Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2007, 21:28   #61
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper Bekijk bericht
Tja kinderen kosten veel geld natuurlijk al lijkt het me wel dat hele grote gezinnen zoals dit waar bijna ieder jaar een kind bijkomt bepaalde voordelen hebben. De aanwezige kledij kan door iedereen gedragen en doorgegeven worden, de schoolboeken kunnen jaar op jaar doorgegeven worden.
Je kan je voeding in grote hoeveelheden aankopen bijvoorbeeld in de makro waardoor je goedkoper uitkomt.
Je krijgt per geboorte dan ook nog eens tussen de 700 en 1000euro geboortepremie die je kan aanwenden voor de aanschaf van babyspullen. Dat is ook mooi meegenomen, want ieder jaar kan er een ander kindje in diezelfde wieg, de papflessen hoef je maar 1 keer aan te kopen en door te geven. Als je zo'n grote kroost hebt kan je evengoed katoenen luiers aankopen, daar bespaar je in zo'n geval heel veel op. Als je borstvoeding geeft valt de flessenvoeding weg. Babybadje moet maar 1 keer aangekocht worden, een verzorgingstafel ook maar 1 keer.
Maar je krijgt dan wel tien keer geboortepremie.
Er zijn ook voordelen aan denk ik dan.

Nadelen: Op termijn heb je 10 eenpersoonsbedden nodig, een plek waar al je schoolgaande kinderen kunnen studeren dus tien bureaus, of een paar grote tafels. Ze moeten allemaal een boekentas en dergelijke hebben.

In het geval hierboven hebben ze reeds 27 keer een geboortepremie gekregen, in totaal is dat ruw geschat 18.000euro. Waarvan ze voor babyspullen ten meeste 1500euro nodig hebben. Dus nog 16500euro over voor spijlenbedjes en eenpersoonsbedden of stapelbedden of tweepersoonsbedden, en daar bovenop iedere maand nog het kindergeld. Die komen er wel op het einde van de maand
Best huur, of koop je, een leegstaand schoolgebouw, een voormalig pensionnaat of zo. Waarborg heb je in ieder geval al genoeg.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 22:15   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe slaagt deze waalse stier er dan in om én arbeidsongeschikt én werkloosheidsuitkering te ontvangen?
Deze vraag is heel simpel te beantwoorden.

Wie een arbeidsongeval of een beroepsziekte met blijvende econoische invaliditeit van minder dan 66% moet zich nog inschrijven als werkzoekende werkloze en trekt dus naast zijn invaliditeit ook nog dop. Het is zelfs zo dat deze personen wel ingeschreven staan als werkzoekend, maar zelfs niet eens meer mogen opgeroepen worden om zich ergens te gaan aanbieden of een opleiding te volgen.

Dat hij dus dop en invaliditeit trekt is hele maal geen uitzondering en ook niet vreemd. En aan het bedrag te zien dat hij trekt als invalide is hij slechts 50% economische invalide.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 22:25   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U weet er blijkbaar meer van. Het is dus te combineren?arbeidsivaliditeit en ander inkomen mag samen, ziekteinvaliditeit en ander inkomen niet

Lijkt me goed nieuws voor die kennis van me die het nu met minder dan 30% van zijn inkomen moet stellen.

Werkzoekende zijn als arbeidsonbekwame invalide geeft dus recht op eeuwigdurende dubbel bijstand?
Ja, onder voorwaarde dat het geen ziekteinvaliditeit is.
Ik ken nochtans twee andere personen die arbeidsongeschikt waren, maar na jaren later nog eens een controle (hun zware diabets+ziekte van croon waren nog steeds dezelfde, de rugpatient ook nog steeds in dezelfde toestand) bleek dat ze ineens niet meer "arbeidsongeschikt" waren en dus naar de werkloosheid werden verwezen. Ze kregen dus een uitkering via werkloosheid (uiteraard op basis van het reeds meer dan gehalveerde loon dat ze ooit jaren hadden verdiend). Beiden hebben het besluit van de controlecommissie verworpen voor de rechtbank en beiden werden in het gelijk gesteld.
Wat bleek: volgens de rechtbank waren ze weldegelijk arbeidsongeschikt, dus moest het RIZIV hun die jaren betalen als arbeidsongeschikte en zijzelf moesten de bedragen die ze via de werkloosheid hadden ontvangen ook terugbetalen.klopt als het zo gegaan is, maar zij mogen dus niet gaan doppen.

Waarom mogen Vlamingen geen dubbele uitkering krijgen (werkloosheid+invaliditeit) en Walen wel? Vlamingen mogen dat ook.

Krijgt men als werkende invalide ook nog een extra toeslag op je normale arbeidsloon dan?
Zoiets van: mr. X verdient 2000 euro, mr. Y krijgt aangepast werk, verdient eveneens 2000 euro maar omdat hij doof is (en dus enkel werk uitvoert waarvoor die handicap geen bezwaar vormt) krijgt hij dus 2000 euro loon + 500 euro invaliditeitsuitkering?

Is dat zo?Ja, onder voorwaarde dat het arbeidsinvaliditeit is en geen ziekte invaliditeit. En je kan zelfs die twee invaliditeiten samen trekken.
Oud 19 oktober 2007, 22:38   #64
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
. Kijk, het feit dat vier mensen onder hetzelfde dak werkloos zijn doet me toch vermoeden dat ze daar niet naarstig op zoek zijn naar werk.
moet dat dan?
ik denk dat die mensen werk genoeg hebben met zoveel kinderen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 23:32   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Deze vraag is heel simpel te beantwoorden.

Wie een arbeidsongeval of een beroepsziekte met blijvende econoische invaliditeit van minder dan 66% moet zich nog inschrijven als werkzoekende werkloze en trekt dus naast zijn invaliditeit ook nog dop. Het is zelfs zo dat deze personen wel ingeschreven staan als werkzoekend, maar zelfs niet eens meer mogen opgeroepen worden om zich ergens te gaan aanbieden of een opleiding te volgen.

Dat hij dus dop en invaliditeit trekt is hele maal geen uitzondering en ook niet vreemd. En aan het bedrag te zien dat hij trekt als invalide is hij slechts 50% economische invalide.
dus iemand die op het werk van de trap valt, rug breekt en nog een beetje kan lopen krijgt 1000 EURO dop + 500 euro invaliditeit

iemand die thuis van de trap valt, rug breekt en helemaal niet meer kan lopen moet het stellen met 1000 euro invaliditeit?

nooit geweten in feite

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2007, 23:38   #66
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik absoluut ook niet, ik zeg gewoon dat sommigen er zich teveel in lijken te berusten. Kijk, het feit dat vier mensen onder hetzelfde dak werkloos zijn doet me toch vermoeden dat ze daar niet naarstig op zoek zijn naar werk. Bon, je kan zeggen dat die vrouwen volop voor het huishouden kiezen en dus niet zoeken naar werk, maar dan mogen ze ook geen uitkering meer krijgen, want daarover zijn de regels duidelijk: wie klaarblijkelijk niet wil werken, zal zijn uitkering verliezen.
Dat is idd zo, een jaar of drie, vier geleden is de VDAB/RVA begonnen met het oproepen van mensen die al langer dan een bepaalde periode werkloos waren. Onder hen ook vele huismoeders die al jaaaaaren dop trekken, terwijl ze niet op zoek zijn naar werk. Zij moesten een verplichte cursus van een week volgen in een opleidingscentrum waar werd onderzocht welke mogelijkheden zij hadden, welke jobs zij graag zouden beoefenen, eens dat bepaald was werden ze doorverwezen naar een cursus van de vdab waar je in groepen gebruik kan maken van een sollicitatielokaal onder toezicht, je mag er de telefoon, internet, fax gebruiken om te solliciteren en jobs op te zoeken, en je vindt er gratis enveloppen en postzegels om sollicitatiebrieven te versturen.
Ondertussen krijg je ook een vaste begeleider aangewezen en moet je een trajectcontract ondertekenen waarin je doelstellingen staan, bijvoorbeeld het aantal sollicitaties dat je op een maand minstens moet doen en dergelijke, dit moet je kunnen aantonen met schriftelijke bewijzen.
Doe je niet wat er in je contract staat dan vlieg je naar de rva voor een serieuze verwittiging en voldoe je de maand erna nog niet dan wordt je voor bepaalde tijd van je uitkering geschorst.
Dit wordt heel streng opgevolgd.
Ook wordt je verplicht om op de wachtlijst van kinderdagverblijven en dergelijke te zetten als je daar nog niet opstaat.

Als je dit niet wil doen, je wil je niet op een lijst laten zetten en dergelijke dan ben je werkonwillig en oordelen ze terecht dat je geen recht hebt op een werkloosheidsuitkering.

Zou dit systeem in Wallonië niet gebruikt worden?
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 07:25   #67
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is het inderdaad. In dit geval is er - voor zover ik kan zien - echter geen enkele aanwijzing dat er sociale fraude gepleegd wordt. Vruchtbaar zijn is gelukkig geen misdrijf.
Maar is de man invalide? En werkloos met 4. Het kan toch niet dat de toestand in Marcinelle zo mistroostig is?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 07:26   #68
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daarvoor is er in dit geval - zoals ik al zei - geen enkele aanwijzing.
Als dat de regels zijn die gelden in de maatschappij, heeft hij gewoon recht op dat kindergeld. Punt uit.

Maar ik vind een invalide werkloze man met drie werkloze vrouwen gewoon enorm verdacht.
Oud 20 oktober 2007, 07:27   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus iemand die op het werk van de trap valt, rug breekt en nog een beetje kan lopen krijgt 1000 EURO dop + 500 euro invaliditeit

iemand die thuis van de trap valt, rug breekt en helemaal niet meer kan lopen moet het stellen met 1000 euro invaliditeit?

nooit geweten in feite
Idd, zo zit het systeem in elkaar.
Iets voor hebben dat door een verzekering gedekt is, brengt geld op, iets voor hebben dat door de SZ gedekt is, is in de ellende terecht komen.
Oud 20 oktober 2007, 07:31   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oef, ben er uit hoe het komt dat zijn vrouwen zo'n hoge dop hebben en hij als gezinshoofd trekt. Ze wonen in 4 huizen naast elkaar en hebben dus elke een eigen adres. Officeel wonen ze dus niet samen.
Oud 20 oktober 2007, 07:31   #71
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
o jee.
zou luiheid erfelijk zijn denk je?
Dus je vindt hem lui?
Oud 20 oktober 2007, 07:33   #72
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oef, ben er uit hoe het komt dat zijn vrouwen zo'n hoge dop hebben en hij als gezinshoofd trekt. Ze wonen in 4 huizen naast elkaar en hebben dus elke een eigen adres. Officeel wonen ze dus niet samen.
En heeft er iemand al aan gedacht dat hij met al die kinderen een enorme belastingsvrije som heeft?
Oud 20 oktober 2007, 07:40   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vind ik absoluut ook niet, ik zeg gewoon dat sommigen er zich teveel in lijken te berusten. Kijk, het feit dat vier mensen onder hetzelfde dak werkloos zijn doet me toch vermoeden dat ze daar niet naarstig op zoek zijn naar werk. Bon, je kan zeggen dat die vrouwen volop voor het huishouden kiezen en dus niet zoeken naar werk, maar dan mogen ze ook geen uitkering meer krijgen, want daarover zijn de regels duidelijk: wie klaarblijkelijk niet wil werken, zal zijn uitkering verliezen.
Of hij berust in zijn lot is zijn zaak, maar iemand die zoveel invaliditeit trekt is heel waarschinlijk niet werkbekwaam. En probeer maar eens als 45jarige invalide werk te vinden. Zelfs de VDAB en RVA laten iemand met meer dan 33% medische invaliditeit gerust. En waarschijnlijk hebben die vrouwen dat ook na zoveel zwangerschappen. Wat mij wel stoort is dat hij imam zou zijn.
Oud 20 oktober 2007, 07:45   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
En heeft er iemand al aan gedacht dat hij met al die kinderen een enorme belastingvrije som heeft?
NU maak je mij toch aan het lachen.

Hoe enorm is dat bedrag dan. Als werkloze betaal je ook geen inkomensbelastingen en je krijgt van de belastingen nooit meer terug dan je betaald hebt. Er reeds vanaf 5 personen tenlast betaal je met een inkomen van minder dan 3000€ geen belastingen, enkel nog rsz.

En alle andere taksen en belastingen moet hij even vrolijk betalen als jij en ik.
Oud 20 oktober 2007, 07:53   #75
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
NU maak je mij toch aan het lachen.
Dat is leuk voor je...

Citaat:
Hoe enorm is dat bedrag dan. Als werkloze betaal je ook geen inkomensbelastingen
Is dat zo? Wat vreemd dat je dat dan moet invullen op je belastingsbrief. Waarom is dat?

En hoe komt het dat mijn PB calculator dan aangeeft dat je wel belasting moet betalen?

Citaat:
En alle andere taksen en belastingen moet hij even vrolijk betalen als jij en ik.
Dat zou er aan mankeren.
Oud 20 oktober 2007, 08:03   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Dat is leuk voor je...

Is dat zo? Wat vreemd dat je dat dan moet invullen op je belastingsbrief. Waarom is dat?

En hoe komt het dat mijn PB calculator dan aangeeft dat je wel belasting moet betalen?

Dat zou er aan mankeren.
Ik denk dat er dan een fout zit in je PB calculator.
Want wie een heel jaar niet werkt betaald geen belastingen.

En dat je dat moet invullen op je belastingsbrief, klopt, maar wel onder vervangingsinkomen en niet onder inkomen uit arbeid.

Dat men dit laat invullen, is echter meer om contole op je eigendommen en grote aankopen te kunnen doen. Het is namelijk een zoveelste namier om zwartwerkers te vinden.
Oud 20 oktober 2007, 08:53   #77
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ongelooflijk dat daar mensen blijven intrappen! Beste Infidel, het verhaaltje dat je hier post is een hoax overgewaaid uit Frankrijk, die dankzij enkele VB'ers ook hier wijd verbreid is geraakt. Was het je niet opgevallen dat er Franse termen worden gebruikt, die in België onbekend zijn? Of dat er sowieso een aantal zaken in vermeld staan die niet kunnen kloppen? Zonder verblijfsvergunning ben je illegaal en illegalen kunnen geen uitkeringen krijgen en hun kinderen ook een kinderbijslag. De oorsprong van de hoax in Frankrijk is overigens niet toevallig terug te brengen naar FN-kringen.
hij zou volgens de openingspost ook een werkloosheidsuitkering en een invaliditeitsuitkering krijgen. Iets wat onmogelijk is. Dit is idd een typische hoax voor vb ers die gebeten zijn om in mensen het slechtste te zien. Deze mensen geloven dwangmatig in dit soort toestanden en als ze niet echt zijn dan verzinnen ze deze wel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 09:04   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hij zou volgens de openingspost ook een werkloosheidsuitkering en een invaliditeitsuitkering krijgen. Iets wat onmogelijk is. Dit is idd een typische hoax voor vb ers die gebeten zijn om in mensen het slechtste te zien. Deze mensen geloven dwangmatig in dit soort toestanden en als ze niet echt zijn dan verzinnen ze deze wel.
Werkloosheidsuitkering en invaliditeit samen trekken is wel mogelijk en zelfs volledig legaal. Het hangt er enkel van af wie de invaliditeit uitbetaald.
Verzekering of FBZ mag gecombinieerd worden met werken of werkloosheid.
Ziekte invaliditeit betekend dat je minder dan 1/3 verdienvermogen hebt en kan dus niet met werken of werkloosheid samen.
Maar ziekte invaliditeit kan zelfs samen met arbeidsinvaliditeit.

Hij moet dus helemaal niets of niemand oplichten om beide te ontvangen.

Heb het volledig uitgelegd in bovenstaande postings.

Leer nu eens eerst jullie sociale wetten kennen voor jullie iets posten en onzin verkopen.

Het enige dat niet klopt is het kindergeld. Of er zijn reeds een pak kinderen aan het werken, of hij moet een pak meer trekken. Ik trek voor 4 kinderen als invalide reeds meer dan 900€ per maand
Oud 20 oktober 2007, 09:07   #79

Standaard

Citaat:
Werkloosheidsuitkering en invaliditeit samen trekken is wel mogelijk en zelfs volledig legaal. Het hangt er enkel van af wie de invaliditeit uitbetaald.
Verzekering of FBZ mag gecombinieerd worden met werken of werkloosheid.
Ziekte invaliditeit betekend dat je minder dan 1/3 verdienvermogen hebt en kan dus niet met werken of werkloosheid samen.
Maar ziekte invaliditeit kan zelfs samen met arbeidsinvaliditeit.

Hij moet dus helemaal niets of niemand oplichten om beide te ontvangen.

Heb het volledig uitgelegd in bovenstaande postings.

Leer nu eens eerst jullie sociale wetten kennen voor jullie iets posten en onzin verkopen.

Het enige dat niet klopt is het kindergeld. Of er zijn reeds een pak kinderen aan het werken, of hij moet een pak meer trekken. Ik trek voor 4 kinderen als invalide reeds meer dan 900€ per maand
ik ken de sociale wetgeving goed genoeg om te weten dat ten eerste een dop van 1000 euro al onmogelijk is als langdurig werkloze - en dan zeker niet met nog een invaliditeitsuitkering erbovenop van 800 euro.

maar ja zoals ik al zei zullen er mensen zijn die dit kost wat kost willen geloven zodat ze straks aan de toog iets weten waar ze over kunnen zagen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 oktober 2007 om 09:10.
Oud 20 oktober 2007, 09:09   #80

Standaard

Citaat:
Want wie een heel jaar niet werkt betaald geen belastingen.
en kan geen dop trekken van 1000 euro ....

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 oktober 2007 om 09:10.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be