Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2007, 14:54   #61
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Bouwvakkers MOETEN een helm dragen,dus geen Marokkaanse of Turkse vrouwen in de bouw hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 15:01   #62
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina;2666418]Het verbieden van de hoofddoek is even belachelijk als het verplichten ervan.
Er is niets belachelijks aan het verbieden van vrouwdenigrerende islamistische symbolen.

[quote]
Citaat:
En voor de vrouwen bij wie de hoofddoek symbool staat voor hun onderdrukking, is een verbod niet meer dan symptoombestrijding.
Fijn, toch een eerste toegeving over het onderdrukkend aspect van de hoofddoek.

Citaat:
Een maat voor niets dus.
Collaboreren met onderdrukking zal dus wel productief zijn? Belachelijk ! Met die collaboartie bereikt groen! precies het tegengestelde van wat ze beoogt. Groen! steunt dus de zelfgekozen apartheid van de moslima's en hun al dan niet onderdrukkende venten. Groen! is dus voorstander van een gesegregeerde samenleving : de autochtone, de multiculturele bevolking enerzijds, en anderzijds de parallele, monoculturele islamitische dar-al-islam bevolking.
Groen! pleit dus voor segregatie.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 15:04   #63
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er wordt niet plots een uitzondering gemaakt, maar wel plots een verbod ingesteld. Er werkten al jaren moslima's met hoofddoek bij de stad. Maar van de ene dag op de andere werd dit verboden. En dan nog enkel in Antwerpen.
Tja, dat komt door de opmerkelijke radicalisering in Antwerpen. De dar-al-islam-enclave in wording moet afgeremd worden. Ook autochtone Antwerpen en bij uitbreiding alle Belgen hebben het recht om de identiteit van hun stad te beschermen.
Oud 17 mei 2007, 15:19   #64
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verbieden van de hoofddoek is even belachelijk als het verplichten ervan.

En voor de vrouwen bij wie de hoofddoek symbool staat voor hun onderdrukking, is een verbod niet meer dan symptoombestrijding. Een maat voor niets dus.
²
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 15:19   #65
Uh-Huh
Banneling

Standaard

[quote=Online;2666438]Er is niets belachelijks aan het verbieden van vrouwdenigrerende islamistische symbolen.

Citaat:

Fijn, toch een eerste toegeving over het onderdrukkend aspect van de hoofddoek.

Collaboreren met onderdrukking zal dus wel productief zijn? Belachelijk ! Met die collaboartie bereikt groen! precies het tegengestelde van wat ze beoogt. Groen! steunt dus de zelfgekozen apartheid van de moslima's en hun al dan niet onderdrukkende venten. Groen! is dus voorstander van een gesegregeerde samenleving : de autochtone, de multiculturele bevolking enerzijds, en anderzijds de parallele, monoculturele islamitische dar-al-islam bevolking.
Groen! pleit dus voor segregatie.
Extremist
Oud 17 mei 2007, 15:21   #66
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Extremist
Realist !
Oud 17 mei 2007, 15:37   #67
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Realist !
In je dromen misschien. Je ben net zo erg als die radicaal-islamieten die je zo haat. Hey, je gebruikt zelfs dezelfde woordenschat.
Oud 17 mei 2007, 15:38   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt niet plots een uitzondering gemaakt, maar wel plots een verbod ingesteld. Er werkten al jaren moslima's met hoofddoek bij de stad. Maar van de ene dag op de andere werd dit verboden. En dan nog enkel in Antwerpen.
al j�*ren?
Ook in Frankrijk werd pas recent het hoofddoekenverbod ingesteld. Misschien omdat ze daar ook al j�*ren gesluierd rondliepen? De eerste migranten droegen amper hoofddoeken.

Maar geen nood, als Edina haar zin krijgt, ziet de Antwerpse bevolkingsdienst er in de toekomst als volgt uit:
(en nu niet beginnen zeuren over dat lapje stof dat voor hun neus hangt, een loketbediende hoeft zijn gezicht aan mij niet te laten zien, een naamplaatje is voldoende).

Dienst huisvesting:

Dienst bevolking:

Dienst Welzijnszorg:

Het secretariaat van den burgemeester:

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 15:51   #69
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In je dromen misschien. Je ben net zo erg als die radicaal-islamieten die je zo haat. Hey, je gebruikt zelfs dezelfde woordenschat.
Omdat men een dresscode wil toe laten passen door Mislima's moet je dithaat
Oud 17 mei 2007, 15:59   #70
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Hoe de mensen over straat lopen of wat ze thuis dragen is hun eigen zaak.
Dus in dit opzicht is een verbod op die hoofddoeken iets nutteloos ook al staat de hoofddoek voor een groot stuk voor de onderwerping van de vrouw aan de man iets wat moeilijk ligt in een samenleving die steunt op de gelijkheid van man en vrouw.

Voor bepaalde functies en op bepaalde plaatsen zijn hoofddoeken welliswaar ongepast en ongehoord en het dragen daar van een hoofddoek getuigt van weinig respect voor de medemensen van de samenleving waar men in woont. dus hier is een verbod dan wel op zijn plaats indien men het niet uit eigen beweging wilt doen en er personen zijn die geen respect hebben voor onze westerse normen en waarden van onze samenleving
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:15   #71
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
al j�*ren?
Ja schatje, al jaren. Maar dat weet je natuurlijk niet als je niet in Antwerpen woont hé... En ik heb nooit enige last ondervonden van geholpen te worden door een vrouw met hoofddoek.

Citaat:
Ook in Frankrijk werd pas recent het hoofddoekenverbod ingesteld. Misschien omdat ze daar ook al j�*ren gesluierd rondliepen? De eerste migranten droegen amper hoofddoeken.
Vreemd, ik heb in Antwerpen altijd al vrouwen met hoofddoeken gezien. Zolang als ik me kan herinneren.

Citaat:
Maar geen nood, als Edina haar zin krijgt, ziet de Antwerpse bevolkingsdienst er in de toekomst als volgt uit:
(en nu niet beginnen zeuren over dat lapje stof dat voor hun neus hangt, een loketbediende hoeft zijn gezicht aan mij niet te laten zien, een naamplaatje is voldoende).
Nee dus, want dat zou alleen gebeuren wanneer men bepaalde kledingsvoorschriften gaat verplichten. Iets waar ik evenzeer tegen ben als tegen het verbieden ervan. Overigens is het vanzelfsprekend dat personen herkenbaar moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Edina : 17 mei 2007 om 16:20.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:20   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja schatje, al jaren. Maar dat weet je natuurlijk niet als je niet in Antwerpen woont hé... En ik heb nooit enige last ondervonden van geholpen te worden door een vrouw met hoofddoek.

Vreemd, ik heb in Antwerpen altijd al vrouwen met hoofddoeken gezien. Zolang als ik me kan herinneren.

Ik vrees dat ik een pakje meer levensrijpheid heb dan jij dan Edinake. Nochtans woon ik ook in antwerpen. Valt je tegen hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 mei 2007, 16:21   #73
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik loop heel waarschijnlijk heel wat langer als Uw in Antwerpen rond,en het is heel juist dat jaren geleden de gastarbeiders(want toen mochten we dat nog zeggen) veel meer respect voor ons hadden als nu

Jazeker toen zagen we bijna geen hoofddoeken in het straatbeeld
Oud 17 mei 2007, 16:30   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik loop heel waarschijnlijk heel wat langer als Uw in Antwerpen rond,en het is heel juist dat jaren geleden de gastarbeiders(want toen mochten we dat nog zeggen) veel meer respect voor ons hadden als nu

Jazeker toen zagen we bijna geen hoofddoeken in het straatbeeld
Die jeugd van tegenwoordig toch hé Duveltje! niks geen kennis van geschiedenis meer!

Juf Edina dacht vast dat ze het ons eens ging uitleggen denk ik.

Oud 17 mei 2007, 16:34   #75
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik haat niemand. Ik lach enkel om die belachelijke reiligie-ideologie die jou zo doet haten. Mag dat ook al niet meer?

En of ik dezelfde woordenschat gebruik? Ik denk niet dat radicaal-islamieten (jouw extreme geloofsgenoten dus) het woord 'realist' kennen. Ik denk dat dat begrip iets te moeilijk ligt voor mensen die hun denken en doen laten bepalen door de fantasietjes van een analfabete 7de eeuwse mekkaan.
Oud 17 mei 2007, 16:38   #76
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee dus, want dat zou alleen gebeuren wanneer men bepaalde kledingsvoorschriften gaat verplichten. Iets waar ik evenzeer tegen ben als tegen het verbieden ervan. Overigens is het vanzelfsprekend dat personen herkenbaar moeten zijn.

De radicale opkomst van het islamisme, gesymboliseerd door de hoofddoek, is Edina nog niet opgevallen. Stekeblind moet ze wel zijn.
Oud 17 mei 2007, 16:39   #77
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vrees dat ik een pakje meer levensrijpheid heb dan jij dan Edinake.
Ach, heb je nu al authoriteitsargumenten nodig om je gelijk te halen? Zwak hoor! Wanneer kwamen de eerste migranten vanuit Turkije en Marokko nu weeral naar België? Was dat niet in de jaren zestig? Wel, ik zie ondertussen al meer dan 30 jaar vrouwen met hoofddoek rondlopen.

Citaat:
Nochtans woon ik ook in antwerpen. Valt je tegen hé.
Nee hoor. Gewoon vergissing. Ik meende mij te herinneren dat je in een randgemeente van Antwerpen woonde... maar soit. Dan zal je toch niet in het district Antwerpen of Borgerhout wonen, want daar werkten inderdaad al jaren vrouwen met hoofddoeken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:43   #78
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Omdat men een dresscode wil toe laten passen door Mislima's moet je dithaat
Uh-Huh vertaalt hoe tolerant de vermeende gematigde moslim is tgo elke islamkritische noot : niet dus. Verbaast het nog iemand dat afvalligen zich enkel undercover of onder politiebescherming kunnen outen?
Oud 17 mei 2007, 16:44   #79
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ach, heb je nu al authoriteitsargumenten nodig om je gelijk te halen? Zwak hoor! Wanneer kwamen de eerste migranten vanuit Turkije en Marokko nu weeral naar België? Was dat niet in de jaren zestig? Wel, ik zie ondertussen al meer dan 30 jaar vrouwen met hoofddoek rondlopen.
Die wierpen hun hoofddoeken af. Niet allemaal, maar heel veel.

Citaat:
Nee hoor. Gewoon vergissing. Ik meende mij te herinneren dat je in een randgemeente van Antwerpen woonde... maar soit. Dan zal je toch niet in het district Antwerpen of Borgerhout wonen, want daar werkten inderdaad al jaren vrouwen met hoofddoeken.
Tja, dat is ook het Antwerps epicentrum van de radicalisering.
Oud 17 mei 2007, 16:49   #80
Banneling

Standaard

Wie zich achter de hoofddoekdracht schaart, schaart zich meteen achter heel het islamitisch gedachtengoed. Een islam �* la carte, dat kan niet in de islamitische geest. Het is de hele package of niets.

Ondertussen wandelen de poco's nog steeds in een grote boog omheen deze vraag :

Citaat:
Citaat:
Zouden de fans van Groen! doorhebben hoe incompatibel het religieus gedachtegoed achter die hoofddoek is met hun standpunten over homosexualiteit, gelijkwaardigheid man en vrouw, zelfbeschikkingsrecht, etc. ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be