Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2007, 14:30   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een vrouw geweten die er niet goed wilt uitzien.

In zekere mate is ieder wel een beetje ijdeltuit, zelfs de grootste lelijkaard, de een al wat meer dan de andere, uiteraard, maar soit.
er is een groot verschil tussen er goed en verzorgd uitzien en willen beantwoorden aan een opgelegd schoonheidsideaal.

Als men constant androgyne types als vrouwelijke modellen gebruikt, als omgebouwde transsexuelen worden ingezet als hét vrouwelijke model (dus zonder de nodige heupen vb., met geplastifieerde omhoogwijzende tepelborsten en met minimaal ineengeflanste schaamlippen (bij gebrek aan overschot aan vel of vetcellen)... dan is het wel ver gekomen.

Het kan best zijn dat die androgyne types met geplastifieerde toestanden hé schoonheidsideaal vormen voor de dikwijls homosexuele mode-ontwerpers, maar het zou toch wel eens leuk zijn om het normale vrouwelijke type ook eens terug wat aandacht te geven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juli 2007 om 14:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 11:51   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
... maar het zou toch wel eens leuk zijn om het normale vrouwelijke type ook eens terug wat aandacht te geven.
Volledig mee eens. We zouden kunnen beginnen met aandacht te besteden aan de werken van Rubens. Die wist alles over "normale" vrouwelijke types.
Hoe dan ook, de bal ligt in het kamp van de vrouw zelf die zich wel of niet het schoonheidsideaal (voor zover dat plastieken en graatmager gedoe nog iets met schoonheid te maken heeft) laat opdringen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 12:34   #63
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Dergelijke reportages zouden door iedereen moeten gezien worden, het drukt de vinger in de wonde voor elke intelligente waarnemer.
foei toch.....het gaat hier over vaginas en de gun drukt er al zijne vinger in......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 12:38   #64
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ze zullen niet representatief zijn voor de meerderheid van het vrouwelijk geslacht, maar ik vrees dat er toch meer "wijven" gekgemaakt worden dan die twee, en ik vind dat angstaanjagend.

Mocht je een grote groep vrouwen vragen om te tekenen hoe die modellen uit de boekskes er uit zagen vóór de photoshop eraan te pas kwam, dan zullen ze die modellen wellicht een pak slanker en knapper tekenen dan ze in werkelijkheid zijn. We zijn denk ik allemaal gekgemaakt, want we zien de werkelijkheid niet meer zoals ze is.

Ontzettend veel vrouwen zijn ontevreden over hun uiterlijk en willen er toch wel graag wat meer uitzien als die modellen - modellen die dus zo fake als iets zijn. En dat is wél representatief voor het vrouwelijk geslacht, helaas.

En de reportagemaakster had een ontzettend goed punt: ontharen was vroeger niet gebruikelijk, nu word je raar aangekeken als er vanonder je zomers rokje een stel goedbehaarde benen komen. Of als er een serieuze wollige hoop haar vantussen je oksel komt piepen. De meerderheid van de vrouwen hebben ze zo gek gekregen om dat haar allemaal netjes te verwijderen. Nu maakt botox zijn opgang. Doet iedereen dat straks ook? Wil jij de enige zijn met rimpels? Er zullen altijd vrouwen zijn die er zich niks van aantrekken de enige te zijn met weelderig behaarde benen en oksels, en er zullen er dus ook altijd zijn die rimpelig het leven door willen gaan, maar het gevaar is toch wel reeel dat met de loop van de jaren steeds meer vrouwen gaan toegeven aan de botox-rage, tot je abnormaal bent als je dat niet doet. En wat is dan het volgende?

Ik vind vrouwen met rimpels MOOI. Ik wil rimpelig oud worden. Maar ik geef toe: niet als ik de énige ben die zo oud word. Dan ga ik inbinden vrees ik, net zoals ik ook netjes mijn benen ben beginnen scheren omdat iedereen dat plots leek te doen toen ik in mijn puberteit kwam...
Ik hou van mijn vrouw zoals ze is. 45 jaar, 4 kinderen gehad, een beetje bijgekomen sinds we getrouwd zijn, nog altijd behaard op de plaatsen waar de natuur ons haar geeft.
Ik zou het vreselijk vinden moest ze zich laten arrangeren om aan een of ander vals ideaalbeeld te voldoen.
Ik heb haar nog altijd graag, met haar "foutjes". En zelf zou ze ook liever een mannequinfiguur hebben hoor, maar ik zou niet op zonen dunnen knekelzak willen gaan liggen. Dat moet gewoon pijnlijk zijn denk ik. Ik lig liever op ne zachte matras dan op nen lattenbodem.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:26   #65
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens. We zouden kunnen beginnen met aandacht te besteden aan de werken van Rubens. Die wist alles over "normale" vrouwelijke types.
Hoe dan ook, de bal ligt in het kamp van de vrouw zelf die zich wel of niet het schoonheidsideaal (voor zover dat plastieken en graatmager gedoe nog iets met schoonheid te maken heeft) laat opdringen.
Wat ik vooral grappig vind... mannen vallen niet eens op het schoonheidsideaal opgedrongen door boekjes, zijn er hier veel die een vrouw willen die er zo fragiel en bleekjes uitziet dat het lijkt alsof ze elk moment in zwijm kan vallen?
Ik herinner me een 'wetenschappelijk onderzoek' waar mannen de kont(en)jes mochten beoordelen van joggende vrouwen, ze vonden ronde,licht flubberende konten veel vrouwelijker en sexiër dan harde pistoleetjes of platte achterkanten.
Wat is er trouwens aantrekkelijk aan een vrouw die zich constant zorgen maakt over haar uiterlijk en lijn?

Laatst gewijzigd door Laya : 17 juli 2007 om 13:27.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 14:34   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wat ik vooral grappig vind... mannen vallen niet eens op het schoonheidsideaal opgedrongen door boekjes, zijn er hier veel die een vrouw willen die er zo fragiel en bleekjes uitziet dat het lijkt alsof ze elk moment in zwijm kan vallen?
Ik herinner me een 'wetenschappelijk onderzoek' waar mannen de kont(en)jes mochten beoordelen van joggende vrouwen, ze vonden ronde,licht flubberende konten veel vrouwelijker en sexiër dan harde pistoleetjes of platte achterkanten.
Wat is er trouwens aantrekkelijk aan een vrouw die zich constant zorgen maakt over haar uiterlijk en lijn?
kom kom een schoon strak kontje mag er ook wel zijn natuurlijk, maar zelfvertrouwen uitstralen is inderdaad veel belangrijker dan de de juiste maat hebben ... dat geldt trouwens voor iedereen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 15:28   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kom kom een schoon strak kontje mag er ook wel zijn natuurlijk, maar zelfvertrouwen uitstralen is inderdaad veel belangrijker dan de de juiste maat hebben ... dat geldt trouwens voor iedereen.
Daar kan ik mee leven. Maar voor 't zelfde geld heb je van die wraatzuchtige monumenten die zich met evenveel zelfvertrouwen volproppen met chips, snoep, koekskes en patékes. Sorry maar daar pas ik voor.
Oud 17 juli 2007, 15:47   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Aantrekkelijk misschien wel, maar niet om permanent mee te leven, zeker niet als je zelf graag eet en niet op je lijn hoeft te letten.
Oud 17 juli 2007, 16:30   #69
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Daar kan ik mee leven. Maar voor 't zelfde geld heb je van die wraatzuchtige monumenten die zich met evenveel zelfvertrouwen volproppen met chips, snoep, koekskes en patékes. Sorry maar daar pas ik voor.
Begrijp ik, maar wat doe je als je vrouw op die manier 'evolueert' pakweg na 10 jaar huwelijk? Afdanken en inruilen voor een slanker exemplaar? Maagringetje cadeau doen bij de eerstvolgende feestdag?
Of maakt het je niet uit?
Mijn man zegt dat hij het zich niet zou aantrekken mocht ik ooit 'volslank' worden, naar mijn mening omdat hij weet dat ik wel voor zorg dat het zover niet zal komen, verder geloof ik er niks van.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 16:49   #70
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is NIET de schuld van de mannen en NIET de schuld van de vrouwen ... het is de schuld van de geldgeile economie en de schuld van de ganse maatschappij die er zich door laat overhalen.
Allez zeg, chance dat de economie en de maatschappij niet uit mannen en vrouwen bestaan, anders zou jouw uitleg maar een beetje belachelijk klinken éh.
Oud 17 juli 2007, 16:52   #71
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Allez zeg, chance dat de economie en de maatschappij niet uit mannen en vrouwen bestaan, anders zou jouw uitleg maar een beetje belachelijk klinken éh.
Over belachelijk gesproken
Oud 17 juli 2007, 17:00   #72
Percalion

Standaard

Citaat:
Over belachelijk gesproken
"Het zijn niet de mensen die dom doen, het is de samenleving die dom doet!". Allez zeg.
Oud 17 juli 2007, 17:05   #73
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Het zijn niet de mensen die dom doen, het is de samenleving die dom doet!". Allez zeg.
Tja, een jong veulen gaat nogal naïef te werk in zijn veronderstellingen, geen probleem, tijd brengt raad
Oud 17 juli 2007, 17:07   #74
Percalion

Standaard

Citaat:
Tja, een jong veulen gaat nogal naïef te werk in zijn veronderstellingen, geen probleem, tijd brengt raad
Ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat heel veel mensen echt denken dat uiterlijk alles is. Het is dus wél de schuld van mannen en vrouwen. Niet van �*lle mannen en vrouwen - alleen van degene die zich het hoofd op hol laten brengen.
Oud 17 juli 2007, 17:09   #75
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat heel veel mensen echt denken dat uiterlijk alles is. Het is dus wél de schuld van mannen en vrouwen. Niet van �*lle mannen en vrouwen - alleen van degene die zich het hoofd op hol laten brengen.
En van de miljardenbusiness die over enorm veel wapens beschikt om de gemiddelde burger ervan te overtuigen heb jij nog geen weet.

Laatst gewijzigd door Gun : 17 juli 2007 om 17:09.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 17:27   #76
Percalion

Standaard

Citaat:
En van de miljardenbusiness die over enorm veel wapens beschikt om de gemiddelde burger ervan te overtuigen heb jij nog geen weet.
Waarom zou ik als ondernemer miljarden gebruiken om consumenten te indoctrineren, als ik ook gewoon dingen kan maken die consumenten willen kopen?

Hé?

Consumenten worden ook geïndoctrineerd om te doe-het-zelven (die hypnotiserende Gamma-reclames!), cornflakes te eten, maandverband te gebruiken en kleren te dragen, zeker?
Oud 17 juli 2007, 17:29   #77
Percalion

Standaard

Ondernemers hebben inderdaad de gewoonte om dié dingen te produceren die mensen willen kopen.
Oud 17 juli 2007, 17:31   #78
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik als ondernemer miljarden gebruiken om consumenten te indoctrineren, als ik ook gewoon dingen kan maken die consumenten willen kopen?

Hé?

Consumenten worden ook geïndoctrineerd om te doe-het-zelven (die hypnotiserende Gamma-reclames!), cornflakes te eten, maandverband te gebruiken en kleren te dragen, zeker?
Citaat:
Ondernemers hebben inderdaad de gewoonte om dié dingen te produceren die mensen willen kopen.
Jij hebt nog heel veel te leren beste Percalion, in ieder geval veel leergenot gewenst!
Oud 17 juli 2007, 20:45   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard het toeval wil

Het toeval wil.

Heeft iemand daarjuist de reportage gezien op Canvas over schoonheidsidealen in China ? Die meiden willen er Westers uitzien. Ouders die twee jaar werken om de schoonheidsoperatie van hun dochter te kunnen betalen. Geld moeten lenen, uiteraard.
Werkgevers die hun vrouwelijke sollicitanten aanmoedigen een schoonheidsoperatie te ondergaan. Wordt beschouwd als de normaalste zaak ter wereld.

Schoonheid onder overheidsdruk. Het toppunt is dat dat die meisjes zich hierdoor "vrijgevochten" voelen.

Persoonlijk troost ik mijn geweten na het zien van deze reportage door te beweren dat alles beter is dan communistische druk: iedereen gelijk, dus iedereen even lelijk. Spijtig genoeg beseffen die vrouwen niet dat door te beantwoorden aan een bepaald uiterlijk ze zelf slavin worden van het systeem.

Waar gaat dit naar toe ? Of moeten we die Chinese madammen nog wat tijd gunnen?

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 juli 2007 om 20:49.
Oud 17 juli 2007, 23:14   #80
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het toeval wil.

Heeft iemand daarjuist de reportage gezien op Canvas over schoonheidsidealen in China ? Die meiden willen er Westers uitzien. Ouders die twee jaar werken om de schoonheidsoperatie van hun dochter te kunnen betalen. Geld moeten lenen, uiteraard.
Werkgevers die hun vrouwelijke sollicitanten aanmoedigen een schoonheidsoperatie te ondergaan. Wordt beschouwd als de normaalste zaak ter wereld.

Schoonheid onder overheidsdruk. Het toppunt is dat dat die meisjes zich hierdoor "vrijgevochten" voelen.
Zowel dit als wat in de documentaire 'Beperkt houdbaar' wordt getoond lijken me symptomen. Niet van het kapitalistische onderdrukkende systeem en bla bla, maar van de leugenachtige verhoudingen tussen mannen en vrouwen in een samenleving die fundamenteel nog altijd patriarchaal georganiseerd is, democratie of niet.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 17 juli 2007 om 23:16.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be