![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het "Vlaams" Kartel is een maat voor niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() als dé echte Vlaams-nationalisten van het Blok dat daadwerkelijk zijn, dan stemmen ze best op het kartel ipv op het Blok. Een Blokstem is immers weeral een verloren stem door het cordon, een stem op het kartel biedt meteen mogelijkheden om iets te veranderen.
en voor alle zageventen: welke partij heeft ervoor gezorgd dat Vlaanderen zoveel VLaamse bevoegdheden heeft (staatshervormingen Dehaene anyone?)
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() dat is het net. Ik geloof dat dit kartel eerder een 'het-geheel-is-groter-dan-de-delen'operatie zal zijn. veel VB'ers zullen vanwege het vlaamse nu op dat kartel stemmen, want nu kan N-VA iets betekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Ik ben noch optimistisch al pessimistisch, ik blijf realistisch.
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
niet -VB is niet een pot nat. niet alle niet-VB'ers zijn bubbers. onthoud dat.en nu overdrijf je toch een beetje ietsepietsie veel. alsof je echt vol haat zit. en waarlijk gelooft dat die horde arabieren geen verbetering zou zijn ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat conflict zou wel eens de grootste bedreiging kunnen zijn voor de Belgische staat die ze ooit heeft meegemaakt, want in dat geval heb je de ultieme polarisatie tussen Vlaanderen en België: de federale regering en parlement zullen dan kiezen voor België (ah ja, want gedomineerd door de Belgische meerderheid) en de CD&V en N-VA voor Vlaanderen, aangezien zij toch niets te zeggen hebben op federaal niveau. Dit kan eventueel de beruchte cascade veroorzaken die ik vroeger heb aangehaald, die uiteindelijk zal leiden tot een unilaterale onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen na stemming in het Vlaams Parlement. Nu, daarin ben ik misschien te veel aan het mijmeren, want dit is toch wel een behoorlijk revolutionair scenario. Het is echter een scenario dat perfect mogelijk is en dus een reële dreiging inhoudt voor België. Verhofstadt zal -om zijn federaal machtspostje te behouden- ongetwijfeld toegeven en die gevraagde bevoegdheden daadwerkelijk -doch niet allemaal, wat had je gedacht?- overhevelen. Een gelijkaardig gedrag heeft hij ook vertoont met het migrantenstemrecht, waarom zou het nu anders zijn? Natuurlijk, als je geen politiek inzicht hebt zoals Tacitus, zie je dat natuurlijk niet in ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
NVA-ers zullen niet allemaal voor dat Kartel stemmen. Voor VB-ers wordt dat nog veel moeilijker. Het VB zal druk uitoefenen op het Kartel, en hopelijk NVA ook op CD&V. Bovenstaande bijdrage van Tacitus is interessant. Voor het eerst sinds lange tijd is er weer hoop! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat de N-VA ten gevolge van het kartel een aantal leden zal verliezen, maar veel stemmen zal winnen. Eindelijk is er een tegengewicht tegen de Waalse PS-dominantie in de maak!
Elke Belgicist weet wel dat de Vlaamsnationalisten het gevaarlijkst zijn wanneer ze pragmatisch aan politiek doen. ![]() (De nerveuse postings van Superstaaf spreken boekdelen)
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Laten we afwachten wat het kartel na de verkiezingen zal uitrichten. Bij mij krijgen ze het voordeel van de twijfel. Ik denk wel dat de NVA op deze manier meer zal kunnen drukken op het beleid. De ondemocratische 5% regel wordt zo teniet gedaan en ze kunnen mogelijk een deel van hun programma uitwerken. Stap voor stap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() De N-VA beweert in een persbericht op de eigen webstek dat het na de verkiezingen gewoon een eigen fractie zal vormen, dus geen gezamenlijke fractie met CD&V. Weet er iemand of dit wel mogelijk is en wat er dan precies de reden van is dat de VU-ID-fractie moest blijven bestaan na het uiteenvallen van de Volksunie?
Het persbericht vind je hier: http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=1723 |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Maar ze hebben maar 1 kans, daarna hoeft het niet meer... .
![]() |
![]() |
#77 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De CD&V heeft nl enkel garanties gegeven in de 5 Vlaamse provincies. Iedereen weet dat de brusselse CD&V geen vragende partij is om met de NVA samen te werken. De Brusselse NVA leden zijn nl al jaren een luis in hun pels! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() De vraag is natuurlijk: wie ligt er wakker van?
De media spelen een grote rol bij verkiezingen, VRHFSTDT weet dat al langer.... they make you or brake you. En aangezien 80% van de journalisten er een eerder linkse mening op nahoudt zal het er enorm om gaan spannen jongens. Het Vlaams kartel is nog niet thuis.... |
![]() |
![]() |