Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2007, 00:47   #61
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Pentium 3 700 Mhz
384 MB ram
nvdia 5200 video kaart

Gaat al zo'n tien jaar mee.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 00:56   #62
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy Bekijk bericht
bravo voor de apple-groupies die voor de zoveelste keer met achterhaalde clichés afkomen!

ik heb na lang zoeken en vergelijken toch voor pc gekozen.
een MacPro wordt maar echt interessant als je voor dubbele processors gaat. net een nieuwe workstation aangeschaft, en met het geld dat ik me "uitgespaard" heb, heb ik mezelf verwend met een 30" Apple Cinema Display.

mijn collega is wél voor de MacPro gegaan en we gaan één dezer eens een vergelijkend testje doen in Photoshop en After Effects. hoogstwaarschijnlijk gaat het zeer dicht bij mekaar liggen, wat van de prijs niet gezegd kan worden
Een Apple 30" Cinema Display... om:

Het meest overprijsde product uit hun ganse kataloog gaat ge dan wel kopen?
Oud 19 december 2007, 01:17   #63
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Een Apple 30" Cinema Display... om:

Het meest overprijsde product uit hun ganse kataloog gaat ge dan wel kopen?
vind je dat?
* netto is hij 4 euro goedkoper dan de 30" van Dell.
* sinds de eerste generatie geweldig in prijs gezakt en in kwaliteit gestegen
* 2560 x 1600 pixels ipv 1920 x 1200 van de kleinere broertjes en "goedkopere" modellen zoals 27" schermen.

ik heb echt wel mijn huiswerk gemaakt hoor

Laatst gewijzigd door doggy : 19 december 2007 om 01:18.
doggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 09:46   #64
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Update (gisteren besteld)

High-end game systeem: (zelf te bouwen)
  • Moederbord:Abit IN9 32X-MAX WIFI, nVidia nForce 680i SLI chipset
  • Processor: Intel Core 2 Quad Q9450 2.67MHz 12MB
  • Gegeugen: 2x Corsair TWIN 2X, 2048MB, DDR2, 6400C4, 4-4-4-12
  • Monitor: Iiyama ProLite 24'' B2403WS-B1 TFT Wide Black 3ms TN HDMI Piv Hig adj.
  • Grafische kaart: 2x Club3D CGNX-G882DD 512MB 8800GT PCI-E
  • Harde schijven: 2x Samsung Spinpoint T166 500GB 7200rpm HD501LJ SATA II 16MB NCQ
  • Voeding: Zalman ZM600-HP 600W ATX Heatpipe
  • Systeemkast: Recom Powerstation Black Window ATX
  • Surround system: Creative Inspire T7900 7.1 Dolby Surround 7x8W 24W Zwart
  • Geluidskaart: Creative Soundblaster X-FI XtremeMusic
  • Koeler Processor: Scynthe Mugen Infinity SCINF-1000
  • DVD RW: Samsung DVD/RW 20x SHS203N SATA Lightscribe Black
  • Besturingssysteem: Microsoft Vista Ultimate 64BIT EN OEM
Ik twijfel nog om twee harde schijven bij te bestellen van 10.000rpm, Raptors waarschijnlijk.

De keuze voor Vista komt door de 64BIT configuratie en de 4Gb aan geheugen, een 32BIT systeem ziet maximum 3.2GB zitten. XP in 64BIT nog niet gevonden daarvoor steek ik ook twee extra HD's bij als ik hem vindt zodat beide besturingssystemen naast elkaar kunnen bestaan.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 23 december 2007 om 09:50.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 18:05   #65
cor
Minister

Standaard

Stevig machientje.
Alleen wat onevenwicht tussen die dure Quad-processor en goedkopere merken voor mobo en graka.
Ga je die Quad voluit kunnen gebruiken?
Ga je overklokken? (omdat je een infinity gaat installeren en 6400-geheugen).
Prima HD's, en stil. Dat laatste zul je van de raptors niet altijd kunnen zeggen.
Waar heb je het systeem besteld?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 19:30   #66
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Stevig machientje.
Alleen wat onevenwicht tussen die dure Quad-processor en goedkopere merken voor mobo en graka.
Het moederbord krijgt in elk geval zeer goede recensies en ik heb nog nooit een probleem gehad met Abit, in tegenstelling tot bv Gigabyte. Het is ook één van de weinigen met een 680i-chipset SLI die je nodig hebt om die twee GT8800's in SLI aan de praat te krijgen.

Citaat:
Ga je die Quad voluit kunnen gebruiken?
Nog niet onmiddelllijk voor veel programma's maar ik kan er voor een tijdje tegen zoveel is duidelijk. En met Crysis en BioShock gaat die wel zweten. Voorlopig is die Q9450 pas vanaf 9 januari leverbaar €275.

Citaat:
Ga je overklokken? (omdat je een infinity gaat installeren en 6400-geheugen).
Yep, en das geen probleem hoor, UGURU sectie in de BIOS.

Citaat:
Prima HD's, en stil. Dat laatste zul je van de raptors niet altijd kunnen zeggen.
Waar heb je het systeem besteld?
Het systeem is de 'Best Buy Guide' van Tweakers, de keuzes zijn goed verantwoord en krijgen ook goede kritieken van de lezers/testers. De onderdelen heb ik allemaal via het web in Nederland besteld, in totaal bij vier shops. (zie de link) Belangrijk om weten is ook dat de richtprijs +/-€2000 is.

http://www.friesland-computers.nl/
http://www.digitique.nl/index.php
http://www.pcmegastore.nl/catalog/default.php
http://www.electronicagigant.nl/

Ik heb gekeken en vergeleken met de prijzen in België maar das om te schreeuwen, scheelt makkelijk €350 op deze configuratie. Daar betaal ik met plezier wat transportkosten voor.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 23 december 2007 om 19:53.
Oud 23 december 2007, 20:06   #67
cor
Minister

Standaard

Nederland scheelt inderdaad heel wat in prijs. En de keuze in componenten is ook groter. Ik kocht mijn systeem ook in Nederland enkele maanden geleden, maar volledig in één winkel want elke winkel is telkens verzendingskost.

Ik game zelf niet en weet er dus niet zoveel van (en ook niet van dure graka's - ik werk met een HD2400pro). Maar ik dacht dat de nieuwe 'supergames' als Crysis vooral de graka het vuur aan de schenen leggen en niet zozeer de processor.
Persoonlijk zie ik niet zoveel mensen die een Quad kunnen benutten, tenzij je verschillende zware toepassingen tegelijkertijd wilt draaien.
Gaan die twee 8800GT in SLI Crysis kunnen draaien op high? Naar wat ik lees zou ik momenteel precies een nieuwe 8800GTS-512 nemen. Die is sneller dan de oude 640. En volgend jaar overschakelen naar de nieuwe 9-kaarten. Maar ik herhaal, hiervan weet ik niet zoveel.

Raptor's zijn iets sneller, maar de snelheidswinst is de meerprijs volgens mij niet waard.

Laatst gewijzigd door cor : 23 december 2007 om 20:17.
Oud 23 december 2007, 20:24   #68
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik game zelf niet en weet er dus niet zoveel van (en ook niet van dure graka's - ik werk met een HD2400pro). Maar ik dacht dat de nieuwe 'supergames' als Crysis vooral de graka het vuur aan de schenen leggen en niet zozeer de processor.
Klopt, Crysis kan nu maximum met een een gewone Core2 aan de slag, voor de Quad zijn ze ook nog niet klaar. Zoals gezegd, ik kan er weer een tijdje tegen met deze configuratie, misschien nog eens een CPU upgrade en MOBO binnen twee jaar? Ik geef toe een beetje een freak te zijn op dat gebied maar het is een hobby die ik deel met heel wat vrienden, bovendien heb ik weinig geduld achter de PC en haat ik zandloperkes.

Citaat:
Raptor's zijn iets sneller, maar de snelheidswinst is de meerprijs volgens mij niet waard.
Idd, ik twijfel nog of ik het systeem op 10.000rpm wil hebben of niet? Maar de beoogde RAID0 configuratie met de twee Samsung's is bijna even snel dacht ik gelezen te hebben.
Oud 23 december 2007, 20:31   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Klopt, Crysis kan nu maximum met een een gewone Core2 aan de slag, voor de Quad zijn ze ook nog niet klaar.
Het is op zich een grap. Windows en de meeste software is niet klaar voor twee, laat staan 4 cores. Daarvoor zou die software een degelijk multi-threading model moeten hebben. En dat is nu niet het geval.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 20:48   #70
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Maar de beoogde RAID0 configuratie met de twee Samsung's is bijna even snel dacht ik gelezen te hebben.
Raid0 is interessant als je regelmatig grote bestanden versluist (videobewerking, grote photoshop-bestanden), dan is het bijna dubbel zo snel. Met kleine files is er niet zoveel winst.
Als risico bij raid0 wordt gewoonlijk gewezen op het feit dat bij crash van één schijf, je alle data kwijt bent. Volgens mij is dat risico klein bij moderne schijven (en zeer klein als je regelmatig een backup neemt), maar ik zie meer risico in crash van de software (de raid-drivers) bij opstart. Dan zijn alle gegevens onbereikbaar.
Op basis hiervan overweeg ik mijn raid0 te verwijderen.
Oud 23 december 2007, 20:54   #71
cor
Minister

Standaard

Citaat:
misschien nog eens een CPU upgrade en MOBO binnen twee jaar?
Hmmm, als je processor maar twee jaar mee moet, dan had ik toch voor een goedkopere E6850 of Q6600 gegaan. Volgend jaar komen de Penryns (of hoe heten ze alweer, 45 nm).

Maar ja, freaks, ik snap het wel.

Laatst gewijzigd door cor : 23 december 2007 om 20:55.
Oud 23 december 2007, 21:56   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raid0 is interessant als je regelmatig grote bestanden versluist (videobewerking, grote photoshop-bestanden), dan is het bijna dubbel zo snel. Met kleine files is er niet zoveel winst.
Als risico bij raid0 wordt gewoonlijk gewezen op het feit dat bij crash van één schijf, je alle data kwijt bent. Volgens mij is dat risico klein bij moderne schijven (en zeer klein als je regelmatig een backup neemt)
Raid 0 is extreem gevaarlijk. 1 disk van de twee kwijt en je bent alles kwijt. En moderne disks zijn juist veel gevoeliger voor crashes. Mijn volgende pc zal twee data disks in raid 1 hebben. Veiligheid voor alles.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 december 2007 om 21:57.
Oud 23 december 2007, 22:03   #73
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

eeeuuh mannen, mag ik jullie erop wijzen dat het topic "toren van babel" al bestaat. Julie computertaal had er niet misgestaan.

ik moet toegeven dat ik het topic "toren van babel" begrijpelijker vindt dan wat ik hier allemaal gelezen heb.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 23 december 2007 om 22:04.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 22:05   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
eeeuuh mannen, mag ik jullie erop wijzen dat het topic "toren van babel" al bestaat. Julie computertaal had er niet misgestaan.

ik moet toegeven dat ik het topic "toren van babel" begrijpelijker vindt dan wat ik hier allemaal gelezen heb.

Mogen wij nerds geen topic hebben? Ga ergens anders janken dat je niet weet waar de aan-knop van je printer staat

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 december 2007, 22:13   #75
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Pentium 3 700 Mhz
384 MB ram
nvdia 5200 video kaart

Gaat al zo'n tien jaar mee.
Dat laatste betwijfel ik ten zeerste. Tien jaar terug had ik een P 1 166 Mhz met 32 MB RAM en een grafische kaart van 4 MB. Toentertijd zowat het nec plus ultra op PC-gebied.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 00:03   #76
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat laatste betwijfel ik ten zeerste. Tien jaar terug had ik een P 1 166 Mhz met 32 MB RAM en een grafische kaart van 4 MB. Toentertijd zowat het nec plus ultra op PC-gebied.
idd, tien jaar geleden heb ik men tweede pc gekocht, eind 97
toen was windows 98 net uit. en de laatste nieuwe pentium was een pentium II @ 450 mhz. met +- 128 SDRAM geheugen.
Oud 24 december 2007, 08:39   #77
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Raid 0 is extreem gevaarlijk. 1 disk van de twee kwijt en je bent alles kwijt. En moderne disks zijn juist veel gevoeliger voor crashes. Mijn volgende pc zal twee data disks in raid 1 hebben. Veiligheid voor alles.
Extreem gevaarlijk zou ik het nu ook weer niet noemen. Tenzij je geen backups neemt.
En wat ik juist zegde, één disk kwijt, alles kwijt, maar juist hetzelfde geldt als je gewoon één disk gebruikt zonder raid. Daarom dat ik het risico groter acht in de software.

Bij raid1 heb je je data nog bij een softwaremankement, maar mogelijk zul je alles wel terug moeten installeren.
Gewone schijven en zeer frequente backups lijken me uiteindelijk de beste oplossing voor een gewone thuisgebruiker.
Oud 24 december 2007, 12:00   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat ik juist zegde, één disk kwijt, alles kwijt, maar juist hetzelfde geldt als je gewoon één disk gebruikt zonder raid.
Helaas, je redenering klopt niet. Je maakt je data afhankelijk van de kans op falen van twee disks. Het risico verhoogt dus.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 december 2007, 13:13   #79
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het is op zich een grap. Windows en de meeste software is niet klaar voor twee, laat staan 4 cores. Daarvoor zou die software een degelijk multi-threading model moeten hebben. En dat is nu niet het geval.
Crysis wordt toch door de meeste tijdschriften en testers gebruikt om een pc en grafische kaart tot het maximum te drijven. Er wordt op de verschillende fora ook soms geklaagd over de zware eisen die er gesteld worden aan het systeem om het spel op 'very high' te spelen.

Ik ben het wel met je eens dat het allemaal overkill is hoor, voorlopig toch nog. BTW schitterende graphics en wapens in overvloed.

Citaat:
BRON

Is jouw gamesysteem klaar voor Crysis?

Laat er een einde komen aan alle speculatie! EA en Crytek kondigen vandaag de minimale en aanbevolen systeemvereisten voor Crysis aan.

Deze langverwachte first-person shooter biedt de meest adembenemende visuele effecten die je ooit in een game op welk platform dan ook hebt gezien. Crysis maakt niet alleen gebruik van de allerlaatste technologieën, zoals DX10, grafische processors uit de GeForce 8800-serie van Nvidia en Core 2-processors van Intel, maar kan ook worden gespeeld op gamesystemen die op de releasedatum van de game op 16 november 2007 al 2 tot 3 jaar oud zijn.

“Onze Crysis-visie is altijd geweest dat we de meest bijzondere en meeslepende FPS ooit wilden maken en we hebben er alles aan gedaan om dat niet alleen voor elkaar te krijgen op geavanceerde gamesystemen, maar ook op systemen met gemiddelde specificaties,” aldus Cevat Yerli, CEO van Crytek. “Deze specificaties zijn natuurlijk van invloed op hoe je de game nu speelt, maar Crysis is ook goed voorbereid op de toekomst: de gameplay, visuele effecten en prestaties van Crysis zullen 1 tot 2 jaar meegroeien met de technologie.”
Oud 24 december 2007, 13:19   #80
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als risico bij raid0 wordt gewoonlijk gewezen op het feit dat bij crash van één schijf, je alle data kwijt bent. Volgens mij is dat risico klein bij moderne schijven (en zeer klein als je regelmatig een backup neemt), maar ik zie meer risico in crash van de software (de raid-drivers) bij opstart. Dan zijn alle gegevens onbereikbaar.
Op basis hiervan overweeg ik mijn raid0 te verwijderen.
Je kan de grootte van die sectoren instellen tijdens het maken van je RAID0. Je kiest dat idd naar gelang de bewerkingen die je met je PC wil doen.

Ik werk al meer dan tien jaar met RAID0 en heb nog nooit een crash gehad, ik klop dit ff af op hout ondertussen , ik neem ook regelmatig backups op een externe schijf.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be