![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is namelijk de redelijkheid zelve...denkt hij...met heeel veel respect voor zijn medeforummers. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2007 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homosekualiteit is weldegelijk abnormaal. Ze wijkt namelijk af van de norm. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2007 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De uitspraak van deze bisschop van Namen is op verschillende manieren te interpreteren. Hij kan het over homoseksualiteit in het algemeen hebben, het ligt dan aan zijn filosofische redenering of hij dat al dan niet afwijzend bedoelde en een geluidbandje gaat daar geen uitsluitsel over geven. Of hij aan de homogemeenschap dacht bij het uitspreken van deze woorden zal dus zowiezo niet te bewijzen vallen en dat zal het CGKR ook wel weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is een feit, en dat bestrijd ik ook niet. Alleen is de vrijheid van meningsuiting nu eenmaal niet absoluut en ongebonden aan enige restrictie. Als de monseigneur zijn mening zou ten beste gegeven hebben tijdens een privéfeestje, na een 5de glas wijn of zo ik zeg maar wat, dan gaat het inderdaad over legitieme meningsuiting. Maar hier neemt hij in functie een publiek standpunt in. Dat is heel wat anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vroeg me al af waar je bleef Paulus. Goed nieuws : je hebt er een vriendje bij in hoge kringen. En in tegenstelling tot jou heeft de goedheiligman blijkbaar wél een bron die hij zelf al eens gelezen heeft: Sigmund Freud. Niet mis, alleen maakt hij gemakshalve wel even abstractie van alle moderne psychologische studies over het onderwerp, en het blijft natuurlijk ook wel opmerkelijk dat een kerkleider zich denkt te moeten beroepen op een wetenschapper om zijn stellingen kracht bij te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is een nieuwsflash: holebi's kunnen wel degelijk op natuurlijke wijze kinderen krijgen. Het spreekt vanzelf dat twee mannen of twee vrouwen dat samen niet kunnen, maar het is volstrekt absurd om hen daar als koppel op aan te spreken. Een heteroseksueel koppel, waarvan de man onvruchtbaar is, kan zich ook niet "met elkaar binnen hun relatie" voortplanten, maar toch zal niemand het in zijn hoofd halen om hen "abnormaal" te noemen. Die irrationele drang om daar een onderscheid te maken tussen homo- en heteroseksuelen, kan alleen maar voortkomen uit een diep gewortelde homofobie. Van "respect voor je medeforummers" gesproken... ![]() Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 6 april 2007 om 07:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Het gaat dan ook over holebi's, merkwaardig genoeg één van zijn favoriete toppics.
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 6 april 2007 om 07:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het doet me altijd terugdenken aan mijn kindertijd, toen ik logeerde bij mijn grootmoeder. Die had een grote tuin met kippen, en ik mocht dan altijd 's morgens bij het krieken van de dag zoals dat heet met een ijzeren emmer met gebroken mais die beestjes gaan voederen. Geen groter plezier dan wanneer ik dan met mijn hand in die emmer graaide, wat een herkenbaar geluid maakte, en dat die kippen dan van overal driftig kwamen aanlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet net alsof je niet weet dat Pontus bedoelde dat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten met elkaar binnen hun relatie. Zoals gewoonlijk. En een heterokoppel die zich niet kan voortplanten is ook abnormaal. Daarom gaan ze naar de dokter. Daarom bestaan er vruchtbaarheidsklinieken. Omdat er iets niet normaal is Raf, hebben ze medische hulp nodig. Maar hun mankement is medisch van aard. En dat is heel wat anders. Terwijl het niet kunnen krijgen van kinderen binnen hun relatie en van elkaar bij homoseksuelen, de oorzaak aan het aard van het beestje zelf te wijten is. Precies omdat ze biologisch gezien wel kinderen kunnen krijgen, maar niet van elkaar binnen hun relatie zijn ze abnormaal Raf. Leer er mee leven. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2007 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoedanook staat dat allemaal los van deze discussie, waar voortplanting geen argument is, aangezien het gaat om een vorm van seksualiteitsbeleving. Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2007 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo stel ik me dat ook voor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarop zijn vrouwtje dan antwoordt "Vanavond niet schat, we hebben deze maand de soort al 3 keer voortgeplant en ik heb hoofdpijn."
Laatst gewijzigd door Doki : 6 april 2007 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarna Paulus zich noodgedwongen moet vergrijpen aan de buurvrouw en dit geheel in het kader van de voortplanting van de soort natuurlijk...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 6 april 2007 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje treiteren bij gebrek aan argumenten...
Antwoordt dan eindelijk eens op de vier maanden oude vraag waarom voortplanting geen argument mag zijn. Je kunt toch maar moeilijk stellen dat voortplanting van de soort geen sekualiteitsbeleving is hé?! Of is dat te moeilijk voor jou en hou je het daarom op treiteren? Paulus. |
![]() |
![]() |