Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB?
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen 50 60,24%
Neen, het VB is een volledig zuivere partij 33 39,76%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 22 februari 2004, 22:05   #61
Stefanie
Minister-President

Standaard

Moet ik nu lachen of huilen? Dit is echt schrijnend. Als uw citaat van het Vlaams blok over criminaliteit niet klopt, waarom komt liegebeest Guy dan met ONBETROUWBARE cijfers af? Leg dat eens uit? En ja, het Vlaams blok is wél beter dan de andere partijen. Zij durven het te zeggen zoals het is. Ik heb daar eerlijk gezegd bewondering voor. En wat betreft de V.V.D.: Huwelijksmigratie gebeurt met duizenden en duizenden en is oncontroleerbaar. Het is idioot en absurd om d�*t te blijven verdedigen. En wat betreft dat voetbal: Er was wel degelijk een probleem daar en dus een reden om dat te doen en neen, die reden was NIET hun Turkse afkomst.
Stefanie is offline  
Oud 22 februari 2004, 22:31   #62
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Moet ik nu lachen of huilen?
Antwoorden en uw antwoorden onderbouwen met argumenten volstaat wat mij betreft.

Citaat:
Als uw citaat van het Vlaams blok over criminaliteit niet klopt
Dat het onveiligheidsgevoel geen uitsluitend en direct gevolg van criminaliteit is, probeerde ik u reeds enkele postings gelden duidelijk te maken. U beweerde vervolgens dat het Vlaams Blok het onveiligheidsgevoel helemaal niet integraal toeschrijft als gevolg zijnde van (stijgende) criminaliteit en nu komt u blijkbaar toch weer terug van die stelling. Wat zal het zijn?

Citaat:
waarom komt liegebeest Guy
Schelden en op kinderlijke wijze mensen namen toedichten, draagt heus niet beu tot de discussie en maakt een betoog er heus niet geloofwaardiger op hoor.

Citaat:
Leg dat eens uit?
Waarom zou ik Guy Verhofstadt moeten verdedigen? Ik vind dat maar weinig relevant voor de discussie.

Citaat:
En ja, het Vlaams blok is wél beter dan de andere partijen.
Hehe, ik houd u niet tegen dat te geloven natuurlijk. Ik vind het echter enorme flauwekul.

Citaat:
En wat betreft dat voetbal: Er was wel degelijk een probleem daar en dus een reden om dat te doen en neen, die reden was NIET hun Turkse afkomst.
Natuurlijk was er een probleem en natuurlijk heeft dat absoluut niets met de afkomst van de mensen van die voetbalclub te maken en natuurlijk heeft de KBVB daar goed opgetreden, dat hoort u mij nergens ontkennen. Ik doelde echter op het feit dat dit heus niet het 1ste voorval in de voetbalwereld is dit jaar en dat dit ook zeker niet het ergste voorval van het jaar is, maar dat het Vlaams Blok er ditmaal wel opspringt als een dolle hond omdat het in hun kraam past.
Dat er bijvoorbeeld een kleine 3weken geleden in Antwerpen tijdens een wedstrijd van gewestelijke knapen een spelertje het ziekenhuis werd in getrapt door een (van origine) Belgische moeder die door het dolle heen was daar zal u hen met geen woord over horen spreken, om maar één van de vele voorbeelden aan te halen die er aan te halen zijn.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 22 februari 2004, 23:23   #63
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat het onveiligheidsgevoel geen uitsluitend en direct gevolg van criminaliteit is, probeerde ik u reeds enkele postings gelden duidelijk te maken. U beweerde vervolgens dat het Vlaams Blok het onveiligheidsgevoel helemaal niet integraal toeschrijft als gevolg zijnde van (stijgende) criminaliteit en nu komt u blijkbaar toch weer terug van die stelling. Wat zal het zijn?
Liegebeest. Dat heb ik helemaal niet gezegd. Is 't weer zover ja? Mij woorden in mond leggen die ik niet gezegd heb. Ik heb wél gezegd dat ook het Vlaams blok aan propaganda doet, maar dat is maar normaal.

Mijn betoog ongeloofwaardig? Guy het liegebeest is hier ongeloofwaardig, ja. Met zijn onbetrouwbare cijfers in het parlement. Opnieuw de vraag: moet ik nu lachen of huilen? We spreken hier over misdaad, dus ook over slachtoffers. Is op het Vlaams blok kakken dan soms belangrijker dan de slachtoffers van die criminaliteit? Zijn die slachtoffers some flauwekul? Ik zie geen reden om zo grof te zijn. Ik stel trouwens vast dat jouw opmerking over flauwekul zélf niet onderbouwd is.
Stefanie is offline  
Oud 22 februari 2004, 23:24   #64
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Ik probeerde, overduidelijk tevergeefs, duidelijk te maken dat het Vlaams Blok - en het verschilt hierin niet van de andere politieke partijen - absoluut niet geïnteresseerd is in het verstrekken van correcte informatie.
Het mooiste voorbeeld dat hiervan bestaat is het onveiligheidsgevoel: enerzijds zijn er de (traditionele) partijen die beweren dat het onveiligheidsgevoel een creatie van het Vlaams Blok is en alzo het bestaan van dit probleem ontkennen, anderzijds is er het Vlaams Blok dat het bestaan van het probleem onderkent, maar er overduidelijk niet naar streeft om de werkelijke oorzaken van dit probleem te achterhalen of het probleem zelf op te lossen, daar het Vlaams Blok er blijft op wijzen dat het onveiligheidsgevoel een gevolg van (stijgende) criminaliteit zou zijn, dit in tegenstelling tot wat blijkt uit onderzoek.

Citaat:
Waarom zou Steve Stevaert wél een populist mogen zijn en het Vlaams blok niet?
Begrijpend lezen is blijkbaar geen eenvoudige opdracht. Nergens schreef ik dat het Vlaams Blok niet populistisch zou mogen zijn en de SPa wel, of omgekeerd. Of om het ook voor u duidelijk te formuleren: zowel de SPa als het Vlaams Blok zijn populistisch.
Het BLOK MOET NIETS oplossen, ze zijn in de oppositie en moeten aanklagen.
De meerderheid MOET oplossen, en wanneer ze onbekwaam zijn om het op te lossen, moeten ze opstappen. En de anderen het laten oplossen.
Wanneer de CD&V aan de macht zal komen, zullen we door het wanbeleid van PAARS, terug de broeksriem mogen aanhalen. En dan zullen de sossen zeggen, ziet U het wel. Ze kwellen de mensen graag. (dixit Stevaert!)
fernand is offline  
Oud 22 februari 2004, 23:32   #65
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Ik denk dat het Blok en de AEL veruit hetzelfde zijn op een punt.
Het Blok wil de niet aangepaste allochtonen buiten.
En de AEL wil alle autochtonen buiten! Dus daar verschillen ze niet veel!
Het Vlaams Blok wil dit bereiken met de wet in de hand.
De AEL, met de Koran in de ene, en het kromzwaard in de andere hand!
fernand is offline  
Oud 23 februari 2004, 13:00   #66
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liegebeest. Dat heb ik helemaal niet gezegd. Is 't weer zover ja? Mij woorden in mond leggen die ik niet gezegd heb.
Uw exacte woorden waren de volgende:
Citaat:
Neen, Dies. Net niet. Het Vlaams blok noemt als oorzaak het knuffelbeleid, ongecontroleerde migratie (importbruiden) en hun conclusies over de Islam.
Ik neem aan dat dit een antwoord/weerlegging was op het feit dat ik beweerde dat het Vlaams Blok het onveiligheidsgevoel toeschrijft als gevolg van (stijgende) criminaliteit, juist of niet juist?
Indien niet, dan verontschuldig ik mij, want dan heb ik uw woorden verkeerd geïnterpreteerd, maar dan zou ik het leuk vinden als u eventjes kan opklaren wat u daarmee dan wel bedoelde.
Indien wel, dan was uw bewering ten onrechte en ben ik dus absoluut niet diegene die aan het liegen is.

Citaat:
Ik heb wél gezegd dat ook het Vlaams blok aan propaganda doet, maar dat is maar normaal.
Natuurlijk is dat 'normaal', het is alleen hypocriet om anderen te verwijten wat je zelf doet. Nu goed, dit is een verwijt dat niet enkel ten aanzien van het Vlaams Blok gemaakt kan worden hoor.

Citaat:
Mijn betoog ongeloofwaardig? Guy het liegebeest
Is het nu echt zo moeilijk om op een volwassen manier, dit wil zeggen zonder op kinderlijke wijze mensen hun naam aan te passe, een discussie te voeren? Verhofstadt per definitie Guy het liegebeest noemen zet uw betoog inderdaad geen kracht bij.

Citaat:
Opnieuw de vraag: moet ik nu lachen of huilen?
Antwoorden op de vragen en uw stellingen met antwoorden formuleren is voldoende wat mij betreft, zoals ik u ook al eender antwoorde.

Citaat:
Zijn die slachtoffers some flauwekul?
Schrijf ik dat dan ergens misschien? Wie legt er hier ook weeral wie woorden in de mond zei u?

Citaat:
Ik zie geen reden om zo grof te zijn.
Waar was ik dan wel grof? Misschien kan je het toch ook eens proberen met argumenten!

Om alle misverstanden te vermijden formuleren we onze vraag toch nog maar eens opnieuw: "Is volgens het Vlaams Blok de belangrijkste oorzaak van het onveiligheidsgevoel (stijgende) criminaliteit?" Volgens u hé?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ook voor fernand blijft begrijpend lezen duidelijk geen eenvoudige opdracht. Ik schreef nergens dat het Vlaams Blok dat ze bepaalde problemen zouden moeten hebben opgelost. Ik schreef wel dat als het Vlaams Blok informatie verspreid ze er misschien wel goed zou aan doen om correcte informatie te verspreiden. Dat doet ze echter niet (cf. het onveiligheidsgevoel) en ze is m.a.w. geen haar beter dan de andere politieke partijen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 23 februari 2004, 15:07   #67
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Dies"

Citaat:
Ook voor fernand blijft begrijpend lezen duidelijk geen eenvoudige opdracht. Ik schreef nergens dat het Vlaams Blok dat ze bepaalde problemen zouden moeten hebben opgelost. Ik schreef wel dat als het Vlaams Blok informatie verspreid ze er misschien wel goed zou aan doen om correcte informatie te verspreiden. Dat doet ze echter niet (cf. het onveiligheidsgevoel) en ze is m.a.w. geen haar beter dan de andere politieke partijen.
[/quote]
Eveneens begrijpent lezen is moeilijk voor U.
Ik stel hier zelfs dat het Blok geen enkele sugestie moet doen om iets op te lossen. Het Blok is een oppositiepartij. Ze moet oppositie voeren en geen oplossingen aanbrengen!
U had gesteld dat het blok met geen oplossingen voor de draad kwam.
U had moeten schrijven dat ze geen oplossingen VOORSTELLEN!
Dus lees eens wat het antwoord is op Uw stelling, vooraleer U begint over begrijpent , enz.....
Het is niet aan iedereen gegeven om het grote licht te zijn hier op dit forum. En ik erken graag dat gij O meester, het licht bent in onze duisternis!
fernand is offline  
Oud 23 februari 2004, 15:12   #68
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dies schreef:

Ik probeerde, overduidelijk tevergeefs, duidelijk te maken dat het Vlaams Blok - en het verschilt hierin niet van de andere politieke partijen - absoluut niet geïnteresseerd is in het verstrekken van correcte informatie.
Het mooiste voorbeeld dat hiervan bestaat is het onveiligheidsgevoel: enerzijds zijn er de (traditionele) partijen die beweren dat het onveiligheidsgevoel een creatie van het Vlaams Blok is en alzo het bestaan van dit probleem ontkennen, anderzijds is er het Vlaams Blok dat het bestaan van het probleem onderkent, maar er overduidelijk niet naar streeft om de werkelijke oorzaken van dit probleem te achterhalen of het probleem [size=6]zelf op te lossen[/size], daar het Vlaams Blok er blijft op wijzen dat het onveiligheidsgevoel een gevolg van (stijgende) criminaliteit zou zijn, dit in tegenstelling tot wat blijkt uit onderzoek.
Voor alle zekerheid Uw tekstje waarop ik heb gereageerd. Of weet U niet wat U schrijft drie regelkens ervoor?
fernand is offline  
Oud 23 februari 2004, 16:07   #69
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik schreef wel dat als het Vlaams Blok informatie verspreid ze er misschien wel goed zou aan doen om correcte informatie te verspreiden. Dat doet ze echter niet (cf. het onveiligheidsgevoel) .
Dies, ik heb geurend meer dan 30 jaar de wereld afgereisd voor mijn werk en alus in 40 landen gewerkt. Ik heb er dikwijls horen spreken over onveiligheid. IK HEB NOOIT EN NERGENS HOREN SPREKEN OVER HET GEVOEL VAN ONVEILIGHEID.
Ik heb dus de indruk dat dit een verzinsel is van onze politiek correcte bange blanke mannen.
luc broes is offline  
Oud 23 februari 2004, 17:27   #70
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Blok is een oppositiepartij.
Zoals ze in het Engels zeggen: "The duty of opposition is to oppose."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik heb dus de indruk dat dit een verzinsel is van onze politiek correcte bange blanke mannen.
Hoe kan het onveiligheidsgevoel nu een verzinsel van de politiek correcte partijen zijn, wanneer het juist deze partijen zijn die het bestaan ervan ontkennen en toeschrijven als zijnde een creatie van het Vlaams Blok?
Het is natuurlijk uw goed recht dit verschijnsel te beschouwen als een verzinsel, maar dan bent u in hetzelfde bedje ziek als de politieke partijen die zich daaraan bezoldigen.

Citaat:
Voor alle zekerheid Uw tekstje waarop ik heb gereageerd. Of weet U niet wat U schrijft drie regelkens ervoor?
Ik weet heus nog wel wat ik schreef. En als u vindt dat het Vlaams Blok het recht heeft om aan desinformatie te doen en dat het geen taak is van een politieke partij (in case: het Vlaams Blok) om problemen op te lossen of om op zijn minst naar oplossingen voor welbepaalde problemen te zoeken, dan is onze mening met betrekking tot de taken van een politieke partij toch wel enigszinds verschillend.
Dies is offline  
Oud 23 februari 2004, 17:38   #71
Seba
Europees Commissaris

Standaard

kijk eens, aan, Fernand bevestigt hier zoeven dat het Blok geen oplossingen moet aanreiken omdat het in de oppositie zit. Als een niet-Blokker dat doet wordt hij uiteraard meteen een Blok-basher genoemd
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 23 februari 2004, 17:52   #72
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dies, ik heb geurend meer dan 30 jaar de wereld afgereisd voor mijn werk en alus in 40 landen gewerkt. Ik heb er dikwijls horen spreken over onveiligheid. IK HEB NOOIT EN NERGENS HOREN SPREKEN OVER HET GEVOEL VAN ONVEILIGHEID.
Michael Moore stond anders nog geen twee jaar geleden op den hoek van 't straat in South Central LA te argumenteren dat hij meer last had van de luchtvervuiling dan van de straatbendes, en dat de onveiligheid van bepaalde stadsdelen slechts een gevoel was.

Bovendien is het niet echt een sterk argument dat u nog nooit ergens van gehoord hebt. Mijn vader heeft nog nooit van relativiteit gehoord, toch gebruikt hij dat niet als argument om de theorien van Einstein te weerleggen.

Criminaliteitscijfers zijn objectiever. We zien hierin, afgezien van de economisch conjunturele schommelingen, geen specifieke stijging over de laatste 30 jaar, dan wel een daling. Het moge dan ook duidelijk zijn dat kwa onveiligheid er een massapsychose is.

Maar maak u geen zorgen, dat gaat wel over eens men in de scholen de leerlingen begint uit te leggen hoe ze statistische cijfers correct moeten analyzeren. Dan zal het trouwens ineens ook gedaan zijn met incorrecte conclusies die getrokken worden uit rapporten zoals Van San.
Oud 23 februari 2004, 18:07   #73
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
kijk eens, aan, Fernand bevestigt hier zoeven dat het Blok geen oplossingen moet aanreiken omdat het in de oppositie zit. Als een niet-Blokker dat doet wordt hij uiteraard meteen een Blok-basher genoemd
De taak van de oppositie is de mistoestanden aanklagen welke de regeringspartijen doen.
Anders heeft de oppositie GEEN taak.
Alleen de wantoestanden aanklagen.
De oplossingen MOETEN de regeringspartijen doen.
Jullie draaien steeds de boel op zijn kop.
Regeren is oplossen.
Oppositie is aanklagen.
Daarom is de CD&V GEEN oppositiepartij. Ze DENKEN dat ze regeren!
fernand is offline  
Oud 23 februari 2004, 18:10   #74
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
De taak van de oppositie is de mistoestanden aanklagen welke de regeringspartijen doen.
Regeren is oplossen.
Oppositie is aanklagen.
De oppositie moet ook alternatieven voorstellen, op wat moet de kiezer zich anders baseren?
Oud 23 februari 2004, 18:36   #75
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Citaat:
Regeren is oplossen.
Oppositie is aanklagen.
De oppositie moet ook alternatieven voorstellen, op wat moet de kiezer zich anders baseren?
De alternatie ven zijn te vinden in het partijPROGRAMMA.
Maar dat is wat te moeilijk zeker?
fernand is offline  
Oud 23 februari 2004, 18:59   #76
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK HEB NOOIT EN NERGENS HOREN SPREKEN OVER HET GEVOEL VAN ONVEILIGHEID.
Ik citeer eventjes: Verschillen in onveiligheidsbeleving
blijken nauwelijks samen te hangen met het criminaliteitsniveau in de
landen (Wittebrood 2001).
Dies is offline  
Oud 23 februari 2004, 20:20   #77
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Liegebeest. Dat heb ik helemaal niet gezegd. Is 't weer zover ja? Mij woorden in mond leggen die ik niet gezegd heb.
Uw exacte woorden waren de volgende:
Citaat:
Neen, Dies. Net niet. Het Vlaams blok noemt als oorzaak het knuffelbeleid, ongecontroleerde migratie (importbruiden) en hun conclusies over de Islam.
Ik neem aan dat dit een antwoord/weerlegging was op het feit dat ik beweerde dat het Vlaams Blok het onveiligheidsgevoel toeschrijft als gevolg van (stijgende) criminaliteit, juist of niet juist?
Indien niet, dan verontschuldig ik mij, want dan heb ik uw woorden verkeerd geïnterpreteerd, maar dan zou ik het leuk vinden als u eventjes kan opklaren wat u daarmee dan wel bedoelde.
Indien wel, dan was uw bewering ten onrechte en ben ik dus absoluut niet diegene die aan het liegen is.

Citaat:
Ik heb wél gezegd dat ook het Vlaams blok aan propaganda doet, maar dat is maar normaal.
Natuurlijk is dat 'normaal', het is alleen hypocriet om anderen te verwijten wat je zelf doet. Nu goed, dit is een verwijt dat niet enkel ten aanzien van het Vlaams Blok gemaakt kan worden hoor.

Citaat:
Mijn betoog ongeloofwaardig? Guy het liegebeest
Is het nu echt zo moeilijk om op een volwassen manier, dit wil zeggen zonder op kinderlijke wijze mensen hun naam aan te passe, een discussie te voeren? Verhofstadt per definitie Guy het liegebeest noemen zet uw betoog inderdaad geen kracht bij.

Citaat:
Opnieuw de vraag: moet ik nu lachen of huilen?
Antwoorden op de vragen en uw stellingen met antwoorden formuleren is voldoende wat mij betreft, zoals ik u ook al eender antwoorde.

Citaat:
Zijn die slachtoffers some flauwekul?
Schrijf ik dat dan ergens misschien? Wie legt er hier ook weeral wie woorden in de mond zei u?

Citaat:
Ik zie geen reden om zo grof te zijn.
Waar was ik dan wel grof? Misschien kan je het toch ook eens proberen met argumenten!

Om alle misverstanden te vermijden formuleren we onze vraag toch nog maar eens opnieuw: "Is volgens het Vlaams Blok de belangrijkste oorzaak van het onveiligheidsgevoel (stijgende) criminaliteit?" Volgens u hé?

Citaat:
Het Vlaams blok zegt dat de criminalteit gestegen is onderandere doordat de multicul niet werkt. En ja, natuurlijk is de criminaliteit gestegen. Anders had Guy niet hoeven liegen in het parlement, hee? Maar ja, je luistert helemaal niet naar wat ik zeg. En ja, je was grof. Criminaliteit is géén flauwe kul. Ik vind dat eerlijk gezegd grof tegenover de slachtoffers van die criminaliteit.
Stefanie is offline  
Oud 23 februari 2004, 20:47   #78
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams blok zegt dat de criminalteit gestegen is onderandere doordat de multicul niet werkt. En ja, natuurlijk is de criminaliteit gestegen. Anders had Guy niet hoeven liegen in het parlement, hee? Maar ja, je luistert helemaal niet naar wat ik zeg. En ja, je was grof. Criminaliteit is géén flauwe kul. Ik vind dat eerlijk gezegd grof tegenover de slachtoffers van die criminaliteit.
En kan je dan nu misschien opnieuw reageren op datgene dat ik als voorbeeld aanhaalde! Ik haalde het onveiligheidsgevoel aan als voorbeeld en u begint (uitsluitend) over criminaliteit te praten.

Nergens stel ik trouwens dat criminaliteit flauwe kul zou zijn, ik durf het echter wel sterk te betwijfelen dat de criminaliteit, afgezien van de economisch conjunturele schommelingen, gestegen zou zijn de afgelopen 30, 50 of 100jaar.

Citaat:
Maar ja, je luistert helemaal niet naar wat ik zeg.
Ik luister heus wel naar wat u zegt, maar u praat al lang niet meer over datgene waar we oorspronkelijk over in discussie zijn getreden. Misschien moet u toch nog maar eens antwoorden op de hierboven door mij aan u gestelde vragen.
Dies is offline  
Oud 23 februari 2004, 21:08   #79
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
De laatste dagen valt mij op dat er vele raakpunten zijn tussen de Islam en het VB-kiesvee, met name het gebrek aan een kritische ingesteldheid. PM's worden lustig gecopy-paste gevolgd door verontwaardiging van onze Blokkertjes alsof ze er zelf bij waren, de onthouding van het VB voor de kiesdrempel wordt afgedaan "als de schuld van de NVA" en nog meer van dat fraais. Ik denk dat iedere normale kiezer wel enkele gebrekkige punten aan zijn partijen kan opsommen: VLD'ers hekelen de demagogie van Kareltje, CD&V'ers zouden graag hebebn dat de partijtop zich meer van het ACV distantiëert, kritische SPa'ers moeten het niet zo hebben van populist Stevaert etc. Bij de Blokkers hoor ik zulke kritiek echter nooit: hun partij is perfect, er rommelt niets, geen woord over de diefstal van ledenlijst van de NVA, geen kwaad woord over de stemming van de kiesdrempel en provinciale kieskringen, men denkt dat het VB werklossheid, vreemdelingenprobleem en criminaliteit gaat oplossen etc.
Deze topic is dus speciaal voor de Blokkertjes waarin ze hun frustraties over hun partij kwijt kunnen
De laatste dagen pas? Waar heb jij liggen slapen?

Lamzakl
George is offline  
Oud 23 februari 2004, 21:18   #80
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
En kan je dan nu misschien opnieuw reageren op datgene dat ik als voorbeeld aanhaalde! Ik haalde het onveiligheidsgevoel aan als voorbeeld en u begint (uitsluitend) over criminaliteit te praten.

Nergens stel ik trouwens dat criminaliteit flauwe kul zou zijn, ik durf het echter wel sterk te betwijfelen dat de criminaliteit, afgezien van de economisch conjunturele schommelingen, gestegen zou zijn de afgelopen 30, 50 of 100jaar.

Citaat:
Maar ja, je luistert helemaal niet naar wat ik zeg.
Ik luister heus wel naar wat u zegt, maar u praat al lang niet meer over datgene waar we oorspronkelijk over in discussie zijn getreden. Misschien moet u toch nog maar eens antwoorden op de hierboven door mij aan u gestelde vragen.
Ik twijfel er niet aan dat de criminaliteit gestegen is de afgelopen tientallen jaren. En indien het het onveiligheidsgevoel nog sterker gestegen is, dan komt dat door de individualisering.
Stefanie is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be