Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De huidige prestatieschool is nog al te vaak een 'kindzwakke school'
Ja 5 33,33%
Neen 3 20,00%
ja, maar ... 2 13,33%
Neen, maar ... 0 0%
Geen idee 5 33,33%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2007, 09:08   #61
DaS
Provinciaal Statenlid

DaS's schermafbeelding

Standaard

Na enige afwezigheid, toch een antwoord:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Feit isenkel, niet overal, dat wie jong en van goeie wil is om een of andere reden nog steeds te veel moeten luisteren naar de ouderen die het steeds beter weten, en dikwijls meer te piepen hebben dan de directie zelf, of ze al of niet gecompromitteerd is of niet.

Management, daar ontbreekt het aan in het onderwijs. Spijtig genoeg hebben we nog steeds geen minister die het lef heeft op dat vlak maatregelen te nemen die moeten worden gevolgd, door iedere directie.

Momenteel doet elke directeur wat hij wilt, zolang er geen ongelukken gebeuren. Brandjes blussen noem ik dat.

En voor de rest zijn er nog steeds te veel oudere leerkrachten die zich vastklampen aan een prehistorische machtspositie;
Ik kan dit alles niet ontkennen. U heeft hier overschot van gelijk.
Daarom, o.a., dat ik pleit voor een radicale hervorming van het onderwijs. Het huidige systeem is te versnipperd, te gedecentraliseerd, te onderling competitief en te vastgelopen in oude structuren en beheerswijzen.

Ondermeer daarom, mr. Verhulst (uw eenmalige bijdrage en het uitblijven van verdere toelichting stellen mij enigszins teleur), dat de overheid het onderwijs net meer naar zich toe moet trekken. 1 onderwijsnet, georganiseerd door de overheid kan vele voordelen hebben.
Oud 13 december 2007, 10:19   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gayboy29 Bekijk bericht
Hoe komt het dat geweld voor 99% op scholen bestaat voor minder-begaafde mensen? (beroeps/technisch)...Secundaire scholen (ASO) hebben daar een pak minder last van.Vroeger werd er wel eens gevochten,wat uitzondelijk was, maar nu grijpen ze meteen naar wapens,messen,afpersing,zelfs moord.Wat gaat dat zijn over 10-20 jaar?
Mijn beste,

iemand die kiest voor beroeps of technisch onderwijs is niet noodzakelijk 'minder begaafd'.

En als lesgever op een school voor 'algemeen secundair onderwijs' heb ik ook al geweld meegemaakt, hoor.

Zelfs op universiteiten komt geweld voor. Het gaat er misschien iets subtieler aan toe, maar het blijft geweld.

En 'vroeger' werd er ook gevochten, wees maar gerust.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be