![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie vind dat levenslang "levenslang" moet zijn ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
57 | 64,77% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
31 | 35,23% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een gedetineerde heeft geen rechten in belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() Dan ga ik eens snel een gevangenis binnen stappen en een gedetineerde bont en blauw slaan!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Schepen
|
![]() Basiswet van 12 januari 2005 betreffende het gevangeniswezen en de rechtspositie van de gedetineerden?
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Alleszins, u lijkt te twijfelen. Noem gerust is wat rechten op die de gevangenen genieten. Ik ben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Is dat dat KB dat niet getekend is bedoeld u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een ander element hierin dat opgedoken is n.a.v. de vrijlating van RAF-leden in Duitsland is de vereiste van het verlenen van volledige openheid van zaken aangaande hun crimineel verleden. Het is niet aanvaardbaar ex-terroristen vrij te laten die nog steeds weigeren te antwoorden op een hoop openstaande vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Er zijn op Europees gebied rechten uitgewerkt voor gevangenen, belgie leeft die niet na. Onkelinx heeft toen gezegd als we ze rechten geven moeten we morgen driekwart loslaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() Bedoelt u de twee KB's van 28 december 2006? Of het KB van 25 oktober 2005 of dat van 12 december 2005?
Lord Vader op theekransje bij de Queen "To all you Vader-haters out there, we'll blow your planet up!" - Darth Sidious Laatst gewijzigd door Lord Vader : 30 juni 2007 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Het comfort? Noem zo is wat comfort op dat de gevangenen genieten? Met 4 mensen op 7 vierkante meter zitten met een lekke strontemmer? Is dat wat u bedoeld?
Laatst gewijzigd door HAMC : 30 juni 2007 om 20:41. Reden: Spelfoutje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs de rechten van de verdedeging volgens de wet franchimont is een lachertje, wie er gebruik van maakt krijgt de maximum straf, vraag het maar eens aan een advokaat. ik weet zulke dingen, ik heb het zelf meegemaakt, ik ben nu eenmaal een van die misdadigers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Misschien wel misschien niet. Feit blijft dat ik daar geweest ben en u niet. U kent er dus niets van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Af en toe komen er eens zaken in het nieuws de de wenkbrauwen doen fronsen. Zo waren er onlangs onvoldoende matrassen in Vorst om de gevangenen op te laten slapen. Of onvoldoende voedsel. Name it and you got it. Dat er nu al veel te veel gevangenen in de cellen verblijven, daar kijkt niemand nog van op. De berichtgeving rond opstootjes in de gevangenis bevestigt keer op keer dat afpersing en drughandel binnen verschillende gevangenissen voorkomen, of zelfs eerder regel dan uitzondering zijn. Hij die zijn ogen open doet en zich niet blind staart op de 'te korte' strafmaat, vangt voldoende onrustwekkende berichten op over de erbarmelijke toestanden in onze gevangenissen. Als je dan ziet vanuit welk motief en met welk populisme er geoordeeld wordt over de duur van celstraffen (levenslang moet levenslang zijn bvb, Annemans die niet eens weet hoeveel zijn grapjes gaan kosten,...). Als je ziet hoe weinig er wordt nagedacht over de functie van een celstraf (naast bestraffing), of over de psychologische gevolgen van een langdurige celstraf (zeker met de huidige overbevolking), dan merk je hoe arm het debat rond justitie en strafuitvoering wel geworden is. Onlangs nog in Humo gelezen dat we eigenlijk zo goed als niets weten over de psychologische gevolgen van een langdurige opsluiting. Maar daarover hoor je de law-and-order-fanaten niet natuurlijk. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 30 juni 2007 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Trouwens, iets dat op CNN heeft geweest maar ik denk niet dat ik het nog heb. Iemand van het belgische gevangeniswezen, een Waal dacht ik, had iets te maken met een controle die door de VN? was uitgevoerd in de Guantanamo Bay gevangenis en die man zei dat de gevangenen daar beter behandeld werden dan de gevangenen in Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]() En spreek voor u zelf u kent zelfs niet eens mijn naam en weet niets over mij dus kom mij niet zeggen wat ik weet en niet weet want het zou eens lelijk kunnen tegenvallen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik moet nu ook denken aan die reportages die ik onlangs gezien heb (Koppen of Terzake ofzo) waarin men het gebrek aan opvang voor baby's en ouderen aanklaagde. Het schijnt dat er kinderen zijn die in de gevangenis verwekt/geboren/opgevoed worden, maar dat de infrastructuur daarvoor totaal onaangepast is (zoals je wel kon verwachten). Wat de gevolgen gaan zijn voor dat kind als dat buiten komt lijkt slechts weinigen te interesseren. Same story voor de opvang van mensen die aan ouderdomskwaaltjes leiden. De opvang en medische begeleiding daarvoor is eveneens totaal ondermaats. En je staat niet alleen hoor. Er zijn echt nog wel mensen die redelijk zijn. 't Zijn alleen niet altijd de hardste roepers. ![]() mvg, Andy
![]() |