Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2007, 16:06   #61
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Het verbaast dat dhr. Camps door sommigen nog serieus genomen wordt. Dit soort schrijfsels is al decennia het stijlkenmerk van die man. Eerder dan een oproep tot moord zal het wel een uitdrukking van de diepste zieleroerselen van deze door de menselijke conditie, zijn ontslag bij HBVL of de whisky, waarschijnlijk de whisky, getormenteerde ziel zijn. Camps is gewoon weer eens zichzelf.

Wat nog meer verbaast is dat sommigen hier DM een kwaliteitskrant noemen. Als er in dit land nog zoiets bestaat als kwaliteitspers, wat niet het geval is, dan zal DM er zeker niet toe behoren.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 17:16   #62
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

fdw die asiel aanvraagt, o ironie. maar de schrijfstijl hiervan trekt op niks, en het punt is volledig fout verwoord (mestoverschot?).

zo'n rommelcolumn op de voorpagina . had er zelfs niet mogen in staan.

Laatst gewijzigd door Pølle : 18 april 2007 om 17:18.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 22:06   #63
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je moet geen uitspraken uit hun context rukken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 22:18   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je moet geen uitspraken uit hun context rukken.
Uiteraard... Afschieten is iets wat totaal in een andere context hoort. enkel in extreem-linkse kringen zou men dat kunnen misverstaan. Dat zagen we in Nederland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 22:18   #65
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is een punt dat jij en Camps maken, Edina, maar daarom IS het nog geen punt. Het is wél de essentie van JULLIE punt.
Ik ben blij dat je ondertussen beseft dat dit de essentie van het stuk van Camps is. Jij hoeft daar helemaal niet mee akkoord te gaan, maar je moet wel beseffen dat dit het punt is dat hij wilde maken. En dat het maw helemaal geen oproep tot moord is.

Citaat:
Je kan niet ontkennen dat politiek Belgique, nog maar eens, een wet voorbereidt waarmee, hoezeer je het ook ontkent, bedoeld wordt om er VB-politici mee te treffen. Dat dergelijke wetten onvermijdelijk ook anderen treft, ja zelfs op de eigen kop terechtkomen, neemt men er noodgedwongen bij.
Hoezeer het VB daar ook zijn best voor doet om het tegendeel te doen geloven: die wetten zijn niet bedoelt om VB-politici te treffen. Tenzij jij er van uit gaat dat al die politci hetzij racist of terrorist, hetzij corrupt zijn... Wat vind je trouwens van het feit dat gelijkaardige straffen nu al bestaan voor andere misdrijven? Of van het feit dat bijvoorbeeld ook terroristen die straf zouden kunnen krijgen?

Citaat:
Het is doodnormaal dat dissidenten die weten dat de guillotine voor hen wordt klaargezet, elders asiel aanvragen. Het moge dan symbolisch zijn.
Wat een pathetisch gedoe. Nogmaals, PDW beseft niet hoeveel mensen veel ergere dingen moeten ondergaan zonder recht op politiek asiel!

Citaat:
Ik onthou intussen dat jij het bepleiten van een streng asielbeleid-en migratiebeleid, of een uitspraak waarmee iemand zijn diepe angst voor een fanatiek geloof laat blijken, een geldige reden vindt om steeds dictatorialere wetten te stemmen.
Ah ja, waar heb je dat precies gelezen? Kan je dat eens quoten? Misschien moet je me gewoon eens vragen wat ik van dat wetsvoorstel vind... je zou wel eens versteld kunnen staan van het antwoord!
Oud 18 april 2007, 22:24   #66
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Uiteraard... Afschieten is iets wat totaal in een andere context hoort. enkel in extreem-linkse kringen zou men dat kunnen misverstaan. Dat zagen we in Nederland
Ik had het hier vooral over de uitspraak van mij die je quote. En die bedoelt was als reactie op het feit dat sommige mensen elke gelegendheid aangrijpen om de uitspraak van De Gucht ergens bij te sleuren... een uitspraak die ik eigenlijk nog nooit anderen heb horen doen!

(en wat dat afschieten betreft: dat is - zoals ik al eerder zei - duidelijk figuurlijk bedoeld of leg me anders eens uit hoe de uitspraak te rijmen valt met de uitgedrukte wens om PDW als asielzoeker te mogen meemaken?)
Oud 18 april 2007, 22:27   #67
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Al wie beweert dat het punt dat Camps wil maken terecht is, zeker?
Je vergist je:

Citaat:
alhoewel ik De Morgen nu niet bepaald een kwaliteitskrant vind, maar soit...
(en ik ben al evenmin een fan van Hugo Camps...)
Oud 18 april 2007, 22:47   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Denk je? Waarom is dan de toevloed van asielaanvragen zo erg gedaald nadat paars de financiële toelages heeft gestopt?
Alsof dat het enige is dat gewijzigd werd in de asielprocedures

Citaat:
De illegalen en de paar asielzoekers die tot hier kunnen geraken hebben maar in heel weinig gevallen een officieel aanvaarde reden om in België te blijven.
Dat is om de simpele reden dat die criteria erg streng zijn. Er zijn massa's landen met serieuze interne conflicten of een dictatoriaal regime waarvan vluchtelingen zelden of nooit asiel krijgen. Wel wat serieuzere zaken dan hetgeen waarvoor PDW politiek asiel wil!

Citaat:
Dat deze hele soep niet de schuld is van het VB is natuurlijk niet aan de orde, zolang je maar kan VB bashen.
Ik heb nergens beweerd dat het VB aan de basis ligt van de vluchtelingenproblematiek. Wel dat ze onmenselijke "oplossingen" propageren.

Citaat:
België heeft een overbevolkingsprobleem, en da's een heel ander paar mouwen. Moeten we daarom alles toelaten wat tot hier kan kruipen?
De wereld heeft een overbevolkingsprobleem. Het is dan ook geen probleem dat je lokaal kan aanpakken.

Citaat:
Ik heb zelf al overwogen illegaal te gaan hier in belgië. Met mijn brutto loon kan ik best wel een volledig verzekeringspakket afsluiten wat me beter beschermd dan alle staatinstellingen in dit apenland. Alleen het feit alleen al dat ik dan die 63% extra kan spenderen maakt het verschil. (geen baantax meer, geen ditje en datje tax meer, het idee word aantrekkelijker).En dan nog eens lekker in de misdaad gaan knoeien, zoals 70% van de illegalen.... kassa kassa.
Pfff... ik stel voor dat je het dan maar ineens doet. Dat betekent dus ook identiteitskaart inleveren hé. Eens zien hoe snel je dan aan dat verzekeringspakket zal geraken. En hoe het je zal bevallen om telkens als je buiten komt de angst te hebben gesnapt te worden. Als je bijvoorbeeld de tram neemt...

Je insinuatie dat 70% van de illegalen zich met criminaliteit bezig houden is zeer laag bij de grond overigens...

Citaat:
De insinuaties, de oproep tot moord, de laster. Eerroof zit er niet bij want politici verkopen hun eer en geweten om die macht van politiek te krijgen. Maar da's geen reden om iemand necrofilie en kampkoorts toe te schrijven.
Satire is je onbekend?

Laatst gewijzigd door Edina : 18 april 2007 om 23:03.
Oud 18 april 2007, 22:52   #69
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

definieer satire eens edina ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 22:58   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
definieer satire eens edina ?
Spot drijven met iemand/iets.
Oud 18 april 2007, 23:02   #71
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het hier vooral over de uitspraak van mij die je quote. En die bedoelt was als reactie op het feit dat sommige mensen elke gelegendheid aangrijpen om de uitspraak van De Gucht ergens bij te sleuren... een uitspraak die ik eigenlijk nog nooit anderen heb horen doen!

(en wat dat afschieten betreft: dat is - zoals ik al eerder zei - duidelijk figuurlijk bedoeld of leg me anders eens uit hoe de uitspraak te rijmen valt met de uitgedrukte wens om PDW als asielzoeker te mogen meemaken?)
*knip*

Persoonlijke aanval geknipt.

mvg,
Arnold.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 april 2007 om 23:02.
Oud 18 april 2007, 23:02   #72
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Belachelijk gewoon! Kan jij ook nog iets anders dan mensen woorden in de mond leggen?

Weet je, ik hoef dit eigenlijk niet langer te pikken! Ik stel voor dat je je post dus wijzigt. Je hebt nog een klein half uurtje...

Laatst gewijzigd door Edina : 18 april 2007 om 23:07.
Oud 19 april 2007, 00:15   #73
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Het verbaast dat dhr. Camps door sommigen nog serieus genomen wordt. Dit soort schrijfsels is al decennia het stijlkenmerk van die man. Eerder dan een oproep tot moord zal het wel een uitdrukking van de diepste zieleroerselen van deze door de menselijke conditie, zijn ontslag bij HBVL of de whisky, waarschijnlijk de whisky, getormenteerde ziel zijn. Camps is gewoon weer eens zichzelf.
Absoluut. Wie al eerder schrijfsels van zijn bevende hand onder ogen heeft gekregen, weet dat het hem gewoon te doen is om nietsverhullend zoveel mogelijk frustraties van zich af te schrijven. Dat hij hiervoor nog altijd een publiek forum krijgt, gaat mijn petje nog steeds te boven...
Oud 19 april 2007, 05:02   #74
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Belachelijk gewoon! Kan jij ook nog iets anders dan mensen woorden in de mond leggen?

Weet je, ik hoef dit eigenlijk niet langer te pikken!
waarom niet? wij pikken uw vuige excuses voor dit soort rotzooi wel. En FDW pikt ook een en ander. Dus niet janken zou ik zeggen. De waarheid kwetst. niet?

Citaat:
Ik stel voor dat je je post dus wijzigt. Je hebt nog een klein half uurtje...
meuhhhh

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 april 2007 om 05:04.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 05:39   #75
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Weet je, ik hoef dit eigenlijk niet langer te pikken! Ik stel voor dat je je post dus wijzigt. Je hebt nog een klein half uurtje...
Heb je vanaf de start van deze draad iets anders gedaan dan het artikel van Camps verdedigen?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 19 april 2007, 07:04   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar oproepen om iemand af te schieten mag wel ... ? ? ?

Zo kennen we konsekwent links weer...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 07:48   #77
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jazekers schrijven was figuurlijk bedoeld, je moet dat zien in de context vd tekst...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Die "schiet de verwaande volksleider af" is duidelijk figuurlijk bedoelt als je die zin in de context van de tekst leest.
Oud 19 april 2007, 20:35   #78
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Plaggenhut

Mijn waarde mevrouw List,
Beste Anna,

Om de andere dag kijk ik reikhalzend uit naar het stukje van de heer Camps op de voorpagina van De Morgen. Ik schokschouderde met het tekstje over de heer Philippe Dewinters plaggenhut, een niet geringe verdienste voor de heer Camps gezien het ontiegelijk matinale uur waarop ik de heer Camps' lectuur tot mij placht te nemen.
De heer Camps verdiende zijn plaats ruimschoots in mijn panteon der contrariërs met volgende : "voor politici zoals Yves Leterme en André Denys is de koers een gat. Zij zijn de pluimen". Booker prize gehalte effenaf : one hunderd and eighty.
Immigré/emigré Dewinter bladeren ramaserend in de Efteling staat met stip op 2. Ik beeld me de pluimenbos, french can-can gewijs gedragen, er met plezier bij. Hup Philippe, hup.

Warmtierig,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 april 2007 om 20:43.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 21:32   #79
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Het gezeik dat Vb'er Van der Sande vorige week meende te moeten verkondigen in naam van de "Beweging voor Christelijke Solidariteit", dewelke duidelijk nauw gelieerd is met het VB zelf (als persverantwoordelijke van het VB Antwerpen maakte hij zogezegd de "vergissing" om voor dat persbericht het VB-adres te gebruiken, een vergissing waar noch hijzelf, noch het VB ooit de noodzaak van heeft ingezien om ze recht te zetten).

Wees gerust, mijn mening is wel degelijk gebaseerd op het lezen van VB-bronnen. Bovendien pas je nu dezelfde gespletenheid toe als het "gezeik" van hierboven. Een strenger vreemdelingenbeleid impliceert dat de asielzoekers daar het slachtoffer van zullen worden. Of denk je nu echt dat die staan te springen om teruggestuurd te worden
je bedoelt Blokwatch en de Morgen zeker als bron...

een echte asielzoeker komt hier radeloos en onbeholpen toe en wordt niet onmiddellijk geholpen.

Voor de georganiseerde asiel-gelukzoeker ligt dat helemal anders...

Alle papierwerk ligt klaar, goed voorbereid, met soms de meest zeer realistisch voorgekauwde verhaaltjes niet of nauwelijks te controleren, zonder papieren van het thuisland, enz... een goed georganiseerde geoliede machine met assistenten allerhande via één of andere gesubsidieerde VZW desnoods met advocaat en alles er op en aan, regelt alles, zelfs het beroep tot cassatie tot in het oneindige.

Lampedusa en Canarische eilanden worden bijna wekelijks door een gammel schip aangedaan, met honderden gelukzoekers.

België telt sinds 01 01 2000 intussen 340.000 nieuwe belgen...

Ook gelezen in d VB propaganda dat echte asielzoekers of vervolgde en bedreigde mensen echt moeten geholpen worden volgens de bestaande conventies ?

Economische vluchtelingen kan ieder land wel missen met al een te hoge werkloosheid. Het probleem moet op Europees vlak aangepakt worden.

Daarom de slogan : "gastvrij... maar niet gek !"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 19 april 2007 om 21:33.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 21:41   #80
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Alsof dat het enige is dat gewijzigd werd in de asielprocedures

Dat is om de simpele reden dat die criteria erg streng zijn. Er zijn massa's landen met serieuze interne conflicten of een dictatoriaal regime waarvan vluchtelingen zelden of nooit asiel krijgen. Wel wat serieuzere zaken dan hetgeen waarvoor PDW politiek asiel wil!

Ik heb nergens beweerd dat het VB aan de basis ligt van de vluchtelingenproblematiek. Wel dat ze onmenselijke "oplossingen" propageren.

De wereld heeft een overbevolkingsprobleem. Het is dan ook geen probleem dat je lokaal kan aanpakken.

Pfff... ik stel voor dat je het dan maar ineens doet. Dat betekent dus ook identiteitskaart inleveren hé. Eens zien hoe snel je dan aan dat verzekeringspakket zal geraken. En hoe het je zal bevallen om telkens als je buiten komt de angst te hebben gesnapt te worden. Als je bijvoorbeeld de tram neemt...

Je insinuatie dat 70% van de illegalen zich met criminaliteit bezig houden is zeer laag bij de grond overigens...

Satire is je onbekend?
sinds Verhofstadt premier mag spelen en de PS aan het bewind is, zijn ongeveer 500.000 nieuwe belgen bijgekomen ! 340.000 sinds 01 01 2000 !

een gigantisch getal niet ?! gereguraliseerd en veelal door de snel-belg-wet... en dan kom jij af met een strenge asielwet ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be