Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 10:03   #61
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er is weldegelijk iets aan de hand als het geld van alle belastingbetalers gebruikt wordt om hun religieuze feestdagen te gaan promoten en bekostigen.
Dat moet je dan tegen die van het gemeentebestuur zeggen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:04   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Ik vond het nochthans een goed voorbeeld van wat jij onder integratie verstaat? Of geldt dat enkel tegen het Westen (de grote boeman van deze planeet.)
Ik weet zelf het beste wat ik onder integratie versta, beste infidel, en dat is niet wat Circe daar beschijft.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:07   #63
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is weldegelijk iets aan de hand als het geld van alle belastingbetalers gebruikt wordt om hun religieuze feestdagen te gaan promoten en bekostigen.
Over welke religieuze feestdagen heb je het dan precies, beste Circe? En denk je nu echt dat er geen inspanningen worden gedaan voor andere gemeenschappen? Ook geen bekende van de joodse wijk in Antwerpen zeker?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:08   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dat moet je dan tegen die van het gemeentebestuur zeggen.
ho maar ik ga volledig met je akkoord dat het de fout van het beleid is hoor!

als men mij morgen een gratis kerstmaaltijd aanbiedt ga ik ook niet nee zeggen.

waar ik echter wel een probleem mee heb is dat er systematisch een cordon wordt gelegd rond een partij die de vlaamse cultuur wenst te behouden en promoten. Blijkbaar is d�*t uit den boze. En d�*�*r begin ik dus het sch*t van te krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:10   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Over welke religieuze feestdagen heb je het dan precies, beste Circe? En denk je nu echt dat er geen inspanningen worden gedaan voor andere gemeenschappen? Ook geen bekende van de joodse wijk in Antwerpen zeker?
Ik heb nog nooit gehoord van gelijkwelk religieus feest dat door het ANTWERPSE STADSBESTUUR wordt gefinancierd.

Of ga jij al jaren gratis (= door de belastingbetalers betaalde) buurtmaaltijden eten bij de joodse, chinese, etc... gemeenschappen?
Dan had je dat wel eens mogen vertellen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 september 2007, 10:12   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan dat je denkt.

En al die joodse feesten worden toch - net zoals de ramadan - netjes aangekondigd op onze nationale staatszender? Nog nooit gehoord soms?

Oud 17 september 2007, 10:14   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk ineens aan iets:

Citaat:
Maandag:

14 - 17 uur Rondleiding ‘Sultan der
Maanden’ met o.a. bezoek aan een replica van
de Ka’aba van Mekka
zouden we dan iets mogen eten op het sint jansplein?
Daar met een bockwurst met zuurkool gaan rondlopen of zo? Of word je dan zoals in Brussel, door de politie uit mekaar geslagen?

Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2007 om 10:15.
Oud 17 september 2007, 10:18   #68
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet zelf het beste wat ik onder integratie versta, beste infidel, en dat is niet wat Circe daar beschijft.
Kun je mij dan alsnog de verschillen uitleggen aub? Ik zou graag jouw visie begrijpen.

Laatst gewijzigd door Infidel : 17 september 2007 om 10:18.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:22   #69
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind je? Ik denk het niet hoor, het vraagt alleen een beetje goede wil.
Het vraagt idd alleen een beetje goede wil:
- als je op dinsdagavond niet van je zwembad-abonnement kunt gebruikmaken, omdat het zwembad ingepalmd wordt door moslim-vrouwen, moet je maar een beetje goede wil tonen en in de Schelde gaan zwemmen.
- als je als ongesluierde vrouw op straat uitgescholden wordt voor hoer, toon dan een beetje goede wil en laat ze schelden of draag een kopvod.
- als je tijdens de ramadan chips eet in het openbaar, toon dan een beetje goede wil en laat op je smoel kloppen
- als je als gynecoloog/arts/... geconfronteerd wordt met een moslim-vrouw, toon dan een beetje goede wil en zet een lasbril op.
- ...
maar 't komt toch heel vaak van dezelfde kant.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:34   #70
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het wel over mensen uit mijn eigen 'cultuur' waar ik niets mee te maken wil hebben, laat staan mee vergeleken wil worden. Soep en soort zoals ze dat hier bij ons noemen. Er zijn onder ons zoveel mensen met verschillende leefgewoontes, naar wie moeten ze zich dan spiegelen? Ik ga in herhaling vallen, zolang ze de wet respecteren, voor hun eigen levensonderhoud zorgen en hun gewoontes niet de onze willen maken is er toch niets aan de hand?
Naar wie ge je moet spiegelen als je wil integreren?, naar de autochtone bevolking van het land waar je toekomt.
En wanneer je (en ik val ook in herhaling) je godsdienst gebruikt om hier je gelijk te halen is er wel iets aan de hand en wil je niet integreren ook al vind je dat het een keline minderheid is, ze komen voor mij steeds in een negatief daglicht, en ik zie hun meerderheid daar niet echt op protesteren, dus zal het wel goed zijn zeker.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:38   #71
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk ineens aan iets:

zouden we dan iets mogen eten op het sint jansplein?
Daar met een bockwurst met zuurkool gaan rondlopen of zo? Of word je dan zoals in Brussel, door de politie uit mekaar geslagen?
Citaat:
alles is voor iedereen toegankelijk ongeacht religie of voorkeur"?
Een kraampje met hamburger, hotdog en varkensate's zouden die toegelaten zijn?
Wie durft?
Oud 17 september 2007, 10:42   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Och nee! ik lees nu pas op www.sultandermaanden.be

Citaat:
WAT:
Deze activiteit heeft als hoofddoelstelling om alle bewoners van Antwerpen te betrekken bij een typisch islamitisch feest, ongeacht religie of sociale afkomst. Er is het streefdoel om van dit feest een groots laagdrempelig wijkevenement te maken om op deze manier de integratie van de moslimcultuur in Antwerpen te versterken. De verschillende moslimgemeenschappen en hun geloof worden positief in de kijker geplaatst.

We willen tenslotte aantonen dat er tussen de islam en andere religies veel overeenkomsten zijn. En dat het ene geloof het andere geloof kan verrijken. Sultan der Maanden stoelt op vier pijlers:
1) Animatie: muziek, workshops, enz.
2) Culinair: Een gratis maaltijd maar daarnaast ook eten en drank tegen betaling
3) Informatief: met een lezing over het thema vasten in de verschillende religies, rondleidingen voor scholen uit de buurt op Sultan der maanden met uitleg over de islam en het thema vasten.
4) Gemeenschapsvorming: samenbrengen van mensen uit Antwerpen ongeacht afkomst, religie, enz.Visueel: Er zal een kleurrijk tentenkamp worden opgesteld op het Sint Jansplein waar drie dagen lang allerlei activiteiten plaatsvinden.Er zal ook een podium worden voorzien.
---------------

@ Edina: ik begin door te krijgen wat "integratie" betekent.

Het klinkt als:

Deze activiteit heeft als hoofddoelstelling om alle bewoners van Antwerpen te betrekken bij een typisch katholiekfeest, ongeacht religie of sociale afkomst. Er is het streefdoel om van dit feest een groots laagdrempelig wijkevenement te maken om op deze manier de integratie van de katholieke en christelijke cultuuri n Antwerpen te versterken. De verschillende christelijke gemeenschappen en hun geloof worden positief in de kijker geplaatst.

Maar dan andersom.... én op kosten van de Antwerpse belastingbetaler natuurlijk!

Leve de sossen!

oops...ik kom niet meer bij:

Citaat:
WAAROM ?

1)Samenbrengen van mensen uit verschillende culturen en religies op een ongedwongen manier.
2)Moslimcultuur openstellen voor andere culturen.
3)Moslimcultuur op een positieve manier voorstellen.
4)Religies met elkaar in contact brengen.
5)Van een typisch feest van de islam een wijkgebeuren maken waarbij niemand wordt uitgesloten. Hiermee de integratie bevorderen.
wat is er samen te brengen in feite? worden er beulingen met appelmoes geserveerd?
Moslimcultuur openstellen voor andere culturen? DOOR DE KAABA op het sintjansplein te plaatsen?
Scheelt er iets met mijn logica of zo?
Moet dit niet gewoon zijn: "De westerse cultuur openstellen voor de islamitische cultuur"???

Tja, die positieve manier kennen we natuurlijk.

Welke religies worden met elkaar in contact gebracht? De joodse? de hindu? de boeddhistische? en is dat een taak van het Antwerpse STADBESTUUR?????

Niemand uitgesloten? om te betalen alvast niet.

Misschien toch even beter naar Marij Uit den bogaard luisteren, die een GEMENGD wijkfeest organizeerde, waar o.a. de toog met drank netjes uit mekaar werd gezet: ééntje waar je een pintje kon drinken, en twintig meter verder eentje dat niet door alcohol kon bezoedeld worden.

wie kwam er? géén moslim te vinden hoor!

Ben curieus of er op het SintJansplein aan die stalletjes een pintje kan besteld worden!

Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2007 om 10:52.
Oud 17 september 2007, 10:46   #73
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Het vraagt idd alleen een beetje goede wil:
- als je op dinsdagavond niet van je zwembad-abonnement kunt gebruikmaken, omdat het zwembad ingepalmd wordt door moslim-vrouwen, moet je maar een beetje goede wil tonen en in de Schelde gaan zwemmen.
- als je als ongesluierde vrouw op straat uitgescholden wordt voor hoer, toon dan een beetje goede wil en laat ze schelden of draag een kopvod.
- als je tijdens de ramadan chips eet in het openbaar, toon dan een beetje goede wil en laat op je smoel kloppen
- als je als gynecoloog/arts/... geconfronteerd wordt met een moslim-vrouw, toon dan een beetje goede wil en zet een lasbril op.
- ...
maar 't komt toch heel vaak van dezelfde kant.
Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest. Ik bedoelde dat het voor een moslim(a) niet moeilijk is om hier te integreren. Het vraagt enkel van haar of hem een beetje goede wil.
Oud 17 september 2007, 10:49   #74
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Naar wie ge je moet spiegelen als je wil integreren?, naar de autochtone bevolking van het land waar je toekomt.
Dat bedoel ik nu net. Leven wij allemaal op dezelfde manier misschien?
Dus als ze profiteren van onze sociale zekerheid zijn ze gewoon aan het integreren want een deel van de autochtone bevolking doet dat ook? Ik kan nog veel voorbeelden geven waar ze zich beter niet aan spiegelen hoor.
Oud 17 september 2007, 10:55   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als ze profiteren van onze sociale zekerheid zijn ze gewoon aan het integreren want een deel van de autochtone bevolking doet dat ook? Ik kan nog veel voorbeelden geven waar ze zich beter niet aan spiegelen hoor.
pardon? De sociale zekerheid is er in eerste instantie door de massale bijdragen van de autochtone bevolking en hun voorouders.

Die diende om mensen in nood of in moeilijkheden een menswaardig bestaan te bieden. Het w�*s in elk geval niet DE BEDOELING om ervan te leven: het was voorzien voor noodgevallen.

Mensen die hier binnenvallen met als doel zich te nestelen in de door ons opgebouwde sociale systemen, kan je moeilijk als geïntegreerden beschouwen.

Oud 17 september 2007, 11:09   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1)Samenbrengen van mensen uit verschillende culturen en religies op een ongedwongen manier.
2)Moslimcultuur openstellen voor andere culturen.
3)Moslimcultuur op een positieve manier voorstellen.
4)Religies met elkaar in contact brengen.
5)Van een typisch feest van de islam een wijkgebeuren maken waarbij niemand wordt uitgesloten. Hiermee de integratie bevorderen.
Gezien het over "samenbrengen" gaat, over het feit dat de moslimcultuur gaat worden opengesteld voor andere culturen (zo st�*�*t het er toch?), dat niemand wordt uitgesloten uit het wijkgebeuren, en dat de integratie bevorderd wordt op deze manier,
vraag ik me af:

KUNNEN WE EEN PINTJE OF EEN GLAASJE WIJN KRIJGEN BIJ DE GRATIS BUURTMAALTIJD? OF AANKOPEN AAN EEN VAN DE STALLETJES?

Wie telefoneert mee:

Geert Hauquier
Stad Antwerpen | Wijkwerking
De Coninckplein 25 | 2060 Antwerpen
tel + 32 03 260 39 15 | fax +32 03 260 39 25
[email protected]

Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2007 om 11:10.
Oud 17 september 2007, 11:24   #77
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
pardon? De sociale zekerheid is er in eerste instantie door de massale bijdragen van de autochtone bevolking en hun voorouders.

Die diende om mensen in nood of in moeilijkheden een menswaardig bestaan te bieden. Het w�*s in elk geval niet DE BEDOELING om ervan te leven: het was voorzien voor noodgevallen.

Mensen die hier binnenvallen met als doel zich te nestelen in de door ons opgebouwde sociale systemen, kan je moeilijk als geïntegreerden beschouwen.
Integreren is zich volgens alberto spiegelen aan de autochtone bevolking. Ik vraag me af aan welke autochtone bevolking? Aan de profiterenden? De hardwerkenden? De assertieven? Ik weet het niet, weet jij het?
De allochtonen die profiteren van onze sociale zekerheid doen dat omdat het hen mogelijk gemaakt wordt.
Oud 17 september 2007, 11:33   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integreren is zich volgens alberto spiegelen aan de autochtone bevolking. Ik vraag me af aan welke autochtone bevolking? Aan de profiterenden? De hardwerkenden? De assertieven? Ik weet het niet, weet jij het?
De allochtonen die profiteren van onze sociale zekerheid doen dat omdat het hen mogelijk gemaakt wordt.
je vergeet één belangrijk aspect (maar wat wil je als je zelf niet weet wat uw eigen cultuur is nietwaar):
- dat is het EIGEN initiatief nemen om NIET in zulke toestanden terecht te komen.
Het sociale systeem is voor een modale europeaan géén doelstelling op zich. Misschien dat er ondertussen een aantal mensen zijn die dit niet meer zo zien, maar normaliter is het niet zo dat als men kinderen vraagt "wat wil je later worden" het antwoord volgt: ik wordt dopper!

Oud 17 september 2007, 11:37   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ondertussen informatie gekregen van het Antwerpse Stadsbestuur.

Op het Ramadanfeest, op kosten van de Antwerpse belastingbetaler, wordt géén alcohol geschonken: niet bij de gratis buurtmaaltijd - niet aan te kopen bij die gratis buurtmaaltijd, niet aan te kopen op de verschillende stalletjes.
Nu ben ik vergeten te vragen of het toegestaan is om een flesje wijn zelf mee te brengen naar de maaltijd.... gezien het een openbaar plein is(zie onder) lijkt me dit volkomen in orde!

en nu REDEN : om de omliggende horecazaken niet te schofferen!!!!!!
ze doen dit NOOIT zei mijnheer.

Ik vroeg waarom er dan op de kerstmarkt wèl stalletjes met alcohol (betalend) te vinden waren, terwijl er rond de Groenplaats ook horecazaken waren, maar daar moest mijnheer integratie het antwoord schuldig blijven.

Op mijn vraag of men op maandagmiddag op het Sint Jansplein al etend mocht rondwandelen moest mijnheer wel bevestigend antwoorden: het blijkt nog steeds een openbaar plein te zijn.

Op mijn vraag of het dan niet beledigend zou kunnen overkomen én of het wel veilig was dit te doen, moest mijnheer dan weer het antwoord schuldig blijven!

We integreren in sneltreinvaart!

Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2007 om 11:38.
Oud 17 september 2007, 11:41   #80
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Integreren is opgaan in de maatschappij waarin je komt, je weet goed genoeg dat frauderen en profiteren daar niet bijhoord, voor niemand.
En onze maatschappij leeft zonder hoofdoeken en godsdienst is opzij geschoven, arabisch hoort hier ook niet thuis, tulbanden en pijpekrollen evenmin, in Vlaanderen praat men Vlaams of nederlands.

En nu ga ik werken met de late ploeg, nog een prettige namiddag.

Laatst gewijzigd door alberto : 17 september 2007 om 11:44.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be