![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De verkiezingen gingen trouwens wel degelijk om onafhankelijkheid. Artur Mas heeft die verkiezingen zelfs speciaal uitgelokt daarover, omdat hij zo naïef was te denken dat de mensen massaal op hem gingen stemmen. Helaas Pindakaas: veel Catalanen stemden op het nog net wat radicalere ERC. Meer Eno2 weet het allemaal natuurlijk veel beter dan de miljoenen Catalanen zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#903 |
Partijlid
|
![]() Te veel is te veel, zoals jullie Vlamingen zeggen. Zoek maar in Spanje een journalist full time -zoals die mijnheer- die betaald zou worden om de gaanse dag bezig te zijn (maar) Vlaamse separatistische neigingen in België aan te sporen en aan te moedigen. Wie betaal je daarvoor? De Catalaanse Generalitat, of Pedro Brugada rechstreeks? Er waren zelfs niet vier honderd duizend mensen in deze nationalistische ketting. Geen woord praktisch, hoe dan ook, in de Buitelandse pers daarover. Etnische zuivering en raasenoorlog -tussen Castiliaanse en Catalaanse sprekende in Catalonje- het enige denkbare perspektief van al die waanzin, geloof je het al dan niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Look what the cat dragged in...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#905 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#906 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed nieuws voor Catalonië dus. Visca Catalunya Lliure
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#907 | |
Banneling
|
![]() Wat Catalonië staat te verliezen als het uit de EU treedt (wat automatisch gebeurt bij onafhankelijkheid):
http://www.abc.es/espana/20130917/ab...309162053.html Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 september 2013 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 |
Schepen
|
![]() En dan keihard onderuit gaan!
![]() Solo gaan is geen grapje. Het is bijna alles opnieuw bouwen: relaties, een deel van de economie, politiek systeem hervormen,... Als zelfs een koppel dat gaat scheiden in de sh*t terecht komt, wat denk je dan van heel veel mensen in 1 keer. ![]()
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers. Laatst gewijzigd door nickb : 17 september 2013 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar je kan ergens wel gelijk hebben: de volgende verkiezingen zullen niet alleen gaan over onafhankelijkheid, maar ook over het beheren van het faillisement van de Spaanse economie. Twee keer pech voor Spanje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu, zelfs als het waar zou zijn: met een huidig Catalaans BNP van rond de 300 miljard dollar zou dat een terugval naar 225 miljard betekenen. Ongeveer evenveel als Portugal en meer dan heel wat recent tot de EU toegetreden landen. Catalanen moeten dus niet bang zijn. Het kan best even pijn doen, maar de korte pijn van een chirurgische ingreep is beter dan de chronische, zelfs terminale ziekte die bij Spanje blijven is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 |
Vreemdeling
|
![]() 49% die het nog niet wil. Succes met het opzetten van een belastingstelsel, eigen sociale voorzieningenstelsel in deze tijden.
![]() |
#914 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe kom je aan die 49 %?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blaumut steunt de Catalaanse onafhankelijksstrijd onverschrokken.
http://www.youtube.com/watch?v=Hkc5piclElg Blaumut - Pa amb Oli i Sal (630.000 hits) 2013 http://www.youtube.com/watch?v=iOQeH38a2Mo Manel - Aniversari (1.000.000 hits) 2011 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 september 2013 om 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#916 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vandaag was er een Spaans-nationalistische manifestatie in Barcelona voor de eenheid:
http://www.vilaweb.cat/noticia/41493...catalunya.html Een goede tienduizend deelnemers. Na de manifestatie van 11 september waar meer dan een miljoen deelnemers waren, spraken een aantal Spaanse politici over de 'zwijgende meerderheid', waarmee ze verwezen naar de zes miljoen Catalanen die niet op de manifestatie waren - en daarmee dan tegen onafhankelijkheid zou zijn. Ik vraag me af of die logica vandaag ook opgaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#917 |
Banneling
|
![]() Bolleke vermindert nog de cijfers van de Guardia civil.
120000 betogers voor de eenheid in Barcelona volgens de inrichters, 30000 volgens de guardia civil Laatst gewijzigd door eno2 : 12 oktober 2013 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#918 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 120000 is sowieso nog maar een tiende van wat er op elf september op straat kwam, maar ik denk dat de cijfers van de Guardia Civil iets dichter bij de waarheid zullen liggen. Op de foto's was de Plaça Catalunya maar net vol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#919 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Miles de personas -160.000, según los organizadores, 105.000 según la Delegación del Gobierno y 30.000, según la Guardia Urbana- han participado esta mañana en la plaza de Catalunya en Barcelona en una concentración festiva en favor de la unidad de España y en contra del independentismo
Een jaar geleden werd er ook al gedanst met de cijfers: Hace un año, se produjo el mismo baile de cifras: los organizadores dijeron haber reunido a 100.000 personas, la Delegación del Gobierno la rebajó a 67.000 y la Guardia Urbana , a 6.000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#920 |
Partijlid
|
![]() Ik ben vandaagh terug uit Barcelona. Ik was niet in Plaza de Cataluña, wel in Montujuich aan de "andere" betgoing voor de Eenheit, maar de cijfers die de (Vlaamse) Catalanistische opruier aanbrengt -van zin catalaanse vriendjes- zijn toch een grapje niet? Ik was wel vorg jaar aan Plaza de Cataluña, dit jaar was zeker verdubbeld, zoas al de grote Spapers -van links naar recht- het herkent vandaag.
|
![]() |
![]() |