![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je voor België,of zie je liever Vlaanderen | |||
Ja,zeker weten |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
nee,dat nooit |
![]() ![]() ![]() |
21 | 52,50% |
Ik hou van België,en gellof er ook in |
![]() ![]() ![]() |
9 | 22,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou Nou Nou tja ......
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is weer bezig met de mensen te manipuleren ipv te informeren vrees ik! Tenzij het echt gaat over een ver doorgedreven splitsing van de meeste materies, elk baas "in eigen buik" met vrijwillig aangeboden medewerking daar waar nodig en onder de voorwaarden die we zelf stellen. Men kan dat dan blijven "België" noemen als men dat wil. Verder doen zoals we bezig zijn, neen dank U. Heb trouwens ook wat problemen met de vraagstelling van de enquète hier, heb dan ook geen antwoord gegeven. Laatst gewijzigd door andev : 24 maart 2007 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|
![]() De Grote Conlusie
De volksvertegenwoordigers die het volk zogezegd moet vertegenwoordigen is veel extremistischer dan het volk zelf, het nationalisme wordt opgestookd door de politiekers zelf. Volksvertegenwoordiging die het volk niet vertegenwoordigd, niet onlogisch als ge bedenkt dat er eigenlijk geen tegengewicht of alternatief is voor de separatistische politici. De politiek is wereldvreemd en heeft elke voeling met de werkelijkheid verloren, de democratie is heel ziek. De mensen die het hardst schreeuwen krijgen de meeste aandacht, maar de zwijgende meerderheid wordt hard genegeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een vriendin van mijn dochter in het Vondelpark: "jongeren" vroegen haar een sigaret, dat kieken smoort toch niet zeker! Lap mot tegen hare kop, blauw oog. Aangekomen bij mijn dochter: politie gebeld.... tja, kom morgen (tijdens de lessen) maar eens klacht neerleggen. Enfin.. leuke stad, maar je moet wèl roker blijven hoor!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Bedoel je het Citadelpark? Mag ik aannemen dat u "jongere" met reden tussen aanhalingstekens schrijft? Kijk ik ben geen roker, heb nooit sigaretten bij, maar ben al een paar keer (niet dramatisch veel, want ik kom daar al jaren bijna elke weekdag) op de trein van Gent of in Gent zelf wat geïrriteerd door weirdo's, maar dat waren allemaal stuk voor stuk "rasechte Vlamingen". Het Citadelpark is natuurlijk een eiland van ontucht in de stad, iedereen weet dat je daar in je eentje in het donker best niet zomaar doorloopt. Wijziging : circe, wat bedoel jij als jij "zeker weten" antwoordt op "voor België, of liever voor Vlaanderen?" ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 24 maart 2007 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Toch blijf ik terug-vergelijken met de optimistische toon in Nederland, peilingen plenty, over de komende EU-grondwet en het arrogante optimisme waarmee men voor het mooi toch eens een referendum toeliet ....
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Mee eens.
![]() |
#71 |
|
![]() Ik denk niet dat iemand dit kan ontleden; waarschijnlijk is deze poll bedoeld om separatisten onzichtbaar te maken.
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Die peiling heeft al helemaal niet het juiste beeld weer natuurlijk.
Aan hoeveel mensen hebben ze het gevraagd en waar? Ze hebben zoals goeie gewoonte weer aan mij niets gevraagd. Peilingen hier zitten er meestal juist ferm naast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat de Nederlander boven mij een vertekend beeld heeft van de gevoelens die leven in België (onze media zijn Vlaams-Nationaal gekleurd). De mensen die op het forum komen vertegenwoordigen niet de stemming die er heerst in de straat.
Al die complottheoriëen die hier gefantaseerd worden om de resultaten van de opiniepeiling te ontkrachten zijn qua argumentatie erg zwak. Men ziet hier duidelijk alleen de dingen die men wil zien Als de peiling de meningen van de activisten, bevestigd dan is ze super, als de resultaten niet uitkomen worden ze als onbetrouwbaar geacht, toch maar een rare manier van redeneren. De meerderheid van de Belgen zijn erg gedesillusioneerd in de politiek. De VLD is onthoofd, en een niet-separatistisch antwoord is er eigenlijk helemaal niet(stemmen op een kleine partij wordt anders dan in Nederland door de grote massa beschouwd als u stem weggooien). De heethoofden wijten de problemen van België en Vlaanderen aan de kieskringen, splitsingen. De gewone man schrijft de problemen toe aan de corrupte, lakse, zwakke politiekers zelf. De partijen in België zijn één pot nat geworden. De mensen zien geen verschil in bestuur als ze een andere partij aan de macht helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Vreemdeling
|
![]() Kiezen in België is kiezen tussen de Pest en de Cholera
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vuil?!? Ik neem minstens één keer per dag een stortbad en ik trek elke ochtend propere sokken en proper ondergoed aan. Ik ben helemaal niet vuil!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Xxxx
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 24 maart 2007 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet je niet steeds zo snel aangevallen voelen Raf,Uw naam is nooit gevallen hoor..
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat: