![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die andere is namelijk al van mij.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 september 2007 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burgemeester
|
![]() Ik zou het een goed idee, alleen ik vraag me af of de Benelux nog wel een meerwaarde heeft over de EU. West-Germanië zie ik nog niet zitten, vooral omdat het zou lijken op een pangermaans Rijk (nogal een nazi-gedachte he?). Ik zie Nordrhein-Westfalen graag meedoen met een nieuw Benelux-verdrag, maar dat betekent niet dat het uit de Bondsrepubliek hoeft te worden losgerukt. Samenwerking =/ = annexatie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Iets uit de vorige eeuw? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Burgemeester
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Benelux
je weet het vast wel maar ik wil je er wel weer even aan herinneren. De discussie is nu wat we doen met de Benelux na 2010. Stoppen we ermee en schuiven we alles door naar Europa? Of doen we het voortaan zelf? Of vernieuwen we de samenwerking met NRW erbij (en evt. zonder Wallonië maar wel met Vlaanderen en Brussel)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Gezien de economische contacten die Nordrhein-Westfalen heeft met alle Lage Landen, lijkt het me niet meer dan logisch dat zij, binnen de mogelijkheden die ze als bondsland hebben, proberen om deze zo goed mogelijk te laten verlopen. het is dus best mogelijk dat ze niet meteen voledig lid worden, maar dat ze wel betrokken worden bij zaken die ook hen aan gaat. Hoewel ik overtuigd europeaan ben, ben ik ook voorstander van samenwerking in het algemeen als deze zin heeft. Persoonlijk lijkt mij dat een vernieuwde gemoderniseerde Benelux (+NW), nog van nut kan zijn. Een voorbehoud is het onderhandelingsresultaat wat ten grondslag ligt aan dit alles, dat zal bepalend zijn in hoeverre het nuttig kan en zal zijn (en blijven).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Is er al enige vooruitgang, betreffende de integratie van N-W in de benelux?
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 4 oktober 2007 om 22:27. |
![]() |
![]() |