![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen nood, want in geval van een strijd tegen een gemeenschappelijke vijand neem ik aan dat we wel kunnen samenwerken. ![]() Laten we dan in ieder geval beginnen met een brug op te blazen. Ken je ergens een brug waar we mee kunnen beginnen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gaan ze die afbreken?
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hiernaast is er het onmiskenbare feit dat je met al dat geld dat nu in de oorlog is gepompt & wordt gepompt véééééééééél meer mensen, volkeren een beter leven kunt geven, helaas leven zij niet in een olierijk land & geven de Vs geen fuck om hen. Of denk je misschien dat Irak de enige dictatuur was met een tiran aan het hoofd? Bijna heel Afrika ligt GVD in oorlog & wordt nog steeds leeggeroofd! Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat sommigen niet akkoord gaan met de manier waarop kan ik begrijpen. Wat ik niet kan begrijpoen is dat ik nog nergens een degelijk alternatief heb gehoord. Nog niemand van al die klagers en kreuners die mij heeft kunnen vertellen hoe zij Saddam hadden omvergeworpen. Niemand. Citaat:
De unilaterale actie van de V.S. is inderdaad bekritiseerbaar, maar blijven focussen op datzelfde protest, zoals je zelf schreef : 't begint een beetje op hangende plaat te lijken. Ondertussen geen betogingen tegen de bloedige dictaturen in de rest van de wereld. Jullie hebben daar nooit tegen geprotesteerd, en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Citaat:
Citaat:
Wat de xenofobie beteft. Het is jullie manier om de mensen te verbieden om over hun bedenkingen te praten betreffende de massale en groeiende aanwezigheid van steeds fundamentalistischer wordende moslims in Europa. Er was niets xenofoobs aan mijn opmerking. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En sorry, hoor nog liever klagen & zeuren dat selectief landen al dan niet openlijk aanvallen om hun eigen oliereservers te verzekeren. Citaat:
Citaat:
- VN buiten spel gezet - bongenootschappen bijna opgeblazen - oorlog voeren uit voorzorg (zeer gevaarlijk precedent) - Geen WMD gevonden - Enorm veel geld verspilt (dat niet ten goede komt van de Iraakse bevolking) - Moslims overal ter wereld tegen de westerse wereld in het harnas gejaagd - niet naleven van de rechten van de mens - Vrijelijk de enorme hoeveelheid kunstschatten van Irak laten roven - ... Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
De VN soldaten zijn diegenen die in landen worden ingezet waar de Vs of de EU het niet de moeite vinden om te gaan vechten wegens niet lucratief of strategisch. Zij hebben al veel conflicten kunnen voorkomen maar, inderdaad, nog niet kunnen oplossen. Citaat:
![]() Vergelijk het mss met de witte mars daar waren ook honderduizenden mensen elk met zijn eigen motief. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Denk je dat er geen Koerden tussen de betoging zitten, zij komen op straat voor hun zaak. Trouwens gek dat je dit aanhaalt want de Vs hebben de Koerden nog steeds niet erkent als volk & houden hun olievelden bezet (maar dit terzijde). Citaat:
![]() & we zijn weer vertrokken. ![]() |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel leuk dat er eens wordt gediscussieerd en niet gescholden of belachelijk gemaakt. Hoewel, die benamingen voor de quotes zijn wel border-line.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
-De VN is een anti-Israel praatbarak (zie mijn vorig bericht, ik blijf erbij). -De bondgenoodschappen zijn verre van opgeblazen (vrienden maken soms wel eens ruzie) en bovendien was het enkel met de unwilling Duitsers Fransen en Belgen dat er wat gediscussieer was. -Oorlog uit voorzorg is discuttabel, maar zoals Bush terecht zei : ze gaan niet wachten op de toelating van anderen om zichzelf te beschermen. - Geen WMD gevonden : uitgezaagd verhaal. Maar ik wil wel opnieuw beginnen als je wilt. Onder voorwaarde dat ik ook weer met Saddam zijn afzetting mag uitpakken. - Enorm veel geld verspilt (dat niet ten goede komt van de Iraakse bevolking)- niet verspilt, noodzakelijke uitgave die later niet alleen de Irakezen maar ook de rest van de wereld ten goede komt, niet in het allerminst de toekomst van onze kinderen. - Moslims overal ter wereld tegen de westerse wereld in het harnas gejaagd : hebben daarvoor en voornamelijk op 11 september 2001 niet echt blijk gegeven van vriendschap. - niet naleven van de rechten van de mens- wat, Guantanamo Bay? Laat me niet lachen. - Vrijelijk de enorme hoeveelheid kunstschatten van Irak laten roven: Hadden ze beter op moeten letten, maar dat is een randverhaal. Bovendien is er veel teruggevonden. - ... Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Er gaan wat arafat-sjaaltjes meelopen en veel spandoeken tegen Amerika, tegen Bush, en voor Palestina. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat een van ons de andere zal overtuigen. Wat ik wel weet is dat voor mijn part de droomideologieën ons alleen maar dichter bij de afgrond brachten, en dat wij moesten ingrijpen. Gelukkig zijn Afghanistan en Irak nu gebeurd, en hopelijk volgen de andere landen zonder verder wapengekletter. Want wat wij beide wensen is een betere wereld voor onze kinderen. Niet? |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() make it monday, dan zetten we dit wel verder. Een vredevolweekend & 't amusement.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |