Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2020, 12:55   #8641
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Op dit forum trof ik gelukkig een groep mede-mensen aan die - ongewild - een soort tegen-team vormen......
Sinds msm een soort eenvormig en verstikkend conglomeraat van overheidspropaganda is geworden zijn sommige platformen op socmed een verademing.

Eenderde van de bevolking is NIET mee gegaan in de absurditeit van de virocratie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 13:29   #8642
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

De angst moet er in blijven.

De wereld heeft lang de hoop gevestigd op groepsimmuniteit, dat op de een of andere manier de kracht van het virus zou afnemen als genoeg mensen immuun werden. Maar het virus zal blijven muteren.”

Nee dat hebben ze dus niet gedaan. Ze hebben van het eerste moment gezegd dat groepsimmuniteit niet bestond en daarvoor ellenlange lockdown toegepast. Nu komen ze er achter dat ze eigenlijk een hoop mutaties aan het kweken waren en nu willen ze daar een draai aan geven.

https://www.hln.be/wetenschap/who-wa...nnen~a29b6d6f/

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 29 december 2020 om 13:30.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 13:32   #8643
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Sinds msm een soort eenvormig en verstikkend conglomeraat van overheidspropaganda is geworden zijn sommige platformen op socmed een verademing.

Eenderde van de bevolking is NIET mee gegaan in de absurditeit van de virocratie.
Is dat écht zo?

't Zou al een mooi begin zijn, al is het wel een derde te weinig, eigenlijk

Wat die 'sommige platformen' betreft: ik gebruik eigenlijk zo goed als uitsluitend dit forum voor iets diepgaandere discussies.

FB is er voor de verjaardagswensen, en Messenger om afspraken te maken voor real life ontmoetingen, en niet veel meer dan dat.
What's App wordt mij door verschillende kennissen en vriend(inn)en aangeraden omdat er méér mee kan worden gedaan dan met Messenger.

Die drie laatste samen gebruik ik echter niet méér dan pakweg 10% van mijn tijd 'on line'. En ik probeer steeds minstens 80% van de dag 'off grid' te blijven, maar dat lukt niet altijd.

En nu ik nog nauwelijks mensen in levenden lijve kan ontmoeten, laat staan bij mij thuis uitnodigen, is het 'off line' blijven moeilijk geworden.

Gelukkig is er het forum.

Welk(e) ander(e) platform(en) zou u aanraden?

Een vriend suggereerde onlangs "Bumble". Het klonk interessant, maar ik ben er nog niet toe gekomen méér informatie te zoeken. Kent u dat? Zo ja, wat denkt u ervan?

Vriendelijke groet,

"djimi"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 13:43   #8644
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

De wereld heeft lang de hoop gevestigd op groepsimmuniteit, dat op de een of andere manier de kracht van het virus zou afnemen als genoeg mensen immuun werden. Maar het virus zal blijven muteren.”

Nee dat hebben ze dus niet gedaan. Ze hebben van het eerste moment gezegd dat groepsimmuniteit niet bestond en daarvoor ellenlange lockdown toegepast. Nu komen ze er achter dat ze eigenlijk een hoop mutaties aan het kweken waren en nu willen ze daar een draai aan geven.

Het muteren zou ongetwijfeld ook zo plaatsvinden, maar het is inderdaad héél waarschijnlijk dat 'de maatregelen' het proces gestimuleerd/versneld hebben.

Ik moest bij het lezen van uw bijdrage onwillekeurig denken aan "The Sorcerer's Apprentice", fragment van de originele "Fantasia"-tekenfilm van Walt Disney.

Ik krijg het beeld van het gezicht van De Heer TV-Expert-Viroloog Van Ranst, Marc in de plaats van dat van Mickey Mouse niet meer uit m'n hoofd.

Het zal hem leren

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 17:36   #8645
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pierre Van Damme: "Hoe trager we nu schakelen, hoe meer mensen ziek worden en kunnen overlijden"

Vandaag zijn in ons land de eerste 300 Belgen gevaccineerd tegen het coronavirus. Maar nu er varianten van het virus opduiken die nog besmettelijker zijn, moeten we volgens vaccinoloog Pierre Van Damme (Universiteit Antwerpen) sneller proberen te schakelen. Dat zei hij maandagavond op VTM Nieuws. "We moeten nog een tandje bijsteken en kunnen geen tijd verliezen. We zullen sneller en sneller moeten vaccineren. Het virus zoekt naar mensen om zich te vermenigvuldigen en kan zo varianten produceren. We zijn natuurlijk afhankelijk van de leveringen van de farmabedrijven. We krijgen nu zich op 70.000 dosissen van Pfizer. Moderna en AstraZeneca zullen er mogelijk ook in januari al aankomen. ER is echt geen tijd te verliezen: het is een race tegen de klok."
Intussen wordt nagedacht over een manier om voor de vaccins waar twee dosissen van nodig zijn, maar één toe te dienen. "Dat is een piste die wetenschappelijk en juridisch onderzocht moet worden en dat zullen we de komende week ook moeten doen. Als je kiest voor 4 a 5 miljoen mensen die beschermd zijn met 2 dosissen, zijn er ook nog 7 miljoen Belgen die niét beschermd zijn en bij wie het virus vrij kan rondwaren. Hoe trager we nu schakelen, hoe meer mensen ziek worden en kunnen overlijden."
Tiens, ze beginnen de essentie van hun strategie te "begrijpen": rekken en uitstellen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 18:16   #8646
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar maakt hij zich nu druk om. Ze komen er nu achter door de lockdowns te doen dat ze het eigenlijk nog veel erger hebben gemaakt, maar ze durven het niet te zeggen.
2
Oud 29 december 2020, 20:13   #8647
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tiens, ze beginnen de essentie van hun strategie te "begrijpen": rekken en uitstellen
Inderdaad.....nu het ook geen zin meer heeft de 60-plussers achter slot en grendel te gooien en het virus een indrukwekkende "commandotraining" ondergaan heeft zullen we zien hoe de "experten" zich zullen beginnen "losmaken" van hun faalstrategie...

Snachts bidden ze dan dat de aanstaande vaccins inderdaad effectief zullen zijn,zoniet ziet hun toekomst er NIET goed uit.....Uiteindelijk wordt ook afgerekend,en politici zullen geen beste vrienden blijken te zijn....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2020 om 20:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 20:34   #8648
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Inderdaad.....nu het ook geen zin meer heeft de 60-plussers achter slot en grendel te gooien en het virus een indrukwekkende "commandotraining" ondergaan heeft zullen we zien hoe de "experten" zich zullen beginnen "losmaken" van hun faalstrategie...

Snachts bidden ze dan dat de aanstaande vaccins inderdaad effectief zullen zijn,zoniet ziet hun toekomst er NIET goed uit.....Uiteindelijk wordt ook afgerekend,en politici zullen geen beste vrienden blijken te zijn....
Zullen de gevaccineerden 's nachts feestjes organiseren ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 23:13   #8649
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:

Dat het virus muteert en blijft muteren, werd in de zomer al bekend.
Of vaccins ook werken tegen mutaties, weten we nog steeds niet. Of vaccins maken dat iemand het virus niet meer kan doorgeven, weten we ook niet. Ik vraag me af wat dit uiteindelijk gaat doen met onze economie, en onze welvaartsstaat. De staat gooit met geld, maar uiteindelijk moet er wel een rekening komen.

Wat is eigenlijk het worst case scenario? Wat zouden bijvoorbeeld nog 3 jaren en 6 lockdowns met België doen? We moeten er niet vanuit gaan, maar ik vraag het me wel af. Vooral ook ivm de vastgoedmarkt
Oud 29 december 2020, 23:33   #8650
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Sterkte.
Dit gebeurde met de goedkeuring van de N-VA.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 23:35   #8651
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met mij is het door de bijkomende stress - véél stress - veroorzakende 'maatregelen' al een eerste keer verkeerd beginnen te lopen begin mei 2020.

Gelukkig vond ik bijna onmiddellijk hulp, en kreeg ik de volle steun van mijn directrice.

Tegen half juni dacht ik dat het ergste achter de rug was.

Er bleef echter slecht nieuws komen (op persoonlijk vlak deze keer, maar dat gegeven op zich verandert niets aan de stress-factor die 'slecht nieuws' sowieso altijd is).

Begin oktober bleek dan dat de zomer niet bepaald had geholpen 'de batterijen terug opgeladen' te krijgen.

En in de nacht van 12 oktober 2020 sloegen de stoppen bij mij voor het eerst helemaal door.

Net op tijd zeer dringende hulp gekregen.

In de nacht van donderdag 15 oktober 2020 is mijn hele 'systeem' 'ontploft', en nu word ik gevolgd door een team van psychotherapeutes, huisartsen en een psychiater.

Volgende afspraak met deze laatste nu woensdag.

Op dit forum trof ik gelukkig een groep mede-mensen aan die - ongewild - een soort tegen-team vormen.

Mijn vertrouwen in de psychiatrie kreeg immers reeds een eerste serieuze deuk enkele jaren geleden. Ik denk dat ik het daar op het forum ook al even over heb gehad. Dat was een soort "One Flew Over The Cuckoos Nest" op z'n Belgisch.

Met wat er nu reeds op 'het programma' staat, te weten 'medicatie', zal ik nog wel één & ander te 'rapporteren' hebben.

Als mijn buren MOETEN klikken omdat ik een feestje hou (wat ik sinds ik hier woon nog niet deed met meer dan één bezoeker tegelijk, maar soit), dan ga ik OOK klikken over hoe 'het systeem' omgaat met 'probleemgevallen' als "djimi".

In het geval van de 'medicatie' word ik alvast een soort proefkonijn, want "aripiprazol" is volgens de informatie die ik erover vond nog niet écht voldoende getest op niet-schizofrenen (wat ik niet ben; ik ben 'bipolair').

Ik ga dus vragen of ik ervoor betaald word (of op z'n minst gratis behandeld).

En ik heb nog 'n pak méér vragen voor de shrink.

Het 'kennismakingsgesprek' op zich leverde al méér dan voldoende materiaal voor een novelle.
Het ziet er naar uit dat ik daar de komende maanden véél tijd voor ga vinden

Een toneelstukje of kortfilm zal er niet van mogen komen, voorlopig. En voor muziek daarrond is het ook niet de meest geschikte tijd.
Er zijn genoeg mensen op internet die tegenstand bieden.

Laat u niet doen.

Het is gezonder om de regels te overtreden uiteindelijk, raar maar waar.
Oud 29 december 2020, 23:42   #8652
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik vind dat eigenlijk wel fascinerend, de evolutietheorie die in de praktijk, en nagenoeg in real-time, plaatsvindt. Dankzij een overheid die de omstandigheden gecreerd heeft die dergelijke mutaties selecteert.
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen
Oud 29 december 2020, 23:54   #8653
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik vind dat eigenlijk wel fascinerend, de evolutietheorie die in de praktijk, en nagenoeg in real-time, plaatsvindt. Dankzij een overheid die de omstandigheden gecreerd heeft die dergelijke mutaties selecteert.
Zo'n hoog besmettelijke versie krijg je haast iedere keer, grote evenementen zorgen er dan voor dat de actieve gezonde bevolking op een zo vlug mogelijke manier besmet worden met groepsimmuniteit als gevolg.

Dat is natuurlijk niet het resultaat die ze willen, dus liever wat rekken en laten verspreiden via de oude bevolking, veel beter.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 00:29   #8654
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

De toekomst van de coronafascisten ziet er niet rooskleurig uit.
Bijltjesdag enzo, hoe eerder hoe liever.
Oud 30 december 2020, 00:31   #8655
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De toekomst van de coronafascisten ziet er niet rooskleurig uit.
Bijltjesdag enzo, hoe eerder hoe liever.
²
Oud 30 december 2020, 04:53   #8656
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ze gaan in 2021 iedereen nog een heel jaar opsluiten.

Mensen gaan zelfmoord plegen
Maar neen gij.

De jongeren zien de toekomst zeer rooskleurig in.

Ze maken kindjes bij de vleet.

https://www.demorgen.be/nieuws/babyb...iten~b7eb8594/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 december 2020 om 04:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 05:30   #8657
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zalig, die gedachten van wraak
Oud 30 december 2020, 05:30   #8658
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Leerling tovenaars he.
Oud 30 december 2020, 07:22   #8659
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Wat is eigenlijk het worst case scenario? Wat zouden bijvoorbeeld nog 3 jaren en 6 lockdowns met België doen? We moeten er niet vanuit gaan, maar ik vraag het me wel af. Vooral ook ivm de vastgoedmarkt
Zie openingspost

Citaat:
Hier in Frankrijk heeft ons Macronke dus beslist van iedereen voor een paar jaar in huisarrest te plaatsen tot we allemaal dood van honger zijn. De magere troost is dat het waarschijnlijk ook jullie lot wordt in Belgie, en in alle panikerende landen waar de fundamentele vrijheden ongelofelijk snel gesneuveld zijn. In China waren die er niet, maar we hadden toch nog de illusie dat ze in landen in Europa te sterk waren om staten hun volk totaal laten af te slachten ; niettemin is het aan 't gebeuren, en het gaat gelijk een fluitje van een cent, omdat het volk schrik heeft.

Het ergste is dat de staats-beslissers die ons de dood injagen, denken dat ze het doen om ons te beschermen. Waarschijnlijk denken ze het zelfs echt, en denken de dokters die dat allemaal vragen, dat ook.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 december 2020 om 07:23.
Oud 30 december 2020, 09:21   #8660
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Er zijn genoeg mensen op internet die tegenstand bieden.

Laat u niet doen.

Het is gezonder om de regels te overtreden uiteindelijk, raar maar waar.
Nee, die stelling klopt dus niet.
Het is niet gezonder om de regels te overtreden.
Lichamelijk is er niets gezonder dan je volledig afsluiten van elk contact.

Je kan zelfs stellen dat er geen veiligere plaats is dan midden om zee, waar je alles zelf kweekt, als het over besmettingen gaat.

Maar geestelijk heeft de mens, als kuddedier contacten nodig.

De stelling klopt echter wel in het afremmen van de ontwikkeling en mutatie van een virus.
Een virus heeft namelijke een gastheer nodig om te kunnen muteren en zich te vermenigvuldigen.
Als de virusvariant geen vatbare gastheer meer heeft, is die virusvariant gedomd te verdwijnen.
Als de virusvariant die snel al zijn mogelijke vatbare gastheren besmet kan niet snel genoeg muteren naar een variant die de weerstand van zijn gastheren kan omzeilen.
En dan is de virusvariant verplicht te verdwijnen of te muteren naar een variant die kan overleven op andere gastheren.

De stelling is dus, dat als je niet een een glazen kastje wil opgesloten worden, je moet zorgen zo snel en zo veel mogelijk weerstand tegen zo veel mogelijke vira en bacteriën te ontwikkelen.
De stelling is, als je de maatschappij niet wil voor eeuwig opsluiten en het aantal slachtoffers wil beperken, je moet zorgen dat er gemeenschappelijke weerstand is.
Dat is trouwens ook de doelstelling van vaccinatie, gemeenschappelijke weerstand ontwikkelen zodat er geen vatbare gastheren meer zijn en de virusvariant zich niet maar kan versprijden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be