![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoiets als dit?
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tegen die tijd heb je wellicht geleerd dat t de makkelijkste oplossing (zeker voor de ouder zelf) die is van verwennen en altijd maar ja zeggen op elke wens nu verwar je verwennen nog met (liefst te dure)cadeautjes kopen ... verwennen doe je gewoon door af en toe eens samen in de zetel te gaan zitten, aandacht te geven, onverwacht een stukje fruit te delen, een toffe babbel ... en geloof me, ik ken de twee manieren, en weet wat de verschillen zijn ... ik was immers zelf het jongetje met de eerste koersfiets, de eerste walkman, het eerste computerspelletje, de drie skivakanties per jaar etc etc ... alles vanzelfsprekend zonder merci, hoe kon het ook anders ... Laatst gewijzigd door Anna List : 14 november 2007 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Burger
|
![]() Duveltje, ik zou dan weer geen knuffelbeestje kopen, ik zal ook zeggen waarom, iedereen denkt namelijk dat een knuffelbeestje wel een goed cadeau is, en zodoende zal de baby op de duur zakken maar dan ook zakken vol hebben, en tenzij dat jouw knuffeltje iets speciaals kan, zoals lichtgeven, of muziek maken, zal dat mee in de grote hoop knuffels in 1 van die plastic zakken terechtkomen.
Wij hadden vier grote vuilzakken vol knuffels op gegeven moment. Twee ervan zijn naar een opvangcentrum hier in de buurt gegaan, en de andere twee zakken staan hier nog, de meeste nog helemaal nieuw. Als ze hier collectes doen voor straatkinderen of iets dergelijks, geef ik zo'n boel knuffels mee. Dus knuffels lijkt mij geen goed idee ![]() Rond drie maand zijn baby's nog heel erg bezig met zintuigontwikkeling. Zo'n spanner voor aan de relax of maxi-cosi met dingetjes aan die geluid maken als hij er tegen slaat, een mobile, een zachte rammelaar zijn op die leeftijd leuke cadeautjes. Wat tegenwoordig ook bestaat en heel leuk is, dat zijn van die rammelkousen, dat zijn kousen (duh) met aan de bovenkant van de voet bijvoorbeeld een olifantenhoofd genaaid met een belletje in, of een rammeldoosje in. Kinderen op die leeftijd zitten altijd heel druk met hun beentjes te shaken alsof hun leven ervanaf hangt, dus rammelen die kousen en dat vinden ze heel plezant. Hun voeten blijven ermee warm ![]() En ze zijn wasbaar in de wasmachine. Onder andere in de hema kan je die kopen in allerlei varianten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
idd die Chinese brol krijgen ze toch wel van oma's en opa's ... hun kamer ligt er vol van ... in t beste geval goed voor een paar uurtjes aandacht ... (dikwijls afgekochte rust voor de ouders ... geef ze liefst nog maar een computergame(ps3, wii,...), dan zijn we er een paar uur vanaf ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat is verwennerij. En anderzijds voor kinderen speelgoed ipv kledij kopen voor sinterklaas ![]() Dat is toch geen verwennerij. Als je kinderen tijdens het jaar 'gewoon' behandeld worden als het op geschenken aankomt, dan gaan ze een leuk sinterklaascadeau wel heel erg waarderen. Als ze natuurlijk tijdens het jaar ook al alles krijgen waar ze hun mond nog maar voor opendoen, dan gaan ze idd geen dankbaarheid meer tonen voor iets dat ze krijgen bij een specifieke gelegenheid zoals sinterklaas, kerst ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
woorden wekken, voorbeelden strekken, mon vieux ... opvoeden,liefde en respect, daar moet je niet over leuteren, dat moet je uitstralen, doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of er van in t begin twee ineens kopen ... probleem daarmee is weer dat ze dat 'lievelingsknuffeltje' zelf kiezen (hoe erg je dat ook tracht te beïnvloeden, dat lukt niet) ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Het budget bij sinterklaas en kerst is rond de 10euro. (snoepgoed niet meegerekend). Tijdens het jaar krijgen ze af en toe ook wel eens iets, als we vb gaan winkelen, en ze hebben twee uur braaf geweest, dan krijgen ze ook wel eens een kleinigheid, een zakje knikkers, een surprise-ei, een kleurboek. Het punt is gewoon dat ze ook moeten inzien dat alles geld kost, en dat je niet zomaar zonder denken alles kan gaan kopen. Zo'n kleinigheidje mag maximum een euro kosten. Hun verjaardag daarentegen, daar zit niet echt een diepere betekenis achter. Dat is gewoon puur feestvieren en het geschenk dat ze voor hun verjaardag krijgen is dan wel veel groter. Bijvoorbeeld een driewieler, een hijskraan (speelgoedmodel dat zo hoog is als hunzelf). Gemiddeld geven we per kind 25-30euro uit voor een verjaardag. Ik denk dat we op deze manier hun leren dat speelgoed en cadeaus niet het antwoord zijn op alles, maar dat ze bij gelegenheid wel heel leuk om krijgen zijn. En ook: voor elk cadeautje zijn gelegenheid, is er geen gelegenheid, dan geen cadeautjes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu nog afwachten tot ze doorkrijgen dat ik bij de bouw wel kabel voorzag in alle kamers ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 14 november 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
![]() hehe kzie da maddameke zo geld in hunne zakken glippen... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Kdenk da mijn ouders da ook dachten bij de mijne
![]() ![]() Twas wel nooit veel...
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Sinds kort hebben we we thuis ook tv in de keuken en dat verandert al heel wat...
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() En anna tot welke leeftijd ga je ze zo strikt opvoeden als ik vragen mag? Ik ben nooit bedorven geweest als ik zeer klein was... We hadden alles maar nooit in overvloed en vakantie was weldegelijk exeptioneel (maar dan wel zeer feestelijk). Tegen m'n 2de humaniora (+-) is dat verandert... Ik denk dat ik een goeie jeugd heb (gehad)...
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
denk niet dat ik ze strikt opvoed ... zi.n me dunkt slechts basics (samen eten/samen leven/samen dingen doen) ... echt waarden ... die ik ze tracht mee te geven omdat ik ze me eigen gemaakt hebt ... dat zal wel zo bli.ven ... voor de rest laat ik ze een heel grote eigen inbreng (ttz als ze erin slagen goed te argumenteren, en dat lukt al heel aardig hoor ... de oudste weet al heel goed dat ie met uitleg en argumenten moet komen (echt al een goed onderhandelaar vind ik zelf (als trotse papa natuurlik)) , de .ongste komt daar nog wel achter) en ze moeten toch tegen iets kunnen revolteren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb zo'n grote knuffel gekregen van mijn peter bij mijn geboorte, en moest mijn mama 'm niet op een dag met het vuilnis hebben meegegeven, had ik 'm nog altijd. Dat zijn zo van die dingen in het leven die later heel veel symbolische waarde krijgen en waar je je aan hecht. Misschien wel niet tè groot. Het kan zijn dat het kind er dan in het begin bang voor is. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 november 2007 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |