![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 60 000 ton? Is dat alles? Dat een middelgroot vrachtschip vol.
Moeten we daarvoor 70 jaar kernenergie/nucleaire industrie in Europa voor hebben... Dat valt al bijna in't niets vergeleken met 59000 ton stront PER DAG van de EU burgers. Of de 910 000 ton zeik, ook PER DAG.
![]() |
#802 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 nieuwe kerncentrales voor NL.
Nederland wil blijkbaar (naast sowieso minder kolen) ook wat minder gas- en dus wat meer atoomenergie... edit: want veel hebben ze daarvan niet (geel balkje, 1 kerncentrale), ~ 4% volgens Citaat:
De stroomprijs daalde maar dat was ook door de pandemie... enz... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2021 om 18:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit probleempje zal je wel weten Mmmh wat meer problemen via wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gaswin...k_in_Groningen Nog wat grafiekjes van onze noorderburen: Citaat:
![]() NL wil door zijn nieuw geplande kerncentrales toch minder afhankelijk zijn van gas (blijkbaar voeren ze ook gas in): Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2021 om 19:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan weten we dat kiesvee alle rotzooi door het WC durft te spoelen... We weten ondertussen dat alle hoog radioactief kernafval van Europa van de laatste 70 jaar past in een middelmatig zeevrachtschip.
![]() |
![]() |
#809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gebruikten een tussenoplossing, Russisch aardgas onder enorme druk injecteren om zo de schalie te breken waar meer gas in zat. En ondertussen hun aardgas veld terug op peil te krijgen. Helaas geeft dat een hoop PR ongewenste resultaten. Zoals kapotte huizen.
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is dan weer ander probleem om in perspectief te zien nietwaar.
![]() |
#812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet nog de tijd dat wij van de papieren zakken uit de grootwarenhuizen onze carnavalsmaskers maakte. Dat appart voorverpakte koeken nog niet bestonden. Dat je nog bij afdelingen beenhouwerij, groenten en fruit en bakkerij had in de grootwarenhuizen en die niet voorverpakt waren in de grootwarenhuizen. We zitten met meer dan 100 000 000m³ plastiekafval per jaar in Europa, maar we sluiten de kerncentrales omdat die 1 000m³ kernafval op 70 jaar veroorzaken. Een berg van 15m op 15m op 4,44m kernafval op 70 jaar uit de kerncentrales. Een berg plastiekafval, van 1 500m op 1 500m op 44,4m per jaar dus maal 70 jaar = berg van 1 500m op 1 500m op 3110m, daar liggen we niet wakker van. En daar is dan nog niet de berg plastiek bij gerekend die word verbrand en giftige gassen in onze admosfeer pompt. Ik ben zelf antikernenergie. Voor mij moeten we gaan werken met kleine plaatselijke alternatieve elektriciteitscentrales. Maar als ik moet kiezen tussen kerncentrales en fossiele gascentrales, dan krijgen de kerncentrales mijn voorkeur. Gascentrales veroorzaken immers een ammoniakuitstoot en die uitstoot veroorzaakt zure regen. Het is vanwege die ammoniak uitstoot dan men in nieuwbouw en bij grote renovaties geen gas-CV meer mag plaatsen, maar we gaan dan wel gascentrales plaatsen. We gaan de veeteelt beperkingen opleggen om de ammoniak uitstoot in te duiken, maar we gaan gascentrales bouwen die nog meer ammoniak uitstoten bouwen en de kerncentrales sluiten, want de Europese kerncentrales veroorzaken 850ton afval per jaar. Een pak minder dan wat 1 gascentrale gelijkwaardig de kleinste Belgische kerncentrale aan afval oplevert. Midele wou de kernafavl gebruiken als argument om de kerncentrales te sluiten, wel dan dienen we hem toch van weerwerk en halen we de andere cijfers er bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of met het geld wat naar zonnepanelen, groene stroomcertificaten, windmolens,... is gegaan.
![]() |
#814 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In groene energie zijn inderdaad ook al tientallen miljarden geïnvesteerd. (En na een goeie twintig jaar zijn de molens en zonnepanelen op en begint het opnieuw in tegenstelling tot kerncentrales die desnoods tot 80 jaar kunnen verlengd worden.)
![]() |
#815 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben nu 20 TWh groene elektriciteitsproductie en we moeten naar ... 400 TWh ... veel geluk met het plaatsen van molens en paneeltjes .....
![]() |
#816 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Is daar geluk voor nodig? Helemaal niet: Citaat:
Laatste alinea van lang artikel: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 19:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever: “Aangepaste vergunning voor gascentrale in Tessenderlo niet kansloos”
Zal Poetin het gas leveren of blijven leveren?¿
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best eigenaardig dat daar weinig of géén reactie op volgt op wat ik eerder aanhaalde. Ik val even in herhaling ... Reactor van de toekomst vreet kernafval Als men de atoomcentrales daadwerkelijk gaat sluiten, gaan wij dan in de problemen geraken want alles draait op elektriciteit tegenwoordig. Gaan de gascentrales en de windmolentjes dat kunnen ophalen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Linkse drammers delven het onderspit in Europees klimaatbeleid : Gas- en kerncentrales zijn "klimaatvriendelijk"
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() “EU moet 500 miljard investeren in nieuwe generatie kerncentrales tegen 2050”
Citaat:
Taxonomie
|
![]() |
![]() |