![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
|
"Jip" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ... <knip> > De joden hebben veel aan de tweede wereldoorlog te danken! Bijnoorbeeld > een eigen Staat plus een hoeveelheid goodwill die nimmer lijkt op te > raken.Dit is een nauwelijks in geld uit te drukken fortuin! > > En nu zeg jij dat we die oorlog maar eens vergeten moeten? Laat de mossat > dat niet horen....... Jij bent een nog grotere idioot dan Surodje Wim |
|
|
#62 |
|
|
donnerwetter! wrote:
> Na rijp beraad schreef Jahira Remani : >> Zeg Donnerwetter... >> We zijn nu meer dan 30 jaar na dato, het is gewoon een keer >> voorbij, men kan niet eeuwig en tot generaties in de toekomst het >> slachtoffer uithangen. >> Gelieve met het heden bezig te zijn, in plaats van het eeuwige gezeur >> over die verloren finale.. > Wat zit jij nou weer te zemelen. Het was een onderonsje tussen el misti > en ik met een knip oog. Stuk onfatsoen. Het was een parodie op jezelf en je eerste pots in deze draad, Wetter....Dezelfde bewoording, ik heb alleen "2e wereldoorlog" vervangen door "verloren finale".. Ik merk dat je daar wat ge-ergerd door raakt..Waarom is dat? -- Vr.Gr. Jahira |
|
|
#63 |
|
|
"el misti©" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "steppenwolf" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Arya" <-@-> schreef in bericht >> news:[email protected] reenews.net... >>> Hij heeft het over veertigers en vijftigers, die hebben de oorlog niet >>> meegemaakt, ook niet als kind. >> >> Precies! Maar zelfs mijn vader die als zeventienjarige drie maanden bij >> de SD in Maastricht logeerde en twee broers in het verzet verloor vond >> dat dat gezeur eindelijk eens moest ophouden. > > Leuk voor hem, dan moet HIJ ophouden met "zeuren", maar laat die vent > zich niet met andermans gevoel bemoeien. Hij vond net dat iedereen mag voelen en zeggen wat ie wil. Maar de systematische antiduitse media-propaganda van vooral de zestiger en zeventiger jaar stoorde hem. Volgens hem was dat onredelijk omdat hij vermoedde dat onder gelijke omstandigheden de Nederlanders geen haar beter zouden zijn geweest. Verstandige gedachten vond ik dat altijd. |
|
|
#64 |
|
|
"steppenwolf" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "el misti©" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "steppenwolf" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Arya" <-@-> schreef in bericht >>> news:[email protected] reenews.net... >>>> Hij heeft het over veertigers en vijftigers, die hebben de oorlog niet >>>> meegemaakt, ook niet als kind. >>> >>> Precies! Maar zelfs mijn vader die als zeventienjarige drie maanden bij >>> de SD in Maastricht logeerde en twee broers in het verzet verloor vond >>> dat dat gezeur eindelijk eens moest ophouden. >> >> Leuk voor hem, dan moet HIJ ophouden met "zeuren", maar laat die vent >> zich niet met andermans gevoel bemoeien. > > Hij vond net dat iedereen mag voelen en zeggen wat ie wil. Maar de > systematische antiduitse media-propaganda van vooral de zestiger en > zeventiger jaar stoorde hem. Volgens hem was dat onredelijk omdat hij > vermoedde dat onder gelijke omstandigheden de Nederlanders geen haar beter > zouden zijn geweest. Verstandige gedachten vond ik dat altijd. Dan zou onder die gelijke omstandigheden er een grote systematische antinederlandse media-propaganda zijn geweest in de jaren zestig en zeventig. Wat is verder je punt? Je vader kan wel zeggen dat iedereen mag voelen en zeggen wat ie wil, maar om dat voelen vervolgens als 'zeuren' te betitelen doet daar wel afbreuk aan. |
|
|
#65 |
|
|
steppenwolf wrote:
> "el misti©" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> "steppenwolf" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> "Arya" <-@-> schreef in bericht >>> news:[email protected] reenews.net... >>>> Hij heeft het over veertigers en vijftigers, die hebben de oorlog niet >>>> meegemaakt, ook niet als kind. >>> Precies! Maar zelfs mijn vader die als zeventienjarige drie maanden bij >>> de SD in Maastricht logeerde en twee broers in het verzet verloor vond >>> dat dat gezeur eindelijk eens moest ophouden. >> Leuk voor hem, dan moet HIJ ophouden met "zeuren", maar laat die vent >> zich niet met andermans gevoel bemoeien. > > Hij vond net dat iedereen mag voelen en zeggen wat ie wil. Maar de > systematische antiduitse media-propaganda van vooral de zestiger en > zeventiger jaar stoorde hem. Volgens hem was dat onredelijk omdat hij > vermoedde dat onder gelijke omstandigheden de Nederlanders geen haar beter > zouden zijn geweest. Verstandige gedachten vond ik dat altijd. > > Ik kan daar van harte mee instemmen. |
|
|
#66 |
|
|
Op 27-3-2007, heeft paai verondersteld :
> donnerwetter! wrote: >> Na rijp beraad schreef el misti© : > > > ... > >>> Maar jij niet. Ook mensen die na de oorlog, zeg in de 50er jaren >>> geboren zijn, kunnen nog heel wat oorlogsellende meegemaakt hebben in >>> hun jeugd. De ellende hield niet op in 1945. >> >> Dat is aanstellerij. >> > > Ik vrees dat ik dat als kind van foute ouders niet met je eens kan zijn. Dat is een categorie waarmee ik per ongeluk geen rekening heb gehouden, maar je hebt wel gelijk. Ikzelf heb een Duitse moeder en zelf ik (stuk jonger dan jij) heb op de basisschool 'Hitler' naar m'n kop gesmeten gekregen van schoolgenootjes. Zegt genoeg over hun ouders. -- "Aan cijfers heb ik niets, feiten wil ik zien..." |
|
|
#67 |
|
|
donnerwetter! wrote:
> Op 27-3-2007, heeft paai verondersteld : >> donnerwetter! wrote: >>> Na rijp beraad schreef el misti© : >> >> >> ... >> >>>> Maar jij niet. Ook mensen die na de oorlog, zeg in de 50er jaren >>>> geboren zijn, kunnen nog heel wat oorlogsellende meegemaakt hebben in >>>> hun jeugd. De ellende hield niet op in 1945. >>> >>> Dat is aanstellerij. >>> >> >> Ik vrees dat ik dat als kind van foute ouders niet met je eens kan zijn. > > Dat is een categorie waarmee ik per ongeluk geen rekening heb gehouden, > maar je hebt wel gelijk. Ikzelf heb een Duitse moeder en zelf ik (stuk > jonger dan jij) heb op de basisschool 'Hitler' naar m'n kop gesmeten > gekregen van schoolgenootjes. Zegt genoeg over hun ouders. > Ach ja... ik troost me met de gedachte dat ik (we?) op zeer jonge leeftijd al een uniek inkijkje heb gehad in de denkwereld van de brave Nederlander. Van de brave burger in het algemeen zou ik moeten zeggen, want het zal wel niet typisch Nederlands zijn. |
|
|
#68 |
|
|
"donnerwetter!" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Kunnen de mensen die de oorlog niet zelf hebben meegemaakt nu de oorlog > afsluiten? We zijn nu meer dan 60 jaar na dato, het is gewoon een keer > voorbij, men kan niet eeuwig en tot generaties in de toekomst het > slachtoffer uithangen. > > Gelieve met het heden bezig te zijn, in plaats van het eeuwige gezeur over > die Tweede Wereldoorlog. > > -- > "Aan cijfers heb ik niets, feiten wil ik zien..." > De weduwe schijnt in 2000 in een aflevering van "het zwarte schaap" de presentatrice Diepman behoorlijk afgedroogd te hebben. Is die uitzending nog ergens te vinden? Het schijn zo erg geweest te zijn dat de VARA overwoog die aflevering maar niet uit te zenden... http://nl.wikipedia.org/wiki/Florent...nningen-Heubel |
|
|
#69 |
|
|
Jip wrote:
> "donnerwetter!" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> Kunnen de mensen die de oorlog niet zelf hebben meegemaakt nu de oorlog >> afsluiten? We zijn nu meer dan 60 jaar na dato, het is gewoon een keer >> voorbij, men kan niet eeuwig en tot generaties in de toekomst het >> slachtoffer uithangen. >> >> Gelieve met het heden bezig te zijn, in plaats van het eeuwige gezeur over >> die Tweede Wereldoorlog. >> >> -- >> "Aan cijfers heb ik niets, feiten wil ik zien..." >> > > De weduwe schijnt in 2000 in een aflevering van "het zwarte schaap" de > presentatrice Diepman behoorlijk afgedroogd te hebben. > Is die uitzending nog ergens te vinden? Het schijn zo erg geweest te zijn > dat de VARA overwoog die aflevering maar niet uit te zenden... > http://nl.wikipedia.org/wiki/Florent...nningen-Heubel > > Het zou me niets verbazen. De dame had behoorlijk wat haar op de tanden. En onze politiek correcten blinken meestal niet uit door feitenkennis. |
|
|
#70 |
|
|
"paai" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]. .. > Jip wrote: > > "donnerwetter!" <[email protected]> wrote in message > > news:[email protected]... > >> Kunnen de mensen die de oorlog niet zelf hebben meegemaakt nu de oorlog > >> afsluiten? We zijn nu meer dan 60 jaar na dato, het is gewoon een keer > >> voorbij, men kan niet eeuwig en tot generaties in de toekomst het > >> slachtoffer uithangen. > >> > >> Gelieve met het heden bezig te zijn, in plaats van het eeuwige gezeur over > >> die Tweede Wereldoorlog. > >> > >> -- > >> "Aan cijfers heb ik niets, feiten wil ik zien..." > >> > > > > De weduwe schijnt in 2000 in een aflevering van "het zwarte schaap" de > > presentatrice Diepman behoorlijk afgedroogd te hebben. > > Is die uitzending nog ergens te vinden? Het schijn zo erg geweest te zijn > > dat de VARA overwoog die aflevering maar niet uit te zenden... Weet iemand een url waar die uitzending te zien is? |