs de andere kant was hij idd een zeer leergierig man.
Hij zou dus idd alles willen weten wat iemand uit onze tijd weet.
Misschien zelfs wel willen komen kijken.

Wat de schendzonde betreft, wel voor sommige mensen bestaat die nu zelfs nog. Dus of je de RKK uit die tijd zomaar kan overtuigen deze op te heffen is een andere vraag.
Het ging er dus om of Leonardo te overtuigen viel, niet de kerk.
Nu jij nog en de zaak is rond...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 13:02   #64
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leonardo was volgens mij iemand met een open geest en dus hij zou het gewoon deftig onderzoeken en uitpluizen.

Dus leonardo is zeker te overtuigen.
Ook zonder iets mee te nemen, de kennis van een doorsnee mens is daarvoor voldoende.
Oud 11 maart 2007, 18:43   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Even terzijde, zouden we die teletijdmachine ook niet voor iets anders kunnen gebruiken?

ik was zo aan het denken als ik nu terug ga en Hannibal na de slag bij Cannae (216VC) er even van overtuig van Rome te bestormen. Er waren geen Romeinse legers meer in Italie na Cannae, alleen wat men nog bijeen kon rapen in Rome zelf zodus Hannibal had Rome kunnen breken.

Het grootste deel van Italie zou een Afrikaanse provincie zijn geworden. Crassus, Pompeus en andere groten zouden waarschijnlijk niet bestaan hebben. Het zelfde geld voor Ceasar, zou niet bestaan hebben laat staan dat hij Gallie zou "paciferen".

Het keizerrijk zou niet bestaan hebben. De kristelijke godsdienst zou niet de officiele godsdienst van Rome geworden zijn en een obscure kleine sekte gebleven zijn in het Midden oosten.

Miljoenen europeanen zouden geen gefrustreerde neurotische Kristenen geworden zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 19:09   #66
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig, je vergeet hier wel even dat jij de tijdsverplaatsingen maakt en dus steeds even versteld zal staan als Leonardo, als je bij je terugkomst in het huidige plots een totaal andere wereld vind.

Jij maakt de veranderingen immers niet van in het begin mee, je veroorzaakt ze na je vertrek naar een andere tijd.
Je zou zelfs kunnen veroorzaken dat je tijdmachine nog niet bestaat, of zelfs erger, je zou zelfs kunnen veroorzaken dat je zelf niet meer bestaat bij je terugkomst.
Wat een gelul... dan kom je toch gewoon "een dagje eerder" naar huis.
Oud 11 maart 2007, 19:14   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Mja maar je merkt pas dat je tijdmachine niet meer bestaat na je foute actie. We noemen dat een tijdskater.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 19:17   #68
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Mja maar je merkt pas dat je tijdmachine niet meer bestaat na je foute actie. We noemen dat een tijdskater.
Maar, moet je dan niet zeggen dat de teletijdmachine nooit bestaan heeft? Wat wil zeggen dat je niet terug naar DaVinci bent gegaan?

Verschaeve
Oud 11 maart 2007, 19:17   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zinloos, je veroorzaakt de verandering reeds in de tijd waar je bent heen gegaan.

Zelf het doden van een mug of een spin kan een zware verandering veroorzaken.
Oud 11 maart 2007, 19:20   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maar, moet je dan niet zeggen dat de teletijdmachine nooit bestaan heeft? Wat wil zeggen dat je niet terug naar DaVinci bent gegaan?
Nee, want jij bent in die tijd en zit er vast.
Je komt dus uit onze maatschappij met onze kennis in ons verleden.
Je veroorzaakt een verandering en kan dus komen vast te zitten.
De enige oplossing is nog verder terug gaan en de verandering teniet doen. Als je nog kan.
Oud 11 maart 2007, 19:29   #71
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, want jij bent in die tijd en zit er vast.
Je komt dus uit onze maatschappij met onze kennis in ons verleden.
Je veroorzaakt een verandering en kan dus komen vast te zitten.
De enige oplossing is nog verder terug gaan en de verandering teniet doen. Als je nog kan.
Neenee, ergens klopt er iets niet. De tijdlijn loopt toch maar eenmaal af, je gaat terug met een tijdmachine. Je veranderd iets wat maakt dat de machine nooit bestaan heeft, dus je kon gewoonweg niet terug naar Leonardo gaan omdat de machine nooit bestaan heeft.

Zodat alles toch bij het oude blijft.

Verschaeve
Oud 11 maart 2007, 19:42   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neenee, ergens klopt er iets niet. De tijdlijn loopt toch maar eenmaal af, je gaat terug met een tijdmachine. Je veranderd iets wat maakt dat de machine nooit bestaan heeft, dus je kon gewoonweg niet terug naar Leonardo gaan omdat de machine nooit bestaan heeft.

Nee, jij maakt een tijdreis.
Je gaat terug naar 1890 en dood de vader van Hitler, zodat deze nooit verwekt word. Maar door het niet bestaan van Hitler verhinder je de techniche ontwikkelingen van WW2, en je verhinderd dus de ontwikkeling van de tijdmachine. Deze verdwijnd dus in 2007 en jij zit vast in 1890 want je kan niet terug.
In het tijdreizen ben jij de constante en al de rest het variabele.
dus zolang je niet terug gaat naar de tijd na de tijdmachine kan jij je ermee verplaatsen, eens daar voorbij verdwijnd je machine.
Maar jou kennis en wetenschap veranderd niet.
Je weet dus dat je iets veranderd hebt en jij en alleen jij ziet dat en weet dat.
Oud 11 maart 2007, 19:53   #73
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eens daar voorbij verdwijnd je machine.
Zoals Meurisse... we maken er dan gewoon nog één.
Oud 11 maart 2007, 19:54   #74
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je gaat terug naar 1890 en dood de vader van Hitler, zodat deze nooit verwekt word. Maar door het niet bestaan van Hitler verhinder je de techniche ontwikkelingen van WW2, en je verhinderd dus de ontwikkeling van de tijdmachine. Deze verdwijnd dus in 2007 en jij zit vast in 1890 want je kan niet terug.
dus zolang je niet terug gaat naar de tijd na de tijdmachine kan jij je ermee verplaatsen, eens daar voorbij verdwijnd je machine.
Je weet dus dat je iets veranderd hebt en jij en alleen jij ziet dat en weet dat.

Maar, zonder Hitler zou de NSDAP ook aan macht hebben kunnen winnen. Volgens mij was Hitler eerder een oppertunist van de ergste soort, zelfs geen anti-semiet.
Schokkend? Geloof me, het maakt de man nog walgelijker dan hij oorspronkelijk wordt bezien.
Ik vraag me af of de oorlog anders zou gevoerd worden, of dat die oorlog zou uitgebroken zijn zonder Hitler. Het is wel zo dat hij praat verkocht die zijn partij van hem verlangde. Hij zette een koers verder die zéér prominent was in het Duitsland van het Interbellum.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 maart 2007 om 19:57.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 19:58   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Maar, zonder Hitler zou de NSDAP ook aan macht hebben kunnen winnen. Volgens mij was Hitler eerder een oppertunist van de ergste soort, zelfs geen anti-semiet.
Schokkend? Geloof me, het maakt de man nog walgelijker dan hij oorspronkelijk wordt bezien.
Ik vraag me af of de oorlog anders zou gevoerd worden, of dat die oorlog zou uitgebroken zijn zonder Hitler. Het is wel zo dat hij praat verkocht die zijn partij van hem verlangde. Hij zette een koers verder die zéér prominent was in het Duitsland van het Interbellum.
onvoorspelbaar
Oud 11 maart 2007, 19:59   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals Meurisse... we maken er dan gewoon nog één.
matriaal mss nog niet aanwezig.
Oud 11 maart 2007, 20:12   #77
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Maar, zonder Hitler zou de NSDAP ook aan macht hebben kunnen winnen.
nee, ik denk het niet. Hitler was de partij.

Verschaeve
Oud 11 maart 2007, 20:18   #78
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn opinie is het niet zo simpel, er zit daar een paradox in verborgen.

Ok, we bouwen de tijdmachine. We gaan terug en vermoorden een onschuldig man, Hitlers vader. Hitler heeft dus nooit bestaan en naar alle waarschijnlijkheid heeft WW2 niet plaats gevonden. Zoals je zegt is er de technologie niet om de tijdsmachine te bouwen.

Probleem: De tijdsmachine is nooit gebouwd zodus we zijn niet terug gegaan om te moorden waardoor het mogelijk werd om de tijdsmachine te bouwen en terug te gaan om te moorden.

Verschaeve
Oud 11 maart 2007, 20:54   #79
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

de da vinci code... en dan eens vragen hoe dat de vork daar nu precies in de steel zit.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 21:55   #80
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het probleem van de temporal paradox bestaat m.i. enkel wanneer je tijd plaatst op een eendimensionele as. Zo zou je terug kunnen gaan in de tijd en jezelf vermoorden in de wieg; wat voor jou wellicht nog de grootste paradox zou opleveren. Meer nog: wat het tijdreizen zelf de grootste paradox zou maken.

Als we tijdreizen tot de mogelijkheden rekenen, dan moet tijd wel multidimensioneel zijn. Aan je leven tot op het moment van je tijdreis kan je niks veranderen; aan de context van dat leven al evenmin. Door te tijdreizen keer je effectief terug naar een moment in het verleden, maar zodra je terugkeert, spring je opnieuw terug op de tijdlijn van waaruit je vertrokken bent. Tenzij je die tijdlijn niet meer kan terugvinden natuurlijk... En dan ben je 'simsalabim' verdwenen naar een andere tijdsdimensie die er inderdaad radikaal anders kan uitzien.

Leuke hersengymnastiek.
Maar een beetje zwaar voor een zondagavond.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be