![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zijn er echter wel veel mensen die de bestaande formule goed vinden, mij inbegrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten wordt de folkloristische kledij alleen nog in bepaalde conservatieve dorpen dagelijks gedragen. Ik denk hierbij aan de Achterhoek in Nederland en enkele Griekse bergdorpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Staphorst en Rouwveen wordt er, naar het schijnt, nog wat gehouden aan de traditionele klederdracht. In Friesland wordt nog sporadisch het hulletje gedragen, en ook in Scheveningen, en Urk, Volendam, in bepaalde plaatsen van Gelderland, Overrrijsel , houdt men zekere kledingtradities in stand. Nog niet zolang geleden zelfs in Stein en in Sittard. Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2007 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Leterme voelt zich ook genoodzaakt te benadrukken dat hij niet voor vlaggen, korte broeken en trommels is. Waarom hij dat 'veiligheidshalve' moet zeggen begrijp ik niet. In Thailand (of elders) hoor ik geen enkele politieker zeggen dat die oude dansen en klederdrachten hem kunnen gestolen worden. Integendeel bij elk volksfeest, herdenking en religieuze plechtigheid zijn ze onmisbaar en worden ze in eer gehouden. En toeristen (ook 'eigentijders') van over heel de wereld komen er naar kijken! Laatst gewijzigd door luc broes : 25 augustus 2007 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |