Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2007, 14:19   #61
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Edina

Citaat:
Ik heb echt wel totaal andere ervaringen met Indië. Ik ben wel nooit in het zuiden geweest en vooral Punjab en Kasjmir spraken mij erg aan. Vooral Srinagar, aan de voet van de Himalya, vond ik echt prachtig. En dat ondanks de avondklok die er toen al was...
Ik ben nooit naar het noorden geweest, misschien verklaart dat alles. Heb wel met Indiase Tibetanen en mensen uit Kashmir gesproken en dat waren heel andere dan dan in het zuiden, alleen al van uiterlijk. (Kashmiri zijn eigenlijk bijna blank)

Citaat:
Qua religieus fundamentalisme viel het allemaal ook nogal mee moet ik zeggen.
Dat vond ik niet, mensen zijn bezeten van religie, en het hinduïsme lijkt mij een verschrikkelijk repressieve religie. Ook de moslims zijn erg fanatiek.

Citaat:
Het duurt inderdaad soms wel even voor je een normaal gesprek kan voeren met de mensen, maar dat ervaar ik toch eerder als typisch voor ontwikkelingslanden en niet zozeer specifiek voor Indiërs.
Helemaal niet, Afrikanen en latino's zijn veel opener dan de gemiddelde Belg. Zuid-Oost Aziaten zijn discreter, maar als je ze leert kennen zullen ze alles met je delen en worden het echte vrienden, Russen trouwens ook. Met Indiërs, Bengalen of Singalezen is dat, volgens goede bron, onmogelijk.

Citaat:
Hoewel ik nooit in luxehotels heb gelogeerd, noch dubieuze oorden heb moeten opzoeken, was het trouwens echt niet zo moeilijk om ergens rustig een pintje te kunnen drinken...
Ik vond dat onmogelijk, behalve in het christelijke Goa.

Citaat:
Culinair is het inderdaad een beetje eentonig en ik heb er een afkeer voor linzen aan overgehouden... na er een keer goed ziek van te zijn geweest kon ik dan ook geen dahl meer rieken of zien.
Ik heb bij terugkomst 2 dagen in het hospitaal gelegen aan een infuus met antibiothica! Sindsdien mijdt ik eetstalletjes waar ook ter wereld.(nochtans nooit geen problemen gehad behalve in Indië)

Citaat:
Dat Indiërs in het buitenland niet altijd een goede reputatie hebben, zegt weinig over de Indiërs in Indië zelf (en dat geldt trouwens ook voor Cubanen in het buitenland). Meestal zijn het toch een bepaalde groep mensen die naar het buitenland trekken. En in dat buitenland komen ze dan meestal ook nog eens terecht in een subcultuur die hen ook verder vormt... Vergelijk het met Belgische expats. Ook niet echt representatief voor de gemiddelde Belg...
Dat klopt, geldt trouwens ook voor Marokkanen. Maar er zijn heel veel Indiërs in het buitenland, vooral in Oost-Afrika en Myanmar, in Afrika zijn ze rijk en echte rotzakken. (heb je de reportage gezien gisteren?) Ik begin zelfs sympathie te krijgen voor Idi Amin!

Citaat:
In Zuid-oost Azië ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Laos en vooral Myanmar zijn echte aanraders, prachtig, authentiek, supergoedkoop en erg gastvrij. Onderontwikkeld wel, maar de armoede valt er veel beter mee dan in Indië vind ik.

Citaat:
Maar in Afrika ben ik toch al op veel plaatsen geweest en dat je nu juist Kenia er uit pikt als land dat je aanspreekt, verwondert mij enorm. Daar heb ik dan weer veel minder voeling mee. Ik beschouw het als één van de landen waar de uitwassen van het kapitalisme het meest zichtbaar zijn... En de vijandigheid tussen de verschillende etnische groepen vond ik er uiterst onaangenaam.

Dat laatste is waar, maar ik vind Kenyanen over het algemeen heel open en toffe mensen, je moet zeker niet iedereen vertrouwen en hard onderhandelen, maar als je mensen echt leert kennen vallen ze goed mee. Anders dan Ethiopiërs, die hebben toch al iets Arabisch/Noord-Afrikaans in zich, veel minder ontspannen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:33   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De niet met de hand gehersenspoelde mensen zullen wel beseffen dat het regime ginder niet veel voordelen heeft gebracht...
Om Samsa te parafraseren:

check your facts, chipie

De niet met de hand gehersenspoelde mensen zullen wel beseffen dat het regime ginder meer voordelen heeft gebracht dan het gemiddelde kapitalistische regime.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:45   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Om Samsa te parafraseren:

check your facts, chipie

De niet met de hand gehersenspoelde mensen zullen wel beseffen dat het regime ginder meer voordelen heeft gebracht dan het gemiddelde kapitalistische regime.
Hier enkele facts:

Cuba kent een tropisch klimaat. Het droge seizoen (winter) loopt van juni tot en met oktober en het regenseizoen (zomer) loopt van november tot en met mei. Het regenseizoen heeft een gemiddelde temperatuur van 27 graden en het droge seizoen kent een gemiddelde temperatuur van 24 graden.

Ondanks een zalig klimaat, mooie stranden en vrouwen riskeren/riskeerden duizenden en duizende mensen hun hachje om met versleten autobanden of in krattenbootjes het land van de Vrijheid te bereiken...

Weinig mensen hebben de tegenovergestelde richting geprobeerd...

Allez, vooruit... Er is juist een plaatsje vrij gekomen in uw wasserette...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 17:06   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

opnieuw: check your facts.

Veertig jaar embargo.

How's that for a fact.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 17:30   #65
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hier enkele facts:

Cuba kent een tropisch klimaat. Het droge seizoen (winter) loopt van juni tot en met oktober en het regenseizoen (zomer) loopt van november tot en met mei. Het regenseizoen heeft een gemiddelde temperatuur van 27 graden en het droge seizoen kent een gemiddelde temperatuur van 24 graden.

Ondanks een zalig klimaat, mooie stranden en vrouwen riskeren/riskeerden duizenden en duizende mensen hun hachje om met versleten autobanden of in krattenbootjes het land van de Vrijheid te bereiken...

Weinig mensen hebben de tegenovergestelde richting geprobeerd...

Allez, vooruit... Er is juist een plaatsje vrij gekomen in uw wasserette...
Ook Afrika heeft een zalig klimaat, het klimaat in grote delen van Kenya is zelfs perfect, 25 graden overdag, 18 's nachts, heel het jaar door. Wat een onnozel argument! Ook Mexico heeft een leuk klimaat, wie droomt er niet van de paradijselijke stranden van Mexico, toch bouwen de Amerikanen een muur om Mexicanen tegen te houden! Marokko .... Tunesië... etcetera...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 17:39   #66
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook Afrika heeft een zalig klimaat, het klimaat in grote delen van Kenya is zelfs perfect, 25 graden overdag, 18 's nachts, heel het jaar door. Wat een onnozel argument! Ook Mexico heeft een leuk klimaat, wie droomt er niet van de paradijselijke stranden van Mexico, toch bouwen de Amerikanen een muur om Mexicanen tegen te houden! Marokko .... Tunesië... etcetera...
Tja, Tomm...
De Amerikanen bouwen wel een muur om ze buiten te houden.. Niet om ze binnen te houden...

Kunt U zich trouwens inbeelden hoeveel Cubanen er hu leven zouden riskeren als men daar barre weersomstandigheden zou kennen?

En heb ik beweerd dat het in Mexico, Kenia enz. leuk om wonen is?
Neeje, de commies halen Cuba steeds aan als het voorbeeld van wat een goed communistische regime is..;.

Maar idd Cuba is beter dan Noord-Korea, China... en vroeger uw Stalinistische paradijzen, Albanië en noem maar op...
Maar dat is niet moeilijk hé...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 juli 2007 om 17:44.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be