Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2004, 10:59   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over God gesproken. Als wij niet stilletjesaan beginnen op te letten dan zal de God van de Europeanen heel snel Allah heten.
Zoals ik al eens gezegd heb, in dat geval zal ik me dan aansluiten bij mijn anarchistische en communistische guerillakameraden.
Oud 23 januari 2004, 11:18   #62
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Over God gesproken. Als wij niet stilletjesaan beginnen op te letten dan zal de God van de Europeanen heel snel Allah heten.
Zoals ik al eens gezegd heb, in dat geval zal ik me dan aansluiten bij mijn anarchistische en communistische guerillakameraden.
Wel, ik zal waarschijnlijk ook tot een verzetsgroep treden, doch evident geen anarchisten en communisten.
Geen nood, want in geval van een strijd tegen een gemeenschappelijke vijand neem ik aan dat we wel kunnen samenwerken.

Laten we dan in ieder geval beginnen met een brug op te blazen. Ken je ergens een brug waar we mee kunnen beginnen?
Oud 23 januari 2004, 11:35   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen nood, want in geval van een strijd tegen een gemeenschappelijke vijand neem ik aan dat we wel kunnen samenwerken.
Deden ze dat in WO2 ook niet?

Citaat:
Laten we dan in ieder geval beginnen met een brug op te blazen. Ken je ergens een brug waar we mee kunnen beginnen?
Tegen dat het zover is zal die fameuze brug over de schelde in Antwerpen wel af zijn zeker?
Oud 23 januari 2004, 11:56   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Deden ze dat in WO2 ook niet?
Inderdaad.

Citaat:
Citaat:
Tegen dat het zover is zal die fameuze brug over de schelde in Antwerpen wel af zijn zeker?
Ja maar we zouden nu al kunnen beginnen. Kwestie van te oefenen. Er is die oude lelijke ijzeren brug in Antwerpen op de Leien. Maar we moeten snel zijn, want volgens mij gaan ze die zelf afbreken.
Oud 23 januari 2004, 12:00   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

gaan ze die afbreken? Weet ge iemand op de zwarte markt die ons rap aan dynamiet kan brengen?
Oud 23 januari 2004, 12:01   #66
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Is dat die vlag die de leugens moet dekken die werden uitgevonden om Irak te kunnen binnenvallen?
Is dat de vlag van dat land dat niet eens tot de EU zou worden toegelaten omdat zij de doodstraf niet willen afschaffen?
En denkt u werkelijk dat als er een God is, die dat land zal willen zegenen?

Het gaat toch om die God die eerst een volk had uitverkoren, dan zijn zoon zond om achteraf zijn woorden via een profeet te herroepen?
Het is toch in naam van die God dat er al meerdere eeuwen mensen worden vermoord?

Ga er gerust staan met uw Amerikaanse vlag, steek gerust uw vinger op.
Iemand die in fabeltjes gelooft wil ik niet tegenhouden.
Het is de vlag dankzij dewelke niet alleen wij hier in Europa reeds meer dan 55 jaar vrij en voorspoedig leven, maar ook dankzij dewelke Saddam Hoessein weg is en zijn volk niet meer kan onderdrukken, uitmoorden en dumpen in massagraven.

Europa? Denk je nu echt dat Amerika staat te wachten om te worden 'toegelaten' tot de EU? Who needs who?
Juist daarom dat de EU een uitgesproken vredespolitiek moet voeren ipv de strategie die de Vs nu volgt. En ja ja, Antoontje iedereen is blij dat Sadam weg is,hoor! 't begint een beetje op hangende plaat te lijken, kan je dat nu gewoon niet aanvaarden dat sommigen niet akkoord gaan met de manier waarop? Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? De VN is hét middel om zo'n zaken te beslissen, wanneer je deze buiten spel zet moet je verdragen dat er protest tegen komt & dit een unilaterale aanval is geweest.
Hiernaast is er het onmiskenbare feit dat je met al dat geld dat nu in de oorlog is gepompt & wordt gepompt véééééééééél meer mensen, volkeren een beter leven kunt geven, helaas leven zij niet in een olierijk land & geven de Vs geen fuck om hen. Of denk je misschien dat Irak de enige dictatuur was met een tiran aan het hoofd? Bijna heel Afrika ligt GVD in oorlog & wordt nog steeds leeggeroofd!

Citaat:
En hier neemt de xenofobie van de anti-vredesmarsmensen weer de bovenhand...Tssss
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2004, 12:30   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Juist daarom dat de EU een uitgesproken vredespolitiek moet voeren ipv de strategie die de Vs nu volgt.
Vredespolitiek? Tot nu toe heeft Europa alleen maar geklaagd, gezeurd, geluld en geschreeuwd. En voor de rest lekker wapens verkopen en zaken doen met moordende dictaturen. Vredespolitiek my ass.

Citaat:
En ja ja, Antoontje iedereen is blij dat Sadam weg is,hoor! 't begint een beetje op hangende plaat te lijken, kan je dat nu gewoon niet aanvaarden dat sommigen niet akkoord gaan met de manier waarop? Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Interessant dat de bevrijding van Irak en het afzetten van Saddam niet te dikwijl mag gemeld worden wegens 't begint een beetje op hangende plaat te lijken. Ik dacht dat jullie anti's anders dat verhaal van de WMD's honderd maal meer hebben herhaald. Maar dat kon wel, want het is goed materiaal voor jullie America bashing.
En dat sommigen niet akkoord gaan met de manier waarop kan ik begrijpen. Wat ik niet kan begrijpoen is dat ik nog nergens een degelijk alternatief heb gehoord. Nog niemand van al die klagers en kreuners die mij heeft kunnen vertellen hoe zij Saddam hadden omvergeworpen. Niemand.

Citaat:
De VN is hét middel om zo'n zaken te beslissen, wanneer je deze buiten spel zet moet je verdragen dat er protest tegen komt & dit een unilaterale aanval is geweest.
De VN is een steriele en dure organizatie die haar tijd en geld spendeert aan unilaterale anti-Israel moties en veroordelingen, vanwege de overgrote meerderheid aan moslimlanden (allemaal dictaturen). Voor de rest wordt er in de VN niets gedaan aan al die bloedige dictaturen waar samen miljoenen mensen worden vervolgd, gefolterd, verjaagd, opgesloten, vermoord en in massagraven gedumpt. Niets.
De unilaterale actie van de V.S. is inderdaad bekritiseerbaar, maar blijven focussen op datzelfde protest, zoals je zelf schreef : 't begint een beetje op hangende plaat te lijken. Ondertussen geen betogingen tegen de bloedige dictaturen in de rest van de wereld. Jullie hebben daar nooit tegen geprotesteerd, en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren.

Citaat:
Hiernaast is er het onmiskenbare feit dat je met al dat geld dat nu in de oorlog is gepompt & wordt gepompt véééééééééél meer mensen, volkeren een beter leven kunt geven, helaas leven zij niet in een olierijk land & geven de Vs geen fuck om hen. Of denk je misschien dat Irak de enige dictatuur was met een tiran aan het hoofd? Bijna heel Afrika ligt GVD in oorlog & wordt nog steeds leeggeroofd!
Dit is dan weer een discussie van hoe de mensheid eruit ziet en er altijd al heeft uitgezien. Akkoord dat het beter zou kunnen. If dacht je dat ik blij ben met een wereld waar zoveel keer meer geld wordt uitgegeven aan wapens dan aan voedsel voor noodlijdende bevolkingen.

Citaat:
Citaat:
En hier neemt de xenofobie van de anti-vredesmarsmensen weer de bovenhand...Tssss
Ik ben niet tegen vredesmarsen, wel tegen selectieve anti-amerika marsen. Zoals ik boven schreef, ik heb jullie nooit enige 'vredesmars' zien organizeren tegen bijvoorbeeld Saddam Hussein na zijn slachtingen van de Kurdische bevolking met chemische wapens.

Wat de xenofobie beteft. Het is jullie manier om de mensen te verbieden om over hun bedenkingen te praten betreffende de massale en groeiende aanwezigheid van steeds fundamentalistischer wordende moslims in Europa. Er was niets xenofoobs aan mijn opmerking.
Oud 23 januari 2004, 13:38   #68
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Juist daarom dat de EU een uitgesproken vredespolitiek moet voeren ipv de strategie die de Vs nu volgt.
Vredespolitiek? Tot nu toe heeft Europa alleen maar geklaagd, gezeurd, geluld en geschreeuwd. En voor de rest lekker wapens verkopen en zaken doen met moordende dictaturen. Vredespolitiek my ass.
Lees wat er staat, mijn beste. Ze zouden zo'n politiek MOETEN voeren, daarom komen we dan ook op straat...Als het al zo was dan zouden we geen betoging moeten organiseren.
En sorry, hoor nog liever klagen & zeuren dat selectief landen al dan niet openlijk aanvallen om hun eigen oliereservers te verzekeren.

Citaat:
En ja ja, Antoontje iedereen is blij dat Sadam weg is,hoor! 't begint een beetje op hangende plaat te lijken, kan je dat nu gewoon niet aanvaarden dat sommigen niet akkoord gaan met de manier waarop? Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toontje
Interessant dat de bevrijding van Irak en het afzetten van Saddam niet te dikwijl mag gemeld worden wegens 't begint een beetje op hangende plaat te lijken. Ik dacht dat jullie anti's anders dat verhaal van de WMD's honderd maal meer hebben herhaald. Maar dat kon wel, want het is goed materiaal voor jullie America bashing.
??? Euhm, het enige goede aan heel die Irak historie is dat er een dictator minder is, de rest van het verhaal is minder rooskleurig. Dat is dan ook het enige argument die u nog rest om de aanval op Irak te vergoeilijken. De laatste strohalm...Daartegenover staat:
- VN buiten spel gezet
- bongenootschappen bijna opgeblazen
- oorlog voeren uit voorzorg (zeer gevaarlijk precedent)
- Geen WMD gevonden
- Enorm veel geld verspilt (dat niet ten goede komt van de Iraakse bevolking)
- Moslims overal ter wereld tegen de westerse wereld in het harnas gejaagd
- niet naleven van de rechten van de mens
- Vrijelijk de enorme hoeveelheid kunstschatten van Irak laten roven
- ...
Citaat:
En dat sommigen niet akkoord gaan met de manier waarop kan ik begrijpen. Wat ik niet kan begrijpoen is dat ik nog nergens een degelijk alternatief heb gehoord. Nog niemand van al die klagers en kreuners die mij heeft kunnen vertellen hoe zij Saddam hadden omvergeworpen. Niemand.
Geen degelijk alternatief Beetje last van je geheugen. Sadam zijn kloten lagen in de handen van de VN, ze hadden gewoon wat troepen naar daar moeten sturen als waarschuwing & dan via diplomatische weg de zaak beklinken. Enfin, maar een deftig alternatief was er voorzekers maar nu de Amerikaanse macho's daar zijn binnengevallen is dat allemaal praat voor de vaak.

Citaat:
De VN is hét middel om zo'n zaken te beslissen, wanneer je deze buiten spel zet moet je verdragen dat er protest tegen komt & dit een unilaterale aanval is geweest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amerika-lover
De VN is een steriele en dure organizatie die haar tijd en geld spendeert aan unilaterale anti-Israel moties en veroordelingen, vanwege de overgrote meerderheid aan moslimlanden (allemaal dictaturen). Voor de rest wordt er in de VN niets gedaan aan al die bloedige dictaturen waar samen miljoenen mensen worden vervolgd, gefolterd, verjaagd, opgesloten, vermoord en in massagraven gedumpt. Niets.
Dat het een duur orgaan is dat niet erg flexibel is akkoord. Maar dat ze nog niets bereikt hebben da's dikke zever, daar ga ik zelf niet op in.
De VN soldaten zijn diegenen die in landen worden ingezet waar de Vs of de EU het niet de moeite vinden om te gaan vechten wegens niet lucratief of strategisch. Zij hebben al veel conflicten kunnen voorkomen maar, inderdaad, nog niet kunnen oplossen.

Citaat:
De unilaterale actie van de V.S. is inderdaad bekritiseerbaar, maar blijven focussen op datzelfde protest, zoals je zelf schreef : 't begint een beetje op hangende plaat te lijken. Ondertussen geen betogingen tegen de bloedige dictaturen in de rest van de wereld. Jullie hebben daar nooit tegen geprotesteerd, en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren.
Nogmaals, ben je ooit al eens naar zo'n betoging geweest? Ik nodig je uit den 20sten & dan zou je nog verschieten met welke motieven of tegen welke oorlogen ter wereld er geprotesteerd wordt. Of denk je dat het allemaal amerika-haters zijn?
Vergelijk het mss met de witte mars daar waren ook honderduizenden mensen elk met zijn eigen motief.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VS4ever
Dit is dan weer een discussie van hoe de mensheid eruit ziet en er altijd al heeft uitgezien. Akkoord dat het beter zou kunnen. Of dacht je dat ik blij ben met een wereld waar zoveel keer meer geld wordt uitgegeven aan wapens dan aan voedsel voor noodlijdende bevolkingen.
DAAR draait het nu net om & da's het verschil. Je moet niet denken dat regeringen geen rekening houden wanneer er zoveel mensen op straat komen & effectieve druk uitoefenen op de politiek & uiteindelijk denk ik dat we zo wel zaken kunnen veranderen. Dit is dé reden van de vredesbetoging & niet een anti-Vs betoging, snap je 't nu? Ok, dan kan je ons naïviteit verwijten maar da' s iets waar ik eerder trots op ben, ik geloof nog steeds in een betere wereld. Eén zonder wapens & meer respect voor het milieu...mss een ijdel doel maar wel eentje die het streven waard is.

Citaat:
Ik ben niet tegen vredesmarsen, wel tegen selectieve anti-amerika marsen. Zoals ik boven schreef, ik heb jullie nooit enige 'vredesmars' zien organizeren tegen bijvoorbeeld Saddam Hussein na zijn slachtingen van de Kurdische bevolking met chemische wapens.[/quote]

Denk je dat er geen Koerden tussen de betoging zitten, zij komen op straat voor hun zaak. Trouwens gek dat je dit aanhaalt want de Vs hebben de Koerden nog steeds niet erkent als volk & houden hun olievelden bezet (maar dit terzijde).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
Wat de xenofobie beteft. Het is jullie manier om de mensen te verbieden om over hun bedenkingen te praten betreffende de massale en groeiende aanwezigheid van steeds fundamentalistischer wordende moslims in Europa. Er was niets xenofoobs aan mijn opmerking.
Nee, da's volledig onjuist wij pleiten juist voor het aanpakken van deze problemen enkel geloven wij vanuit een bottom-up beweging & jullie van een top-down...da's een essentieel verschil in al deze ideolische zaken tussen progressief & conservatief (als ik het zo mag noemen tenminste.)

& we zijn weer vertrokken.
Oud 23 januari 2004, 14:44   #69
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel leuk dat er eens wordt gediscussieerd en niet gescholden of belachelijk gemaakt. Hoewel, die benamingen voor de quotes zijn wel border-line.

Citaat:
Lees wat er staat, mijn beste. Ze zouden zo'n politiek MOETEN voeren, daarom komen we dan ook op straat...Als het al zo was dan zouden we geen betoging moeten organiseren.
Ja maar zouden moeten WAT doen. Dat blijft onduidelijk. Een vredespolitiek voeren, wil je dat even definiëren?

Citaat:
En sorry, hoor nog liever klagen & zeuren dat selectief landen al dan niet openlijk aanvallen om hun eigen oliereservers te verzekeren.
Dat ze hun eigen oliereserves wilden verzekeren en daarom een aanval zijn begonnen dat laat ik aan jou over. Ik stel alleen maar vast dat niet alleen Saddam is verdreven en zijn massagraven definitief tot het verleden horen, maar Irak gaat (weliswaar moeilijke) verkiezingen tegemoet, en andere dictaturen zingen al een toontje lager. Lybië heeft beslist om niet meer onvorwaardelijk anti-westers te zijn, werkt mee met de controlleurs van de VN voor atoomwapens en heeft geheime contacten met Israel. Ook Iran heeft laten weten dat ze niet meer tegen een vredesakkoord zijn tussen Israel en Palestina, wanneer deze laatsten het zouden willen, en gaat ook akkoord met controles op haar nucleaire installaties. En Syrië begint stilletjesaan te voelen dat ze zich anders moet opstellen. Als je het mij vraagt : een nieuwe wind blaast over het Midden-Oosten, en dat had je kunnen vergeten met het steriel gezaag van de EU en de onefficiënte alternatieven van de zelfgenoemde vredesactivisten die nooit zijn voorgesteld.

Citaat:
??? Euhm, het enige goede aan heel die Irak historie is dat er een dictator minder is, de rest van het verhaal is minder rooskleurig. Dat is dan ook het enige argument die u nog rest om de aanval op Irak te vergoeilijken. De laatste strohalm...Daartegenover staat:
- VN buiten spel gezet
- bongenootschappen bijna opgeblazen
- oorlog voeren uit voorzorg (zeer gevaarlijk precedent)
- Geen WMD gevonden
- Enorm veel geld verspilt (dat niet ten goede komt van de Iraakse bevolking)
- Moslims overal ter wereld tegen de westerse wereld in het harnas gejaagd
- niet naleven van de rechten van de mens
- Vrijelijk de enorme hoeveelheid kunstschatten van Irak laten roven
- ...
Heb net verteld wat een aantal positieve effecten zij van de ingreep in Irak. Jouw andere punten wegen daar niet tegen op.
-De VN is een anti-Israel praatbarak (zie mijn vorig bericht, ik blijf erbij).
-De bondgenoodschappen zijn verre van opgeblazen (vrienden maken soms wel eens ruzie) en bovendien was het enkel met de unwilling Duitsers Fransen en Belgen dat er wat gediscussieer was.
-Oorlog uit voorzorg is discuttabel, maar zoals Bush terecht zei : ze gaan niet wachten op de toelating van anderen om zichzelf te beschermen.
- Geen WMD gevonden : uitgezaagd verhaal. Maar ik wil wel opnieuw beginnen als je wilt. Onder voorwaarde dat ik ook weer met Saddam zijn afzetting mag uitpakken.
- Enorm veel geld verspilt (dat niet ten goede komt van de Iraakse bevolking)- niet verspilt, noodzakelijke uitgave die later niet alleen de Irakezen maar ook de rest van de wereld ten goede komt, niet in het allerminst de toekomst van onze kinderen.
- Moslims overal ter wereld tegen de westerse wereld in het harnas gejaagd : hebben daarvoor en voornamelijk op 11 september 2001 niet echt blijk gegeven van vriendschap.
- niet naleven van de rechten van de mens- wat, Guantanamo Bay? Laat me niet lachen.
- Vrijelijk de enorme hoeveelheid kunstschatten van Irak laten roven: Hadden ze beter op moeten letten, maar dat is een randverhaal. Bovendien is er veel teruggevonden.
- ...

Citaat:
Geen degelijk alternatief Beetje last van je geheugen. Sadam zijn kloten lagen in de handen van de VN, ze hadden gewoon wat troepen naar daar moeten sturen als waarschuwing & dan via diplomatische weg de zaak beklinken. Enfin, maar een deftig alternatief was er voorzekers maar nu de Amerikaanse macho's daar zijn binnengevallen is dat allemaal praat voor de vaak.
Saddam was al tien jaar aan het spelen met de VN hun kloten. Het embargo doodde miljoenen mensen, wat ook natuurlijk de Amerikanen werd verweten , terwijl dat het enige alternatief was van de VN, dat uiteindelijk tot niets leidde. De Amerikanen probeerden zelfs om olie voor eten te laten exporteren, maar dat lieten de Irakezen niet toe. Noch de EU, noch de 'vredesbetogers' hadden een werkbaar plan. Er MOEST worden ingegrepen, gelukkig dat de Amerikanen dat hebben gedaan.

Citaat:
Dat het een duur orgaan is dat niet erg flexibel is akkoord. Maar dat ze nog niets bereikt hebben da's dikke zever, daar ga ik zelf niet op in.
De VN soldaten zijn diegenen die in landen worden ingezet waar de Vs of de EU het niet de moeite vinden om te gaan vechten wegens niet lucratief of strategisch. Zij hebben al veel conflicten kunnen voorkomen maar, inderdaad, nog niet kunnen oplossen.
Bitter weinig. En zeker niet in het Midden-Oosten.

Citaat:
Nogmaals, ben je ooit al eens naar zo'n betoging geweest? Ik nodig je uit den 20sten & dan zou je nog verschieten met welke motieven of tegen welke oorlogen ter wereld er geprotesteerd wordt. Of denk je dat het allemaal amerika-haters zijn?
Vergelijk het mss met de witte mars daar waren ook honderduizenden mensen elk met zijn eigen motief.
Vergelijk jullie betoging astemblieft niet met de witte mars. De witte mars was een betoging met 300.000 mensen in Brussel, en jullie gaan daar op 20 maart met moeite met 3000 man zijn.
Er gaan wat arafat-sjaaltjes meelopen en veel spandoeken tegen Amerika, tegen Bush, en voor Palestina.

Citaat:
Denk je dat er geen Koerden tussen de betoging zitten, zij komen op straat voor hun zaak.
Dat de Koerden zelf altijd moesten komen betogen voor hun zaak is ook tekenend. Nooit een van jullie een betoging zien organizeren tegen Saddam en consoorten. Daar blijf ik bij.

Citaat:
DAAR draait het nu net om & da's het verschil. Je moet niet denken dat regeringen geen rekening houden wanneer er zoveel mensen op straat komen & effectieve druk uitoefenen op de politiek & uiteindelijk denk ik dat we zo wel zaken kunnen veranderen. Dit is dé reden van de vredesbetoging & niet een anti-Vs betoging, snap je 't nu? Ok, dan kan je ons naïviteit verwijten maar da' s iets waar ik eerder trots op ben, ik geloof nog steeds in een betere wereld. Eén zonder wapens & meer respect voor het milieu...mss een ijdel doel maar wel eentje die het streven waard is.
Dat stukje zijn we ergens op dezelfde golflengte. Alleen denk ik dat jullie onvoorwaardelijke anti-amerikanisme en jullie grote stilte jegens Saddam en soortgelijke moordenaars de geloofwaardigheid van de zaak een beetje compromitteren.

Citaat:
Trouwens gek dat je dit aanhaalt want de Vs hebben de Koerden nog steeds niet erkent als volk & houden hun olievelden bezet (maar dit terzijde).
De Koerden in het Noorden leven sinds ze door de Brits-Amerikaanse luchtmacht worden beschermd (reeds van 1991) in een voor hen ongekende voorspoed.

Citaat:
Nee, da's volledig onjuist wij pleiten juist voor het aanpakken van deze problemen enkel geloven wij vanuit een bottom-up beweging & jullie van een top-down...da's een essentieel verschil in al deze ideolische zaken tussen progressief & conservatief (als ik het zo mag noemen tenminste.)
Dit gaat dus over die massa moslims in Europa. Het is een andere discussie, ik denk alleen dat jullie de problemen niet aanpakken, alleen maar laten verergeren door een lakse houding gebaseerd op dromen.

Citaat:
& we zijn weer vertrokken.
Ja, maar ik moet zo weg. Het zo kunnen dat deze discussie pas morgen wordt verdergezet.

Ik denk niet dat een van ons de andere zal overtuigen. Wat ik wel weet is dat voor mijn part de droomideologieën ons alleen maar dichter bij de afgrond brachten, en dat wij moesten ingrijpen. Gelukkig zijn Afghanistan en Irak nu gebeurd, en hopelijk volgen de andere landen zonder verder wapengekletter.

Want wat wij beide wensen is een betere wereld voor onze kinderen. Niet?
Oud 23 januari 2004, 16:46   #70
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

make it monday, dan zetten we dit wel verder. Een vredevolweekend & 't amusement.
Oud 24 januari 2004, 15:53   #71
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
make it monday, dan zetten we dit wel verder. Een vredevolweekend & 't amusement.
Dank je, a good week-end to you too!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be