Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 maart 2005, 22:32   #921
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Het is niet alleen het Vlaams Belang die de moslimcultuur in twijfel trekt hoor.

De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen openbare samenleving mogelijk is.” (blz. 64)

was getekend... Guy Verhofstadt !
Ik ben het helemaal oneens met Verhofstadt en ik vond -en vind nog steeds- dit statement een blunder van formaat. Alleen al het gegeven dat extremisten zoals jij dit citaat veelvuldig blijven oprakelen bewijst hoe fout Verhofstadt wel zat.

Ik herhaal: de gematigde moslims zoals wij die hier al jaren kennen vormen concreet gezien helemaal geen gevaar voor de democratie. Wat er ook in de koran staat, wordt blijkbaar niet gevolgd en duidelijk anders geïnterpreteerd dan wat extreemrechts ons wil doen geloven.

De moslims van België zijn mijns inziens duidelijk minder bedreigend voor onze huidige demokratische normen en waarden dan bv de fundamentalistische extreemnationalisten, die zich onder de vleugels van het VB hebben geschaard, en die er enkel op uit zijn om de vrijheden en verworvenheden van alle burgers in dit land (dus niet enkel die van vreemde origine) aan banden te leggen. Ik ben ervan overtuigd dat de snelle gestage opkomst van het VB op dit ogenblik de grootste bedreiging vormt voor de democratie van dit land.
Oud 27 maart 2005, 22:46   #922
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik ben het helemaal oneens met Verhofstadt en ik vond -en vind nog steeds- dit statement een blunder van formaat. Alleen al het gegeven dat extremisten zoals jij dit citaat veelvuldig blijven oprakelen bewijst hoe fout Verhofstadt wel zat.

Ik herhaal: de gematigde moslims zoals wij die hier al jaren kennen vormen concreet gezien helemaal geen gevaar voor de democratie. Wat er ook in de koran staat, wordt blijkbaar niet gevolgd en duidelijk anders geïnterpreteerd dan wat extreemrechts ons wil doen geloven.

De moslims van België zijn mijns inziens duidelijk minder bedreigend voor onze huidige demokratische normen en waarden dan bv de fundamentalistische extreemnationalisten, die zich onder de vleugels van het VB hebben geschaard, en die er enkel op uit zijn om de vrijheden en verworvenheden van alle burgers in dit land (dus niet enkel die van vreemde origine) aan banden te leggen. Ik ben ervan overtuigd dat de snelle gestage opkomst van het VB op dit ogenblik de grootste bedreiging vormt voor de democratie van dit land.
Ongetwijfeld zijn er ook gematigde moslims die zich hier volledig ingeburgerd hebben, maar ontkent u het feit dat de criminaliteit bij de allochtonen hoger ligt dan bij ochtonen?
Nu zult u misschien wel beweren dat er discrininatie is op het gebied van arbeidskansen, wat in sommige gevallen misschien wel is,maar op het gebied van studeren krijgen ze evenveel kansen als ons en toch ligt het spijbelgedrag bij hen hoger wat natuurlijk een invloed heeft voor later op de arbeidsmarkt.
Dus eigenlijk beginnen de problemen al op jonge leeftijd en dan zwijg ik nog over die scholen waar de leerkrachten worden geterroriseerd door overwegend allochtonen.
daiwa is offline  
Oud 27 maart 2005, 22:49   #923
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het Vlaams Belang de grootste bedreiging voor de democratie?

Hoorden we vroeger dat er mensen hier in het Westen werden vermoord enkel en alleen al omdat ze hun mening zeiden?
daiwa is offline  
Oud 28 maart 2005, 02:34   #924
ggolsteyn
Schepen

Standaard De goden,de pausen, het katholieke staatsmodel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Stem ik al jaren verkeerd, verdomme.

Trouwens het gaat hier over het staatsmodel van het vaticaan en dus de enkel RKK. In tegenstelling tot de islam maakt het model geen deel uit van de geopenbaarde geschriften. Ook is in de koran de regelgeving zeer gedetailleerd op het vlak van strafrecht, familierecht, enz.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Rene,

Een encycliek van de paus is een te volgen richtlijn in de "heilige" kerk.
Trouwens het voorbeeld van de encycliek RERUM NOVARUM van LeoXIII is duidelijker. Ze wordt door de katholieke arbeidersbeweging nog ieder jaar gevierd, maar de tekst wordt nooit meer gepubliceerd. (bij mij te bekomen als bloemlezing [email protected]
Leo de XIII ligt trouwens aan de basis van het fascisme (bijv. de REX-beweging, eigenlijk CHRISTUS REX)(uitgaven destijds in Leuven)

Maar er is meer: de katholieken die nog katholiek zijn kunnen in geen geval democratisch zijn, en niet volgens het oude testament, maar volgens het nieuwe (om de afweermiddelen af te weren).
Lees eens de brieven van Paulus, de op zijn hoofd gevallen stichter van het christendom in zijn brieven aan Timótheus wat hij zegt over de vrouwen, dan weet je meteen waarom deze "stomme w..." maar na de oorlog stemrecht kregen.

Dus ik stel voor op de identiteitskaart van de katholieken een J (pardon, een K) te zetten, dan zal VB waarschijnlijk een tweederde-meerderheid halen.

groetjes en tot lezens,

Gerard Golsteyn.
Oud 28 maart 2005, 10:20   #925
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ongetwijfeld zijn er ook gematigde moslims die zich hier volledig ingeburgerd hebben, maar ontkent u het feit dat de criminaliteit bij de allochtonen hoger ligt dan bij ochtonen?
Nu zult u misschien wel beweren dat er discrininatie is op het gebied van arbeidskansen, wat in sommige gevallen misschien wel is,maar op het gebied van studeren krijgen ze evenveel kansen als ons en toch ligt het spijbelgedrag bij hen hoger wat natuurlijk een invloed heeft voor later op de arbeidsmarkt.
Dus eigenlijk beginnen de problemen al op jonge leeftijd en dan zwijg ik nog over die scholen waar de leerkrachten worden geterroriseerd door overwegend allochtonen.
zeer juist.

Het probleeem begint reeds op school. Dit geldt overigens eveneens voor Belgen, alhoewel in veel mindere mate:
niets doen op school, blijven zitten, en gemakelijker studierichting, boel maken, drugs, geen diploma, geen werk, haat tegen de maatschappij, mislukking. criminaliteit.
Ze komen terecht bij ofwel bij extreem rechts of wel extreem links ofwel islam fundamentalistisch en terrorisme.

Leerplicht tot 18 jaar was misschien goed bedoeld, maar velen leggen liever de boel plat zoals nu in Brusselse scholen.

Dit heeft niets met de islam als geloof te maken. Dit heeft ook niets te maken met discriminatie. Dit heeft te maken van een bepaalde ingesteldheid van deze jongeren en de families waaruit ze voortspruiten.

De vraag is in welke mate men deze jongeren niet in het leger zou steken, met een kadaverdiscipline. Ze kunnen er nog een stiel leren en hun karakter ontwikkelen.
PieterP is offline  
Oud 29 maart 2005, 02:18   #926
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang doet wat dat betreft gewoon zijn taak, namelijk hard oppositiewerk voeren. Zo een groteske leugen kan geen aandacht genoeg krijgen, vindt ik. Weet je wel wat een valse hoop hij de mensen gaf, dat hij iets beloofde en het niet verwezenlijkte. Niet meer dan normaal dat het Vlaams Belang het ware beestje van de VLD toont.
Dat heeft dus niks te maken met extremisme maar gewoon met goede poltiek voeren.
Ze zijn minder bedreigend op dit moment maar je moet op lange termijn denken, je weet wat dergelijke onderzoeken al hebben aangetoond, hoe de bevolkingssisutatie er zou uitzien in 2055.
Op dit moment vormt de multikul een grotere bedreiging dan de moslims, daarmee ben ik het met u eens dat de moslims inderdaad minder bedreigend zijn

Laatst gewijzigd door separatist : 29 maart 2005 om 02:24.
Internaut is offline  
Oud 29 maart 2005, 10:10   #927
Azal
Burger

Standaard

Citaat:
Met het rechtstreekse resultaat dat ik in één -of wellicht de veiligste wijk van België (!!)woon en dat al sinds 1978 namelijk: het Antwerps jodenkwartier.
Als dat zo is veel plezier in je buurt. Verhuis effen voor een maand in een van deze dorpen:

Molembeek
Schaarbeek
Anderlecht (sociale wijk)

Pak voor de fun een Joodse vriend mee en wandel dan eens door Schaarbeek eens zien of je met dat zelvde veilige gevoel kunt leven dag in dag uit.

Bedoeling is denk ik dat je overal in Belgie kunt staan en gaan zonder slaag te krijgen. Als dat niet kan moet het probleem zo snel mogelijk verwijdert worden. De Mol WAS goed bezig.
Azal is offline  
Oud 29 maart 2005, 10:37   #928
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Als dat zo is veel plezier in je buurt. Verhuis effen voor een maand in een van deze dorpen:

Molembeek
Schaarbeek
Anderlecht (sociale wijk)

Pak voor de fun een Joodse vriend mee en wandel dan eens door Schaarbeek eens zien of je met dat zelvde veilige gevoel kunt leven dag in dag uit.

Bedoeling is denk ik dat je overal in Belgie kunt staan en gaan zonder slaag te krijgen. Als dat niet kan moet het probleem zo snel mogelijk verwijdert worden. De Mol WAS goed bezig.
Bij neen, als de piano maar veilig woont, al de anderen zijn klagers en misnoegde ambetante Vlaams Belangers!
fernand is offline  
Oud 29 maart 2005, 10:39   #929
VB'er
Vreemdeling

VB'er's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar VB'er
Standaard

Veilig is het hier niet in Vlaanderen. Daarom moet men non-tolerantie invoeren. Harde aanpak van de criminaliteit.

Tip: eens kijken naar www.vlaamsbelangeerst.tk
VB'er is offline  
Oud 29 maart 2005, 10:56   #930
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VB'er
Veilig is het hier niet in Vlaanderen. Daarom moet men non-tolerantie invoeren. Harde aanpak van de criminaliteit.

Tip: eens kijken naar www.vlaamsbelangeerst.tk
Twordt idd tijd, dat er hard opgetreden wordt tegen die skinheads en ander xtreem tuig.
Pietje is offline  
Oud 29 maart 2005, 11:02   #931
Azal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Twordt idd tijd, dat er hard opgetreden wordt tegen die skinheads en ander xtreem tuig.
Juist ja.

Welke dorpen hebben de skinheads in handen? Let wel ik spreek niet over straten he. Ik spreek over hele dorpen waar ge gegarandeert problemen hebt.

LOL in Brussel (beurs) heb ik nog maar 1 kletskop gezien die combats droeg. Hij was een landloper en had een zinneke (Brusselaars weten wat dit is) bij zicht. Dus ga uw skinhead zever verkopen in Duitsland of Engeland. Trauwens punkers zijn voor u ook skinheads zeker? Oeps, hier komt de veralgemeening weer.

Laatst gewijzigd door Azal : 29 maart 2005 om 11:08.
Azal is offline  
Oud 29 maart 2005, 11:33   #932
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist maar het verschil komt met de aantallen 1 acterlijke kan geen kwaad maar 900.000 is al een ander spel.
Zeer zeker komt het op aantallen neer, er zijn dan ook veel achterlijke vlamingen, de meerderheid zeg maar .
Big_daddy is offline  
Oud 29 maart 2005, 12:03   #933
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Zojuist weer naar het avondnieuws op Eén geluisterd... Ze hadden het oa over het feit dat de "verkiezingen" die ze vandaag hebben gehouden ( moslimraad ) bewijst hoe democratisch ze wel zijn...
Allochtone politici eisen nieuwe verkiezingen moslimraad

Reden: ontevreden over de uitslag. Echt waar!!

Oud 29 maart 2005, 19:28   #934
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja.

Welke dorpen hebben de skinheads in handen? Let wel ik spreek niet over straten he. Ik spreek over hele dorpen waar ge gegarandeert problemen hebt.
.
Daar kan Pietje niet op antwoorden.
Hoe intolerant ook ! Waarom zouden die vermeende skinheads geen even grote verrijking voor Pietje betekenen als de mollah-populatie in Molahbeek nu voor hem betekent.
Een beetje racist Pietje?
Hanne is offline  
Oud 29 maart 2005, 20:19   #935
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent al even rechts als De man dus flikker op zou ik zeggen ik hoef zo een praat als De man niet te tolleren
... Volkert Vandergraaf achterna.
ilfalco is offline  
Oud 29 maart 2005, 22:58   #936
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ben jij een masochist?
Laat mij opmerken dat ik denk dat jij geen skinhead bent.
Oud 29 maart 2005, 23:40   #937
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
De dag dat Verafstoot weer in de oppositie zit haalt hij diezelfde dag nog zijn burgermanifesten boven en noemt zichzelf Vlaamsgezind.

Ik vind dat hetgeen hij in zijn burgermanifesten heeft geschreven zowat het enige lichtpunt in zijn arme carriëre is geweest.

Citaat:
Ik herhaal: de gematigde moslims zoals wij die hier al jaren kennen vormen concreet gezien helemaal geen gevaar voor de democratie.
Triangelshit: Vraag maar aan Van San, bekijk maar eens ALLE statistieken zelfs de vervalsten van Guynokkio.
Gisteren nog hebben uw gematigde moslims in Molenbeek twee politieambtenaren willen vermoorden enkel en alleen maar omdat ze volgens de sharia niet willen luisteren naar niet moslims.
Of de enkele moslim-politiemensen die door duidelijke positieve discriminatie door de schiftingen zijn geraakt zitten er nu reeds twee in de bak wegens moord, heling en drugdealing.
De reportage van Molenbeek gezien in het Niewsblad?
De interviews gelezen van de imams ivm integratie?
Al gezien hoeveel moslims zich voor werk aanbieden bij de VDAB?

Nu heb ik het nog slechts over het nieuws van de afgelopen vijf dagen hé Triangel.

Democratie zeg je?
Belachelijke zever! Jij wilt sos worden en spreekt over democratie?
Ik weet echt niet waar de sossen eigenlijk het sterkst in zijn: financiële fraude (omkoping, verduistering, heling,enz) of democratieverkrachting.

Citaat:
Wat er ook in de koran staat, wordt blijkbaar niet gevolgd en duidelijk anders geïnterpreteerd dan wat extreemrechts ons wil doen geloven.
Laat ons dan eens gaan vragen aan de moslimszelf om het ons te komen uitleggen?
Simpel toch?

Maar dat durven de sossen uiteraard niet hé.

Of toch...zo'n paar gedrilde fooraapjes die maar drie zinnetjes kunnen/mogen opdreunen na vooringestudeerde vragen van de VRT.

Citaat:
De moslims van België zijn mijns inziens duidelijk minder bedreigend voor onze huidige demokratische normen en waarden dan bv de fundamentalistische extreemnationalisten, die zich onder de vleugels van het VB hebben geschaard, en die er enkel op uit zijn om de vrijheden en verworvenheden van alle burgers in dit land (dus niet enkel die van vreemde origine) aan banden te leggen.
800.000 moslims in België versus 300 skinheads.
Goe bezig Triangeltje.

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat de snelle gestage opkomst van het VB op dit ogenblik de grootste bedreiging vormt voor de democratie van dit land.
Zoals ik hierboven reeds heb gezegd heb jij als sos geen enkel ideologisch gewicht/gezag als het over democratie gaat.

Dat het Vlaams Belang nog als enige partij radikaal en resoluut voor de democratie gaat tegen de antidemocratische stroom van links in wordt voor steeds meer mensen duidelijk.

Maar als ik jouw zinnetje hierboven eens goed analyseer heb jij eigenlijk wel een punt.
Ik verklaar mij nader: hoe sterker het VB wordt hoe meer de sossen hun toevlucht zullen nemen tot de dictatoriale en ondemocratische middelen om hun macht te kunnen consolideren.
Gewetenloos zijn ze dat straatje ingesukkeld en volgens mij kunnen ze nog slechts enkel voor de vlucht vooruit kiezen.
In die zin is de opgang van het VB dus inderdaad een risico voor de meeste elementaire democratische normen.
Oud 30 maart 2005, 00:22   #938
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bewijst helemaal niks, enkel voor uzelf en uw grote overtuiging.

Citaat:
Ik herhaal: de gematigde moslims zoals wij die hier al jaren kennen vormen concreet gezien helemaal geen gevaar voor de democratie.
Uw uitspraak verraadt u: er zijn dus wel moslims die een gevaar vormen. Moslims die niet echt geloven maar eerder in die traditie zijn voortgebracht zijn inderdaad ongevaarlijk. De anderen wel.

Citaat:
Wat een groteske karikatuur! Het Vlaams Belang is juist de enige partij in Vlaanderen die die democratische normen en waarden verdedigen. Het zijn juist de zelfverklaarde toleranten die als rabiate antidemocraten de grootste partij van het land het zwijgen op willen leggen: sp.a, groen, spirit,... Een haas als jager.
Oud 30 maart 2005, 08:10   #939
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Allochtone politici eisen nieuwe verkiezingen moslimraad

Reden: ontevreden over de uitslag. Echt waar!!

Misschien toch eerst nog eens aan die mensen uitleggen hoe verkiezingen werken?

Als de marokkanen eerst boycotten, en dan blijkt dat de boycot geslaagd is, dan moet je achteraf geen nieuwe verkiezingen willen... als ze geen marokkanen/turken/bekeerlingskes willen, maar "belgen", wat hebben ze dan tegen die belgische turkse verkozenen?

Als oefening voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen kan dit in feite tellen! Wie weet "boycotten" ze die eerst ook: kunnen ze nadien ook herverkiezingen eisen.
Te zot om dood te doen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 30 maart 2005, 14:47   #940
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Misschien toch eerst nog eens aan die mensen uitleggen hoe verkiezingen werken?

Als de marokkanen eerst boycotten, en dan blijkt dat de boycot geslaagd is, dan moet je achteraf geen nieuwe verkiezingen willen... als ze geen marokkanen/turken/bekeerlingskes willen, maar "belgen", wat hebben ze dan tegen die belgische turkse verkozenen?

Als oefening voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen kan dit in feite tellen! Wie weet "boycotten" ze die eerst ook: kunnen ze nadien ook herverkiezingen eisen.
Te zot om dood te doen!
Verkiezingen over de toetreding tot de Europese Unie werden in sommige landen ook tweemaal gehouden, omdat het eerste resultaat hen niet aanstond het was een volmondig : NON .

Laatst gewijzigd door Big_daddy : 30 maart 2005 om 14:48.
Big_daddy is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be