Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2007, 19:19   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Jaani is bij CAP.
newsflash: ik ook...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 19:19   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Mmm interessant.
Dat heb je slim gezien Pelgrim

Leg de eisen van de francofone racisten en de 'solidaire' pvda met betrekking tot Vlaams Brabant maar eens naast elkaar.
Oud 5 juli 2007, 19:24   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
OK, daar ben ik het volledig mee eens, organisaties en partijen verbieden die etnische haat prediken, zoals het FDF, VB, NVA, TAK en anderen.
Alleen maar etnische haat? Niet de haat vanwege de pvda tegen alles wat niet in hun stalinistische bekrompen geest past? Gezien de misdaden die uw ideologische voorvaderen hebben begaan zou ik zelfs moeten gaan pleiten voor het verbieden van de pvda en het colloqueren van al de aanhangers van die partij.
Maar ik geloof, in tegenstelling tot gij blijkbaar, in democratisch debat.
Oud 5 juli 2007, 19:51   #64
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
OK, daar ben ik het volledig mee eens, organisaties en partijen verbieden die etnische haat prediken, zoals het FDF, VB, NVA, TAK en anderen.
Amai, je gaat werk hebben met je guillotine. Ik zou me toch maar beperken tot haar figuurlijke tegenhanger, what the fuck je daar ook mee bedoelt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 20:05   #65
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin natuurlijk, veel Vlamingen van de jongere generaties kennen nauwelijks Frans, zeker degenen die uit het beroepsonderwijs komen.
Inderdaad ook de kennis van de eerste landstaal laat soms te wensen over... (ps: ik ben niet in het Nederlands opgegroeid)
Ik vind dat Vlamingen dialect en Nederlands mengen, dat vinden ook alle franstaligen die moeite doen om Nederlands te spreken, misschien niet slecht dat aloude tradities niet verloren gaan. Maar Vlamingen zouden ook in staat moeten kunnen zijn om indien nodig AN te spreken.
Ik denk dat Vlamingen véél beter de taal van hun gewest kennen, dan de Walen. Of kijk jij misschien veel Walen die even vloeiend Duits als Frans spreken? Je blijkt hier blijkbaar weer eens over het hoofd te zien dat Duits een officiële taal is in het Waals Gewest.

Maar ach... Kanker maar verder over de zogezegde gebrekkige talenkennis van de Vlamingen, hoor...
Jij mag misschien de uitspraken van Verhofstadt zomaar voor waarheid aannemen, maar ikzelf baseer mij liever op objectieve studies.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 20:11   #66
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je alle partijen gaat verbieden die evenveel etnische haat prediken als N-VA, zal je wel een probleem krijgen om het Waals parlement te vullen. Ik vrees dat Ecolo er ziels alleen zal zitten...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 5 juli 2007, 20:18   #67
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Bestaat de KP nog?
De oude KPB is gesplitst in KP Vlaanderen en Parti Communiste.
Oud 5 juli 2007, 20:35   #68
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als je alle partijen gaat verbieden die evenveel etnische haat prediken als N-VA, zal je wel een probleem krijgen om het Waals parlement te vullen. Ik vrees dat Ecolo er ziels alleen zal zitten...
De PS predikt geen etnische haat, tenzij je natuurlijk het tegendeel kunt bewijzen. (figuren als Happart niet te na gesproken). Ik denk dat wat de organisaties betreft die ik opgenoemd heb er weinig reden tot twijfel bestaat. (geen congres van NVA of VB waar niet tegen de "corrupte, incompetente, luie, parasiterende" Walen gefulmineerd wordt)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 20:38   #69
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oude KPB is gesplitst in KP Vlaanderen en Parti Communiste.
Dat klopt, ze hebben zelfs het communistisch archief gesplitst, bepaalde dagen van de week beheren de franstaligen het archief, bepaalde dagen de Vlamingen, het behoeft geen betoog dat dit allemaal bijgedragen heeft aan het grote dynamische succes van de KP en haar mantelorganisaties.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 juli 2007 om 20:38.
Oud 5 juli 2007, 20:41   #70
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Vlamingen véél beter de taal van hun gewest kennen, dan de Walen. Of kijk jij misschien veel Walen die even vloeiend Duits als Frans spreken? Je blijkt hier blijkbaar weer eens over het hoofd te zien dat Duits een officiële taal is in het Waals Gewest.

Maar ach... Kanker maar verder over de zogezegde gebrekkige talenkennis van de Vlamingen, hoor...
Jij mag misschien de uitspraken van Verhofstadt zomaar voor waarheid aannemen, maar ikzelf baseer mij liever op objectieve studies.
Och kom, hoeveel mensen spreken er Duits, een paar man en een paardekop. Bovendien sommige franstalige collega's van mij uit Arlon en Verviers spreken een aardig mondje Duits, VEEL beter dan de gemiddelde Vlaming. Die gebrekkige talenkennis van de Vlamingen EN Walen is gewoon een feit, en in plaats van daar politieke spelletjes rond te spelen zouden we er beter iets aan doen.
Oud 5 juli 2007, 20:43   #71
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Amai, je gaat werk hebben met je guillotine. Ik zou me toch maar beperken tot haar figuurlijke tegenhanger, what the fuck je daar ook mee bedoelt.
Inderdaad, wat ik daarmee bedoel is dat deze organisaties evengoed een cordon sanitaire verdienen als degenen die haat prediken tegen niet-europese immigranten.
Oud 5 juli 2007, 20:43   #72
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Inderdaad, wat ik daarmee bedoel is dat deze organisaties evengoed een cordon sanitaire verdienen als degenen die haat prediken tegen niet-europese immigranten.
Oud 5 juli 2007, 20:45   #73
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Alleen maar etnische haat? Niet de haat vanwege de pvda tegen alles wat niet in hun stalinistische bekrompen geest past? Gezien de misdaden die uw ideologische voorvaderen hebben begaan zou ik zelfs moeten gaan pleiten voor het verbieden van de pvda en het colloqueren van al de aanhangers van die partij.
Maar ik geloof, in tegenstelling tot gij blijkbaar, in democratisch debat.
De PVDA predikt geen haat tegen mensen om hun afkomst of taal, maar enkel tegen mensen die anderen uitbuiten of onderdrukken.
Oud 5 juli 2007, 20:54   #74
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

ministe van agitat

Citaat:
Ik kan voor een stuk meegaan in je analyse waar je stelt dat de opheffing van de staat vandaag voor meer problemen zou zorgen dan het oplost. Het lijkt me logisch omdat je met het opdoeken van de staat bijvoorbeeld ook het geweldmonopolie opgeeft, elke afdwingbaarheid van sociale verworvenheden en zelfs democratische en politieke rechten.
inderdaad

Citaat:
Maar zelfs dan zou ik mensen die oproepen tot haat tegen de staat niet blootstellen aan de guillotine of een hedendaags equivalent.
OK, dat behoort tot het verleden (tenzij ze natuurlijk zelf naar bloedige middelen zouden grijpen), ik zou ze gewoon buiten de wet stellen.

Citaat:
Nou, als de staat in de Sovjet-Unie zo'n geschikt instrument was tegen etnische verdeel- en heerspolitiek en ondermijning door de klassenvijand, vraag ik me af waar zowel die staat als de Sovjet-Unie gebleven zijn. Me dunkt dat de huidige verdeeldheid, het uiteenvallen van de Sovjet-Unie en de oppermacht van de oligarchen aantonen dat die staat niet in staat was om de klassenvijanden tegen te houden en de verdeel- en heerspolitiek aan banden te leggen. Het is duidelijk mislukt, nee?
Klopt, maar is dat een gevolg van te veel of te weinig staat, of gewoon van een verkeerde politiek? Het is overigens ook een feit dat de etnische tegenstellingen pas terug de kop opstaken toen de staat als gevolg van Gorbatchov's politiek aanzienlijk verzwakt was. De sociale tegenstellingen bestonden al, maar werden gigantisch veel groter toen de Sovjet-Unie implodeerde.

Citaat:
Ik denk dat Joegoslavië, de Sovjet-Unie, nazi Duitsland of het VB hier aantonen dat de staat juist geen enkele garantie kan bieden tegen dat soort calamiteiten. Vooral niet als die staat (zoals altijd het geval is) een instrument is in handen van één klasse om een andere klasse te onderdrukken. Zoals Lenin zei: de staat is in laatste instantie een bende gewapende mannen.
Dat klopt, maar alles hangt ervan af WELKE gewapende mannen aan de macht zijn, tot welke klasse ze behoren en wat ze met die macht doen. Maar hjet alternatief, geen staat, heeft nog nooit in de menselijke geschiedenis tot enig constructief resultaat geleid.

Citaat:
Hiermee kan ik het alleen maar eens zijn. Me dunkt dat het tijd wordt voor een Vde Internationale...
Me dunkt dat CAP en PVDA dringend moeten samensmelten.
Oud 5 juli 2007, 20:57   #75
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De PS predikt geen etnische haat, tenzij je natuurlijk het tegendeel kunt bewijzen. (figuren als Happart niet te na gesproken). Ik denk dat wat de organisaties betreft die ik opgenoemd heb er weinig reden tot twijfel bestaat. (geen congres van NVA of VB waar niet tegen de "corrupte, incompetente, luie, parasiterende" Walen gefulmineerd wordt)
Dan mag je mij eens een bewijs geven van etnische haat vanwege de N-VA.

Ik geef toe dat er in de partijtop een hoop liberalen en conservatieven zitten. Maar absoluut het laatste waar je N-VA van kan beschuldigen, is racisme of etnische haat. Tenzij jij natuurlijk anders kan bewijzen.
Oud 5 juli 2007, 21:07   #76
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och kom, hoeveel mensen spreken er Duits, een paar man en een paardekop.
Kan mij niet schelen of het er tien of tien miljoen zijn. In tegenstelling tot u, het ik respect voor taalkundige mindeheden.
Het zou van elementaire vorm van federale loyauteit getuigen, mochten de Walen een mondje Nederlands én Duits zouden kunnen spreken. Maar uit het feit dat dat niet zo is, leid ik af dat ze in het zuiden niet geïnteresseerd zijn in het voortbestaan van deze drietalige staat.

Citaat:
Bovendien sommige franstalige collega's van mij uit Arlon en Verviers spreken een aardig mondje Duits, VEEL beter dan de gemiddelde Vlaming.
Duitstaligen in Aarlen? Nogal logisch verdorie!!
Aarlen is altijd Duitstalig/Letzeburgstalig geweest. Het is pas sinds de Belgische staat, dat Aarlen verfranst is.

Citaat:
Die gebrekkige talenkennis van de Vlamingen EN Walen is gewoon een feit, en in plaats van daar politieke spelletjes rond te spelen zouden we er beter iets aan doen.
Voor mensen die het land willen samenhouden, zou perfecte drietaligheid een evidentie moeten zijn. Daar zouden geen politieke maatregelen voor nodig moeten zijn.
Maar die gebrekkige talienkennis, is het bewijs dat geen kat nog geïntereseerd is uw bourgeoisstaatje.
Oud 5 juli 2007, 21:12   #77
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een guillotine lijkt mij gepast voor degenen die haat prediken tegen de staat.
Mag ik een woordje uitleg bij deze onversneden fascistische uitspraak?

Tijdens de jaren dertig gebruikten jullie nog brandbommen (Gernika) tegen de bevolking, dit keer zijn het blijkbaar giullotines.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 juli 2007 om 21:14.
Oud 5 juli 2007, 21:18   #78
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moeten uitwassen als onderdrukking, corruptie en machtsconcentratie vermeden worden, maar ik ben er niet zeker van dat een supranationale staat daar een betere garantie voor is.
België IS een supranationale staat.
Oud 5 juli 2007, 21:39   #79
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Leg de eisen van de francofone racisten en de 'solidaire' pvda met betrekking tot Vlaams Brabant maar eens naast elkaar.
Ik zou zeggen: doe het zelf hé, als je nieuwe fixatie de PVDA is, dan mag je je beschuldigingen wel hard maken. Of is uw buikgevoel daar te trots voor?
Oud 6 juli 2007, 00:17   #80
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan mag je mij eens een bewijs geven van etnische haat vanwege de N-VA.

Ik geef toe dat er in de partijtop een hoop liberalen en conservatieven zitten. Maar absoluut het laatste waar je N-VA van kan beschuldigen, is racisme of etnische haat. Tenzij jij natuurlijk anders kan bewijzen.
bvb. in het programma van de NVA:

De reden voor al die ondermaatsheid is niet ver te zoeken: iedere keer dat de Vlamingen federaal het gaspedaal willen induwen, gaan de Walen op de rem staan. Omdat Wallonië (...) kost wat kost de transfers in stand wil houden.

Maar een voorbeeld. Hier zegt de NVA onrechtstreeks dat de Walen profiteurs zijn. Ze drukken het misschien iets omzichtiger uit dan het VB, maar het komt op hetzelfde neer.(ook interessant dat er gesproken wordt over "Walen" en "Wallonië" en niet over "Waalse politici" of "de Franstalige gemeenschap")

Trouwens ik heb ook net ontdekt dat ze in Brussel aparte rechtbanken willen oprichten voor franstaligen en nederlandstaligen... (waarom ook geen speciale rechtbanken voor homo's, gehandicapten, Joden of marokkanen?) Over efficiënt bestuur gesproken...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be