Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2007, 17:06   #61
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Prima en indien u binnen drie maanden niiets hebt gehoord even een aangetekend briefje schrijven.
Zeker, want dan is je woning immers onder je gat nog niet afgebroken zoals bij mij.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 17:08   #62
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

[quote=duncan;2662644]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Ik HAD & HEB recht op huur subsidie voor 1 jaar maar ja hahahaha

ik
Flauwe kul een huursubsidie wordt steeds voor negen jaar toegekend.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 17:11   #63
eno2
Banneling

Standaard

[quote=Tashunka;2662662]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Flauwe kul een huursubsidie wordt steeds voor negen jaar toegekend.
Worden, ik bedoel, werden die heus toegekend?
Oud 15 mei 2007, 17:12   #64
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prima en indien u binnen drie maanden niiets hebt gehoord even een aangetekend briefje schrijven.
Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar de manier waarop ze dit gaan afhandelen. Maar ik volg dat wel op. Ze zullen wel één of andere reden vinden om het niet goed te keuren al voldoe ik aan alle voorwaarden zoals ze beschreven staan.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 17:18   #65
eno2
Banneling

Standaard

[quote=Tashunka;2662653]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Ik weet dat de ruimte van de woning geen criterium is, dus kan ik me moeilijk voorstellen dat in de motivatie voor de afwijzing van uw vraag de ruimte zou zijn opgegeven als grondslag voor de afwijzing.
Wat dat betreft geloof ik geen bal van uw verhaal.

U hoeft geen cent te betalen voor uw proces als u zich inderdaad in de positie bevindt die u steeds zo graag schetst. Er bestaat zoiets als kosteloze rechtsbijstand.

Indien de woonst die u huurde overigens onbewoonbaar werd verklaard kan u een vergoeding vorderen van u vorige verhuurder.

U moet er natuurlijk wel iets voor doen.

Er scheelt iets met jouw weten ofwel is hoofddeskundige Degryze iets minder deskundig in het hoofd dan hij beweert.

Of minder deskundig dan jij?
Ik zou het haast beginnen geloven...

Het staat u vrij niets te geloven.
Maar het pleit niet voor je geïnformeerdheid.

Als de ruimte die je verlaat, te ruim is, krijg je sowieso geen huursubsidie.

Of moet ik soms een dubbel vragen voor je van zijn één jaar te laattijdige afwijzingsbrief aan mr de hoofddeskundige Degryze?

Er bestaat inderdaad zoiets als je hele of halve zomer weggooien aan hopeloze processen en geloop. Tegn twee openbare besturen en naar 25 instanties., De Horror...

Er is immers nog een ander criterium dan onbewoonbaarheid, een lager criterium, waardoor je ook niet meer in aanmerking komt (voor prioriteit ), als je daarin gerangschikt wordt. Ik ben de technische term ervan vergeten.

Citaat:

Indien de woonst die u huurde overigens onbewoonbaar werd verklaard kan u een vergoeding vorderen van u vorige verhuurder.

U moet er natuurlijk wel iets voor doen
Als de twee diensten die over onbewoonbaarheid gaan gewoon niet komen opdagen?

Ik ben trouwens op vijf maand buitengezet, en er is direct afgebroken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2007 om 17:24.
Oud 15 mei 2007, 17:30   #66
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Nee, mijn huidige woning is zeker en vast niet te klein. Blijkbaar komen ze controle aan huis doen, mij niet gelaten. Of er beperkingen zijn denk ik niet, ik zie daar toch niet direct iets van staan.
Ik hou je op de hoogte.
Btw, kan jij geen nieuwe aanvraag indienen ? Vermits het toch niet goedgekeurd werd vorige keer ... ik zou het opnieuw proberen als ik jou was.
De zomer staat voor de deur...gene tijd waarschijnlijk.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 17:40   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Jawel, het appartement dat ik verliet, was niet klein genoeg.

Maar, dat hadden ze mijn meteen kunnen meedelen, ipv mij anderhalfjaar te laten wachten en mij allerlei inspanningen te laten getroosten om het bouwvallig verklard te krijgen voor het bekomen van dezelfde huursubsidie (dat is namelijk ook noodzakelijk)...
Wat heeft de grootte van je vorig appartement er nu mee te maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 17:41   #68
Tashunka
Gouverneur

Standaard

[quote=eno2;2662685]
Citaat:

Er scheelt iets met jouw weten ofwel is hoofddeskundige Degryze iets minder deskundig in het hoofd dan hij beweert.

Of minder deskundig dan jij?
Ik zou het haast beginnen geloven...

Het staat u vrij niets te geloven.
Maar het pleit niet voor je geïnformeerdheid.

Als de ruimte die je verlaat, te ruim is, krijg je sowieso geen huursubsidie.

Of moet ik soms een dubbel vragen voor je van zijn één jaar te laattijdige afwijzingsbrief aan mr de hoofddeskundige Degryze?

Er bestaat inderdaad zoiets als je hele of halve zomer weggooien aan hopeloze processen en geloop. Tegn twee openbare besturen en naar 25 instanties., De Horror...

Er is immers nog een ander criterium dan onbewoonbaarheid, een lager criterium, waardoor je ook niet meer in aanmerking komt (voor prioriteit ), als je daarin gerangschikt wordt. Ik ben de technische term ervan vergeten.

Als de twee diensten die over onbewoonbaarheid gaan gewoon niet komen opdagen?

Ik ben trouwens op vijf maand buitengezet, en er is direct afgebroken.
De ruimte is geen criterium.
Er scheelt helemaal niets met mijn weten, of kan u mij een bron aanrijken waar het criteria van ruimte in vermeld staat?
U hoeft slechts een instantie te bezoeken het BJB, maar zelfs daar bent u blijkbaar te lui voor.

Het wordt nu wel erg toevallig dat steeds bij U diensten hun werk niet doen, universiteiten u bewust weigeren, grote firmas zich bezig houden met u uw opzegvergoeding te ontfutselen, enz...
Het wordt allemaal een beetje ongeloofwaardig.
Oud 15 mei 2007, 17:53   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane
Eno heeft jammer genoeg een punt.
Komt u even de appartementsgebouwen van het OCMW bekijken hier in Hoboken ?
Daar woont geen enkele blanke meer in.
Voor ze hier allemaal weer gaan stijgeren : iedereen heeft recht op een degelijke woonst.
Alleen worden de blanken letterlijk uit deze woningen weggepest om plaats te maken voor nieuwe Belgen, die uiteraard voorrang krijgen.
Pittig detail : van de bloembakken in de vroeger verzorgde hallen is niets meer over. Ze hebben plaats gemaakt voor arabische opschriften in grafiti.
Deze gebouwen zijn gezet met overheidsgeld. Met andere woorden : met ons geld.

Interessant. (... zegt Eno)

... zouden de termen "schandalig" en "onaanvaardbaar" hier niet beter passen?
"Interessant" is het misschien om te weten dat je je beter als een vreemdeling kunt voordoen om vlugger te verkrijgen wat je vraagt, dat wel...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 17:53   #70
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane
Eno heeft jammer genoeg een punt.
Komt u even de appartementsgebouwen van het OCMW bekijken hier in Hoboken ?
Daar woont geen enkele blanke meer in.
Voor ze hier allemaal weer gaan stijgeren : iedereen heeft recht op een degelijke woonst.
Alleen worden de blanken letterlijk uit deze woningen weggepest om plaats te maken voor nieuwe Belgen, die uiteraard voorrang krijgen.
Pittig detail : van de bloembakken in de vroeger verzorgde hallen is niets meer over. Ze hebben plaats gemaakt voor arabische opschriften in grafiti.
Deze gebouwen zijn gezet met overheidsgeld. Met andere woorden : met ons geld.

Interessant. (... zegt Eno)

... zouden de termen "schandalig" en "onaanvaardbaar" hier niet beter passen?
"Interessant" is het misschien om te weten dat je je beter als een vreemdeling kunt voordoen om vlugger te verkrijgen wat je vraagt, dat wel...
ik heb geen boodschap aan gekleurde, dwz licht racistisch riekende berichtgeving.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2007 om 17:54.
Oud 15 mei 2007, 17:55   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vraag dat aan Mr Degryze.
Het staat gewoon in de reglementering, dat is alles.
Je moet immers kunnen bewijzen dat je slecht en ook te klein behuisd bent.
Oud 15 mei 2007, 18:05   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb geen boodschap aan gekleurde, dwz licht racistisch riekende berichtgeving.
Oh, maar dat wist ik wel hoor!
Het niet vanzelfsprekend vinden van ganse gebouwen en straten en wijken te laten vullen met vreemdelingen die hier enkel zijn om op de kosten van onze maatschappij te leven, zonder van de rest van de "ongemakjes" die ze veroorzaken nog te vernoemen, (althans diegenen die voor die definitie in aanmerking komen, en dat zijn er meer dan genoeg)dat is, zeg maar gewoon "racistisch" nietwaar?
Ik heb ook geen boodschap aan het klakkeloos aanvaarden van dergelijke toestanden door bepaalde lieden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 18:58   #73
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Er zijn nogal wat voorwaarden waar je aan moet voldoen om zo'n subsidie te kunnen krijgen. Bvb in mijn geval kom ik uit een 1slpk app en ben ik verhuisd naar een app met meerdere slpks omdat het echt te krap werd met 2 bengels. Je moet ook daadwerkelijk kunnen aantonen dat je vorige app te klein was, dat is één van de vereisten ook.

*gniffel* Ik zie ze al naar A'pen vertrekken om controle te gaan doen.

Je krijgt ook controle in je nieuwe app, om te zien of het idd ruimer is, en voldoet aan de normen qua veiligheid etc. Ze sturen dan zelfs een soort van attest naar de verhuurder dat zijn woning veilig is. Zijn ze niet superlief ?
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 15 mei 2007 om 18:59.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 19:43   #74
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vraag dat aan Mr Degryze.
Het staat gewoon in de reglementering, dat is alles.
Je moet immers kunnen bewijzen dat je slecht en ook te klein behuisd bent.
Je krijgt deze subsidie oa als je te klein woont. U sprak van uw woning die onbewoonbaar werd verklaard, dat is eveneens een reden op zich om een huursubsidie te ontvangen en dan speelt de aanvankelijke ruimte geen rol.
Oud 15 mei 2007, 23:10   #75
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je krijgt deze subsidie oa als je te klein woont. U sprak van uw woning die onbewoonbaar werd verklaard, dat is eveneens een reden op zich om een huursubsidie te ontvangen en dan speelt de aanvankelijke ruimte geen rol.
Citaat:
3 Zijn GEWONE deskundige die over de bewoonbaarheid gaat heeft zich bij mij nooit vertoond. Ook die van de technische dienst van de gemeente en van de Vlaamse Gemeenschap die dan weer over bouwvalligheid gaan, wat wat anders is, die hebben zich ook niet laten zien
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 09:03   #76
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Ja en het is steeds bij eno2 dat de diensten hun werk niet doen. Een simpe lberoep via de administratieve procedure had dat snel opgelost en aangezien hij zogezegd nagenoeg geen inkomen heeft gratis en voor niks.
Maar eerlijk gezegd geloof ik van zijn verhaaltjes geeen sikkepik. Het is steeds bij Eno2 dat de zaken buiten zijn schuld om fout gaan? De diploma affaire, zijn verlies van werk, zonder opzegvergoeding (quod non), de eerste maal dakloos een duurdere sociale woning?
Daar komt dan nog bij dat hij zelf zegt geen werk meer te willen en verwacht van andere werkende mensen dat ze hem onderhouden.
Dat is parasiteren op het systeem, het systeem duurder maken met gevaar voor mensen die wel werken en mensen die de hulp echt nodig hebben.
En daar Edina moet ik van kotsen.
Oud 16 mei 2007, 10:45   #77
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je zelf geen actie wenst te ondernemen dat moet je ook geen 100 topics open op dit forum over het feit dat je geen subsidies krijgt. Met een beetje moeite is dit duidelijk wel mogelijk. Als je die moeite niet wil doen is er maar 1 schuldige in uw debacle en dat ben jij zelf.

Dat je geen tijd hebt is al helemaal lachwekkend. Je hebt geen job dus je hebt tijd zat!
Neem me niet kwalijk, maar ik heb zelfs geen tijd *knip*.
Oud 16 mei 2007, 11:33   #78
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en het is steeds bij eno2 dat de diensten hun werk niet doen. Een simpe lberoep via de administratieve procedure had dat snel opgelost en aangezien hij zogezegd nagenoeg geen inkomen heeft gratis en voor niks.
Maar eerlijk gezegd geloof ik van zijn verhaaltjes geeen sikkepik. Het is steeds bij Eno2 dat de zaken buiten zijn schuld om fout gaan? De diploma affaire, zijn verlies van werk, zonder opzegvergoeding (quod non), de eerste maal dakloos een duurdere sociale woning?
Daar komt dan nog bij dat hij zelf zegt geen werk meer te willen en verwacht van andere werkende mensen dat ze hem onderhouden.
Dat is parasiteren op het systeem, het systeem duurder maken met gevaar voor mensen die wel werken en mensen die de hulp echt nodig hebben.
En daar Edina moet ik van kotsen.
Ik moet vooral kotsen van mensen die menen te moeten oordelen over anderen zonder dat ze daar reden toe hebben.

Mag ik uit je reacties begrijpen dat er volgens jouw helemaal geen woningtekort is? Dat er voldoende betaalbare privé- en sociale woningen zijn? dat het systeem van huursubsidies perfect werkt en de mensen bereikt die het nodig hebben? Dan moet je dringend je kop uit het zand halen!

Laatst gewijzigd door Edina : 16 mei 2007 om 11:34.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 11:51   #79
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik moet vooral kotsen van mensen die menen te moeten oordelen over anderen zonder dat ze daar reden toe hebben.

Mag ik uit je reacties begrijpen dat er volgens jouw helemaal geen woningtekort is? Dat er voldoende betaalbare privé- en sociale woningen zijn? dat het systeem van huursubsidies perfect werkt en de mensen bereikt die het nodig hebben? Dan moet je dringend je kop uit het zand halen!
Ik ben niet begonnen met een privé verhaal uit mijn duim te zuigen maar goed.
Ik heb nergens beweerd dat er geen problemen zijn, ik heb nergens beweerd dat de huursubsidie perfect werkt.
Als eno2 deze zaken wil aanklagen moet hij dat doen, wijzen op de tekortkomingen, voorstellen formuleren, kortom debateren.
Wat eno doet is een ongeloofwaardig persoonlijk verhaal opdissen, waarbij hij door alle instanties wordt beduveld (dit al twee decennia lang) zich zelf tegenspreekt 1 huursubsidie afgewezen wegens te grote ruimte 2 afgewezen omdat de huur te hoog lag 3 na anderhalf jaar een antwoord.
Verder verkondigt hij strots dat hij met onze kapitalisteche maatschappij niet wil mùeewerken maar verlangt wel steun en mekkert daar wat over en als mensen hem dan aanspreken over zijn eigen verantwoordelijkheid begint hij te schelden en te dreigen.
Ik had verwacht Edina dat jij als voorstander van de objectieve discussie deze bezwaren wel zou kunnen begrijpen...
Oud 16 mei 2007, 11:53   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Nee je mag uit zijn reacties begrijpen (en uit de mijne) dat mensen zoals eno, en dat kan je uit zijn berichten afleiden, niks doen om hun situatie te verbeteren. Zelf geen enkele moeite willen doen om en verwachten dat alles hen in de schoot geworpen zal worden. Als dit niet lukt dan vindt hij het nodig om zijn frustraties te ventileren ten opzichte van de slechte maatschappij. Zelf draagt hij blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid voor de opeenstappeling van "tegenslagen" in zijn leven.

Het systeem werkt natuurlijk niet perfect. Er zitten nog veel gaten in de wetgeving en dergelijke maar die mensen doen hun best. Er kan niet voor iedereen een kant en klare oplossing komen en dat weet je ook! Het moet dus van 2 kanten komen en je moet de mensen op hun fouten wijzen door verdorie je stinkende best te doen om toch aan die subsidie te komen. 1 aanvraag indienen om daarna een jaar op je gat te zitten en godganse dagen te zitten klagen op een forum zal niet helpen hoor.

Dat hij dan nog het lef heeft om te zeggen dat het niet voor zichzelf is dat hij dit doet, is hallucinant. Als het werkelijk zijn bedoeling is om de mistoestanden aan te klagen dan voert hij actie zoals die krakers daar nu in dat jezuitenklooster. Dan krijg je aandacht voor je zaak en dan schieten de politici wakker. Denk je dat ze wakker liggen van een idioot die godganse dagen zijn levenswandel op dit forum neerpent om medelijden te krijgen?

Als hij geen actie wil voeren, voor mij geen probleem, maar dan moet hij hier niet de hypocriet uithangen. Als hij liever ganse dagen op het strand zit, voor mij geen probleem. Maar dan moet hij niet zagen dat er niemand voor hem wil zorgen. Zeker niet als hij niet voor zichzelf wil zorgen.

Als hij trouwens niet wil dat we op zijn persoonlijke situatie reageren moet hij ook maar niet om de 3 mails zijn persoonlijke situatie uit de doeken doen. Als hij dan medelijden krijgt is het ok. Als hij dat niet krijgt, spelen we op de man. Belachelijk is dat.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be