Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2007, 16:33   #61
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Annemans bakte er inderdaad niets van. Hij had geen antwoord op de concrete vraag hoeveel de door het VB gevraagde 13000 extra cellen moesten kosten. Hij zei nochtans zelf dat dit eenvoudig te berekenen was. Waarom kon hij er dan geen getal op plakken? Daarna beweerde hij dat indien het VB aan de macht kwam, ze 2 miljard extra voor justitie zouden uitrekken en toen hem dan werd gevraagd op hoeveel jaar, kon of wou hij daar blijkbaar ook niet op anwtoorden waarop hij dan maar zei: "Is dat hier een quiz ofwat?". En daarna werd het helemaal te gek: hij beweerde zowaar dat hij daar niet op hoefde te antwoorden of dat hij daar geen antwoord moest op weten omdat hij in de oppositie zat !
Beter luisteren Edina hij wou naar een totaal van 13000 cellen gaan....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 16:33   #62
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Concrete vragen zijn ALTIJD lastig voor het VB.

dat is een feit, maar u vergeet er wel eventjes bij te zeggen dat er nog genoeg andere individuen binnen andere partijen compleet incompetent zijn. Wat bv te denken van een Flahout, Onkelinx, Freya, etc... En deze incompetentie mensen hebben het WEL voor het zeggen in ons land. Als je zo een mensen een ministerpost geeft kan je al even goed de idioten van het VB die postjes geven
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 16:40   #63
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
wat een belachelijke redenering zeg. Dan is er geen enkele partij die beleidsverantwoordelijkheid moet krijgen.
Voor andere partijen geldt hetzelfde als voor het VB: een meerderheid halen (is uitzonderlijk) of vormen (door een coalitie en op basis van een regeerakkoord)
Citaat:
Op voorhand reeds zeggen dat 1/8 van de bevolking niet meetelt is wel degelijk ondemocratisch, hoe je het ook draait of keert!
Dat doe ik helemaal niet. De verkozenen van het VB zetelen dan ook in het parlement, commissies enz..., kunnen wetsvoorstellen en amendementen indienen, genieten onschendbaarheid, krijgen antwoorden op hun vragen, worden even ruim betaald...enz.

Informeer u eens over het begrip 'democratie', i.p.v. kritiekloos mee te huilen met dat 1/8 'waartoe u niet behoort'.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 17:37   #64
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Na een aantal keer te hebben geklaagd en gezaagd, en het "straffen moet zwaarder" thema te hebben aangekaart (volgens eigen zeggen reeds gedurende twintig jaar ) ging Annemans Gerolf af als een gieter.
Zevermans, je ziet weer dingen die wij niet zien. Weer eens de verkeerde pillen geslikt ? Je wéét dat je daar rode visioenen van krijgt
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:45   #65
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht

Waarom zou een partij die nog geen achtste van de Belgen vertegenwoordigt beleidsverantwoordelijkheid moeten krijgen? D�*t zou pas een dictatuur zijn! We weten wel dat uw soort er niet voor terugdeinst het begrip "democratie" schaamteloos te verkrachten, maar voor mij blijft het in een democratie essentieel dat er door een meerderheid bestuurd wordt.
Wat betreft democratie, verdraagzaamheid, waarheid enz. verkrachten zou men kunnen stellen is één van de zaken waar 'u' en volgelingen zeer bedreven in bent. .

Een partij proberen uit te sluiten door leugen en bedrog is zoals men weet een vorm van uw 'democratie' (voor zulke zaken gaat men in andere landen bewindslieden op de vingers tikken . Indien dit niet het resultaat opleverd zoals verwacht, leggen we er een CS rond dit in het leven geroepen door de oppergoeroe van de groene gijsels, inmiddels afgevoerd naar het land der fabels.

Wat betreft mijn soort, geeft zich in elk geval niet voor iets uit wat ze in de verste verte niet zijn en ook nooit zullen worden waaronder te verstaan, leugenaars, bedriegers, volksverraders, profiteurs van de arbeider en sjoemelaars. Moest er iemand van uw kring zich tekort gedaan voelen omdat ik zijn/haar pluspunt hier niet heb aangehaald in het lijstje, wel sorry daarvoor maar het zijn er dan ook zoveel dat men algauw er ééntje zou vergeten.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:59   #66
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Je kan op zulke zaken geen effectieve bedragen plakken aangezien de prijzen steeds veranderen.
Deze bemerking verdient mijn zopas ingevoerde pluim van de week (jammer genoeg is er geen geldprijs aan verbonden, het gaat hem om de eer) voor het stomste argument in een discussie. Schitterend!!

Ik blijf bij ieder debat dat ik zie en hoor op tv en radio (waar VB nooit aan bod komt ) ferm op mijn honger zitten als het gaat over visie van een partij die zich voorstelt als het enige alternatief.
Vanavond nog Hagen Goyvaerts gehoord op radio 1. In volle vorm als het ging over het afgeven op de vorige regering (dat mag en moet, hij zit in de oppositie) maar een ijzingwekkende leegte als de journaliste vroeg hoe het VB (in dit geval over de fiscaliteit) het dan wel zou doen.
Gevolg was dat betrokkene gewoon weggespeeld werd door Daems van de Open VLD. Die nu niet bepaald bekend staat voor zijn grootse toekomstvisie en daverend intellect.

Het zal wel weer de schuld zijn van de journaliste zeker? Ze deed het in mijn ogen nochtans goed. De VB-er van dienst kreeg inderdaad de kans niet om op de traditionele en ingestudeerde replieken terug te vallen. Hij werd voortdurend uitgedaagd om zijn alternatief wereldkundig te maken. En opnieuw moest ik vaststellen dat er geen alternatief was. Dan krijgen ze nogmaals de kans om het verschil te maken. In prime time radio dan nog.

Ik vind het zwak.
Oud 30 mei 2007, 19:01   #67
Marlboro
Banneling

Standaard

Een vb'er die voor de 1ste keer eens niet meteen een antwoord kon geven,so what?Het zijn ook maar mensen,ieder mens weet niet alles,maakt fouten ect....
Men zal bij het vb wel ondertussen weten hoeveel alles zal kosten ect...
Wat annemans bezielde gisteren zal alleen himself weten.

Ik maak daar geen spel van,ik zie zo'n dingen veel meer bij alle andere partijen en politiekers voorkomen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 19:08   #68
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Deze bemerking verdient mijn zopas ingevoerde pluim van de week (jammer genoeg is er geen geldprijs aan verbonden, het gaat hem om de eer) voor het stomste argument in een discussie. Schitterend!!

Ik blijf bij ieder debat dat ik zie en hoor op tv en radio (waar VB nooit aan bod komt ) ferm op mijn honger zitten als het gaat over visie van een partij die zich voorstelt als het enige alternatief.
Vanavond nog Hagen Goyvaerts gehoord op radio 1. In volle vorm als het ging over het afgeven op de vorige regering (dat mag en moet, hij zit in de oppositie) maar een ijzingwekkende leegte als de journaliste vroeg hoe het VB (in dit geval over de fiscaliteit) het dan wel zou doen.
Gevolg was dat betrokkene gewoon weggespeeld werd door Daems van de Open VLD. Die nu niet bepaald bekend staat voor zijn grootse toekomstvisie en daverend intellect.

Het zal wel weer de schuld zijn van de journaliste zeker? Ze deed het in mijn ogen nochtans goed. De VB-er van dienst kreeg inderdaad de kans niet om op de traditionele en ingestudeerde replieken terug te vallen. Hij werd voortdurend uitgedaagd om zijn alternatief wereldkundig te maken. En opnieuw moest ik vaststellen dat er geen alternatief was. Dan krijgen ze nogmaals de kans om het verschil te maken. In prime time radio dan nog.

Ik vind het zwak.

Kent u iets van de bouw?

Die 4000 cellen, moeten die bijgebouwd worden door een nieuwe gevangenis te bouwen of door de bestaande gevangenissen uit te breiden.

Het loon van de extra cipiers, bouwvakkers en andere personen die er betrokken zullen worden blijft niet hetzelfde. Wat gaat de index zijn van de lonen?

Dit hetzelfde met de prijzen van de bouwgronden en bouwmateriaal.

Men kan een schatting maken maar deze kan nooit de werkelijke kostprijs weergeven.

4000 cellen bouwen is niet hetzelfde als een justitiepaleis bouwen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 19:08   #69
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Men zal bij het vb wel ondertussen weten hoeveel alles zal kosten ect...
Wel dat ze het dan zeggen hé. En onderbouwen met stevige, ontegensprekelijke dossiers.
Binnen 2 weken verwachten ze de stem van de kiezer. Die heeft recht op die informatie.

Uw Annemans kan toch bezwaarlijk een beginnertje genoemd worden?

Het is blijkbaar véél gemakkelijker om tot den treure te blijven herhalen dat ze niet aan bod komen dan er iets van te maken als ze wel in beeld zijn.

Laatst gewijzigd door kunstenaar : 30 mei 2007 om 19:11.
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 19:16   #70
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Wel dat ze het dan zeggen hé. En onderbouwen met stevige, ontegensprekelijke dossiers.
Binnen 2 weken verwachten ze de stem van de kiezer. Die heeft recht op die informatie.

Uw Annemans kan toch bezwaarlijk een beginnertje genoemd worden?

Het is blijkbaar véél gemakkelijker om tot den treure te blijven herhalen dat ze niet aan bod komen dan er iets van te maken als ze wel in beeld zijn.
Gerolf hééft op de vraag geantwoord..."wij willen daarvoor 2 miljard uittrekken"...hij was echter nogal laat...
En daarbij...die vraag was specifiek op het bouwen van cellen...zoals zelfs de sos van dienst zegde: "in België heeft men de oneigenlijke gewonte om daar paleizen van te maken".
Dit is effectief een onbeantwoordbare vraag...zijn er al aanbestedingen gedaan? Hoe groot gaat dat worden? Waar ga je ze zetten? hoeveel bewakers ga je er plaatsen?...onmogelijk zeg ik je.
Het antwoord van Annemans was laat maar korrekt: "wij willen daar 2 miljard voor uittrekken".
Voila.
Tot daar de incompetentie.
Oud 30 mei 2007, 19:19   #71
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Om alles te funderen hebben ze een studiedienst (die transfersommen weer) maar wanneer men om die 4000 cellen vraagt dan ineens kan dat niet... Ga op een ander zeveren he
over die transfersommen , da zijn studies van EXTERNE bedrijven , niet van het belang zelf ,

Laatst gewijzigd door @BuRnS : 30 mei 2007 om 19:19.
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:39   #72
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Gerolf hééft op de vraag geantwoord..."wij willen daarvoor 2 miljard uittrekken"...hij was echter nogal laat...
En daarbij...die vraag was specifiek op het bouwen van cellen...zoals zelfs de sos van dienst zegde: "in België heeft men de oneigenlijke gewonte om daar paleizen van te maken".
Dit is effectief een onbeantwoordbare vraag...zijn er al aanbestedingen gedaan? Hoe groot gaat dat worden? Waar ga je ze zetten? hoeveel bewakers ga je er plaatsen?...onmogelijk zeg ik je.
Het antwoord van Annemans was laat maar korrekt: "wij willen daar 2 miljard voor uittrekken".
Voila.
Tot daar de incompetentie.
Zo is het Fieseler, maar nu hoor je Feremanske niet meer
Oud 30 mei 2007, 21:14   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om het effen over die 2 miljard te hebben...

Ik hoorde Leterme ook al een bedrag van 3 miljard noemen dat ergens ging ingestoken worden maar weet niet meer in wat. Het klinkt echter allebei alsof het enorme inspanningen vergt om dat geld te kunnen investeren. En dan denk ik....Dit zijn eenmalige investeringen. Naar Wallonië gaat meer dan dubbel zoveel. Jaar, na jaar, na jaar....

En wij hier maar prutsen om vijf miljard bijeen te schrapen van onze eigen centen voor hetgeen we zo hard nodig hebben. Het zou bovendien, in tegenstelling tot in Wallonië, te merken zijn wat er wat dat geld gebeurde.

Ik krijg er meer en meer een bevreemdend, surrelistisch gevoel bij....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 mei 2007 om 21:15.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:18   #74
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Het gaat dus om 4000 cellen, laat me nu eens goed lachen om die halfslachtige druppel op een hete plaat.

Wat zit er binnen op dit moment, 9000 man? Laat ons daar even vanuit gaan. In Belgie hebben gevangenen geen rechten. Als ik mij niet vergis is Belgie daarvoor door €uropa veroordeeld, Oncklinx heeft toen verklaard: geen sprake van, als we ze rechten geven moeten we morgen driekwart loslaten.

Driekwart van 9000 is 6750 mensen, dat wil zeggen dat er momenteel eigenlijk plaats is 2250 mensen. Doe daar dan 4000 plaatsen bij, voor te lachen want men kan natuurlijk niet voor eeuwig Europa negeren.

Maar in het beste geval kan Belgie voorlopig voort blijven doen met het schoferen en misbruiken voor geldelijk gewin van de gevangenen en de mentaal gestoorde mensen die met duizenden in de belgische gevangenis opgesloten zitten. Sommigen daarvan levenslang zonder enige vorm van medische of psychologische begeleiding en zonder ooit veroordeeld te zijn voor een misdaad.

Er zijn gevangenissen in Belgie die letterlijk uiteen vallen van ouderdom, er zitten daar mensen opgesloten met 4 personen op 3 vierkante meter. Als het wat tegen slaat zijn er dan nog 2 internee van, die dan nog eens regelmatig in hun broek schijten of op de enige matras pissen.

Of van die mensen die alle dagen een soepbolleke valiums en lexotan en temesta's krijgen, die daar heel de dag in hun eigen pis en stront liggen. Die nog niet meer weten hoe dat ze heten of waar ze zijn.

4000 plaatsen erbij, stel dat die morgen af zijn, binnen de twee weken zitten die vol, overvol, en dan wat? Vergeet niet dat de taktiek van het parket is van zoveel mogelijk mensen in voorarrest te steken, ongeveer 75% van de huidige gevangenisbevolking zijn mensen in voorarrest. Duizenden veroordeelde mensen wachten soms heel wat jaren voor dat ze opgeroepen worden, omdat alles overvol zit. Je mag 10.000 plaatsen bijbouwen, binnen de twee maand zitten die ook vol.

En dan hebben we de factor "zwaarder straffen" en "straffen helemaal uitdoen" nog ineens niet ingecalculleerd. Want dan mogen we 20.000 cellen bouwen en dan komen we er nog niet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:20   #75
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Van u kunnen we niets anders verwachten.Geloofwaardigheid dus=nul.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:25   #76
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Van u kunnen we niets anders verwachten.Geloofwaardigheid dus=nul.
Gelieve u niet te gedragen alsof u mij kent. Dat raakt kant noch wal.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:26   #77
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Indien Annemans zwak presteeerde, dan moet hij vragen of hij de uitzending niet mag overdoen
Vragen? Eisen!
Oud 30 mei 2007, 21:49   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En wij hier maar prutsen om vijf miljard bijeen te schrapen van onze eigen centen voor hetgeen we zo hard nodig hebben. Het zou bovendien, in tegenstelling tot in Wallonië, te merken zijn wat er wat dat geld gebeurde.
Nog maar enkele dagen geleden heeft het VB ( Annemans) een ludieke actie gevoerd door enkele brugpeilers van het Albertkanaal te bekleven met Vlaamse stickers
Die bruggen zouden dringend verhoogt moeten worden door het alsmaar groter worden van de binnenschepen.
Het wordt steeds op de lange baan geschoven omdat.........er geen geld is.
Met die actie pleite Annemans voor Vlaams geld in Vlaamse handen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 mei 2007 om 21:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 22:05   #79
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het gaat dus om 4000 cellen, laat me nu eens goed lachen om die halfslachtige druppel op een hete plaat.

Wat zit er binnen op dit moment, 9000 man? Laat ons daar even vanuit gaan. In Belgie hebben gevangenen geen rechten. Als ik mij niet vergis is Belgie daarvoor door €uropa veroordeeld, Oncklinx heeft toen verklaard: geen sprake van, als we ze rechten geven moeten we morgen driekwart loslaten.

Driekwart van 9000 is 6750 mensen, dat wil zeggen dat er momenteel eigenlijk plaats is 2250 mensen. Doe daar dan 4000 plaatsen bij, voor te lachen want men kan natuurlijk niet voor eeuwig Europa negeren.

Maar in het beste geval kan Belgie voorlopig voort blijven doen met het schoferen en misbruiken voor geldelijk gewin van de gevangenen en de mentaal gestoorde mensen die met duizenden in de belgische gevangenis opgesloten zitten. Sommigen daarvan levenslang zonder enige vorm van medische of psychologische begeleiding en zonder ooit veroordeeld te zijn voor een misdaad.

Er zijn gevangenissen in Belgie die letterlijk uiteen vallen van ouderdom, er zitten daar mensen opgesloten met 4 personen op 3 vierkante meter. Als het wat tegen slaat zijn er dan nog 2 internee van, die dan nog eens regelmatig in hun broek schijten of op de enige matras pissen.

Of van die mensen die alle dagen een soepbolleke valiums en lexotan en temesta's krijgen, die daar heel de dag in hun eigen pis en stront liggen. Die nog niet meer weten hoe dat ze heten of waar ze zijn.

4000 plaatsen erbij, stel dat die morgen af zijn, binnen de twee weken zitten die vol, overvol, en dan wat? Vergeet niet dat de taktiek van het parket is van zoveel mogelijk mensen in voorarrest te steken, ongeveer 75% van de huidige gevangenisbevolking zijn mensen in voorarrest. Duizenden veroordeelde mensen wachten soms heel wat jaren voor dat ze opgeroepen worden, omdat alles overvol zit. Je mag 10.000 plaatsen bijbouwen, binnen de twee maand zitten die ook vol.

En dan hebben we de factor "zwaarder straffen" en "straffen helemaal uitdoen" nog ineens niet ingecalculleerd. Want dan mogen we 20.000 cellen bouwen en dan komen we er nog niet.
En datgene zorgt dan voor het 'gevoel van straffeloosheid'. Een maatschappij wordt afgewogen aan het aantal criminelen dat ze hebben (was het zoiets?) En VHFSTDT wil een ideaal België promoten naar Europa toe, dus ja, zo weinig mogelijk gevangenen dan maar zeker?

Het kost gewoon geld, that's it. En brengt niets op. Daarom bouwen ze geen nieuwe gevangenissen.

En zever in pakskes vind ik datgene wat sommigen dan verkondigen: het haalt niet uit, hoe meer cellen we bouwen hoe meer criminelen opgesloten worden. Tja? So, teken dat het nodig is zeker? Bouw er dan 1.000.000 hé, eens zien of ze dan nog vol gaan zitten

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 30 mei 2007 om 22:06.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 00:45   #80
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kost gewoon geld, that's it. En brengt niets op. Daarom bouwen ze geen nieuwe gevangenissen.
Dit is eigenlijk de beste analyse van allemaal. Denk ik.
Het is (volgens mij) domweg goedkoper om 'meer' criminelen vrij te hebben (omdat die toch allemaal niet recidiveren) dan om er meer achter slot en grendel te steken.

Is dat verkeerd?
Wel duh.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be