Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw mening over de instroom van Marokkanen in ons land?
Teveel is teveel, ze vormen een bedreiging voor onze cultuur. 23 74,19%
Hoe meer hoe liever, diversiteit is een verrijking. 4 12,90%
De Marokkaanse bevolking in ons land is helemaal niet stijgende. 4 12,90%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2007, 07:50   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Kunnen die werklozen zich zelf niet aan een job behelpen? We subsidiëren ze al en we zouden ze nog aan een werk moeten helpen ook. Wat een pamperbeleid dat jij voorstelt. Uitkeringen afschaffen is de enigste methode.
met meer armoede als gevolg, met vooral meer kansarmoede als gevolg, met als gevolg bedrijven die moeten sluiten omdat ze geen opgeleid personeel vinden, met als gevolg meer armoede, ...
Oud 23 mei 2007, 08:01   #62
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
met meer armoede als gevolg, met vooral meer kansarmoede als gevolg, met als gevolg bedrijven die moeten sluiten omdat ze geen opgeleid personeel vinden, met als gevolg meer armoede, ...
Waarom ? Ben er nog zo zeker niet van dat meer gepamper, minder armoede tot gevolg heeft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 16:40   #63
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een goede zaak natuurlijk. Zo is er weer wat minder plaats voor extreem-rechts tuig van de richel.
Rafke rafke toch, het tuig van de richel moet ge links zoeken in de "alles moet kunnen" maatschappij, rechts staat voor normen en waarden.
Weet u niet dat homo 's vermoord worden als de islam het voor het zeggen krijgt.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 18:32   #64
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Er zijn genoeg wereldsteden met meer inwoners dan het gewest Vlaanderen én een bevolkingsdichtheid die stukken hoger ligt. Bevolkingsdichtheid land per land vergelijken is onzinnig, het vertelt je niets over de reëele dichtheid. De absurdheid daarvan komt het best tot uiting in landen als de VS en China, waar er hotspots zijn met een gigantisch hoge dichtheid én waar tegelijkertijd de meeste gebieden relatief onbewoond zijn.
Wat ik bedoelde, was het feit dat Vlaanderen nu reeds bijna overbevolkt is, wat we bv. aan de torenhoge vastgoedprijzen kunnen merken. Het massaal importeren van vreemdelingen maakt dit alleen nog maar erger.

Citaat:
En hoe wil je dat dan doen? Met coërcieve maatregelen, want dat is het enige alternatief voor vrije keuze waarbij de bevolkingshoeveelheid daalt? Wat is er trouwens mis met een dalende bevolkingshoeveelheid?

Zie je ook in dat het wel erg contradictorisch is om je zorgen te maken over een stijgende bevolkingsdichtheid en tegelijkertijd te willen ijveren voor een bevolkinstoename van de "autochtone populatie"?
Het invoeren van bv. een ouderschapsloon, een verhoging van de kinderbijslag en een steun bieden aan het vormen van duurzame gezinnen zijn maatregelen die ik in gedachten heb. Ik pleit hiermee niet voor een bevolkingstoename van de autochtone populatie, ik pleit voor maatregelen om tenminste de ontgroening tegen te kunnen gaan. Het autochtone geboortecijfer in ons land kan flink wat stijgen vooraleer dat ook het totale bevolkingsaantal zal beginnen te stijgen.

Citaat:
Waarom niet beiden? Immigratie doet trouwens het aantal handelsbetrekkingen stijgen, het stimuleert met andere woorden de economie.
Ik weet niet waar u dit vandaal haalt. Wat ik wel weet is het feit dat immigratie veel meer nadelen dan voordelen met zich meebrengt, en te vermijden is.

Citaat:
Wiens cultuur? Wat is die cultuur? Is dat dan geen vrije keuze?
Ik doelde op de Vlaamse cultuur. Ik ben tegen de multiculturele samenleving. Zodus vind ik het waanzin onze Vlaamse steden vol te steken met bevolkingsgroepen met een on-Vlaamse en zelfs on-Europese cultuur. Dit werkt enkel criminaliteit, vervreemding en racisme in de hand.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 19:05   #65
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
begint maar al te zwemmen gij, wij komen wel na
blijft gij maar hier.
alleen zuivere germanen zijn daar toegelaten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 19:08   #66
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
blijft gij maar hier.
alleen zuivere germanen zijn daar toegelaten.
U was toch een Kelt?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 19:11   #67
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U was toch een Kelt?
ik ben een eburoon. dat zijn germanen met keltische namen.
die kunnen beide culturen claimen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 20:09   #68
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik ben een eburoon. dat zijn germanen met keltische namen.
die kunnen beide culturen claimen.
Allemaal goed en wel, maar met die vulkanen op IJsland zal m'n brandpolis nogal stijgen!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be