Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 08:32   #61
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dan wel wasbare knuffeltjes he duveltje, de gewone 'pluchen beestjes' zijn niet zo gezond voor een baby (gouden raad van tante Kaat )
Zoiets als dit?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 09:37   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
man, man dat ze zo'n ouders op de wereld kunnen zijn, dat versta ik niet hoor
Erg, echt heel erg!
Ik moet cynicus gelijk gaan geven. Als je geen geld hebt of wilt geven voor je kinderen op te voeden (en je kinderen af en toe eens verwennen met een leuk cadeautje hoort daar bij) kan je beter geen kinderen kopen.

Zielig
kom nog eens terug als je echt ook kinderen hebt en je laat ons zeggen twee en dertig of twaalf en dertig bent ...

tegen die tijd heb je wellicht geleerd dat t de makkelijkste oplossing (zeker voor de ouder zelf) die is van verwennen en altijd maar ja zeggen op elke wens

nu verwar je verwennen nog met (liefst te dure)cadeautjes kopen ...

verwennen doe je gewoon door af en toe eens samen in de zetel te gaan zitten, aandacht te geven, onverwacht een stukje fruit te delen, een toffe babbel ...

en geloof me, ik ken de twee manieren, en weet wat de verschillen zijn ... ik was immers zelf het jongetje met de eerste koersfiets, de eerste walkman, het eerste computerspelletje, de drie skivakanties per jaar etc etc ... alles vanzelfsprekend zonder merci, hoe kon het ook anders ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 november 2007 om 09:42.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 09:44   #63
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

Duveltje, ik zou dan weer geen knuffelbeestje kopen, ik zal ook zeggen waarom, iedereen denkt namelijk dat een knuffelbeestje wel een goed cadeau is, en zodoende zal de baby op de duur zakken maar dan ook zakken vol hebben, en tenzij dat jouw knuffeltje iets speciaals kan, zoals lichtgeven, of muziek maken, zal dat mee in de grote hoop knuffels in 1 van die plastic zakken terechtkomen.
Wij hadden vier grote vuilzakken vol knuffels op gegeven moment.
Twee ervan zijn naar een opvangcentrum hier in de buurt gegaan, en de andere twee zakken staan hier nog, de meeste nog helemaal nieuw. Als ze hier collectes doen voor straatkinderen of iets dergelijks, geef ik zo'n boel knuffels mee.
Dus knuffels lijkt mij geen goed idee

Rond drie maand zijn baby's nog heel erg bezig met zintuigontwikkeling.
Zo'n spanner voor aan de relax of maxi-cosi met dingetjes aan die geluid maken als hij er tegen slaat, een mobile, een zachte rammelaar zijn op die leeftijd leuke cadeautjes.
Wat tegenwoordig ook bestaat en heel leuk is, dat zijn van die rammelkousen, dat zijn kousen (duh) met aan de bovenkant van de voet bijvoorbeeld een olifantenhoofd genaaid met een belletje in, of een rammeldoosje in.
Kinderen op die leeftijd zitten altijd heel druk met hun beentjes te shaken alsof hun leven ervanaf hangt, dus rammelen die kousen en dat vinden ze heel plezant. Hun voeten blijven ermee warm
En ze zijn wasbaar in de wasmachine.
Onder andere in de hema kan je die kopen in allerlei varianten.
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 09:45   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
'k Heb zo eens een kruimeldief gekocht voor mijn vriendin....man, man, man..geen goei punten zelle ....en we hadden dat echt nodig, maar toch....

Maar verder moet kleding toch kunnen voor de klein mannen? Je moest mijn nichtjes en neefjes eens zien blinken toen ze met vorig nieuwjaar spullen van K3 en Piet Piraat kregen... Speelgoed hebben ze toch al met hopen liggen.
²

idd die Chinese brol krijgen ze toch wel van oma's en opa's ... hun kamer ligt er vol van ... in t beste geval goed voor een paar uurtjes aandacht ... (dikwijls afgekochte rust voor de ouders ... geef ze liefst nog maar een computergame(ps3, wii,...), dan zijn we er een paar uur vanaf ...)
Oud 14 november 2007, 09:47   #65
De Lange Wapper
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

en geloof me, ik ken de twee manieren, en weet wat de verschillen zijn ... ik was immers zelf het jongetje met de eerste koersfiets, de eerste walkman, het eerste computerspelletje, de drie skivakanties per jaar etc etc ... alles vanzelfsprekend zonder merci, hoe kon het ook anders ...
Er is wel een verschil Anna List, tussen hetgeen jij hier opsomt enerzijds.
Dat is verwennerij.

En anderzijds voor kinderen speelgoed ipv kledij kopen voor sinterklaas
Dat is toch geen verwennerij.

Als je kinderen tijdens het jaar 'gewoon' behandeld worden als het op geschenken aankomt, dan gaan ze een leuk sinterklaascadeau wel heel erg waarderen.
Als ze natuurlijk tijdens het jaar ook al alles krijgen waar ze hun mond nog maar voor opendoen, dan gaan ze idd geen dankbaarheid meer tonen voor iets dat ze krijgen bij een specifieke gelegenheid zoals sinterklaas, kerst
Oud 14 november 2007, 09:53   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als ge dan tegen de bengels bezig zijt over hun 'evenwaardigheid in het gezin', zitten die dan niet met hun ogen te draaien?
Man toch, opvoeden is voor mij helemaal OK maar met Sinterklaas en Kerst is het cadeautjes-tijd. En dat heeft niks met verwennerij of wat dan ook te maken. Puur cadeautjes-tijd. Geen enkele bengel zit dan te wachten op papa's redevoering over opvoeding en Kerst.
Ik probeer mijn bengels ook op te voeden op een goeie manier en probeer ze ook alles mee te geven wat ze in het latere leven gaan nodig hebben, maar er zijn momenten waar die opvoeding van lager belang is.

Door je kind met kerst wat cadeautjes te geven gaan ze heus niet veronderstellen dat je liefde of vriendschap koopt hoor. Dat kun je ze onder het jaar al genoeg duidelijk maken. Terwijl je ze liefde en respect geeft.

Ik geloof nooit dat klein mannen die met kerst een toespraak van papa over geld en opvoeding krijgen daar later dankbaar voor gaan zijn.
Die toespraak over geld en opvoeding had even goed onder het jaar gekunnen maar nee, onze pa doet dat met kerst, dan moet hij ook geen cadeautjes kopen, de gierigaard.
wie heeft het over een toespraak gehad ?!? tuurlijk krijgen ze die niet ... het waarom ... daar krijgen ze van mij geen uitleg over hoor ... dat zullen ze zelf wel ontdekken als ze volwassen zijn ... ik ga hen niet zeggen wat ze moeten denken of doen ...

woorden wekken, voorbeelden strekken, mon vieux ...
opvoeden,liefde en respect, daar moet je niet over leuteren, dat moet je uitstralen, doen.
Oud 14 november 2007, 10:08   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De vraag is wel niet aan mij gesteld, maar voor een klein boeleke zou ik een knuffelke kopen. Om de simpele reden dat zo'n kindje als de ouders een beetje schappelijk zijn, dat heel zijn leven bij hem kan houden terwijl het nog eens met nostalgie terugdenkt aan alle leuke herinneringen met zijn opa.
ze knuffelen dat helemaal versleten hoor ... als je dat echte 'lievelingsknuffeltje'min of meer heel wil bewaren zal je dat moeten afpakken op een bepaald moment vrees ik ...

of er van in t begin twee ineens kopen ... probleem daarmee is weer dat ze dat 'lievelingsknuffeltje' zelf kiezen (hoe erg je dat ook tracht te beïnvloeden, dat lukt niet) ...
Oud 14 november 2007, 10:11   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper Bekijk bericht
Er is wel een verschil Anna List, tussen hetgeen jij hier opsomt enerzijds.
Dat is verwennerij.

En anderzijds voor kinderen speelgoed ipv kledij kopen voor sinterklaas
Dat is toch geen verwennerij.

Als je kinderen tijdens het jaar 'gewoon' behandeld worden als het op geschenken aankomt, dan gaan ze een leuk sinterklaascadeau wel heel erg waarderen.
Als ze natuurlijk tijdens het jaar ook al alles krijgen waar ze hun mond nog maar voor opendoen, dan gaan ze idd geen dankbaarheid meer tonen voor iets dat ze krijgen bij een specifieke gelegenheid zoals sinterklaas, kerst
maar jij hebt wel t verschil gemerkt ... jij vindt die waarden dus ook belangrijk, vermoed ik
Oud 14 november 2007, 10:22   #69
De Lange Wapper
Burger

Standaard

Citaat:
maar jij hebt wel t verschil gemerkt ... jij vindt die waarden dus ook belangrijk, vermoed ik
Ik vind het heel belangrijk dat zij beseffen dat die dagen vooral om gezelligheid draaien, daarom zullen zij geen extravagante geschenken krijgen op de officiële feestdagen. Natuurlijk zijn mijn kinderen nog heel jong, en hebben nog geen behoefte aan zaken zoals een playstation, eigen televisie, die moeilijkheden moeten voor ons nog komen
Het budget bij sinterklaas en kerst is rond de 10euro. (snoepgoed niet meegerekend).

Tijdens het jaar krijgen ze af en toe ook wel eens iets, als we vb gaan winkelen, en ze hebben twee uur braaf geweest, dan krijgen ze ook wel eens een kleinigheid, een zakje knikkers, een surprise-ei, een kleurboek.
Het punt is gewoon dat ze ook moeten inzien dat alles geld kost, en dat je niet zomaar zonder denken alles kan gaan kopen. Zo'n kleinigheidje mag maximum een euro kosten.

Hun verjaardag daarentegen, daar zit niet echt een diepere betekenis achter. Dat is gewoon puur feestvieren en het geschenk dat ze voor hun verjaardag krijgen is dan wel veel groter. Bijvoorbeeld een driewieler, een hijskraan (speelgoedmodel dat zo hoog is als hunzelf). Gemiddeld geven we per kind 25-30euro uit voor een verjaardag.

Ik denk dat we op deze manier hun leren dat speelgoed en cadeaus niet het antwoord zijn op alles, maar dat ze bij gelegenheid wel heel leuk om krijgen zijn. En ook: voor elk cadeautje zijn gelegenheid, is er geen gelegenheid, dan geen cadeautjes
Oud 14 november 2007, 10:29   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper Bekijk bericht
Ik vind het heel belangrijk dat zij beseffen dat die dagen vooral om gezelligheid draaien, daarom zullen zij geen extravagante geschenken krijgen op de officiële feestdagen. Natuurlijk zijn mijn kinderen nog heel jong, en hebben nog geen behoefte aan zaken zoals een playstation, eigen televisie, die moeilijkheden moeten voor ons nog komen
Het budget bij sinterklaas en kerst is rond de 10euro. (snoepgoed niet meegerekend).

Tijdens het jaar krijgen ze af en toe ook wel eens iets, als we vb gaan winkelen, en ze hebben twee uur braaf geweest, dan krijgen ze ook wel eens een kleinigheid, een zakje knikkers, een surprise-ei, een kleurboek.
Het punt is gewoon dat ze ook moeten inzien dat alles geld kost, en dat je niet zomaar zonder denken alles kan gaan kopen. Zo'n kleinigheidje mag maximum een euro kosten.

Hun verjaardag daarentegen, daar zit niet echt een diepere betekenis achter. Dat is gewoon puur feestvieren en het geschenk dat ze voor hun verjaardag krijgen is dan wel veel groter. Bijvoorbeeld een driewieler, een hijskraan (speelgoedmodel dat zo hoog is als hunzelf). Gemiddeld geven we per kind 25-30euro uit voor een verjaardag.

Ik denk dat we op deze manier hun leren dat speelgoed en cadeaus niet het antwoord zijn op alles, maar dat ze bij gelegenheid wel heel leuk om krijgen zijn. En ook: voor elk cadeautje zijn gelegenheid, is er geen gelegenheid, dan geen cadeautjes
je haalt daar een belangrijk punt aan tv (of computer) op de kamer ... heb mij voorgenomen om dat nooit toe te staan ... net omdat wij dat thuis allemaal wel hadden ... wel ik kan je zeggen vanaf dat moment is t familieleven gedaan. ieder zit in zijn eigen kamertje naar de kijkkast te turen en mama en papa doen t zelfde beneden ...

nu nog afwachten tot ze doorkrijgen dat ik bij de bouw wel kabel voorzag in alle kamers ... ... voorlopig zijn ze daar nog niet achter
Oud 14 november 2007, 11:13   #71
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd die Chinese brol krijgen ze toch wel van oma's en opa's ...
Denk ik ook wel... Als jij zooooo bedorven was vroeger dat jeje kinderen met weinig wilt gelukig maken; welke is de rol van opa en oma daarin dan? Niet te vaak op bezoek gaan of zo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:19   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Denk ik ook wel... Als jij zooooo bedorven was vroeger dat jeje kinderen met weinig wilt gelukig maken; welke is de rol van opa en oma daarin dan? Niet te vaak op bezoek gaan of zo?
mijn pa is overleden ... en hij was dan nog de goeie van de twee ... dus idd familiebezoek bij oma te mijden (maar ja, eens per maand kom je daar toch niet echt onderuit)... en oma geregeld even laten weten wat kan en wat niet (waardoor zij vindt dat ze niks mag ) .

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 november 2007 om 11:20.
Oud 14 november 2007, 11:26   #73
largo_w

Standaard

Citaat:
mijn pa is overleden ... en hij was dan nog de goeie van de twee ... dus idd familiebezoek bij oma te mijden (maar ja, eens per maand kom je daar toch niet echt onderuit)... en oma geregeld even laten weten wat kan en wat niet (waardoor zij vindt dat ze niks mag ) .

hehe kzie da maddameke zo geld in hunne zakken glippen...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 14 november 2007, 11:26   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

hehe kzie da maddameke zo geld in hunne zakken glippen...
dat durft ze niet
Oud 14 november 2007, 11:28   #75
largo_w

Standaard

Citaat:
ze knuffelen dat helemaal versleten hoor ... als je dat echte 'lievelingsknuffeltje'min of meer heel wil bewaren zal je dat moeten afpakken op een bepaald moment vrees ik ...

of er van in t begin twee ineens kopen ... probleem daarmee is weer dat ze dat 'lievelingsknuffeltje' zelf kiezen (hoe erg je dat ook tracht te beïnvloeden, dat lukt niet) ...
goh ja ik had zo een echt scharminkel gekregen van één of ander verre achtertante ... Triest dat ik was dat ik die kwijt ben gespeeld dus heeft m'n vriendin maar een nieuwe gekocht (niet op een speciale dag). Replacement is wel niet super super maar toch het heeft iets
Citaat:
Oud 14 november 2007, 11:29   #76
largo_w

Standaard

Citaat:
dat durft ze niet
Kdenk da mijn ouders da ook dachten bij de mijne maar guess wath?
Twas wel nooit veel...
Citaat:
Oud 14 november 2007, 11:43   #77
largo_w

Standaard

Citaat:
je haalt daar een belangrijk punt aan tv (of computer) op de kamer ... heb mij voorgenomen om dat nooit toe te staan ...
dat vind ik wel een goed idee... ik heb nooit tv op kamer gehad ik vind dat zeer goed dan kijk je in familie iets dat de hele familie wil (ale m'n vader kijkt toch nooit dus bijna heel de familie ).

Sinds kort hebben we we thuis ook tv in de keuken en dat verandert al heel wat...
Citaat:
Oud 14 november 2007, 11:53   #78
largo_w

Standaard

En anna tot welke leeftijd ga je ze zo strikt opvoeden als ik vragen mag? Ik ben nooit bedorven geweest als ik zeer klein was... We hadden alles maar nooit in overvloed en vakantie was weldegelijk exeptioneel (maar dan wel zeer feestelijk). Tegen m'n 2de humaniora (+-) is dat verandert... Ik denk dat ik een goeie jeugd heb (gehad)...
Citaat:
Oud 14 november 2007, 13:54   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En anna tot welke leeftijd ga je ze zo strikt opvoeden als ik vragen mag? Ik ben nooit bedorven geweest als ik zeer klein was... We hadden alles maar nooit in overvloed en vakantie was weldegelijk exeptioneel (maar dan wel zeer feestelijk). Tegen m'n 2de humaniora (+-) is dat verandert... Ik denk dat ik een goeie jeugd heb (gehad)...

denk niet dat ik ze strikt opvoed ... zi.n me dunkt slechts basics (samen eten/samen leven/samen dingen doen) ... echt waarden ... die ik ze tracht mee te geven omdat ik ze me eigen gemaakt hebt ... dat zal wel zo bli.ven ... voor de rest laat ik ze een heel grote eigen inbreng (ttz als ze erin slagen goed te argumenteren, en dat lukt al heel aardig hoor ... de oudste weet al heel goed dat ie met uitleg en argumenten moet komen (echt al een goed onderhandelaar vind ik zelf (als trotse papa natuurlik)) , de .ongste komt daar nog wel achter)

en ze moeten toch tegen iets kunnen revolteren
Oud 14 november 2007, 18:08   #80
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Goed idee Groentje-18 ik zal dat zekers in overweging nemen hé,thnx
't Is niets.
Ik heb zo'n grote knuffel gekregen van mijn peter bij mijn geboorte, en moest mijn mama 'm niet op een dag met het vuilnis hebben meegegeven, had ik 'm nog altijd.
Dat zijn zo van die dingen in het leven die later heel veel symbolische waarde krijgen en waar je je aan hecht.
Misschien wel niet tè groot. Het kan zijn dat het kind er dan in het begin bang voor is.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 november 2007 om 18:19.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be