Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2014, 23:27   #781
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zjowelleke Milquet heeft in ieder geval nog geen proces aangespannen tegen Laurent Louis. Ondertussen is de volledige omerta ingetreden rond het schandaal.
Welk schandaal ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 23:30   #782
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
We wachten vol spanning op Milquet die de beschuldigingen van Laurent Louis weerlegt...
Welke beschuldigingen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 9 mei 2014, 23:33   #783
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Waren er geen slechte vrouwen dan waren er ook geen slechte mannen. Dat was een gezegde van mijn grootvader vroeger, en ergens klopt ze natuurlijk.
Het gaat hier niet over slechte mannen en vrouwen, maar over een directeur die om één of andere reden tot verregaande maatregelen gedwongen wordt.

De sleutel is dat ene meisje dat mocht blijven terwijl de jongenskliek aan de deur werd gezet. Wie weet zijn er meer "sleutels" betrokken partij, maar heeft de laatste de doodslag gegeven omdat "het steeds erger werd".
Oud 9 mei 2014, 23:35   #784
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat hier niet over slechte mannen en vrouwen, maar over een directeur die om één of andere reden tot verregaande maatregelen gedwongen wordt.

De sleutel is dat ene meisje dat mocht blijven terwijl de jongenskliek aan de deur werd gezet. Wie weet zijn er meer "sleutels" betrokken partij, maar heeft de laatste de doodslag gegeven omdat "het steeds erger werd".
Bron ?

Oud 9 mei 2014, 23:41   #785
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zijn mensen die naar een parenclub gaan dan slechter dan deze die daar niet heen gaan ? Integendeel ze zijn in de meeste gevallen tenminste eerlijk tegenover elkaar !

bof, dat weet ik nog niet zo, de hippies destijds met hun flower power die waren voor het grootste deel eerlijk en open & bloot tegenover elkaar .. iets wat men niet van kattekoppen die in het geniep parenclubs bezoeken kan zeggen, immers zou het mij verbazen dat zij daar met hun vrouw naartoe gaan. Nee zij knijpt wss. een oogje toe terwijl ze braaf thuis naar Desperate Housewives zit te kijken en over de tuinman fantaseert - tenminste volgens manlief, want seks boehh dat is vies en alleen voor slettebakken en/of procreatie
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 23:51   #786
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Precies wat ik wil zeggen. Hier is men er vanuit gegaan dat de mannelijke slecht genoeg waren om aan de deur gezet te worden terwijl de vrouwelijke als heilige boon behandeld wordt. Of ze zo heilig is, wie zal het zeggen.

Daarom dat ik verwijs naar de gezegde van mijn grootvader destijds. Voor het zelfde geld is het de jonge dame die een gewiekste deerne is en welke jonge man laat zich dan niet meeslepen in een partijtje opwinding?

Laatst gewijzigd door Garry : 9 mei 2014 om 23:52.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 23:58   #787
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
"Ik had deze zaak liever in alle stilte willen regelen", aldus directeur Paul Benoît de Monge de Franeau. "Maar, zonder in detail te treden over de feiten, kon ik niet anders dan de leerlingen van school sturen. Er was namelijk het risico dat de zaken nog gingen verergeren."

Veel ouders begrijpen niet dat de jongens van school gestuurd worden, terwijl het meisje mag blijven. "Het was een bijzonder moeilijke keuze" aldus de directeur. "Maar ik kon niet anders."

Bron: zowat alle Belgische kranten.

En hou nu op met moedwillig je kop in 't zand te steken en te doen alsof er niets aan de hand is daar!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 23:58   #788
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waren er geen slechte vrouwen dan waren er ook geen slechte mannen...
En omgekeerd?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 23:59   #789
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is ongetwijfeld een reden waarom hij een voor hem veel moeilijker en risicovoller besluit heeft genomen

i know i know, ik zou zeggen dat de reden te zoeken is mbt. haar geslacht - was zij een jongen geweest, dan was ze wellicht ook van school gevlogen .. de zogenaamde hoffelijkheidstheorie zeg maar waarbij vrouwen nogal eens een mildere straf krijgen .. dit zie je ook in ons gerechtelijk systeem waar veel mannen een soort ridderlijkheid hanteren en vinden dat je een vrouw niet zo hard moet aanpakken ... iets waar ik kan inkomen want ja, het is nog steeds niet sociaal correct van als man in het openbaar traantjes te laten want dan ben je een mietje, een vrouw die huilt daarentegen dat is sociaal aanvaard en als het erop aankomt kan het zelfs meespelen in haar voordeel ...
Oud 9 mei 2014, 23:59   #790
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor het zelfde geld is het de jonge dame die een gewiekste deerne is en welke jonge man laat zich dan niet meeslepen in een partijtje opwinding?
Zo dacht ik er eerst ook over, maar blijkbaar is dat meisje niet helemaal "normaal" en was ze een gewillig slachtoffer voor die jongens, die heel goed wisten dat dit meisje nooit "nee" zegt (of durft te zeggen).
Oud 10 mei 2014, 00:02   #791
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk schandaal ?
Misschien kunt u er een enquête over opstarten?

Gelieve de optie "Prince Laurent for president" niet te vergeten

Oud 10 mei 2014, 00:03   #792
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke beschuldigingen ?
En nog een enquête!

Vergeet ook nu weer Prins Laurent niet!

Oud 10 mei 2014, 00:07   #793
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies wat ik vil zeggen. Hier is men er vanuit gegaan dat de manelijke slechtgenoeg waren om aan de deur gezet te worden terwijl de vrouwelijke als heilige boon behandeld wordt. Of ze zo heilig is, wie zal het zeggen. Daarop dat ik verwijs naar de gezegde van mijn grootvader destijds. Voor het zelfde geld is het de jonge dame die een gewiekste deerne is en welke jonge man laat zich dan niet meeslepen in een partijtje opwinding?
Je zegt alles behalve wat ik stelde, Garry.

Als het klopte wat jij insinueert had de directeur zich die heibel niet op de hals gehaald en het meisje tegelijk met de jongens de laan uitgestuurd. Maar dat deed hij dus NIET.

En toch liet hij horen dat "het steeds erger werd".
Wat werd er dan steeds erger als dat meisje niet de reden was?

Dat hetzelfde meisje later betrapt werd terwijl ze één jongen "bevredigde" kan je moeilijk als "erger" bestempelen dan er vijf tegelijk af te werken.
Neen, er was daar meer aan de hand. Waardoor de directeur niet anders meer kon dan de jongens effectief de laan uit te sturen. Ook al bevond zich daar de zoon van Milquet tussen.

Vermits de directeur d�*t aandurfde geloof ik hoe langer hoe minder dat het tot lellebel gedegradeerde meisje een voorkeursbehandeling kreeg. Om welke reden dan ook. Zij mag zelfs de oudste van de troep geweest zijn, dan nog kan het moeilijk anders of de directeur moet een héle goede reden gehad hebben om haar niet te straffen en de jongens wel.
Oud 10 mei 2014, 00:07   #794
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maw. was die directeur een directrice geweest, dan was dit meisje mss. ook van school gestuurd ..

"In Finland, één van de meest geëmancipeerde landen, zitten veel vrouwen in de gerechtelijke wereld, en daar zie je wel degelijk minder verschillen tussen straffen voor vrouwen en mannen. (wat blijkt uit criminologisch onderzoek ..)"
Oud 10 mei 2014, 00:11   #795
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Zo dacht ik er eerst ook over, maar blijkbaar is dat meisje niet helemaal "normaal" en was ze een gewillig slachtoffer voor die jongens, die heel goed wisten dat dit meisje nooit "nee" zegt (of durft te zeggen).
De sleutel ligt idd bij het betreffende meisje, maar ik geloof nooit dat ouders van een laag begaafde dochter hun kind naar een dergelijke school zouden sturen. De mensen die hun kinderen naar zo'n school sturen wéten hoe het er daar aan toe gaat. Ze weten dus ook wat een seutje met een IQ van 90 daar te wachten staat.
Oud 10 mei 2014, 00:17   #796
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De sleutel ligt idd bij het betreffende meisje, maar ik geloof nooit dat ouders van een laag begaafde dochter hun kind naar een dergelijke school zouden sturen. De mensen die hun kinderen naar zo'n school sturen wéten hoe het er daar aan toe gaat. Ze weten dus ook wat een seutje met een IQ van 90 daar te wachten staat.
Ik geloof niet dat het om laagbegaafdheid of een mentale retardatie gaat. Het enige dat blijkbaar geweten is, is dat ze "niet helemaal normaal" is en dat ze een moeilijke jeugd heeft gehad. En dat men op school niet verbaasd was dat net ZIJ in deze schandaaltjes betrokken was, omdat het blijkbaar een type is dat geen "nee" kan of durft te zeggen. En dat wisten die jongens blijkbaar ook. Vraag is ook of ze wist, toen één van die jongens haar uitnodigde om op zijn kamer te komen, dat ze met zijn vijven zouden zijn.
Oud 10 mei 2014, 00:20   #797
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zegt alles behalve wat ik stelde, Garry.

Als het klopte wat jij insinueert had de directeur zich die heibel niet op de hals gehaald en het meisje tegelijk met de jongens de laan uitgestuurd. Maar dat deed hij dus NIET.

En toch liet hij horen dat "het steeds erger werd".
Wat werd er dan steeds erger als dat meisje niet de reden was?

Dat hetzelfde meisje later betrapt werd terwijl ze één jongen "bevredigde" kan je moeilijk als "erger" bestempelen dan er vijf tegelijk af te werken.
Neen, er was daar meer aan de hand. Waardoor de directeur niet anders meer kon dan de jongens effectief de laan uit te sturen. Ook al bevond zich daar de zoon van Milquet tussen.

Vermits de directeur d�*t aandurfde geloof ik hoe langer hoe minder dat het tot lellebel gedegradeerde meisje een voorkeursbehandeling kreeg. Om welke reden dan ook. Zij mag zelfs de oudste van de troep geweest zijn, dan nog kan het moeilijk anders of de directeur moet een héle goede reden gehad hebben om haar niet te straffen en de jongens wel.

hmm ik zie niet direct een behandeling in haar nadeel vermits zij de spil is in een conflict waarbij een moeder door het vuur gaat voor haar zoon ...
Oud 10 mei 2014, 00:22   #798
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Maw. was die directeur een directrice geweest, dan was dit meisje mss. ook van school gestuurd ..

"In Finland, één van de meest geëmancipeerde landen, zitten veel vrouwen in de gerechtelijke wereld, en daar zie je wel degelijk minder verschillen tussen straffen voor vrouwen en mannen. (wat blijkt uit criminologisch onderzoek ..)"
Ik kan me niet voorstellen dat de directeur niet héél goed heeft nagedacht alvorens de jongens weg te sturen en het meisje niet. Een man calculeert de gevolgen van zo'n beslissing zeker niet slechter in dan een vrouw gezien een man in de regel logischer nadenkt en minder emotioneel reageert.

Neen, er moet een zéér ernstige reden zijn waarom het meisje een andere behandeling kreeg dan de jongens.

Milquet heeft niet zonder reden haar reputatie op het spel gezet om dat meisje in een slecht daglicht te kunnen plaatsen. De bedoeling daarvan was om haar zoon er beter te laten uitkomen.

Waar moest hij beter uitkomen?
Oud 10 mei 2014, 00:24   #799
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hmm ik zie niet direct een behandeling in haar nadeel vermits zij de spil is in een conflict waarbij een moeder door het vuur gaat voor haar zoon ...
Je vergeet dat het meisje geen behandeling in haar nadeel onderging maar in haar voordeel.

Waarom als ze de "spil" was?
Oud 10 mei 2014, 00:25   #800
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat dacht ik aanvankelijk ook.... maar het zou dus blijkbaar wel eens kunnen dat haar zoon en zijn vrienden misbruik hebben gemaakt van de "toestand" van dat meisje. En sowieso: voor je kind door het vuur gaan is menselijk, dat zou ik als moeder ook doen. Maar dan wel ALS MOEDER, niet ALS MINISTER, met alle machtsmiddelen (en machtsmisbruik) die daarbij horen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be