![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Treuren? Heb ik dat dan gezegd?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dagvaarden en veroordelen! Van mij mag Hij zijn straf uitzitten met een bandje.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 28 oktober 2010 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin. Ik had dus gelijk. Leonard heeft dus nooit gezegd dat holebi's minderwaardig zijn. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch even voor alle duidelijkheid: Léonard is geen kardinaal, maar een aartsbisschop.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 28 oktober 2010 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Chance. Léonard is een lul.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kunnen we het over eens zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw onverdraagzaamheid? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, Paulus, d�*t zal het zijn... Ik vind dat pastoors die niet met hun poten van de kinderen konden blijven, moeten vervolgd worden, zèlfs al zijn ze ondertussen stokoud. Ik vind ook dat het van bijzonder weinig smaak getuigt om als leidinggevend figuur van een instituut dat onder meer naastenliefde, ziekenzorg en vergeving van zonden als essentiële basisprincipes hanteert, te stellen dat aids een vorm van gerechtigheid is. Zo onverdraagzaam ben ik nu eenmaal, Paulus...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ben jij inderdaad Raf. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Handelingen verrichten die een verhoogde gezondheidsrisico meebrengen kunnen een rationeel te verklaren gevolg hebben,namelijk overlijden aan bepaalde ziektes.. Gerechtigheid betekent een straf voor begane misdaden, in de RKK vrij vertaald is gerechtigheid een straf voor begane zonden..terwijl niemand met gezond verstand het nemen van persoonlijke gezondheidsrisico's strafbaar vind.. Dat veronderstelt impliciet dat de RKK NOOIT medicijnen zal (helpen) ontwikkelen of promoten (condoompreventie) omdat 'zonden' bestraft moeten worden en niet in stand gehouden mogen worden door genees- of preventiemiddelen.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 29 oktober 2010 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat heeft hij wel degelijk gezegd! Hij heeft nadien zelfs pertinent geweigerd om ook maar één letter van die woorden terug te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Morgen: Aartsbisschop Léonard: "Aids soort van rechtvaardigheid"
Gazet van Antwerpen: Léonard: "Aids is soort van gerechtigheid" Het Belang van Limburg: Léonard: "Aids is soort van gerechtigheid" Knack: Léonard vindt aids vorm van rechtvaardigheid Het Laatste Nieuws: Aartsbisschop Léonard: "Aids soort van rechtvaardigheid" De Standaard: 'Aids is een vorm van gerechtigheid' Het Nieuwsblad: 'Aids is een vorm van gerechtigheid' Zelfs in het buitenland: Elsevier: Belgische aartsbisschop: Aids is gerechtigheid Daily Telegraph: Belgium Bishop says AIDS is justice Paulus: "nee, hij heeft dat niet gezegd" Tja...
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aidsepidemie is geen straf van God: hoogstens een soort van immanente gerechtigheid Aartsbisschop Léonard In 'Monseigneur Léonard Citaat:
Eén van de opmerkelijkste citaten is dat Léonard aids een vorm van immanente rechtvaardigheid is. Citaat:
Eén van de opmerkelijkste citaten is dat Léonard aids een vorm van immanente rechtvaardigheid is. Citaat:
Léonard ziet in de aidsepidemie naar eigen zeggen geen straf van God: "hoogstens een soort immanente gerechtigheid". Citaat:
'Ik zie in deze epidemie geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gepresenteerd krijgen voor wat we het milieu aandoen. Misschien wreekt ook de menselijke liefde zich soms als ze slecht behandeld wordt, zonder dat daarvoor een transcendente bron tussenbeide komt.' Citaat:
Daar staat: In een opmerkelijke passage zegt Léonard dat aids 'een vorm van gerechtigheid' is. 'Ik zie in deze epidemie geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gepresenteerd krijgen voor wat we het milieu aandoen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mocht je de moeite gedaan hebben om uw eigen links eens te lezen, had u gezien dat ik inderdaad gelijk had. Bovendien heeft dat niks te maken met het artikeltje uit De Morgen waarmee u deze topic van onder het stof haalde. Blijkbaar is het toch meer uw onverdraagzaamheid die ten toon gesteld wordt, dan wel de dingen die Leonard zogezegd, gezegd zou hebben. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 oktober 2010 om 14:55. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron: Aartsbisschop Léonard In 'Monseigneur Léonard' Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 oktober 2010 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat af als de spreekwoordelijke gieter hier. Go go Paulus!
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Paulus, doe geen moeite, hij wil het niet begrijpen;
|
![]() |
![]() |