Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2007, 17:33   #781
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En als dat licht nu eens drie dagen aan een stuk blijfft branden en U hebt maar een watervoorraad voor 1 dag (en terug is ook niet meer haalbaar)...
Wat dan?

Als ik kan zien dat niets in kilometers in de omtrek beweegt... Ikke door dat rood licht... Gegarandeerd...
Ik rijd de woestijn nooit in zonder mijn voorzorgen en nooit met een reserve voor minstens meer dan een week voorraad boven op de berekende tijd voor de normale rit.
Dus altijd de mogelijlheid om rond dat licht te rijden. Trouwens al dat licht te lang op rood blijft, dan ga ik er toch langs de andere kant voorbij. verkeerslichten aan de linkerkant tellen immers niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 18:22   #782
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En daar zit het probleem van onze auto's dus.
Als ze te klein zijn, worden ze niet als volwaardig beschouwd.

Alles moet maar groot zijn, zodat het ons ego vergroot.
tis om te kunnen compenseren wat tussen de beentjes hangt, idd...

Laatst gewijzigd door Zyp : 9 juli 2007 om 18:22.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 23:07   #783
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
tis om te kunnen compenseren wat tussen de beentjes hangt, idd...

Vrouwen hebben daar toch niet veel hangen en die rijden ook niet met kleine auto's rond hoor.
Oud 10 juli 2007, 10:04   #784
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kafkaiaans zou ik een roodlicht in de woestijn niet echt noemen hoor.
In sommige woestijnen is er zelfs heel veel verkeer en zijn verkeerslichten gewoon een noodzaak.

Verder kan ik mij wel inbeelden welk gevoel jij krijgt als je tegen overdreven snelheid over de wegen raast.
Ik ben ook jong geweest hoor en heb waarschijnlijk zelfs met snellere wagens gereden dan de meeste forumgangers hier.
Mijn vader was een autotechnicus en echt niet bang om een auto op te tune.
En veel van mijn vrienden reden met sportwagens, zoals ferrari en maserati. Ik kon mij die niet veroorloven hoor, maar hun ouders wel.

Ik ken de kik van snelheid dus wel degelijk, maar vind het slechts een kik en niet genieten van het leven en je omgeving.
Als ik de kik van snelheid wil beleven, dan ga ik wel even naar het vliegveld en vraag ik daar aan iemand om eens snel en laag te mogen vliegen met zijn toestel. Maar als +40 heb ik die behoefte aan de snelheidskik niet meer hoor.
Het verstand kom immers met de jaren bij mij.
Ik heb het dan ook niet over snelheidskicks met supersportwagens maar over 130-140 op de snelweg, 90 op sommige 2x2-vaksgewestwegen, telkens als de omstandigheden het toelaten. Vindt u dat nu zo misdadig als het enige slachtoffer het verkeersreglement is? Zwarte lettertje op wit papier die dikwijls in niet al te rationele (u vindt rationaliteit toch belangrijk) omstandigheden tot stand komen.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 10 juli 2007 om 10:06.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:27   #785
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb het dan ook niet over snelheidskicks met supersportwagens maar over 130-140 op de snelweg, 90 op sommige 2x2-vaksgewestwegen, telkens als de omstandigheden het toelaten. Vindt u dat nu zo misdadig als het enige slachtoffer het verkeersreglement is? Zwarte lettertje op wit papier die dikwijls in niet al te rationele (u vindt rationaliteit toch belangrijk) omstandigheden tot stand komen.
In sommige gevallen word er idd overdreven door de staat.
Maar ja, de goede moeten altijd mee boeten met de slechte.
Oud 10 juli 2007, 11:23   #786
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In sommige gevallen word er idd overdreven door de staat.
Maar ja, de goede moeten altijd mee boeten met de slechte.
Inderdaad. Alleen wordt de automobilist (en de consument in het algemeen) momenteel als bron van alle kwaad gezien.
Oud 10 juli 2007, 18:24   #787
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vrouwen hebben daar toch niet veel hangen en die rijden ook niet met kleine auto's rond hoor.
Lol, niet zelden, zelfs bijna ALTIJD, zijn zulke chi-chi vrouwen de vrouw van... en die kan het zich niet permitteren om zijn madam met een koekedoosje te laten rijden... zie wat de mensen zullen denken of zeggen...
Oud 10 juli 2007, 20:50   #788
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, niet zelden, zelfs bijna ALTIJD, zijn zulke chi-chi vrouwen de vrouw van... en die kan het zich niet permitteren om zijn madam met een koekedoosje te laten rijden... zie wat de mensen zullen denken of zeggen...
Dus het is eigenlijk weer eens de schuld van de man. Sexist...
Oud 10 juli 2007, 22:22   #789
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus het is eigenlijk weer eens de schuld van de man. Sexist...
niet noodzakelijk, vrouwen kunnen evenzeer super ijdel zijn...

punt is dat het anders kan, velen het uitroepen dat het anders moet, maar weinigen de daad bij het woord voegen...

En spijtig is dat de personen met genoeg geld om te doen en kopen wat ze willen, veelal consequent kiezen voor de meeste luxe, de auto die hun het meest 'standing en aanzien' geeft, enz, dan de milieu-en/of veiligheids keuze. De fabrikanten volgen de vraag...

Als morgen diegene die het kunnen hybrides beginnen te kopen, dan zal het zeer snel betaalbaarder worden voor iedereen...

En ja, ik begrijp niet waarom een wagen 200+ moet kunnen rijden als je 'maar' 120 mag... ik heb al vele redenen gehoord, maar zelden of nooit een goeie....

Laatst gewijzigd door Zyp : 10 juli 2007 om 22:24.
Oud 11 juli 2007, 14:15   #790
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet noodzakelijk, vrouwen kunnen evenzeer super ijdel zijn...

punt is dat het anders kan, velen het uitroepen dat het anders moet, maar weinigen de daad bij het woord voegen...

En spijtig is dat de personen met genoeg geld om te doen en kopen wat ze willen, veelal consequent kiezen voor de meeste luxe, de auto die hun het meest 'standing en aanzien' geeft, enz, dan de milieu-en/of veiligheids keuze. De fabrikanten volgen de vraag...

Als morgen diegene die het kunnen hybrides beginnen te kopen, dan zal het zeer snel betaalbaarder worden voor iedereen...
Luxehybrides bestaan gelukkig, alleen jammer dat alleen Lexus en in de toekomst Mercedes "democratische" hybrides fabriceren.

Citaat:
En ja, ik begrijp niet waarom een wagen 200+ moet kunnen rijden als je 'maar' 120 mag... ik heb al vele redenen gehoord, maar zelden of nooit een goeie....
Da's uw mening, ik denk daar anders over maar nu wacht de pizza.
Oud 18 juli 2007, 15:23   #791
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Audi belooft dat het midden 2008 met de schoonste diesel ter wereld komt. De TDI voldoet aan de euro 5 emissienormen, bovendien wordt het aantal zuinige en schone ´e´-modellen uitgebreid, er komen zelfs een Q7 en A8 TDI e.
Citaat:
Halverwege volgend jaar introduceert Audi een 3.0 V6 TDI met verbeterde verbrandingskamers en nieuwe piëzo-injectoren voor de commonrailinspuiting. Nieuwe sensoren in de verbrandingskamers zijn nog preciezer en zorgen daarmee voor een beter verbrandingproces. In de A4 levert het blok 240 pk en 500 Nm, in de Q7 komt de vernieuwde diesel zelfs tot 550 Nm. Met behulp van NOx-catalysator waarin dankzij de vloeistof AdBlue de uitstoot van stikstofoxide met 90 procent wordt teruggedrongen voldoen de nieuwe diesels zelfs aan zeer strenge uitstootnormen die in Amerikaanse staat Californië gelden. Na de nieuwe A4 en Q7 zal bijvoorbeeld ook de A8 hiervan profiteren. Van de limousine komt ook een ´e´-versie. Van de huidige A4 en van de A3 zijn al uitvoeringen als de TFSI e en TDI e, wat betekent dat ze zuiniger zijn dan de gewone versies. Zo gebruikt een A3 1.9 TDI gemiddeld 4,5 liter diesel per 100 kilometer en de uitstoot bedraagt 119 gram per kilometer. Ook van de A6 Avant verschijnt een e-versie, die zal over de genoemde 3.0 TDI beschikken die volgens Audi zuiniger is dan de huidige krachtigste V6 diesel.
Bron:www.autoweek.nl
't Valt mij wel op dat er plotseling zeer veel vooruitgang wordt geboekt op vlak van milieuvriendelijkheid, maar dat kan ik alleen maar toejuichen.

Laatst gewijzigd door Libro : 18 juli 2007 om 15:23.
Oud 18 juli 2007, 17:31   #792
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[b]
Bron:www.autoweek.nl
't Valt mij wel op dat er plotseling zeer veel vooruitgang wordt geboekt op vlak van milieuvriendelijkheid, maar dat kan ik alleen maar toejuichen.
Gewoon geen diesel kopen, vele milieuvriendelijker
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:22   #793
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Downsizen is een trend waar Mercedes-Benz zich tot nu toe verre van hield. Tot nu toe, want het merk komt binnenkort met een 1,8-liter viercilindermotor met een fors vermogen.

De DiesOtto-motor, zoals Mercedes-Benz de nieuwste creatie gedoopt heeft, combineert volgens het merk de voordelen van een benzinemotor met die van een dieselmotor: veel kracht en toch een laag verbruik. Mercedes-Benz claimt een gemiddeld verbruik van 6 liter per 100 kilometer bij een vermogen van 238 pk. Het maximum koppel van de krachtbron bedraagt 400 Nm.
Om deze indrukwekkende cijfers te behalen, maakt het Duitse merk gebruik van verschillende technieken: directe brandstofinjectie, turbo en variabele kleptiming. Bovendien zijn er een accu en elektromotor aanwezig, die ook een belangrijke bijdrage leveren aan de zuinigheid van de auto.
Om die reden is de moderne krachtbron niet per definitie voor de kleinere modellen bedoeld. In tegendeel: de verbruikscijfers die Mercedes-Benz noemt, zijn van toepassing op de S-Klasse. Het merk bevestigt dat de technologie op ‘de middellange termijn’ in productie gaat.
Bron: www.autoweek.nl
Dat wordt smullen: een beer van een motor met een mussendorst en een jaarlijkse rijtaks vergelijkbaar met een sportieve Toyota Corolla.
Oud 26 juli 2007, 14:42   #794
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas als je mileu-activisten aan de poort krijgt, hoor je er als sportautobouwer helemaal bij. Vandaag kreeg Porsche Greenpeace op bezoek en de actievoerders werden passend begroet.
Citaat:
Bij Greenpeace stond vandaag een demonstratie bij Porsche op het programma. In Stuttgart heeft men lucht gekregen van die plannen en voor tegenmaatregelen gezorgd. De actievoerders werden door Porsche met spandoeken onthaald.
Greenpeace schildert de producten van Porsche af als ‘Klimaschweine’. Nu behoren de sportauto’s natuurlijk niet tot de meest milieuvriendelijke soort maar de tegenargumenten mogen er wezen. Volgens Porsche zorgt het autoverkeer in Duitsland voor veertien procent van de CO2-uitstoot. Daarvan neemt het relatief kleine merk Porsche minder dan een promille voor zijn rekening. Verder claimt het merk de laagste CO2-uitstoot per pk en wordt de uitstoot tot 2012 met twintig procent verlaagd. Verder was de demonstratie een mooi moment voor Porsche om zich op de borst te kloppen over de hybride Cayenne: “die verbruikt minder dan 9 liter brandstof per 100 kilometer”.
bron: www.autoweek.nl

Zalig, die reactie van Porsche
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be